


[OB & OBFL] cewka zapłonowa
Rozpoczęte przez
ex_perimental
, 07 sty 2013, 13:36
25 odpowiedzi na ten temat
#21
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2013 - 22:19
Schemacik jest, znam
ale to nic nie zmienia. W mojej omie są 2 listwy po 3 cewki każda. Pierwotne jest, zmierzone, a wtórne ni hu hu. Owszem, pomiędzy "świecami" przejście jest ok 20 kohm, ale masy nie uwidział. Na jednym wyprowadzeniu w/g schematu powinna być masa ( brązowy kabelek do masy) ale masy nie ma!! tylko jakaś czarna kostka przykręcona na głowicą kierowcy o do niej ów kabelek!

#22
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2013 - 09:51
dzieki za namiary. nim do nich zadzwonie musze ustalic jakie obciazenie generuje ta cewka? 6A dla dis- chyba wystarczajaco, co nie?
#23
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2013 - 11:19
Pewnie tak mowa jest o około 3.5a dla silników 4 cylindrowych ,, po za tym podnosząc napięcie spada prąd pobierany przez cewkę. W Cykago są dwa rodzaje tego urządzenia jedno działa jak przetwornica i podnosi napięcie zasilania cewki 16-18 v a drugie działa na zasadzie rezonansu czyli zegara podnoszącego częstotliwość w obwodzie pierwotnym cewki jedno i drugie działa podobnie Wynalazek przyszedł ze wschodu i stosowany był na począdku w samochodach sportowych. Można w tym celu użyć samochodowej ładowarki do laptopa mocy 80 -100w koszt 70 zł
#24
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2013 - 11:52
myslisz, ze sie nada taka ladowarka do laptopa- ktos mi juz to proponowal, ale mam watpliwosci 
napisalem tez do msd ignition, czy maja cos zblizonego w swojej ofercie (tylko auta usa, no i vw of course
), pracujacego w systemie dis, co moglbym zastosowac- z przesylka wyjdzie taniej niz 2 sztuki przetwornic spiete ze soba, by wyrobily przy obciazeniu 9 A.
jezeli jest tak jak piszesz, ze pobiera tylko 3,5 A to nie jest zle, zaproponowana przez ta firme przetwornica wyrobi .
widze, ze poruszamy sie po tych samych obszarach google i forach. dotarlem/znalazlem schemat made by myself, tyle ze gosc nie napisal potem czy zrobil i przetestowal- jednym slowem temat utknal- zreszta dla mnie ponad moje umiejetnosci.
tak na marginesie, zasilanie cewki +12v idzie ze zlacza silnik/kabina X3 pin 2. tutaj bede chcial sie podlaczyc, bo dostep do przewodow cewki w tym zakamarku pod podszybiem jest tragiczny. czy ktos ma zdjecie, orientuje sie gdzie szukac tego zlacza?

napisalem tez do msd ignition, czy maja cos zblizonego w swojej ofercie (tylko auta usa, no i vw of course

jezeli jest tak jak piszesz, ze pobiera tylko 3,5 A to nie jest zle, zaproponowana przez ta firme przetwornica wyrobi .
widze, ze poruszamy sie po tych samych obszarach google i forach. dotarlem/znalazlem schemat made by myself, tyle ze gosc nie napisal potem czy zrobil i przetestowal- jednym slowem temat utknal- zreszta dla mnie ponad moje umiejetnosci.
tak na marginesie, zasilanie cewki +12v idzie ze zlacza silnik/kabina X3 pin 2. tutaj bede chcial sie podlaczyc, bo dostep do przewodow cewki w tym zakamarku pod podszybiem jest tragiczny. czy ktos ma zdjecie, orientuje sie gdzie szukac tego zlacza?
#25
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2013 - 22:17
tak na marginesie, zasilanie cewki +12v idzie ze zlacza silnik/kabina X3 pin 2. tutaj bede chcial sie podlaczyc, bo dostep do przewodow cewki w tym zakamarku pod podszybiem jest tragiczny. czy ktos ma zdjecie, orientuje sie gdzie szukac tego zlacza?
Łoj a zapasowa cewkę masz w razie W , na forach z Cykago to co niektórzy nawet ecu zfajczyli i bardzo ich to bolało inni natomiast bardzo sobie chwalą ale furorę robi plazma boster i nawet wykresy z chamulcowni dali przed i po dla osłabienia konkurencji zrobią wszystko .Co do złącza nr 3 to nie bardzo wiem gdzie szukać ale są sposoby aby to zrobić.

#26
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2013 - 07:24
eeee tam, to sieroty sa przeciez od urodzenia...
jak powiesisz to na przekazniku i masz pewnosc, ze przewod ze zlacza x3 z pinu 2 idzie tylko na cewke, to nie usmazysz ecu. sama cewke od razu szlag tez nie trafi- najpewniej podczas pierwszej jazdy probnej, utkne w szczerym polu

