Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Bardzo prowadza podczas hamowania


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
46 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 19 grudnia 2012 - 22:31

Witam,
Moja omega tragicznie pływa przy hamowaniu. Ale jest to na tyle dziwny objaw że gdy miałem zerwane gumy wahacza to przy hamowaniu ściągało ją na lewo lub prawo. Wymieniłem gumy i teraz jest fajniej bo omega podczas hamowania jedzie zygzakiem. Kierownice wyrywa na lewo i prawo na przemian. Do tego bardzo pływała w koleinach.
Byłem na szarpakach i nie było żadnego luzu. Odpiąłem jej to cudo od ABS na allegro zwane "pompą ABS" i o dziwo usterka zniknęła. Moje pytanie do kogoś kto zna budowę tego usrojstwa proszę o odpowiedź czy to coś może blokować mi klocki na jednym kole po hamowaniu przez jakiś czas?

Bo moja omega po hamowaniu potrafiła ściągać np na lewo lub prawo i po chwili przestawało. Teraz po odpięciu tego przejechałem się i samochodu nie prowadza w koleinach i przy hamowaniu jedzie prosto.

#2 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 grudnia 2012 - 22:35

Do wymiany masz tuleje wahacza, serio piszę. Kup te od BMW, dokręć wahacze jak auto będzie na podłożu i będzie ok.

#3 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 19 grudnia 2012 - 22:37

Było już tak zrobione. To już zrobiłem. Lemforer zamontowany i dokręcony na opuszczonym samochodzie. To już wyeliminowałem.

#4 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 20 grudnia 2012 - 00:00

Tyle że po odłączeniu pompy ABS wszystko ustało. Przy hamowaniu jej nie prowadza.

#5 OFFLINE   Bolek230

Bolek230
  • 67 postów
  • Dołączył: 08-08-2011

Napisany 21 grudnia 2012 - 21:35

Tyle że po odłączeniu pompy ABS wszystko ustało. Przy hamowaniu jej nie prowadza.


może zbieżność?ustawiałeś po wymianie tulei???

#6 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 22 grudnia 2012 - 08:31

Zbieżność była robiona. Wczoraj założyłem nową pompę wlałem nowy płyn hamulcowy bo stary mi trochę ubył przy wymianie i efekt jest taki że już mnie nie prowadza przy hamowaniu. Stara pompa podczas hamowania nie rozkładała równo siły hamowania tylko dawała raz na lewe raz na prawe koło i tak mnie prowadzało ;) Teraz mam pompę DX zamiast DF i przy odpalaniu zapala mi się TC i gaśnie;)

Tuleje wymienię jeszcze raz zobaczę może stare były coś źle zrobione ale tak jak teraz to już jest i tak rewelacja w porównaniu z tym co było.

#7 OFFLINE   Dolorian

Dolorian
  • 30 postów
  • Dołączył: 19-09-2009
  • Skąd: Wieś :-)

Napisany 06 stycznia 2013 - 22:28

Witam. Miałem podobne zjawisko, ale powodem tego były klocki. Dwa lata temu wymieniłem tarcze(brembo) i klocki (ferrodo), na przedniej osi, wydałem nie złą kasę na ten komplet, wszystko było super, do czasu kiedy przed miesiącem, w trakcie hamowania zaczęło auto ciągać, raz w prawo, raz w lewo. Okazało się że to wina klocków, po prostu wewnętrzne wkładki się rozsypały, co powodowało blokowanie kół. Tu przestroga nie kupujcie klocków ferrodo, okazały się lipą i to za kupe kasy. Pozdrawiam

#8 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 06 stycznia 2013 - 22:59

Ja w akcie desperacji zaprowadziłem omegę dziś do mechanika. OD jutra ma ją robić. Jak on to nazwał drobna naprawa zawieszenia. Wymieni mi tuleje n wahaczach łączniki stabilizatora końcówki drążków i łączniki stabilizatora.(gumy na drążku już wymienione) Jeśli omegę dalej będzie prowadzać to ją sprzedam i niech nowy właściciel z nią walczy bo w tym zawieszeniu już nic więcej nie zostało.

#9 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2013 - 12:23

jeżeli cały przód jest wymieniony i dalej auto pływa na koleinach zawsze sprawdzcie tylne gumy na ławie w tylnym zawieszeniu u mnie po wymianie auto idzie prosto a gumy wygladały tak:

http://imageshack.us...61/46369149.jpg

Ława na łomie i szarpakach nie miała luzu...

#10 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 07 stycznia 2013 - 20:08

Omega wróciła z naprawy i NIE PROWADZA!!!:skoczek:
Mechanik podsumował temat tak. Wymieniłem tuleje na lemfordera 4 szt. skręcił i omega nadal pływała. Wymienił amortyzatory pływała dalej. Po czym wpadł na pomysł i zmienił mi śruby którymi przykręcony jest wahacz na śruby od innej omegi i... POMOGŁO. Moje były jak by mniejsze. Nie wiem czy one się mogły wyrobić czy ktoś kiedyś je zmienił ale teraz inny samochód. ale przez całą tą akcje mam niemal całe nowe zawieszenie ;p

#11 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 07 stycznia 2013 - 21:23

Omega wróciła z naprawy i NIE PROWADZA!!!:skoczek:
Mechanik podsumował temat tak. Wymieniłem tuleje na lemfordera 4 szt. skręcił i omega nadal pływała. Wymienił amortyzatory pływała dalej. Po czym wpadł na pomysł i zmienił mi śruby którymi przykręcony jest wahacz na śruby od innej omegi i... POMOGŁO. Moje były jak by mniejsze. Nie wiem czy one się mogły wyrobić czy ktoś kiedyś je zmienił ale teraz inny samochód. ale przez całą tą akcje mam niemal całe nowe zawieszenie ;p


I wydrenowany portfel ! A tak serio to ja zawsze wszystkie śruby które raz ruszam, szczególnie w zawieszeniiu czy silniku oraz hamulcach ZAWSZE, ale to ZAWSZE wymieniam na nowe ! To groszowa sprawa a często na prawdę pozwala wyeliminować wiele problemów !

#12 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 07 stycznia 2013 - 21:27

Z jednej strony to i fakt portfel to wyczyściło. Ale z drugiej strony to myślę że przez całą tą akcje powinienem mieć spokój na co najmniej 10kkm z zawieszeniem.

#13 OFFLINE   Bastard666

Bastard666
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-03-2012
  • Skąd: Lubaczow

Napisany 27 lutego 2013 - 19:36

Witam mam podobny problem przy hamowaniu sciaga mi strasznie w lewo a kierownica idzie prawo wymienilem tuleje co prawda nie byly jakos strasznie drogie ale tez bardzo tanie nie ale nic nie pomoglo :masakra: Do tego dzis zauwazylem scinanie opony z prawej strony prosze o pomoc

#14 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 lutego 2013 - 19:39

wymieniałeś wszystkie tuleje? sworzeń sprawny?

#15 OFFLINE   Bastard666

Bastard666
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-03-2012
  • Skąd: Lubaczow

Napisany 27 lutego 2013 - 19:44

Tak wszystkie lacznie ze sworzniem. Tylko dziwne ze na sliskim przy hamowaniu szla prosto kierownica ani nie drgala a teraz jak jest droga czarna to jest tragedia strach gdzie kolwiek jechac

#16 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 27 lutego 2013 - 20:55

O ile dobrze rozumiem to sciąga cię na tę samą stronę przy hamowaniu ? Jeśli tak to sprawdz czy nie zablokował ci się jeden z hamulcy. I nie działa z mniejszą siłą. Uszk. sterownik objawiał się u mnie tym że omega przy hamowaniu jechała zawsze tak samo lewo prawo lewo prawo

#17 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 lutego 2013 - 21:09

Jakiej firmy tuleje?




 


#18 OFFLINE   Bastard666

Bastard666
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-03-2012
  • Skąd: Lubaczow

Napisany 28 lutego 2013 - 09:12

tak sciaga w lewo a jak sprawdzic hamulce? a co do firmy tuleji to juz nie pamietam bo bylo chwile temu jakos tak przed zima ale w okresie jak bylo slisko na drodze wszystko bylo ok dopiero teraz sie zaczelo;/ dzis odkrece kolo i zobacze jak to tam wyglada

#19 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 lutego 2013 - 11:44

spróbuj odpowietrzyć hamulce i dokręć tuleje, może luzu złapały.

#20 OFFLINE   morgon

morgon
  • 108 postów
  • Dołączył: 20-08-2010
  • Skąd: Buczkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 lutego 2013 - 13:42

Do tego dzis zauwazylem scinanie opony z prawej strony prosze o pomoc


Znaczy przyjacielu nie masz zbieżności