Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Wymiana silnika V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
168 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Darek1986

Darek1986
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-07-2013
  • Skąd: Rejowiec Fabryczny

Napisany 23 lipca 2013 - 22:19

mam takie pytanko co do zlotu to jeszcze podziękuję bo jeszcze samochodu nie zrobiłem ale na następny się wybiorę już na pewno mam pytanko bo już lada moment będę miał silnik i mam pytanko co do oleju jaki olej kupić żeby był dobry? i jeszcze jedno pytanko jak bym kupił 2 litrowy silnik to idzie go wstawić z 2,5 do dołu na 2.0

#62 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 24 lipca 2013 - 07:07

o ile pamiętam to nic ci z osprzętu nie podejdzie cała wiązka silnika ze sterownikiem do wymiany, wydech i kto wie co jeszcze :(
moż funduszy nie masz chwilowo ale ta 3,2 co wysłałem ci to fajny temat!!

#63 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 24 lipca 2013 - 09:04

Co do oleju to Valvoline, motul, castrol, ja mam zalanego motula 6100 10w40 u siebie. Co do zmiany na mniejszy to duużo taniej wyjdzie zmiana na taki sam lub jakaś inną vałkę, bo tak jak adi pisał wiązka wydech komp, cewkę trza kupić, osprzęt z vałki też nie podejdzie.... Nie mówiąc o ogromie roboty z tym, a po jeździe próbnej stwierdzisz "o matko co ja zrobiłem!!" ;p

Dodany obrazek


#64 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 24 lipca 2013 - 09:33

po jeździe próbnej stwierdzisz "o matko co ja zrobiłem" ;p

no zadowolony nie będziesz na pewno :) do tego jeszcze wizyta w SKP na przegląd (zmiana pojemności) potem WK i zmiana w dowodzie bo nie zamieżasz mieć 2.0 i płacić z wyższej grópy oc :)

#65 OFFLINE   Darek1986

Darek1986
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-07-2013
  • Skąd: Rejowiec Fabryczny

Napisany 24 lipca 2013 - 14:13

tak zapytałem tylko ewentualnie ale widzę że zostanę przy tym co ma być 3.0 lub 2.5 bo to mnie drożej wyniesie ten 2.0 a gdzie ten silnik 3.2 jest jeszcze na allegro ? a co do akumulatora się zapytam jaki najlepszy chodzi mi o amperogodziny to tak jeszcze zapytam

#66 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lipca 2013 - 14:21

tak zapytałem tylko ewentualnie ale widzę że zostanę przy tym co ma być 3.0 lub 2.5 bo to mnie drożej wyniesie ten 2.0 a gdzie ten silnik 3.2 jest jeszcze na allegro ? a co do akumulatora się zapytam jaki najlepszy chodzi mi o amperogodziny to tak jeszcze zapytam


66Ah

#67 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 24 lipca 2013 - 14:23

poszło pw a aku większy też ok ja mam i nie nażekam :) ale mam 120A altek

a teraz jak na złość nic nie ma poniżej 2tys.
ja za swój x30xe dałem 1200 i śmiga aż miło ale się trafiło.

#68 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 24 lipca 2013 - 15:00

Mi też się cena można powiedzieć promocyjna trafiła ;p a aku nie będzie przy mały na 3.0?? ja mam u siebie 74ah tyle że jeszcze 1400W w bagażniku :p

Dodany obrazek


#69 OFFLINE   cali1095

cali1095
  • 64 postów
  • Dołączył: 17-06-2012
  • Skąd: Radomsko

Napisany 28 lipca 2013 - 10:58

Ja trochę się dziwie czytając to wszystko, wymieniałem silnik i tak klimy nie rozpinałem, skrzyni nie odkręcałem, głowic nie ściągałem i nic a nic nie ucierpiało i bez problemu wyszedł w budy i drugi tak samo do niej zawędrował. Wyjmowałem z całą skrzynią bo potem nie musiałem się bawić z ustawianiem tarczy i spasowaniem skrzyni w kanale pod autem. Jedyny problem to kable do alternatora i rozrusznika tam więcej czasu mi zeszło. Do wyjęcia silnika używałem tylko wyciągarki łańcuchowej ( nie wiem jak to się pisze rukcug czy jakoś tam ) i wszystko szło gładko. Pamiętaj aby sobie w nowo zakupionym silniku pozmieniać wszystko uszczelki które mogą ciec, pod pokrywami zaworów, na wale od strony skrzyni i inne gdzie widzisz że się poci bo później będzie 100x gorzej z dostępem. Zwróć też uwagę na sprzęgło bo masz teraz dostęp, kolektory sobie sprawdź bo jak uszczelki masz powypalane albo kolektor pęknięty to teraz to łatwo zrobisz, później już nie. Załóż też to łożysko co kolega mówił ja tego nie zrobiłem i teraz wydaje mi się że to słychać, odme sowie wyczyść, rozrząd sprawdź więc to łatwe nie jest ale elektryki i podciśnień się nie bój bo wszystko będzie pasować do do swojej kostki i mają odpowiednią długość jak czegoś nie wiesz to pisz pw, podpowiem ja zmieniałem 2,5 na 3,0 a potem znowu na 2,5 więc wiem co i jak.

#70 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 lipca 2013 - 16:29

Mi też się cena można powiedzieć promocyjna trafiła ;p a aku nie będzie przy mały na 3.0?? ja mam u siebie 74ah tyle że jeszcze 1400W w bagażniku :p


Fabrycznie jest 66Ah, chodzi o to aby się doładowywał, bo za duży aku to też nie dobrze, będzie niedoładowany.

Ja trochę się dziwie czytając to wszystko, wymieniałem silnik i tak klimy nie rozpinałem, skrzyni nie odkręcałem, głowic nie ściągałem i nic a nic nie ucierpiało i bez problemu wyszedł w budy i drugi tak samo do niej zawędrował. Wyjmowałem z całą skrzynią bo potem nie musiałem się bawić z ustawianiem tarczy i spasowaniem skrzyni w kanale pod autem. Jedyny problem to kable do alternatora i rozrusznika tam więcej czasu mi zeszło. Do wyjęcia silnika używałem tylko wyciągarki łańcuchowej ( nie wiem jak to się pisze rukcug czy jakoś tam ) i wszystko szło gładko. Pamiętaj aby sobie w nowo zakupionym silniku pozmieniać wszystko uszczelki które mogą ciec, pod pokrywami zaworów, na wale od strony skrzyni i inne gdzie widzisz że się poci bo później będzie 100x gorzej z dostępem. Zwróć też uwagę na sprzęgło bo masz teraz dostęp, kolektory sobie sprawdź bo jak uszczelki masz powypalane albo kolektor pęknięty to teraz to łatwo zrobisz, później już nie. Załóż też to łożysko co kolega mówił ja tego nie zrobiłem i teraz wydaje mi się że to słychać, odme sowie wyczyść, rozrząd sprawdź więc to łatwe nie jest ale elektryki i podciśnień się nie bój bo wszystko będzie pasować do do swojej kostki i mają odpowiednią długość jak czegoś nie wiesz to pisz pw, podpowiem ja zmieniałem 2,5 na 3,0 a potem znowu na 2,5 więc wiem co i jak.


Jak nie założyłeś łożyska do wału, to ucierpią łożyska w skrzyni bo będą działać siły nieosiowe podczas spinania sprzęgła.

#71 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 lipca 2013 - 16:30

wymieniałem silnik i tak klimy nie rozpinałem, skrzyni nie odkręcałem, głowic nie ściągałem i nic a nic nie ucierpiało i bez problemu wyszedł w budy


owszem da się... ale trzeba mieć wysokie pomieszczenie... i kilku ludzi do pomocy...
w garażowych warunkach z żurawiem lepiej rozpiąć klimę i wyjąć obie chłodnice... Skrzynię odkręcić od bloku to kilka minut...

Każdy robi inaczej na tyle, ile ma mozliwości :)

to ucierpią łożyska w skrzyni bo będą działać siły nieosiowe podczas spinania sprzęgła.

potrafi telepać całym autem :)
a łożysko igiełkowe to koszt 25PLN :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#72 OFFLINE   Darek1986

Darek1986
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-07-2013
  • Skąd: Rejowiec Fabryczny

Napisany 28 lipca 2013 - 17:51

powiem tak na ten moment zbieram na silnik drugi auto stoi w garażu skrzynia siedzi jak już bene miał wszytko poskupywane to się zgłoszę na ten czas dziękuję za dobre rady

#73 OFFLINE   cali1095

cali1095
  • 64 postów
  • Dołączył: 17-06-2012
  • Skąd: Radomsko

Napisany 29 lipca 2013 - 14:28

Czy ja wiem czy wysokie pomieszczenie? Moje było deczko wyższe niż wysokość otwartej maski, cała operację zrobiłem z bratem i dodam że nigdy wcześniej nie robiłem takich rzeczy, no może w komarku silnik wyjmowałem:D O łożysku to nie wiedziałem dopiero teraz ale jak tylko będę w niedługim czasie zmieniał sprzęgło to napewno je wsadzę. Dodam jeszcze że podszybia też nie rozbierałem. Jak będę mógł to napewno coś doradzę.

#74 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 29 lipca 2013 - 22:52

owszem da się... ale trzeba mieć wysokie pomieszczenie... i kilku ludzi do pomocy...
w garażowych warunkach z żurawiem lepiej rozpiąć klimę i wyjąć obie chłodnice... Skrzynię odkręcić od bloku to kilka minut...

Każdy robi inaczej na tyle, ile ma mozliwości :)

potrafi telepać całym autem :)
a łożysko igiełkowe to koszt 25PLN :)

ty ostatnio masz duzo wprawy przy mojej korbo zloomedze :D a czeka cie to jeszcze raz ;p

#75 OFFLINE   Darek1986

Darek1986
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-07-2013
  • Skąd: Rejowiec Fabryczny

Napisany 17 sierpnia 2013 - 17:25

hej witam ponownie jeszcze oczekuje na silnik bo już kupiłem silnik do swojej omegi z OSTRUDY a ja mieszkam w małym miasteczku Rejowiec Fabryczny koło Chełma Lubelskie i tak od silnika dziali mnie 480 kilometrów ale to tylko zostaje transport ale ja nie w tej sprawie puki nie ma jeszcze silnika miałem już dawno się o to zapytać i zrobić foto jednej rzeczy interesuje mnie bo mam wszystkie kable i wtyczki ok tylko jeden kabel czy mi się urwał jak wyciosałem czy był taki obcięty nie wiem już sam ale od czego on może być ? zrobiłem foto kabelka prosił by o jakieś info

Dodany obrazek

Dodany obrazek

#76 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 17 sierpnia 2013 - 17:36

a ja się podepnę do zdjęcia z pytaniem! który wąż od wody jest zasileniem górny czy dolny za zaworem 3 drożnym!?

#77 OFFLINE   Darek1986

Darek1986
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-07-2013
  • Skąd: Rejowiec Fabryczny

Napisany 17 sierpnia 2013 - 17:40

a ja nie wiem jak bende miał silnik jak go sam bende wkładał to bende się pytał jak gdzie co podłączyć czego sam nie dojdę chyba że dam na warsztat ale jeszcze przemyśle sprawę już pisałem w wcześniej w mojej sprawie chłopaki na forum wiedzą no ale już w końcu silnik kupiłem jeszcze transport i wkładamy pare spraw i w trasę jestem cierpliwy czekam cierpliwie już się prawie do czekałem tego auta na chodzie fakt że wszystkie imprezy mnie uciekają bo nie ma jak się ruszyć ale trudno jak napisałem czekam cierpliwie omega już kurzem zarosła w garażu ale ją odświeżę he he to czekam na info co do tego kabelka

#78 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 17 sierpnia 2013 - 17:42

a ja nie wiem


ale może sie trafi jaki mądry co powie :)
bo webasto chcę wpiąć i jeszcze niewiem gdzie :)

#79 OFFLINE   Darek1986

Darek1986
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-07-2013
  • Skąd: Rejowiec Fabryczny

Napisany 17 sierpnia 2013 - 17:52

też tak mam czekamy jak coś nie wiem pytam tu chłopaki mają głowę w temacie to czekamy

#80 OFFLINE   krtek

krtek
  • 79 postów
  • Dołączył: 03-07-2013
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lutego 2014 - 18:38

Odgrzeję i podepnę się przy okazji.
Wiem, że to zależnie od miasta ale jaki w przybilżniu jest koszt przekładki silnika 3.2 w omedze na taki z Vectry 3.2? Chłopaki go wyciągnęli dołem ze skrzynią i wydechem.
Omega ma ASB a Vectra miała manuala.
Mam nieodparte wrażenie, że mechanior chce ze mnie zedrzeć, dlatego chciałbym mieć jakiś punkt odniesienia.
Sama robocizna z przełożeniem moich gratów ze starego. Rozrząd nieruszany.

Z góry dzięki za podpowiedzi.