Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] 2.2dti nie odpala i gaśnie.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 stycznia 2013 - 16:14

Mam kłopot z moją omą.
Tydzień temu, w sobotę zgasła mi i po zgaśnięciu nie odpaliła. Sprawdziłem błędy OS-em i wyświetliły się P1612, P1613 i P1345 tylko wszystkie "No Preset". A po ok 2 godz(jak trochę przestygła) zaczęła załapywać ale jednak nie odpaliła.
Poczytałem forum, kupiłem czujnik halla(bosch), wymieniłem go, problem nie znika.
Teraz sprawa wygląda tak: na zimno auto odpala ale z kłopotami i trzeba pokręcić rozrusznikiem, załapuje na raty(odzywa się) i w końcu odpala. Jak trochę pochodzi, 15-20 min i wyłączę, to można kręcić rozrusznikiem ale bryka już nie załapuje. Na jeździe próbnej, na rondzie zgasła. Błędy silnika, po wykasowaniu poprzednich, nie pojawiają się. Jak silnik chodzi, to obroty wałka pompy stanowią 1/2 obrotów silnika. Po wyłączeniu silnika i kręceniu rozrusznikiem obroty wałka pompy również pięknie się zachowują, bez zastrzeżeń.
Obawiam się że przegrzałem sterownik, bo przed Świętami miałem problem z odpaleniem i nieźle pokręciłem rozrusznikiem, zapowietrzyła się solidnie :masakra:.
Co dalej proponujecie.

#2 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 stycznia 2013 - 07:03

sprawdz czy nie masz zapowietrzonego układu..prawdopodobnie trawersy wtrysków do uszczelnienia...posprawdzaj przelewy..

 


#3 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 07 stycznia 2013 - 17:41

obstawiam pompe i zadne tam trawersy

#4 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 stycznia 2013 - 18:33

obstawiam pompe i zadne tam trawersy


masz takie prawo...najlepiej od razu proponować komuś wytargać pompę....sprawdzenie czy się układ nie zapowietrza jest proste i może wiele wyjaśnić.

 


#5 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 07 stycznia 2013 - 21:30

Obawiam się, że mogła dostać po :pupa:. Filtr paliwa nie jest czarny. Ale gdzieś skubana łapie powietrze, bo jak wyłączę silnik podczas odpowietrzania, to wężykiem powrotnym wyłażą jeszcze bąble. Chyba teścik z bańką muszę zrobić.
Potrzebowałbym na wszelki wypadek jakiś opisik, schemacik blokady wałka rozrządu, chodzi o jakąś samoróbkę i co zastąpi blokadę wału...to tak na wszelki wypadek.

#6 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 08 stycznia 2013 - 00:04

Obawiam się, że mogła dostać po :pupa:. Filtr paliwa nie jest czarny. Ale gdzieś skubana łapie powietrze, bo jak wyłączę silnik podczas odpowietrzania, to wężykiem powrotnym wyłażą jeszcze bąble. Chyba teścik z bańką muszę zrobić.
Potrzebowałbym na wszelki wypadek jakiś opisik, schemacik blokady wałka rozrządu, chodzi o jakąś samoróbkę i co zastąpi blokadę wału...to tak na wszelki wypadek.



zaciągnij auto do Nadarzyna, facet ci zdiagnozuje, naprawi i będziesz zadowolony, rzeźba samodzielna i tak w końcu skończy się naprawą w warsztacie...jak coś podam ci namiar do warszatu...diesel service Nadarzyn, osobiście polecam

#7 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 stycznia 2013 - 09:19

Obawiam się, że mogła dostać po :pupa:. Filtr paliwa nie jest czarny. Ale gdzieś skubana łapie powietrze, bo jak wyłączę silnik podczas odpowietrzania, to wężykiem powrotnym wyłażą jeszcze bąble. Chyba teścik z bańką muszę zrobić.
Potrzebowałbym na wszelki wypadek jakiś opisik, schemacik blokady wałka rozrządu, chodzi o jakąś samoróbkę i co zastąpi blokadę wału...to tak na wszelki wypadek.


usuń nieszczelność i będziesz miał problem z głowy...sprawdz wszystkie przewody po kolei,ponaciągaj,poszarp delikatnie , zobacz czy nie masz wycieków...po zmieniaj przewody przelewowe..to są rzeczy które można samemu zrobić a wiele mogą wyjaśnić...chyba że totalna noga jesteś to zaprowadz do fachowca..
Co do blokady rozrządu to nie proponuje samoróbek... ceny faktycznie nie są małe bo od 200-350 zł...popytaj na forum może ktoś Ci pożyczy,ja mam ale akurat nie do tego motoru...

 


#8 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 stycznia 2013 - 18:45

moze faktycznie za szybko z tą pompą, ale to nie jest normalne ze zgasła na rondzie. U mnie jak się kiedys zapowietrzał - nie było opcji by odpalić kręcąc rozrusznikiem. trzeba było luzować przewody i odpowietrzac. kolega nic nie pisal czy przed klopotami z odpalaniem coś grzebał...
Jeszcze jedno, pisze ze jak pochodzi z 15-20 min i zgasi to juz nie załapuje = nie odpala. Na zapowietrzającym układzie paliwowym własnie na początku odpala, tym łątwiej im cieplejszy. Na zimnym przy kreceniu mu pokuleje ale odpali... wszystko na odwrót.
PS. Postaw wysoko d.pe auta i zobacz czy po paru godzinach odpali. Daj znać

#9 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 stycznia 2013 - 18:50

na razie to niech kolega zrobi jakiś ruch bo podpowiedzi jest sporo...albo problem rozwiązany i cisza..

 


#10 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 stycznia 2013 - 20:17

Koledzy, serdeczne dzięki za podpowiedzi ale na razie musiałem się przesiąść do komunikacji publicznej. Na dworze zimno i nie jest za miło dłubać przy autku.
Jak coś będę wiedział, to dam znać na bieżąco.

#11 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 lutego 2013 - 09:37

Sprawa się wyjaśniła.
Zalałem benzynę przy tankowaniu :masakra:. Jak to się stało? Nawyk.
Do tej pory, wszystkie moje poprzednie auta to benzynki, a jak dodamy zawoną głowę różnymi sprawami, to:zdziwnienie:
Kiedy wymieniałem czujnik wałka w pompie, nie wyczułem zapachu benzyny bo robiłem to na powietrzu. Teraz wymieniałem uszczelniacze trawersów, robota w garażu i nie ma wątpliwości co jest porzyczyną problemów.
No cóż, uszczelki trawersów wymienione, pozostaje roztankować bryczkę, zalać czysty ON, przeciągnąć paliwo do filtra, odpowietrzyć i w drogę.
Best, dzięki za podpowiedzi, oczywiście doleję mixolu.

#12 OFFLINE   Keyboard2005

Keyboard2005

    Nieruchomości Targóewk

  • 311 postów
  • Dołączył: 11-12-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lutego 2013 - 19:11

No to lej ON i na spota zapraszamy.

#13 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 14 kwietnia 2013 - 17:40

Wreszcie zrobiło się ciepło i dopadłem do autka.
Roztankowałem samochód ale mam wątpliwości co do szczelności układu ze zbiornika do filtra. Pompka zasysa paliwo i po chwili zaczyna lecieć piana, tak jakby zaciągane było powietrze. A w zbiorniku ok 20l paliwa, sami zobaczcie co się dzieje i czy to jest normalne http://www.fotosik.p...ccc187ea47.html.

Druga sprawa, Paliwo wymienione, odpowietrzam układ i po podpięciu pompki, na wyłączonym silniku zaciąga mi paliwo z powietrzem http://www.fotosik.p...c62bf9dfa.html , niestety nie udało się uruchomić silnika. :masakra:
Kiedy wymieniałem czujnik hala moja uwagę zwróciła uszczelka, na zdjęciu, która była w bardzo złym stanie, wręcz sparciała, czy ona może być przyczyną tak dużego łapania powietrza?

#14 OFFLINE   Waciany

Waciany
  • 159 postów
  • Dołączył: 05-02-2012
  • Skąd: Bytom

Napisany 14 kwietnia 2013 - 20:20

Proponuje żebyś wymienił przewód paliwowy od baku do filtra, po x latach od produkcji uszczelnienia na łączeniach przewodu mogą zaciągać powietrze, nie będzie nic widać na łączeniach a mimo to będzie ssało. Z tego co pamiętam to przewód paliwowy od baku do filtra składa się z 4 kawałków, tak chyba wygodniej im było przy montażu auta robić:masakra:
Ja wymieniałem cały przewód paliwowy na gumowy a jak mi mechanik mój stary pokazał to nie wyglądał za ładnie, druga sprawa jeżeli masz smok paliwa mocno zapchany to pompa musi mocniej ciągnąć i jeżeli jakaś nieszczelność na przewodzie jest to jeszcze więcej powietrza zaciągać będzie.
Jeżeli zalałeś benzynę to mogła rozpuścić syf z baku i jeszcze bardziej zapchać smok, zobacz sobie jak w moim baku smok wyglądał:D
http://www.tinypic.pl/3wem9st3auss
http://www.tinypic.pl/gbu1ool82muj
http://www.tinypic.pl/fwluomijt5qi
Polskie paliwo:dziura:

#15 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 kwietnia 2013 - 21:46

No cóż, stało się. Pompa padła, bardzo słabo tłoczy na 2 cylindry. Zapala na plaku i później chodzi na paliwie na 2 cylindrach. Po zluzowaniu nakrętek przy łacznikach wtryskiwaczy na 2 nic się nie dzieje z pracą silnika, a na pozostałych 2, na których chodzi zaczyna gasnąć.
Benzyna zrobiła swoje. Teraz już rozumiem dlaczego słabo odpalała, benzynka była tylko gwoździem do przysłowiowej trumny. Szczęście w nieszczęściu, takie że nie padła w trasie, z rodziną, a zgasła pod domem.
Koledzy potrzebuję wymiary blokady wałka rozrządu.
[ATTACH]23251[/ATTACH]

#16 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 czerwca 2013 - 13:04

W związku z tym, że jestem niedowiarek w kwestii diagnoz mechaników, to tak dla przyzwoitości, bo pompę zdążę wyjąć, jeszcze podpiołem opelscaner, a tam nic, żadnego błędu:hmm:.
To, od początku ponowne sprawdzanie szczelności uszczelek pod łącznikami wtryskiwaczy. Okazało się, że 2 trawersy luźne. Oszukałem się, bo w otworach na śruby był olej i dawało to zbyt wcześnie "wyczuwalny opór", były niedokręcone. Po dokręceniu i odpaleniu za pomocą plaka silniczek chodzi na wszystkie garki. Przy odpowietrzaniu jednak idzie czarne paliwo...jestem na dobrym tropie myślę. Próba szczelności z wakuometrem zdecydowanie pokazała nieszczelność 2 uszczelek. Ponowna wymiana uszczelnień trawersów, tym razem z odessaniem oleju z otworów na śruby. Poskładałem wszystko z przygodą(zagubienie śruby pokrywy zaworów, zakupiłem nową w ASO - 14 pln), szybki teścik na szczelność, odpowietrzenie układu i.....auto odpala po sekundowym kręceniu:D.
Ale przy ponownej wymianie uszczelek trawesów zauważyłem, że jeden z wtryskiwaczy bardzo luźno siedzi w gnieździe, można go wyjąć paluchami, pozostałe 3 siedzą mocno. Pytanko jak wyjąć wtryskiwacze? Da się nakręcić jakąś nakrętkę żeby pozostałe wyszarpać, bo tego z wrażenia niestety nie sprawdziłem:dziura:

#17 OFFLINE   mlodybloku

mlodybloku
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-10-2010
  • Skąd: głogów

Napisany 25 stycznia 2014 - 01:37

problem jest taki ze auto nie pali i nie łączy się z komputerem wcześniej nie było z nią problemu w aucie sprawdzone układ paliwowy ok,bezpieczniki ok,przekażniki przesmarowałem styki ,auto stało w garażu 24h i dalej nie pali,próbowałem odpalić zapasowym kluczykiem i lipa gdzie szukać może ktoś miał juz taki problem pozdro

#18 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 stycznia 2014 - 17:34

Nic silnik się nie odzywa? Może spróbuj na "plaka".

#19 OFFLINE   Arnixpl

Arnixpl
  • 21 postów
  • Dołączył: 21-09-2013

Napisany 12 maja 2014 - 12:52

witam . mam problem z omega 2.2 dti b fl 2000r a mianowicie tak jest wszystko ok lecz gdy postoi dluzej nie odpalana tj. gdzies 2 dni to ma bardzo duzy problem z odpaleniem a gdy juz odpali to bardzo kopci czrnym dymem . Gdzies mi sie zucilo w oczy stwierdzenie ze sie zapowietrza tzn. ze sie cofa paliwochyba jak pamietam to wezykami powrotnymi tylko nie wiem gdzie mam tego szukac . Jakby ktos wiedzial o co tu chodzi to prosze o podpowiedz z gory wielkie dzieki :(

#20 OFFLINE   kurczak

kurczak
  • 54 postów
  • Dołączył: 10-12-2012
  • Skąd: sieradz
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2014 - 22:29

Panowie,mam troche drażniący problem... rok temu regenerowałem pompe paliwa w swojej klusce 2.2 dti paliła od strzała, do nie dawna... od kiedy temperatura oscyluje +-5 stopni to pali słabiej jakby chcial a nie mógł ale pali,a gdy spadnie poniżej 0 stopni to wystarczy pół obrotu wału i pali,dodam że mam nowe świece żarowe ifiltr paliwa też wymieniony. W dodatnich temp przy odpaleniu jest kłąb dymu a w mróz niema,co to może być??W sezonie letnim było ok,nie kopcił przy pierwszym odpalaniu