

Co wybrac Omega czy Vectra
#1
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2012 - 22:24
Omega
http://tablica.pl/of...D5-ID1JatX.html
Vectra
http://tablica.pl/of...00f51;r:13;s:88
interesuje mnie jak wyglada utrzymanie awaryjnosc koszty spalania i ktory lepszy nie pod wzgledem wygody ceny tylko wslasnie mniej awaryjny i tanszy w eksploatacji
#2
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2012 - 22:29
#3
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2012 - 22:39
#4
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2012 - 23:57

#5
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2012 - 00:13
Uważam, że w obu przypadkach powinien decydować wyłącznie stan techniczny przede wszystkim nadwozia. Mechanikę można ogarnąć w miarę łatwo i niedrogo, blacharka to już worek bez dna i nigdy nie osiągnie się stanu pozwalającego na jeżdżenie spokojnie więcej niż dwa lata po naprawie.
#6
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2012 - 03:13
Spójrz na Omege i na Vectre!
Przejedz się przyzwoitą Omegą i Vectrą w porządnym stanie...
Stwierdzisz ze porównujesz wózek sklepowy z samochodem i ... szybko zdecydujesz czym chcesz wozić swoje 4 litery..
___________
Pozdrawiam
#7
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2012 - 07:20
zakładałem do mojej cały przód na oryginale i ma ponad 40tyś km i nic jeszcze nie zmieniałem i nie stuka nic, a jak ktoś ze mną jedzie pierwszy raz to mówi ze auto na nierównościach bajka
co do vectry też sądzę ze będzie taniej jeśli warta jeszcze, ma lepsze wyposarzenie,
omega uboga wersja,
a poza kupnem:) zawsze możesz wstapić do Bałtowa do parku dinozaurów bo niedaleko, byłem 2x w tym roku
#8
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2012 - 08:54

#9
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2012 - 12:18
#10
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2012 - 12:37


Viki tansza w eksploatacji i wystarczy silnik 1.8.interesuje mnie jak wyglada utrzymanie awaryjnosc koszty spalania i ktory lepszy nie pod wzgledem wygody ceny tylko wslasnie mniej awaryjny i tanszy w eksploatacji
#11
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2012 - 16:19
i to cos daje ?przy wyprzedzaniu na trasie to jest jeszcze takie cos jak redukcja do 3
#12
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2012 - 18:27
Ty tak na powaznie czy tylko zartujesz??i to cos daje ?
No dobra...
1. Jedziesz 90kmh na piatym biegu, ile czasu potrzebujesz zeby bez redukowania biegu wyprzedzic ciezarowke z naczepa?
2. A teraz jedziesz na piatym biegu 90kmh i redukujesz do trzeciego.
Przy ktorej opcji auto szybciej sie rozpedzi i bezpieczniej wykonasz manewr?
#13
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2012 - 19:01
#14
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2012 - 19:25
Ty tak na powaznie czy tylko zartujesz??
No dobra...
1. Jedziesz 90kmh na piatym biegu, ile czasu potrzebujesz zeby bez redukowania biegu wyprzedzic ciezarowke z naczepa?
2. A teraz jedziesz na piatym biegu 90kmh i redukujesz do trzeciego.
Przy ktorej opcji auto szybciej sie rozpedzi i bezpieczniej wykonasz manewr?
oczywiście że 1-sza bo nie wolno przecież przekraczać prędkości - bo to główny powód wypadków :hihi:
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#15
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2012 - 20:19
W ub tygodniu zaś dla odmiany zrobiłem trasę Warszawa, Poznań, Berlin Warszawa. Wyjazd 8.30, z powrotem 21.00. Autostradą oczywiście + postoje w miejscach, gdzie miałem sprawy do załatwienia. W drodze powrotnej średnia wyszła 150, a spalanie lepiej nie mówić, z tym, że nie omegą a mondeo. Jeśli doliczyć do tego koszt opłat za nasze autostrady to można pozwolić sobie na taki styl jazdy jedynie służbowym autem.
Dlatego trochę mnie dziwi, kiedy z jednej strony nabywca auta liczy każdą złotówkę na zakup auta, zakłada gaz, robi doktorat z najtańszych zamienników, a z drugiej martwi sie, słabą dynamiką.
#16
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2012 - 21:47
Mój faworyt w tym starciu


#17
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2012 - 23:05
#18
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2012 - 23:12
Wszystko zalezy jakie czesci wsadzal poprzedni wlasciciel... Oma nie lubi zamiennikow. Z najczesciej padajacych to: czujniki walkow rozrzadu i walu korbowego. Reszta usterek to w zasadzie bledy eksploatacyjne/zaniechania ktore powoduja kolejne problemy.jak z awaryjnoscia silnika 2.0 ecotec sa jakies czeste usterki powtarzajace sie co troche i utrudniajace zycie i chec ruszenia w trase
Co do focusa, to pamietaj ze to traktor i tam jest moment obrotowy troche inaczej rozlozony i auto tez mniej wazy.
X20XEV w omie nie jest ekonomicznym silnikiem i w duzym miescie spalanie na poziomie 12 litrow Pb jest calkiem normalne.
#19
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2012 - 23:46
#20
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2012 - 01:51
Mam takie same odczucia..Od VB lepiej mi pasowała moja ładna VA.
Viki A to jedno z niewielu FWD które chciałbym jeszcze kiedyś mieć...
Skoro zdrowe 8V robi przeciąg że hoho.. to az niechce myśleć co się dzieje w 150, 170 czy 205PS które latało w tej budzie..
Wracając do tematu...
Dokładnie... :tak:jeśli chodzi o komfort za kierownicą to nie ma o czym gadać.
bzyku9999 Jeżeli jednym z Twoich wyznaczników jest połykanie dużej ilości km to tym bardziej Omega powinna Ci podejść...
Te ewntułalne 2 litry więcej w stosunku do Vectry B naprawde są warte tej przyjemności...
____________
Pozdrawiam