

[OB & OBFL] Prośba o pomoc w ustawieniu BRC P&D
#21
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2012 - 11:57
#22
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2012 - 13:30
Myślałem ze już wszystko ok po unormowaniu wolnych obrotów stoją równo na 600 spalanie chwilowe 1.0L/h a ten dalej gdzieś ciągnie.
#23
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2012 - 13:32

A czujnik temperatury cieczy chłodzącej to Ty masz na 100% sprawny?
#24
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2012 - 15:57
Również wyrzuca dużo wody z wydechu po odpaleniu ,nawet na pb. Jak wyjeżdżam z garażu to długa struga przez cały wjazd zostaje.
#25
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2012 - 17:13
#26
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2012 - 21:41
Veto!! Po pierwsze zrzuty są robione przy wyłączonym silniku (poz. 43). Po drugie 13* oznaczałoby że zapłon jest przyspieszony, więc nie ma to nic wspólnego ze spalaniem stukowym, a wręcz przeciwnie! Nie rozumiem co prawda jak wyłączony silnik ssie 9,7kg/h powietrza (co jest odczytem małym raczej). Zasadniczo oryginalny wsad sterownika HJ przewiduje dla 600 obrotów i obciążenia silnika na poziomie 1,15msCoś nie tak z tym ecu wygląda jakby coś go blokowało możliwe że ten czujnik temperatury bo kont wyprzedzenia zapłonu jest dosyć wysoki w par.20 jakby na ssaniu chodził lub walczył ze stukowymi .
kąt zapłonu 8,85* przed GMP. Wartość ta jest korygowana względem chociażby i temperatury zasysanego powietrza i temperatury cieczy chłodzącej.
Veta ciąg dalszyEcu zmienia mapy dopiero po osiągnięciu 80st,C więc jeżeli on nie domaga to może robić zamieszanie

Zasadniczo - jak dla mnie główny problem polega na wysokich wartościach adaptacji paliwowej ECU dla wolnych obrotów. Może to być spowodowane albo lewym powietrzem, albo niesprawnością któregoś elementu układu wtryskowego.
Jeśli auto nie funkcjonuje prawidłowo na Pb nie ma co marzyć o dobrym zestrojeniu LPG, więc polecam najpierw znaleźć przyczynę problemu. Winny może być przepływomierz, niewłaściwe ciśnienie w listwie paliwowej, uszkodzony(-e) wtryskiwacze lub sondy lambda.
#27
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2012 - 23:38
Przepływomierz jest założony od sprawnego samochodu i to samo.Sondy nowe NGK.To jest w nim najgorsze że nie ma konkretnego błędu że coś się zj****o i trzeba wymienić .Wrzucić odczyt na uruchomionym silniku?
#28
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2012 - 00:20
Veto!! Po pierwsze zrzuty są robione przy wyłączonym silniku (poz. 43). Po drugie 13* oznaczałoby że zapłon jest przyspieszony, więc nie ma to nic wspólnego ze spalaniem stukowym, a wręcz przeciwnie! Nie rozumiem co prawda jak wyłączony silnik ssie 9,7kg/h powietrza (co jest odczytem małym raczej). Zasadniczo oryginalny wsad sterownika HJ przewiduje dla 600 obrotów i obciążenia silnika na poziomie 1,15ms
kąt zapłonu 8,85* przed GMP. Wartość ta jest korygowana względem chociażby i temperatury zasysanego powietrza i temperatury cieczy chłodzącej.
Veta ciąg dalszyWolne obroty na niskim poziomie są ustalane już od niespełna 70*C temperatury cieczy chłodzącej.
Zasadniczo - jak dla mnie główny problem polega na wysokich wartościach adaptacji paliwowej ECU dla wolnych obrotów. Może to być spowodowane albo lewym powietrzem, albo niesprawnością któregoś elementu układu wtryskowego.
Jeśli auto nie funkcjonuje prawidłowo na Pb nie ma co marzyć o dobrym zestrojeniu LPG, więc polecam najpierw znaleźć przyczynę problemu. Winny może być przepływomierz, niewłaściwe ciśnienie w listwie paliwowej, uszkodzony(-e) wtryskiwacze lub sondy lambda.
Nici z tego weta kolego , możemy dopiero coś powiedzieć jeżeli będziemy widzieli pracę sterownika w czasie rzeczywistym bo zżuty wykonane gdy silnik stoi nic nie wnoszą do prawidłowej oceny i jest ona błędna , parametry które widzimy mogą być inne podczas pracy:D ,jeżeli kolega da nowe to myślę że uda się wyciągnąć jakieś wnioski dotyczące usterki i zgadzam się z tym że aby silnik prawidłowo pracował na gazie musi prawidłowo pracować na benzynie.Nowe skreny powinny być z pracy na benzynie ale nie zaraz po resecie ECU. Dlatego że parametr 55 wynosi 6km/h a obroty 0 , par 44 wynosi 210 dla krokowego
#29
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2012 - 00:54
#30
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2012 - 01:28
na benzynce jest zrobione prawie 400km i teraz na gazie zrobiłem z 10km to chyba jeszcze parametrów nie rozjechał czyli mogę śmiało teraz robić?
Dawaj podumamy:D
#31
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2012 - 12:48
Nici z tego weta kolego , możemy dopiero coś powiedzieć jeżeli będziemy widzieli pracę sterownika w czasie rzeczywistym (...) zgadzam się z tym że aby silnik prawidłowo pracował na gazie musi prawidłowo pracować na benzynie.(...)
W sumie to racja, choć zastanawia mnie odczyt z przepływomierza przy wyłączonym silniku... Czy OS tak zawsze pokazuje? Bo w OP-COMie takich ciekawostek nie ma.
A że nie ma błędu? To normalka, diagnostyka elektroniczna to coś skrajnie różnego od odczytu błędów... Bardzo wielu aut nie naprawisz sprawdzając jedynie kody błędów

#32
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2012 - 13:01
#33
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2012 - 18:19
http://zapodaj.net/3...53af5a.jpg.html
#34
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2012 - 20:19
Zrobione silnik był rozgrzany, na desce było 95 tu widzę jest 88.Jutro dam jeszcze odczyt sond .Bo dziś na szybko robiłem.
http://zapodaj.net/3...53af5a.jpg.html
Tak na biegu co zauważyłem to pętla otwarta w jakiej pracuje silnik czyli on nie bieże pod uwagę odczytów z sond
Parametr 31i32 wykrywa kiedy system ma otwartą lub zamkniętą pętlę. Oznacza to głównie, że sygnał sondy lambda jest ignorowany przez ECU. W modelach V6 istnieją 2 sondy lambda.Normalnie powinno być tak
Włączony zapłon, zimny silnik “OPEN”
Silnik “na luzie” i o normalnej temp. “CLOSED”
Szybko naciskając pedał gazu “do dechy” “OPEN
czujnik temp czy przepływka?

#35
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2012 - 21:20

#36
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2012 - 21:34
Przecież czujnik pokazuje "w miarę :ok: " Gdyby pokazywał że zimny silnik auto byłoby przelane, a w efekcie adaptacje paliwowe byłyby "na minus", podczas gdy są "na plus". Do tego niska wartość odczytu z przepływki ewidentnie sugeruje nieszczelność dolotu
sprawdzil bym odme czy nie jest peknieta albo evap ktory lubi padac. tyle ze czemu OL jest open. powinna byc zamknieta.
#37
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2012 - 21:38
Przecież czujnik pokazuje "w miarę :ok: " Gdyby pokazywał że zimny silnik auto byłoby przelane, a w efekcie adaptacje paliwowe byłyby "na minus", podczas gdy są "na plus". Do tego niska wartość odczytu z przepływki ewidentnie sugeruje nieszczelność dolotu
jest w pętli otwartej więc sond nie czyta , niski odczyt z prZepływki faktycznie może blokować ecu że korzysta ze sztywnych map ale open jest tylko blokowany temperaturą lub otwartą przepustnicą.
#38
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2012 - 21:41

Niemożliwe! Bo odczyt z sond może uratować silnik przed zbyt wysokim EGT spowodowanym ubogą mieszanką przy słabym przepływomierzu.jest w pętli otwartej więc sond nie czyta , niski odczyt z prZepływki faktycznie może blokować ecu że korzysta ze sztywnych map
#39
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2012 - 22:13
#40
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2012 - 22:29
EDIT: Mnie jeszcze zastanawia dlaczego zapłon jest tak mało przyspieszony, zwłaszcza że dla obciążenia silnika 1.05ms i 600RPM oryginał HJ'ta przewiduje równe 9* przed GMP.