Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Grzeje tylko na HI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
54 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   luka9

luka9
  • 30 postów
  • Dołączył: 21-07-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 lipca 2018 - 18:32

Witam i mnie dopadł ten problem grzeje tylko na HI, ogólnie nie jestem w stanie też zresetować Klimatronika, dodam że czujnik zew. Temp. Działa ok. Czy ten wentylator widać po zdjęciu panela całego?

#42 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 lipca 2018 - 22:51

Jak nie udaje Ci się zresetować climatronik to odlacz aku na trochę i po ponownym podłączeniu sam zrobi reset.A wiatrak który jest od czujnika temp wewnątrz auta masz na samym środku panela od regulacji nawiew.Takie wycięcia pomiędzy które lubi zebrać się syf.Sprężonym powietrzem to wydmuchasz ewentualnie popraw czystość jakimś patyczkiem do uszu i będzie cacy

#43 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 02 września 2018 - 05:00

ten wentylatorek wreszcie jest w bfl czy go tam nie ma?



#44 OFFLINE   arek1981

arek1981
  • 136 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 września 2018 - 22:07

W B Fl nie ma wentylatorka. Jedyne, co widziałem to wypuszczona rurka od nawiewu z tyłu za radiem.



#45 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 września 2018 - 06:03

No to rurkę też widziałem za radiem. Kurde, jest problem z tym grzaniem:-\

#46 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 23 września 2018 - 15:58

Na tą chwilę z przodu leci mi średnio ciepło, z tylnich kratek już letnie.

Chłopaki, mam dwa pytania:
1. Ile rurek wewnątrz siebie ma oryginalna nagrzewnica, ta najbardziej wydajna? Chcę wiedzieć co kupić, by nowa nie okazała się zbyt małowydajna jak każdy tu pisze.

2. Czy zawór trójdrożny może być niesprawny? Mam taką sytuację: ustawiam temp na 21 stopni na kratki i nogi np. (ustawienie nieważne)-dmucha chłodem. Gdy podkręcę np na 23, 24 stopnie i więcej efekt zawsze jest taki sam: dmuchnie ciepłym na jakieś 15-29 sekund po czym znowu wieje zimnem. I mogę tak temp zwiększać do 26 stopni i więcej, kiedy to już dmucha stale ciepłym. Czy ja jestem debilem czy te auto? Przecież 21-24 stopnie to sporo ciepło już w mieszkaniu czy aucie. Dlaczego więc dmuchnie ciepłym chwilę i znowu leci zimne? Zawór trójdrożny spieprzony? Podciśnienie nim sterujące? Nie ma opcji dokopać się do tego czegoś pod deską co daje podciśnienie na zawór..:-\. Co to za cyrki są z tym szajsem? Pomoże mi ktoś? Zima się robi, a w aucie jest byle jak z grzaniem.

#47 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 23 września 2018 - 18:34

A czujnik temperatury zewnętrznej masz sprawny?

#48 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 23 września 2018 - 22:13

No pokazuje odpowiednie wartości sugerując się tym co pisze nieraz na przydrożnych tablicach z temperaturami.

#49 OFFLINE   arek1981

arek1981
  • 136 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 września 2018 - 17:29

Oblukaj rurki dochodzące do nagrzewnicy - powinny być gorące. Jeśli górna jest gorąca, a dolna tylko ciepła, to oznacza, że nagrzewnica jest przypchana.



#50 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 25 września 2018 - 09:31

Nagrzewnica raczej jest przypchana, gdyż z przodu dmucha ciepło (fakt, nie parzy), a z tyłu ledwie letnie:-\.y
Co to ma do tego, że mi ta temperatura tak skacze jak pisałem? Dam na 24 stopnie, chwilę podmucha ciepłym i zaraz znowu dmucha zimnym. Zawór trójdrożny nie trzyma ciśnienia?

#51 OFFLINE   arek1981

arek1981
  • 136 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 września 2018 - 21:49

Jak to co? Nie ma swobodnego przepływu płynu chłodzącego przez nagrzewnicę i stąd mogą być problemy. Jak pisałem wcześniej - sprawdź te rurki i będziesz wiedział czy nagrzewnica jest drożna. Dostaniesz się do nich poprzez miejsce, gdzie znajduje się filtr kabinowy - jest tam z boku taka klapka plastikowa, po odkręceniu której będzie dostęp do przewodów - wchodzą w ścianę grodziową.



#52 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 25 września 2018 - 23:51

Kolego, macałem dziś rurki (przewody) gumowe wchodzące w grodź. Górna ciepła, że czuć jakby już parzenie w ręce jednak da się ją stale dotykać, trzymać. Nie jest to efekt oparzenia jakbyś dotknął czerwonego czy wręcz białego metalu. Druga rurka, pod nią-trudno ocenić macając chwilę wcześniej tą cieplejszą. Dotykałem trzy razy: raz za razem wydawało się mi że obie są tej samej temperatury, za trzecim dotykiem odniosłem wrażenie że dolna (wypływ) jest chłodniejsza nieco. Być może myle odczucie. Muszę sprawdzić jutro pirometrem każdy przewód z osobna.
Zawór trójdrożny jest wpięty jak pamiętam od razu za blokiem silnika, przed nagrzewnicą. Jak zatem ma nagrzewnica wpływać na jego przepływ i otwieralność?

#53 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 28 września 2018 - 19:41

Zauważyłem pewną zależność: gdy samochód jest ciepły na jakieś 30-60 stopni około - ustawiona temperatura na klimatroniku np 23-24 stopnie to grzeje bardzo przyjemnie. Gdy samochód osiągnie te 90 stopni nagle na tej samej temperaturze zadanej wieje zimnem. Trzeba podnieść temp na 26 stopni lub więcej by zaczęło coś grzać. Mam wrażenie, że zepsute mogą być trzy rzeczy: nagrzewnica (mało prawdopodobne, bo grzeje również z tylnych kratek), zawór trójdrożny lub panel klimatronika. Resetowany był - nic to nie dało. Może podciśnienia są niesprawne i nie trzymają otwartego zaworu? Może mi ktoś coś doradzić?



#54 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 września 2018 - 17:11

@memberofhs

 

Ja Ci zaproponuje wziąść termometr elektroniczny, taki z sondą lub żywnościowy, połóż go gdzieś w aucie tak aby część pomiarowa nie dotykała niczego i zaobserwuj w jakiej rzeczywistej temperaturze przestaje grzać na ustawieniu, powiedzmy 24 stopnie w climatronicu.



#55 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 29 września 2018 - 20:42

Mogę pokusić się o multimetr z sondą pomiarową i pomierzyć zarówno przy kratce jak i w aucie. Tylko nadal to nie rozwiązuje problemu. Chętnie bym ten yemat rozwiązał, naprawił i zamknł. Gdybym tylko wiedział co wymienić.. mogę jeszcze strzykawką zassać zawór trójdrożny i zobaczyć czy temp w aucie się utrzyma z 15 min najmniej.. to da mi odpowiedź czy zawór nie trzyma czy podciśnienia za deską rozdzielczą.

Edytowany przez memberofhs, 29 września 2018 - 20:44.