Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co wybrac Omega czy Vectra


  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany
56 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bzyku9999

bzyku9999
  • 318 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 listopada 2012 - 22:24

jak w temacie interesuje sie zakupem opla znalazlem 2 interesujace mnie modele konkretnie Omege i Vectre oba z silnikiem 2.0 136hp w gazie z 1998r
Omega
http://tablica.pl/of...D5-ID1JatX.html

Vectra
http://tablica.pl/of...00f51;r:13;s:88

interesuje mnie jak wyglada utrzymanie awaryjnosc koszty spalania i ktory lepszy nie pod wzgledem wygody ceny tylko wslasnie mniej awaryjny i tanszy w eksploatacji

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopada 2012 - 22:29

vectra napewno będzie bardziej dynamiczna i oszczędniejsza ze względu na mniejszą wagę co do awaryjności to ten sam silnik, jeśli chodzi o zawias to + na korzyść VB, do omegi trzeba pakować elementy z wysokiej półki aby trochę mieć spokoju

#3 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 02 listopada 2012 - 22:39

Powiem ci na moim przykładzie .ją mam ome a żona vectre jeśli chodzi o wygodę i pojemność to omega .koszt części to praktycznie to samo zwłaszcza że masz tu takie same silniki . Vectra będzie zrywniejsza bo lżejsza i napęd przód .jeżeli 2.0 16v to wydaje mi się że lepsza będzie vectra .z doświadczenia wiem że trwalsze zawieszenie napewno niż oma .

#4 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopada 2012 - 23:57

Generalnie jezdze juz 4 omega w zyciu. Zawieszenie choc nie wiem co zalozysz i tak po 20 tys sie odezwie. Mowie o przodzie. Jezeli chodzi o 2.0 16V to faktycznie w omedze pozostawia troche do zyczenia, w vectrze juz ten silnik lata. Vectra lzejsza. Spalanie w vectrze tez bedziesz mial ciut mniejsze. Nie wierz, jak co nie ktorzy pisza, ze omega 2.0 16V pali 10 litrow gazu itp, bo to bzdura, chyba ze w trasie i nie przeroczysz 100km/h i bedziesz jechal jak emeryt muskajac pedal gazu. Ale przy normalnej jezdzie zapomnij o tym. Alternatywa jezeli chodzi o omege bedzie silnik x20se, mozesz takiego poszukac, co prawda najslabsza benzyna, ale za to bezawaryjna. Z eco tekiem juz cos sie zawsze bedzie dzialo. Oczywiscie zapomnij o V-kach, bo to juz w ogole inna bajka. Na minus vectry moim zdaniem oczywiscie dziala przestrzen. Vectra to taka corsa w sedanie. Naprawde malo tam miejsca. Wybor naley do Ciebie :) pzdr

#5 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 listopada 2012 - 00:13

Panowie, nie przesadzajmy, różnica w sensie komfort - pakowność jest niewielka jeśli mówimy o rodzinie 2+2. Z tym "2,0 w omedze za słaby", to przesada. no chyba, że ktoś ma worek pieniędzy i znajomości odpowiednie, zeby mu konto punktowe czyścili.
Uważam, że w obu przypadkach powinien decydować wyłącznie stan techniczny przede wszystkim nadwozia. Mechanikę można ogarnąć w miarę łatwo i niedrogo, blacharka to już worek bez dna i nigdy nie osiągnie się stanu pozwalającego na jeżdżenie spokojnie więcej niż dwa lata po naprawie.

#6 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 03 listopada 2012 - 03:13

bzyku9999
Spójrz na Omege i na Vectre!
Przejedz się przyzwoitą Omegą i Vectrą w porządnym stanie...
Stwierdzisz ze porównujesz wózek sklepowy z samochodem i ... szybko zdecydujesz czym chcesz wozić swoje 4 litery..

___________
Pozdrawiam

#7 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 listopada 2012 - 07:20

jeśli chodzi o zawieszenie to jak wpakujesz powiedzmy dobre części to bedzie się coś odzywać jak niektórzy piszą,
zakładałem do mojej cały przód na oryginale i ma ponad 40tyś km i nic jeszcze nie zmieniałem i nie stuka nic, a jak ktoś ze mną jedzie pierwszy raz to mówi ze auto na nierównościach bajka

co do vectry też sądzę ze będzie taniej jeśli warta jeszcze, ma lepsze wyposarzenie,
omega uboga wersja,
a poza kupnem:) zawsze możesz wstapić do Bałtowa do parku dinozaurów bo niedaleko, byłem 2x w tym roku

#8 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 listopada 2012 - 08:54

Trochę dramatyzujecie porównując pakowność Vectry i Omegi oba auta są pakowne, dla mnie Viki ma sztywniejsze zawieszenie w porównaniu do omegi, W Viki 1,8 już da radę dynamiczne i spokojnie podróżować, w Omedze 2.0 już brakuje dynamiczności ale też wystarczy, a wszystko to za sprawą dużej różnicy w wadze obu aut, Viki będzie można ekonomicznej przejechać 100km -- sprawa wagi aut i rodzaju napędu. Reszta należy do Ciebie :)

#9 OFFLINE   MarcinM65

MarcinM65
  • 64 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Dąbrowa Tarnowska

Napisany 03 listopada 2012 - 12:18

2.0 ecotec czy w vectrze czy w omedze jest i będzie awaryjny, czy mniej czy bardziej to zależy jak kto dbał... Ja Omegą latam po trasach i spalanie poniżej 10l/100km, miasto koło 13l. Vectra nie będzie wiele mniej palić, a koszty części porównywalne.

#10 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 listopada 2012 - 12:37

W kwestii dynamiki... Jezdzimy po drogach publicznych a nie po torze wyscigowym :p A jak komus brakuje "dynamiki" w omie z x20xev np przy wyprzedzaniu na trasie to jest jeszcze takie cos jak redukcja do 3 :D

interesuje mnie jak wyglada utrzymanie awaryjnosc koszty spalania i ktory lepszy nie pod wzgledem wygody ceny tylko wslasnie mniej awaryjny i tanszy w eksploatacji

Viki tansza w eksploatacji i wystarczy silnik 1.8.

#11 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 listopada 2012 - 16:19

przy wyprzedzaniu na trasie to jest jeszcze takie cos jak redukcja do 3

i to cos daje ?

#12 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 listopada 2012 - 18:27

i to cos daje ?

Ty tak na powaznie czy tylko zartujesz??


No dobra...
1. Jedziesz 90kmh na piatym biegu, ile czasu potrzebujesz zeby bez redukowania biegu wyprzedzic ciezarowke z naczepa?
2. A teraz jedziesz na piatym biegu 90kmh i redukujesz do trzeciego.
Przy ktorej opcji auto szybciej sie rozpedzi i bezpieczniej wykonasz manewr?

#13 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 listopada 2012 - 19:01

jak jadę 80km/h i dam gaz w podłogę to redukuję na 2bieg szalona :oonie:

#14 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 listopada 2012 - 19:25

Ty tak na powaznie czy tylko zartujesz??


No dobra...
1. Jedziesz 90kmh na piatym biegu, ile czasu potrzebujesz zeby bez redukowania biegu wyprzedzic ciezarowke z naczepa?
2. A teraz jedziesz na piatym biegu 90kmh i redukujesz do trzeciego.
Przy ktorej opcji auto szybciej sie rozpedzi i bezpieczniej wykonasz manewr?


oczywiście że 1-sza bo nie wolno przecież przekraczać prędkości - bo to główny powód wypadków :hihi:

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#15 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 listopada 2012 - 20:19

Zrobiłem przez ostatnie trzy dni prawie 2 tysiące. Nie jechałam autostradami, nie wyprzedzałem ani "bab", ani "emerytów", jechałem zgodnie z przepisami +10. Spalanie 7,8, czas podróży średnia ok70 km/h. Konto punktowe czyste, portfel nie ucierpiał. Nie podejmuję się zrozumiec współuczestników drogi (ze dwie omegi też się trafiły) łojących bez opamiętania.
W ub tygodniu zaś dla odmiany zrobiłem trasę Warszawa, Poznań, Berlin Warszawa. Wyjazd 8.30, z powrotem 21.00. Autostradą oczywiście + postoje w miejscach, gdzie miałem sprawy do załatwienia. W drodze powrotnej średnia wyszła 150, a spalanie lepiej nie mówić, z tym, że nie omegą a mondeo. Jeśli doliczyć do tego koszt opłat za nasze autostrady to można pozwolić sobie na taki styl jazdy jedynie służbowym autem.
Dlatego trochę mnie dziwi, kiedy z jednej strony nabywca auta liczy każdą złotówkę na zakup auta, zakłada gaz, robi doktorat z najtańszych zamienników, a z drugiej martwi sie, słabą dynamiką.

#16 OFFLINE   mac2506

mac2506

    Maciek

  • 51 postów
  • Dołączył: 22-06-2011
  • Skąd: Mława

Napisany 03 listopada 2012 - 21:47

Miałem Vectrę A, teść ma Vectrę B, przesiadłem się na Omegę i za nic nie wróciłbym do Vectry B. Od VB lepiej mi pasowała moja ładna VA. A jeśli chodzi o komfort za kierownicą to nie ma o czym gadać.
Mój faworyt w tym starciu :brawo: OMEGA :brawo:

#17 OFFLINE   bzyku9999

bzyku9999
  • 318 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 listopada 2012 - 23:05

Sprawdzalem ceny czesci i sa takie same a nawet tansze jaki innych aut ktore posiadalem wiec nie ma tragedii,zwlaszcza ze z tego co widze to do obu aut sa w wiekszosci takie same chyba ze sie myle, co do dynamiki to rzeczywiscie musze sie sam ta omega przejechac bo sadze ze Vectra z tym silnikiem bedzie dawala rade zwlaszcza iz obecnie smigam Fordem Focusem MK1 1.8 TDCI 100HP i jak dla mnie ujdzie bo juz wyroslem z palenia gumy starczy jak sie da sprawnie wyprzedzic jakiegos zawalidroge na trasie, w zeszlym roku smigalem BMW E34 2.5 192HP i tam bylo czym poszalec a spalanie mialem od 10L w trasie 140km\h do 12,5-13,5L w miescie i tu moje pytanie odnosnie spalania przez Omege w granicach 14-16l miasto 12-13 trasa jak na silnik 2.0 wydaje mi sie duze z tego co na tym forum wyczytalem niestety chyba takie jest, dodam ze BMW nie mialo sekwencyjnej instalacji tylko zwykla a dynamika prawie identyczna jak na bezynie, i jak z awaryjnoscia silnika 2.0 ecotec sa jakies czeste usterki powtarzajace sie co troche i utrudniajace zycie i chec ruszenia w trase

#18 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 listopada 2012 - 23:12

jak z awaryjnoscia silnika 2.0 ecotec sa jakies czeste usterki powtarzajace sie co troche i utrudniajace zycie i chec ruszenia w trase

Wszystko zalezy jakie czesci wsadzal poprzedni wlasciciel... Oma nie lubi zamiennikow. Z najczesciej padajacych to: czujniki walkow rozrzadu i walu korbowego. Reszta usterek to w zasadzie bledy eksploatacyjne/zaniechania ktore powoduja kolejne problemy.

Co do focusa, to pamietaj ze to traktor i tam jest moment obrotowy troche inaczej rozlozony i auto tez mniej wazy.

X20XEV w omie nie jest ekonomicznym silnikiem i w duzym miescie spalanie na poziomie 12 litrow Pb jest calkiem normalne.

#19 OFFLINE   bzyku9999

bzyku9999
  • 318 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 listopada 2012 - 23:46

no tak 260NM w Foce robi swoje, ja akurat mieskam w malym miescie 55tys. ale glownie interesuje mnie spalanie na trasie tak w przedziale miedzy 130 a 150 km\h bo czesto jezdze wlasnie autostradami przez czechy,austrie i wlochy trasa w jedna strone ponad 1900km Foka spala 45zl na 100 czyli nie cale 8l ropy, jezeli Omega w takich warunkach spali do 12l byl bym zadowolony bo z checia bym sie przesiadl na wiekszy i bardziej komfortowe auto jakim jest omega chyba ze gore wezmie ekonomia wtedy skoncze na namiastce omegi czyli vectrze:(

#20 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 04 listopada 2012 - 01:51

Od VB lepiej mi pasowała moja ładna VA.

Mam takie same odczucia..
Viki A to jedno z niewielu FWD które chciałbym jeszcze kiedyś mieć...
Skoro zdrowe 8V robi przeciąg że hoho.. to az niechce myśleć co się dzieje w 150, 170 czy 205PS które latało w tej budzie..

Wracając do tematu...

jeśli chodzi o komfort za kierownicą to nie ma o czym gadać.

Dokładnie... :tak:
bzyku9999 Jeżeli jednym z Twoich wyznaczników jest połykanie dużej ilości km to tym bardziej Omega powinna Ci podejść...
Te ewntułalne 2 litry więcej w stosunku do Vectry B naprawde są warte tej przyjemności...

____________
Pozdrawiam