

rozleciał się rozrząd ! silnik działa!
#1
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 10:15
#2
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 10:17
#3
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 10:29
ten silnik jest kolizyjny czyli nie powinno być ok....
to dlaczego działa???????






#4
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 10:38
tak, lepiej zamiast tego było kupić kupon w totka bo 6 murowana by była z tym szczęściemczy miałem tyle szczęścia? spotkało to kogoś? pozdrawiam.

co nie znaczy ze nie możeten silnik jest kolizyjny czyli nie powinno być ok....
myślę że może 1 na 1000 przypadków jest takich że nic się nie stało. Wszystko zależy jak się ustawią zawory w momencie zerwania paska. Wystarczy nawet zniszczyć w jednym cylindrze zawory i jużwiększość kumpli i mechaników mówi mi , ze to koniec silnika
!

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#5
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 10:44








#6
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 10:46
myślę że może 1 na 1000 przypadków jest takich że nic się nie stało. Wszystko zależy jak się ustawią zawory w momencie zerwania paska. Wystarczy nawet zniszczyć w jednym cylindrze zawory i już
mhm.... to teraz popatrz ile obrotów silnik wykonuje w ciągu minuty.... ile to jest przez sekunde i zastanów się czy silnik w czasie awarii stanął w miejscu czy musiał wyhamować... jak sobie odpowiesz na te pytania to zobaczysz że zawory właściwie nie mają prawa być proste wg tego co opisuje pawel80
#7
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 10:53
mhm.... to teraz popatrz ile obrotów silnik wykonuje w ciągu minuty.... ile to jest przez sekunde i zastanów się czy silnik w czasie awarii stanął w miejscu czy musiał wyhamować... jak sobie odpowiesz na te pytania to zobaczysz że zawory właściwie nie mają prawa być proste wg tego co opisuje pawel80
ok ale gdyby były uszkodzone to nie byłby silnik słabszy? nie dymił by? nie klekotał? itp?
#8
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 11:02
#9
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 11:18

#10
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 12:21
#11
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 12:36


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#12
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 12:46
tylko czy to oby na pewno był pasek rozrządu?
jeśli ktoś potrafi prawie wszystko w tym aucie naprawić i bez problemu rozrząd ustawi to twierdzisz , że nie odróżni paska rozrządu od innego? a może nie wiem gdzie w ogóle jest rozrząd ? mnie też to dziwi , że to jednak działa , ale niech nikt za mnie głupka nie robi!



#13
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 13:56
ps. panowie , a może to jest ten przypadek 1na 1000000 i jest ok ?
------------------------------------------------------
no i stało się jestem sobą , co komuś to wadzi
#14
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 14:36
mhm.... to teraz popatrz ile obrotów silnik wykonuje w ciągu minuty.... ile to jest przez sekunde i zastanów się czy silnik w czasie awarii stanął w miejscu czy musiał wyhamować... jak sobie odpowiesz na te pytania to zobaczysz że zawory właściwie nie mają prawa być proste wg tego co opisuje pawel80
wiem ale skoro mu silnik chodzi jak wcześniej ? chyba zgodzisz się że jak tyle przejechał to by odrazu widział po złożeniu że źle chodzi
i pewnie że praktycznie zawsze będą pokrzywione zawory, ale teoretycznie może być tak że nie skrzywią się

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#15
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 15:58
zawsze na którymś cylindrze są otwarte, choć ciekawe że dalej działaWszystko zależy jak się ustawią zawory w momencie zerwania paska
#16
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 16:07
zawsze na którymś cylindrze są otwarte, choć ciekawe że dalej działa
ale jakby były lekko otwarte na 2, w taki sposób że na obu są zbyt wysoko by tłok w nie uderzył ?
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#17
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 19:01
Aby się przekonać czy zawory się nie pogięły zrób test kompresji
#18
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 19:06
zerwalo pasek zanim sam silnik wychamowal a bardziej wal troszke sekund minelo a walki rozrzadu wychamowaly niemal natychmiast. zostawiajac gdzies otwarte zawory.
Nie wiem nie widzialem Oby kolega byl tym 1 na .......... posiadaczy omegi co zerwal sie pasek i jest dobrze.
wg. mnie to wyjdzie szydlo wczesniej niz za 1000km lub poprostu kolega pcha nas w maliny.
#19
OFFLINE
#20
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 23:27
jest jeszcze jeden czynnik którego nie wzięliście pod uwagę - napinacz jest zawsze na niepracującej części paska. Jeśli wał korbowy ciągnął wałki rozrządu a na stronie luźnej się po prostu majtał to w zasadzie wszystko powinno być ok. Myślę, że pasek był dociskany do kół na wałkach samą obudową wystarczająco mocno, by nie przeskoczył. Jeśli nie przeskoczył to pacjent będzie żył.
Aby się przekonać czy zawory się nie pogięły zrób test kompresji
i tu jest kolega który pomyślał w dobrym kierunku. dziś w pracy nad tym myślałem i też doszedłem do takiego wniosku , że przy zmianie biegu z 2 na 3 to zaczęło "klepać" (2może 3 sek ) szybko wcisnąłem sprzęgło i w tym momencie silnik zgasł . może faktycznie napinacz puścił , może któryś wałek przeskoczył o ząbek albo dwa i dlatego "klepał" ale pasek sam w sobie był naciągnięty kołami (a przede wszystkim nie pisałem że się zarwał











