Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka długość sprężyn przód


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Piter_polo

Piter_polo
  • 140 postów
  • Dołączył: 09-06-2008
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 grudnia 2012 - 19:46

Witam wszystkich, jaka długość sprężyn do omegi bfl 2,5td sedan powinna być. U mnie po wyjęciu okazało się że są dwie różne długości i nie wiem czy mam szukać różne długości?? Może ktoś miał podobny przypadek, proszę o pomoc

#2 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 13 grudnia 2012 - 02:37

U mnie po wyjęciu okazało się że są dwie różne długości

Moze najzwyczajniej w świecie pękła i jeden zwój gdzieś skacze obecnie po drodze.. :)

Może ktoś miał podobny przypadek,

http://forum.omegakl...ead.php?t=44373

________________
Pozdrawiam

#3 OFFLINE   Piter_polo

Piter_polo
  • 140 postów
  • Dołączył: 09-06-2008
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2012 - 21:16

Moze najzwyczajniej w świecie pękła i jeden zwój gdzieś skacze obecnie po drodze..

Wyjęte oryginalne jeszcze z niemiec są też różnej długości

http://forum.omegaklub.eu/showthread.php?t=44373

Kolego czytałem ten wątek kilka razy, tylko jest mały problem, bo tam jest mowa o innym lżejszym silniku. Patrzyłem na katalog części EPC Opel i nic szczegółowego nie znalazłem.

#4 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 grudnia 2012 - 22:47

Bodajze od 97 roku wsadzano rozne dlugosci sprezyn zeby zrownowazyc nierowno rozmieszczony ciezar w komorze silnika... Mozesz bez problemu wsadzic takie same dlugosci...

Ja tez mialem ten problem... Sprawa oparla sie przez przypadek o mechanika w Belgii... Po prostu moja kolezanka zadzwonila do swojego ojca (mieszka wlasnie w Belgii) i zadala mu pytanie:

- Tato kolega wymienia sprezyny w swoim samochodzie i jak je wyjal to mialy rozna dlugosc... To mozliwe??
- Omega B??
- Tak...
- No to mozliwe... Do 97 roku byly takie same ale potem cos posprawdzali ze im sie zle ciezar rozklada i zaczeli dawac rozna dlugosc...

Orginalna tresc rozmowy... Koles jest mechanikiem baaaaardzo dlugo, kiedys byl nawet trzecim mechanikiem Opla na swiecie... Nie pamietam tylko dokladnie czy na pewno 97 rok ale cos kolo tego...

#5 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 15 grudnia 2012 - 05:02

Bodajze od 97 roku wsadzano rozne dlugosci sprezyn zeby zrownowazyc nierowno rozmieszczony ciezar w komorze silnika...

Kolego ale to się kupy nie trzyma..

Gdzie jest ta różnica w wadze?
jak uważasz?
pozatym co ma waga do długości sprężyn?:hmmm:

Wyjęte oryginalne jeszcze z niemiec są też różnej długości

Masz moze jakieś foto ?
Grubość zwojów taka sama ?

jest mały problem, bo tam jest mowa o innym lżejszym silniku.

Kolego przeczytaj jeszcze raz posta o symetryczności..(silnik przecież osadzony jest centralnie w komorze a nie bardziej z prawej czy bardziej z lewej)

__________
Pozdrawiam

#6 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 grudnia 2012 - 00:37

Kolego ale to się kupy nie trzyma..

Gdzie jest ta różnica w wadze?
jak uważasz?
pozatym co ma waga do długości sprężyn?:hmmm:


Kolego przekazuje tylko to, co przekazal mi mechanik... Co ciekawe, kiedys szukalem sprezyn dla kolegi to sprzedawca u ktorego kupowalem spytal o rocznik... Jak mu podalem (Omega kolegi byla z 1995) to powiedzial: To beda sprezyny tej samej dlugosci...

Ten tekst zrozumialem dopiero jak wymienialem sprezyny u siebie i w mojej byly roznej dlugosci...

A jesli chodzi o roznice w wadze to zajrzyj pod maske i sprawdz ze po jednej stronie masz m.in. serwo, akumulator, przekładnię kierowniczą a po drugiej lekka puszke z filtrem powietrza i zbiorniczek wyrownawczy... Z tego co sie dowiedzialem to wlasnie z tego powodu w pewnym momencie produkcji zapadla decyzja o zastosowaniu sprezyn roznej dlugosci...

#7 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 16 grudnia 2012 - 05:17

Kolego przekazuje tylko to, co przekazal mi mechanik...

OK rozumiem .. ale dalej nie jestem w stanie tego pojąć :), w moim mniemaniu jest to niemozliwe..

A jesli chodzi o roznice w wadze to zajrzyj pod maske i sprawdz ze po jednej stronie masz m.in. serwo, akumulator, przekładnię kierowniczą a po drugiej lekka puszke z filtrem powietrza i zbiorniczek wyrownawczy...

Wiele aut ma tak samo:) nie wydaje mi się aby Omeszki odbiegały od normy..

roznice w wadze

zapadla decyzja o zastosowaniu sprezyn roznej dlugosci...

Długość sprężyn niema nic do ciężaru..

... ciężki temat... :)

__________
Pozdrawiam

#8 OFFLINE   omegaalfa

omegaalfa

    2.0 16fau

  • 249 postów
  • Dołączył: 08-09-2012
  • Skąd: PL
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 grudnia 2012 - 08:05

Długość sprężyn niema nic do ciężaru..


Niekoniecznie... Jeśli założymy że masa samochodu na przodzie nie jest rozłożona 50/50 to ma to jak najbardziej sens. Przy zastosowaniu takich samych sprężyn ta która pracowałaby po stronie gdzie gdzie jest większa masa (sprężyna 1) "zużyje się" dużo szybciej niż ta druga(sprężyna 2)... Jeśli oba koła w tej samej chwili wpadną w prostopadłą do kierunku jazdy nierówność to sprężyna 1 ugnie się mocniej niż sprężyna 2 a wytłumienie jej drgań zajmie więcej czasu niż po stronie przeciwnej, no i amor ma większą robotę do wykonania...

Temat na dłuższą rozkmine... ;)

#9 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 grudnia 2012 - 09:17

w moim mniemaniu jest to niemozliwe..


Co jest niemozliwe?? Ze wsadzali sprezyny roznej dlugosci?? No to jednak mozliwe...

#10 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 grudnia 2012 - 11:13

HRki też miałem różnej długości, z wyraźnym podziałem na strony.

#11 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 grudnia 2012 - 12:22

V6 i dizle mają z przodu różne sprężyny na prawą i lewą stronę.
Sprężyna od strony akumulatora jest dłuższa, dotyczy to serii jak i zestawów obniżających.
Niedowiarków odsyłam do EPC i katalogów producentów sprężyn :)

#12 OFFLINE   jaro358

jaro358
  • 105 postów
  • Dołączył: 22-09-2012
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 16 grudnia 2012 - 17:41

potwierdzam ze są różnej długosci....

#13 OFFLINE   superkudrel

superkudrel
  • 92 postów
  • Dołączył: 17-06-2011
  • Skąd: Kraśnik
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 grudnia 2012 - 18:50

Niedowiarków odsyłam do EPC i katalogów producentów sprężyn


Potwierdzam, zgadza się co kolega pisze...

#14 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 16 grudnia 2012 - 21:52

(Długość sprężyn niema nic do ciężaru..)

Niekoniecznie... Jeśli założymy że masa samochodu na przodzie nie jest rozłożona 50/50 to ma to jak najbardziej sens. Przy zastosowaniu takich samych sprężyn ta która pracowałaby po stronie gdzie gdzie jest większa masa


Zawsze myslałem że za ciężar odpowiada grubość i liczba zwojów..:hmmm:

HRki też miałem różnej długości, z wyraźnym podziałem na strony.

A jak wytłumaczymy że równe długościowo-grubościowo-zwojowo sprężyny mają kropki które wskazują , lewa - prawa ?


PS. Odpadam , mam chyba ograniczoną pojemność myślową żeby zrozumieć jazde samochodem z różną długością spężyn..

Taka sciśnięta dłuższa sprezyna pod obciążeniem pracuje tak samo jak jej krótsza siostra z drógiej strony?

Poważnie nierozumiem tego.. :no:

#15 OFFLINE   omegaalfa

omegaalfa

    2.0 16fau

  • 249 postów
  • Dołączył: 08-09-2012
  • Skąd: PL
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 grudnia 2012 - 06:46

A jak wytłumaczymy że równe długościowo-grubościowo-zwojowo sprężyny mają kropki które wskazują , lewa - prawa ?


Może być to przez różną zawartość "składników" takiej sprężyny co przekłada się na jej charakterystykę pracy...

Fascynat podeśle Ci coś na temat sprężyn koło wieczora jak nie zapomnę - troszkę Ci się rozjaśni wszystko ;)

#16 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 grudnia 2012 - 23:42

V6 i dizle mają z przodu różne sprężyny na prawą i lewą stronę.


Nie tylko V6 i diesle... Ja w 2,0 tez mialem sprezyny roznej dlugosci...

#17 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 grudnia 2012 - 11:32

A po czym poznać która lewa która prawa, i to na prawdę tak jest? Ma ktoś jakąś fotkę z katalogu? Może z czasem jedna bardziej siadła jak druga.

Doszukałem się w katalogu, są przeróżne rodzaje sprężyn oznaczone właśnie kropkami kolorowymi więc potwierdzam.

#18 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 21 grudnia 2012 - 03:53

A jak wytłumaczymy że równe długościowo-grubościowo-zwojowo sprężyny mają kropki które wskazują , lewa - prawa ?

Kto wytłumaczy ??

#19 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2012 - 08:58

Kto wytłumaczy ??

Wystarczy że sprężyny są z innych stopów.

#20 OFFLINE   pawlak2305

pawlak2305
  • 50 postów
  • Dołączył: 09-04-2011
  • Skąd: Wysoka

Napisany 22 grudnia 2012 - 12:21

Wg. mnie panowie montaż różnych długości spręzyn w omedze ma jak najbardziej sens. Wnioskując po moim kombi z 95 roku... Kupiłem używane, lecz w bardzo dobrym stanie amortyzatory i sprężyny na przednią oś, wymieniłem je i okazało się że lewa strona jest niższa od prawiej... Co prawda różnice te nie są duże jednak są widoczne... Na stacji diagnostycznej, pan diagnosta stwierdził że amortyzatory są w dobrym stanie, a na sprężynach nie widać pęknięć itp. Wieć to co panowie wcześniej pisali o montowaniu sprężyn różnej długości ma jak najbardziej sens. Sam się teraz zastanawiam nad włożeniem do mojej Omki tych z BFL-ki :)