[OB & OBFL] Wymiana silnika V6
#61 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2013 - 22:19
#62 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2013 - 07:07
moż funduszy nie masz chwilowo ale ta 3,2 co wysłałem ci to fajny temat!!
#63 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2013 - 09:04
#64 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2013 - 09:33
no zadowolony nie będziesz na pewno do tego jeszcze wizyta w SKP na przegląd (zmiana pojemności) potem WK i zmiana w dowodzie bo nie zamieżasz mieć 2.0 i płacić z wyższej grópy ocpo jeździe próbnej stwierdzisz "o matko co ja zrobiłem" ;p
#65 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2013 - 14:13
#66 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2013 - 14:21
tak zapytałem tylko ewentualnie ale widzę że zostanę przy tym co ma być 3.0 lub 2.5 bo to mnie drożej wyniesie ten 2.0 a gdzie ten silnik 3.2 jest jeszcze na allegro ? a co do akumulatora się zapytam jaki najlepszy chodzi mi o amperogodziny to tak jeszcze zapytam
66Ah
#67 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2013 - 14:23
a teraz jak na złość nic nie ma poniżej 2tys.
ja za swój x30xe dałem 1200 i śmiga aż miło ale się trafiło.
#68 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2013 - 15:00
#69 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2013 - 10:58
#70 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2013 - 16:29
Mi też się cena można powiedzieć promocyjna trafiła ;p a aku nie będzie przy mały na 3.0?? ja mam u siebie 74ah tyle że jeszcze 1400W w bagażniku
Fabrycznie jest 66Ah, chodzi o to aby się doładowywał, bo za duży aku to też nie dobrze, będzie niedoładowany.
Ja trochę się dziwie czytając to wszystko, wymieniałem silnik i tak klimy nie rozpinałem, skrzyni nie odkręcałem, głowic nie ściągałem i nic a nic nie ucierpiało i bez problemu wyszedł w budy i drugi tak samo do niej zawędrował. Wyjmowałem z całą skrzynią bo potem nie musiałem się bawić z ustawianiem tarczy i spasowaniem skrzyni w kanale pod autem. Jedyny problem to kable do alternatora i rozrusznika tam więcej czasu mi zeszło. Do wyjęcia silnika używałem tylko wyciągarki łańcuchowej ( nie wiem jak to się pisze rukcug czy jakoś tam ) i wszystko szło gładko. Pamiętaj aby sobie w nowo zakupionym silniku pozmieniać wszystko uszczelki które mogą ciec, pod pokrywami zaworów, na wale od strony skrzyni i inne gdzie widzisz że się poci bo później będzie 100x gorzej z dostępem. Zwróć też uwagę na sprzęgło bo masz teraz dostęp, kolektory sobie sprawdź bo jak uszczelki masz powypalane albo kolektor pęknięty to teraz to łatwo zrobisz, później już nie. Załóż też to łożysko co kolega mówił ja tego nie zrobiłem i teraz wydaje mi się że to słychać, odme sowie wyczyść, rozrząd sprawdź więc to łatwe nie jest ale elektryki i podciśnień się nie bój bo wszystko będzie pasować do do swojej kostki i mają odpowiednią długość jak czegoś nie wiesz to pisz pw, podpowiem ja zmieniałem 2,5 na 3,0 a potem znowu na 2,5 więc wiem co i jak.
Jak nie założyłeś łożyska do wału, to ucierpią łożyska w skrzyni bo będą działać siły nieosiowe podczas spinania sprzęgła.
#71 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2013 - 16:30
wymieniałem silnik i tak klimy nie rozpinałem, skrzyni nie odkręcałem, głowic nie ściągałem i nic a nic nie ucierpiało i bez problemu wyszedł w budy
owszem da się... ale trzeba mieć wysokie pomieszczenie... i kilku ludzi do pomocy...
w garażowych warunkach z żurawiem lepiej rozpiąć klimę i wyjąć obie chłodnice... Skrzynię odkręcić od bloku to kilka minut...
Każdy robi inaczej na tyle, ile ma mozliwości
potrafi telepać całym autemto ucierpią łożyska w skrzyni bo będą działać siły nieosiowe podczas spinania sprzęgła.
a łożysko igiełkowe to koszt 25PLN
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#72 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2013 - 17:51
#73 OFFLINE
Napisany 29 lipca 2013 - 14:28
#74 OFFLINE
Napisany 29 lipca 2013 - 22:52
ty ostatnio masz duzo wprawy przy mojej korbo zloomedze a czeka cie to jeszcze raz ;powszem da się... ale trzeba mieć wysokie pomieszczenie... i kilku ludzi do pomocy...
w garażowych warunkach z żurawiem lepiej rozpiąć klimę i wyjąć obie chłodnice... Skrzynię odkręcić od bloku to kilka minut...
Każdy robi inaczej na tyle, ile ma mozliwości
potrafi telepać całym autem
a łożysko igiełkowe to koszt 25PLN
#75 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2013 - 17:25
#76 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2013 - 17:36
#77 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2013 - 17:40
#78 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2013 - 17:42
a ja nie wiem
ale może sie trafi jaki mądry co powie
bo webasto chcę wpiąć i jeszcze niewiem gdzie
#79 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2013 - 17:52
#80 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2014 - 18:38
Wiem, że to zależnie od miasta ale jaki w przybilżniu jest koszt przekładki silnika 3.2 w omedze na taki z Vectry 3.2? Chłopaki go wyciągnęli dołem ze skrzynią i wydechem.
Omega ma ASB a Vectra miała manuala.
Mam nieodparte wrażenie, że mechanior chce ze mnie zedrzeć, dlatego chciałbym mieć jakiś punkt odniesienia.
Sama robocizna z przełożeniem moich gratów ze starego. Rozrząd nieruszany.
Z góry dzięki za podpowiedzi.