jesuu.....chyba na lawecie...i to ciągniętej za renault 1.5 dci :)Teraz wzrosło mi do 9l, dziennie robię 40km po mieście, nocuje pod chmurką.
W lato pali 7,6l.
W trasie średnio 5,3l.
Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 4,9l/100km przy 80km/h.
[OB & OBFL] Ile Wam pali ON teraz w te mrozy?
#21 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2012 - 22:13
#22 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2012 - 23:48
#23 OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2012 - 08:24
Nie
Chyba u ciebie
Ja zalewam do fula i juz kilka razy sprawdzałem i tyle ile pokazuje tyle pali
#24 OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2012 - 17:01
widze ze w dziale LPG koledzy sie "chwalą" spalaniem w te terazniejsze mrozy, pomyslalem ze tez mozemy:)
a wiec zaczne, ostatnie 500km, mrozy, 80% nierozgrzanym autem miasto, praca dom, jedna traska 100km praktycznie do 70km/h ze wzgledu na snieg, auto tez sobie chodzilo kilkanascie minut na postoju, czasami jak juz silnik osiagnal temp odpowiednia to sie przyswirowalo, silnik w automacie, wyszlo mi troche ponad 12:masakra: litrow/100km ON. silnik 2.5td skrzynia automat.
mam to samo kolego nie ma co się dziwić auto lekkie nie jest a do tego długo sie nagrzewa silnik no i używasz na pewno nawiewu ogrzewania tylnej szyby itd.
tez pali mi 12l/100km
#25 OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2012 - 17:10
też mam ciężkie i długie auto
#26 OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2012 - 17:32
Ksiadz no dokladnie. robie teraz praktycznie 4km w jedna strone do pracy i z powritem, wiec auto zimne, nadmuch na szybe itp itd. liczylem dokladnie wyszlo 12l/100km. no i praktycznie dalej niz na 3 bieg nie przelaczy bo wiecej niz 50 to raczej nie jade w tej slizgawce:)
#27 OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2012 - 17:48
Ale...
na cieknącej pompie... zupełnie jak durszlak ;-)
A tak serio kiedy była szczelna i kąt był ok to paliła zimą 12-14/100km - włączając w to latanie bokiem. W trasie do 7,5-8l/100km spokojnie schodziła.
Rekord 2 lata temu jak spadł śnieg i jechałem 5h z centrum Łodzi do Zgierza... na śnieżynce 22l/100km :-)
#28 OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2012 - 17:52
25,25M długi 60 TON a czesto więcejPiniu jakim zestawem jezdzisz?;> jak na srednie spalanie to ulala
#29 OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2012 - 17:56
25,25M długi 60 TON a czesto więcej
Od dzisiaj słowo "oszczędności" nabiera nowego znaczenia ;-)
#30 OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2012 - 18:52
u większości się to nie zgadza.Chyba u ciebie
Ja zalewam do fula i juz kilka razy sprawdzałem i tyle ile pokazuje tyle pali
#31 OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2012 - 20:46
#32 OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2012 - 20:59
U mnie we wszystkich się zgadzało. 4 TD, jedna w automacie. We wszystkich Vkach też nie miałem jakiegoś przekłamania.u większości się to nie zgadza.
#33 OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2012 - 21:49
hm a co Panie/Panowie sadzicie o dolewaniu benzyny do dieselka? kumpel mi mowil ze dolewa jakis tam maly procencik benzyny i ze niby lepiej. Plusy minusy? chodzi mi oczywiscie o mrozy powyzej -10stC.
ja bym sie w takie rzeczy nie bawił, benzyna jest ''sucha'' i nie ma takich własciwości smarnych jak ON, można dojechać pompe jak licha. słyszałem że dobrze robi dobry olej do dwusuwów, czyści wtryski itp...
#34 OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2012 - 22:04
benzyna jest ''sucha'' i nie ma takich własciwości smarnych jak ON
to fakt. ale napewno tez slyszeliscie ze aby poprawic a raczej lekko rozrzedzic rope to leja byne. ale tez bym sie tego nie podjął.
#35 OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2012 - 08:05
hm a co Panie/Panowie sadzicie o dolewaniu benzyny do dieselka? kumpel mi mowil ze dolewa jakis tam maly procencik benzyny i ze niby lepiej. Plusy minusy? chodzi mi oczywiscie o mrozy powyzej -10stC.
Ale po co te dziwne zabiegi ? Paliwo na stacjach jest wystarczajaco suche... i wystarczajaco do d**y zeby zamarzlo przy mrozie rzedu -25-28*C
Prosciej kupic butelke Skydd'a zalac i miec spokojne sumienie ze ropa nie zamarznie ani tym bardziej nie zatrze pompy. Dla swietego spokoju goraco polecam MIXOL, do slownie dolewac na wyczucie po 50-100ml do normalnego tankowania i na pewno odczujecie roznice, przede wszystkim wtryski przestaja klepac (jesli ktos ma wyjechane), no i pompa ma subiektywnie lzej...
#36 OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2012 - 08:46
... Dla swietego spokoju goraco polecam MIXOL, do slownie dolewac na wyczucie po 50-100ml do normalnego tankowania ...
Naprawdę szczerze. Sprecyzuj definicję normalne tankowanie w litrach. Mówimy tu o 15, 20 czy pod korek ? ( Bądź jak wolisz w złotówkach:) )
#37 OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2012 - 09:04
Tak, wlasnie mowie o tych 15-20l, zakladam ze nie kazdy tankuje co tydzien pod korek... 75L ;-)Naprawdę szczerze. Sprecyzuj definicję normalne tankowanie w litrach. Mówimy tu o 15, 20 czy pod korek ? ( Bądź jak wolisz w złotówkach:) )
#38 OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2012 - 11:54
Odpowiadając na pytanie zawarte w temacie postu -> 8L / 100 (wskazania MID)
#39 OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2012 - 12:11
@ChiliPalmer - jeden z mechaników do czyszczenia wtrysków polecił mi taki preparat jak Tunap. Powiedział aby zjechać w baku do tych 8 litrów, wlać wszystko i wyjeździć bak do pustki. Słyszeliście w ogóle o takim preparacie ?.
Odpowiadając na pytanie zawarte w temacie postu -> 8L / 100 (wskazania MID)
Kojarze, tylko ze ten preparat i o ile mowimy o tym samym jest tzw koncentratem majacym za zadanie w maksymalnie wydajny i szybki sposob "wytrawic" i przesmarowac wtryski(cos jak STP). Ale pamietaj ze to zabieg jednorazowy, poniewaz jest to chemia skoncentrowana tylko na jednorazowe wyczyszczenie ukladu wtryskowego. Mixol natomiast (Co jest szczegolnie wazne w silnikax X25DT) ma za zadanie nie tylko smarowac wtryski ale glownie pompe, ktora po dluzszej eksploatacji zaczyna sie zuzywac, przez suche paliwo i zanieczyszczenia w paliwie rysuje sie glowiczka, walek blokuja sie sekcje i potrzebne jest chromowanie lub wymiana elementu na nowy. Mixol regularnie stosowany nawet w niewielkich ilosciach minimalizuje problem zatarcia glowiczki, blokujacych sie wtryskow itp.
Co do nagaru w procesie spalania... nie przejmujcie sie i tak wiecej go zostanie po samym oleju silnikowym np. klasy 10w40 ;-)