

[OB & OBFL] Grzeje tylko na HI
#41
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2018 - 18:32
#42
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2018 - 22:51
#43
OFFLINE
Napisany 02 września 2018 - 05:00
ten wentylatorek wreszcie jest w bfl czy go tam nie ma?
#44
OFFLINE
Napisany 02 września 2018 - 22:07
W B Fl nie ma wentylatorka. Jedyne, co widziałem to wypuszczona rurka od nawiewu z tyłu za radiem.
#45
OFFLINE
Napisany 03 września 2018 - 06:03
#46
OFFLINE
Napisany 23 września 2018 - 15:58
Chłopaki, mam dwa pytania:
1. Ile rurek wewnątrz siebie ma oryginalna nagrzewnica, ta najbardziej wydajna? Chcę wiedzieć co kupić, by nowa nie okazała się zbyt małowydajna jak każdy tu pisze.
2. Czy zawór trójdrożny może być niesprawny? Mam taką sytuację: ustawiam temp na 21 stopni na kratki i nogi np. (ustawienie nieważne)-dmucha chłodem. Gdy podkręcę np na 23, 24 stopnie i więcej efekt zawsze jest taki sam: dmuchnie ciepłym na jakieś 15-29 sekund po czym znowu wieje zimnem. I mogę tak temp zwiększać do 26 stopni i więcej, kiedy to już dmucha stale ciepłym. Czy ja jestem debilem czy te auto? Przecież 21-24 stopnie to sporo ciepło już w mieszkaniu czy aucie. Dlaczego więc dmuchnie ciepłym chwilę i znowu leci zimne? Zawór trójdrożny spieprzony? Podciśnienie nim sterujące? Nie ma opcji dokopać się do tego czegoś pod deską co daje podciśnienie na zawór..:-\. Co to za cyrki są z tym szajsem? Pomoże mi ktoś? Zima się robi, a w aucie jest byle jak z grzaniem.
#47
OFFLINE
#48
OFFLINE
Napisany 23 września 2018 - 22:13
#49
OFFLINE
Napisany 24 września 2018 - 17:29
Oblukaj rurki dochodzące do nagrzewnicy - powinny być gorące. Jeśli górna jest gorąca, a dolna tylko ciepła, to oznacza, że nagrzewnica jest przypchana.
#50
OFFLINE
Napisany 25 września 2018 - 09:31
Co to ma do tego, że mi ta temperatura tak skacze jak pisałem? Dam na 24 stopnie, chwilę podmucha ciepłym i zaraz znowu dmucha zimnym. Zawór trójdrożny nie trzyma ciśnienia?
#51
OFFLINE
Napisany 25 września 2018 - 21:49
Jak to co? Nie ma swobodnego przepływu płynu chłodzącego przez nagrzewnicę i stąd mogą być problemy. Jak pisałem wcześniej - sprawdź te rurki i będziesz wiedział czy nagrzewnica jest drożna. Dostaniesz się do nich poprzez miejsce, gdzie znajduje się filtr kabinowy - jest tam z boku taka klapka plastikowa, po odkręceniu której będzie dostęp do przewodów - wchodzą w ścianę grodziową.
#52
OFFLINE
Napisany 25 września 2018 - 23:51
Zawór trójdrożny jest wpięty jak pamiętam od razu za blokiem silnika, przed nagrzewnicą. Jak zatem ma nagrzewnica wpływać na jego przepływ i otwieralność?
#53
OFFLINE
Napisany 28 września 2018 - 19:41
Zauważyłem pewną zależność: gdy samochód jest ciepły na jakieś 30-60 stopni około - ustawiona temperatura na klimatroniku np 23-24 stopnie to grzeje bardzo przyjemnie. Gdy samochód osiągnie te 90 stopni nagle na tej samej temperaturze zadanej wieje zimnem. Trzeba podnieść temp na 26 stopni lub więcej by zaczęło coś grzać. Mam wrażenie, że zepsute mogą być trzy rzeczy: nagrzewnica (mało prawdopodobne, bo grzeje również z tylnych kratek), zawór trójdrożny lub panel klimatronika. Resetowany był - nic to nie dało. Może podciśnienia są niesprawne i nie trzymają otwartego zaworu? Może mi ktoś coś doradzić?
#54
OFFLINE
Napisany 29 września 2018 - 17:11
Ja Ci zaproponuje wziąść termometr elektroniczny, taki z sondą lub żywnościowy, połóż go gdzieś w aucie tak aby część pomiarowa nie dotykała niczego i zaobserwuj w jakiej rzeczywistej temperaturze przestaje grzać na ustawieniu, powiedzmy 24 stopnie w climatronicu.
#55
OFFLINE
Napisany 29 września 2018 - 20:42
Edytowany przez memberofhs, 29 września 2018 - 20:44.