

Jaka długość sprężyn przód
#1
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2012 - 19:46
#2
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2012 - 02:37
Moze najzwyczajniej w świecie pękła i jeden zwój gdzieś skacze obecnie po drodze..U mnie po wyjęciu okazało się że są dwie różne długości

http://forum.omegakl...ead.php?t=44373Może ktoś miał podobny przypadek,
________________
Pozdrawiam
#3
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2012 - 21:16
Wyjęte oryginalne jeszcze z niemiec są też różnej długościMoze najzwyczajniej w świecie pękła i jeden zwój gdzieś skacze obecnie po drodze..
Kolego czytałem ten wątek kilka razy, tylko jest mały problem, bo tam jest mowa o innym lżejszym silniku. Patrzyłem na katalog części EPC Opel i nic szczegółowego nie znalazłem.http://forum.omegaklub.eu/showthread.php?t=44373
#4
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2012 - 22:47
Ja tez mialem ten problem... Sprawa oparla sie przez przypadek o mechanika w Belgii... Po prostu moja kolezanka zadzwonila do swojego ojca (mieszka wlasnie w Belgii) i zadala mu pytanie:
- Tato kolega wymienia sprezyny w swoim samochodzie i jak je wyjal to mialy rozna dlugosc... To mozliwe??
- Omega B??
- Tak...
- No to mozliwe... Do 97 roku byly takie same ale potem cos posprawdzali ze im sie zle ciezar rozklada i zaczeli dawac rozna dlugosc...
Orginalna tresc rozmowy... Koles jest mechanikiem baaaaardzo dlugo, kiedys byl nawet trzecim mechanikiem Opla na swiecie... Nie pamietam tylko dokladnie czy na pewno 97 rok ale cos kolo tego...
#5
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2012 - 05:02
Kolego ale to się kupy nie trzyma..Bodajze od 97 roku wsadzano rozne dlugosci sprezyn zeby zrownowazyc nierowno rozmieszczony ciezar w komorze silnika...
Gdzie jest ta różnica w wadze?
jak uważasz?
pozatym co ma waga do długości sprężyn?:hmmm:
Masz moze jakieś foto ?Wyjęte oryginalne jeszcze z niemiec są też różnej długości
Grubość zwojów taka sama ?
Kolego przeczytaj jeszcze raz posta o symetryczności..(silnik przecież osadzony jest centralnie w komorze a nie bardziej z prawej czy bardziej z lewej)jest mały problem, bo tam jest mowa o innym lżejszym silniku.
__________
Pozdrawiam
#6
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2012 - 00:37
Kolego ale to się kupy nie trzyma..
Gdzie jest ta różnica w wadze?
jak uważasz?
pozatym co ma waga do długości sprężyn?:hmmm:
Kolego przekazuje tylko to, co przekazal mi mechanik... Co ciekawe, kiedys szukalem sprezyn dla kolegi to sprzedawca u ktorego kupowalem spytal o rocznik... Jak mu podalem (Omega kolegi byla z 1995) to powiedzial: To beda sprezyny tej samej dlugosci...
Ten tekst zrozumialem dopiero jak wymienialem sprezyny u siebie i w mojej byly roznej dlugosci...
A jesli chodzi o roznice w wadze to zajrzyj pod maske i sprawdz ze po jednej stronie masz m.in. serwo, akumulator, przekładnię kierowniczą a po drugiej lekka puszke z filtrem powietrza i zbiorniczek wyrownawczy... Z tego co sie dowiedzialem to wlasnie z tego powodu w pewnym momencie produkcji zapadla decyzja o zastosowaniu sprezyn roznej dlugosci...
#7
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2012 - 05:17
OK rozumiem .. ale dalej nie jestem w stanie tego pojąćKolego przekazuje tylko to, co przekazal mi mechanik...

Wiele aut ma tak samo:) nie wydaje mi się aby Omeszki odbiegały od normy..A jesli chodzi o roznice w wadze to zajrzyj pod maske i sprawdz ze po jednej stronie masz m.in. serwo, akumulator, przekładnię kierowniczą a po drugiej lekka puszke z filtrem powietrza i zbiorniczek wyrownawczy...
roznice w wadze
Długość sprężyn niema nic do ciężaru..zapadla decyzja o zastosowaniu sprezyn roznej dlugosci...
... ciężki temat...

__________
Pozdrawiam
#8
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2012 - 08:05
Długość sprężyn niema nic do ciężaru..
Niekoniecznie... Jeśli założymy że masa samochodu na przodzie nie jest rozłożona 50/50 to ma to jak najbardziej sens. Przy zastosowaniu takich samych sprężyn ta która pracowałaby po stronie gdzie gdzie jest większa masa (sprężyna 1) "zużyje się" dużo szybciej niż ta druga(sprężyna 2)... Jeśli oba koła w tej samej chwili wpadną w prostopadłą do kierunku jazdy nierówność to sprężyna 1 ugnie się mocniej niż sprężyna 2 a wytłumienie jej drgań zajmie więcej czasu niż po stronie przeciwnej, no i amor ma większą robotę do wykonania...
Temat na dłuższą rozkmine...

#9
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2012 - 09:17
w moim mniemaniu jest to niemozliwe..
Co jest niemozliwe?? Ze wsadzali sprezyny roznej dlugosci?? No to jednak mozliwe...
#10
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2012 - 11:13
#11
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2012 - 12:22
Sprężyna od strony akumulatora jest dłuższa, dotyczy to serii jak i zestawów obniżających.
Niedowiarków odsyłam do EPC i katalogów producentów sprężyn

#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2012 - 18:50
Niedowiarków odsyłam do EPC i katalogów producentów sprężyn
Potwierdzam, zgadza się co kolega pisze...
#14
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2012 - 21:52
Niekoniecznie... Jeśli założymy że masa samochodu na przodzie nie jest rozłożona 50/50 to ma to jak najbardziej sens. Przy zastosowaniu takich samych sprężyn ta która pracowałaby po stronie gdzie gdzie jest większa masa
Zawsze myslałem że za ciężar odpowiada grubość i liczba zwojów..:hmmm:
A jak wytłumaczymy że równe długościowo-grubościowo-zwojowo sprężyny mają kropki które wskazują , lewa - prawa ?HRki też miałem różnej długości, z wyraźnym podziałem na strony.
PS. Odpadam , mam chyba ograniczoną pojemność myślową żeby zrozumieć jazde samochodem z różną długością spężyn..
Taka sciśnięta dłuższa sprezyna pod obciążeniem pracuje tak samo jak jej krótsza siostra z drógiej strony?
Poważnie nierozumiem tego..

#15
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2012 - 06:46
A jak wytłumaczymy że równe długościowo-grubościowo-zwojowo sprężyny mają kropki które wskazują , lewa - prawa ?
Może być to przez różną zawartość "składników" takiej sprężyny co przekłada się na jej charakterystykę pracy...
Fascynat podeśle Ci coś na temat sprężyn koło wieczora jak nie zapomnę - troszkę Ci się rozjaśni wszystko

#16
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2012 - 23:42
V6 i dizle mają z przodu różne sprężyny na prawą i lewą stronę.
Nie tylko V6 i diesle... Ja w 2,0 tez mialem sprezyny roznej dlugosci...
#17
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2012 - 11:32
Doszukałem się w katalogu, są przeróżne rodzaje sprężyn oznaczone właśnie kropkami kolorowymi więc potwierdzam.
#18
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2012 - 03:53
Kto wytłumaczy ??A jak wytłumaczymy że równe długościowo-grubościowo-zwojowo sprężyny mają kropki które wskazują , lewa - prawa ?
#19
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2012 - 08:58
Wystarczy że sprężyny są z innych stopów.Kto wytłumaczy ??
#20
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2012 - 12:21
