

twardość sprężyn, o co w tym chodzi
#1
OFFLINE
Napisany 08 września 2006 - 20:25
Podaje tabele z TISa, z rodzajami sprężyn i ich twardościami. (jak to czytać, tj., twardość). W którym miejscu sprężyna ma numer katalogowy(czy wogóle ma)??
Preferuej komfort, czyli oma ma płynoć jak poprzednia, i przy tym ma wyglądać przyzwoicie (teraz stoi jak by miała jeździć po moczarach)(niżej fotka)
(tabela trochę się poprzestawiała)
Oznakowanie spreżyn zawieszenia przedniego od RM '98 do RM 2000
Sprężyny potrzebne do wymiany należy zamawiać wg katalogu części działu "Service". Aby zapewnić jednoznaczną identyfikacje danej sprężyny, należy podać numer produkcyjny.
Nr..... [Sztywność]....... \Numer fabryczny.....\Oznak. kolorem\...............Długość w mm
N/mm
------------------------------------------------------------------------------------------------------
1 ........... [ 21]............ .... 90 538 153 liliowy-brazowy ..................357
2....... ............................... 90 538 154 liliowy- pomaranczowy ..................374
3.................................. ..... 90 538 155 niebieski-pomaranczowy ................. 390
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
4 ............ [24].................. 90 539 206 zielony-pomaranczowy \ 359
5 ....................................... 90 539 207 brazowy-brazowy .................. 373
6 ........................................ 90 538 930 niebieski-niebieski ...................366
7..........................................90 538 931 zielony-zielony .................. 381
8..........................................90 575 425 brazowy-pomaranczowy ..................388
9.......................................... 90 575 426 pomaranczowy-pomaranczowy ..............395
------------------------------------------------------------------------------------------------------
10............. [30]..................... 90 496 266......... liliowy-liliowy................. 319
11......................................... 90 496 267........ liliowy-niebieski..............331
12..........................................90 496 268 .........liliowy-zielony ................343
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Grupa obciążenia I: dodatkowe oznakowanie barwne (-tol.)
Grupa obciążenia III: dodatkowe oznakowanie barwne (+ tol.)
#2
OFFLINE
Napisany 10 września 2006 - 16:21
U mnie sprawa przedstawia się podobnie. Kupiłem auto z Itali i też tak wysoko postawiana jest tylnia część auta. U nich CNG jest normalką a butle są ciężkie od tego.
Też nie mogę patrzeć na tto zawieszenie i chętnie posłucham wypowiedzi na temat sprężyn, bo wkrótce może też ją troszkę zglebuję.
A tak apropo to podobno te z wysoką dupcieą są atrakcyjniesze. :razz:
Tutaj jest zdjęcie mojej
Nagłośnienie:
Wzmak - JBL DECADE DA3504
Bass - HERTZ DS 250
Scena - Tonsil
Żródło dzwięku - PIONEER DEH-6000UB
...i to wystarcza

#3
OFFLINE
Napisany 10 września 2006 - 17:59
Widzę,że nie mam czym się martwić :grin:
ps. gdzie były w omedze zbiorniki CNG??
ps.2. może masz nivo podniesione????????
ps.3 u ciebie dodatkowo efekt pogłębiaja małe koła, tj. rozmiar opon 195/55/15cali, to zdecydowanie za małe koła. Min. to 195/65/15
#4
OFFLINE
Napisany 10 września 2006 - 18:26
#5
OFFLINE
Napisany 10 września 2006 - 19:06
musisz mieć te sprężynby w dobrym stanie albo nowe....
#6
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2006 - 19:34
Jakie macie u siebie, i jak oceniacie komfort???
Interesują mnie standardowe (tylko które to są te standardowe w kombi

Panowie, a jak czytać te dane z tabeli co podałem w poście. Chodzi o twardość wyrażoną w N/mm. Rozumiem, że 21N/mm jest mniej twarda niż 24N/mm. Dobrze myślę???
#7
OFFLINE
Napisany 13 maja 2007 - 17:41
"Zgodnie z wymogami UE, przy poj. Astrza F kabriolet oraz omedze B, dopasowana została ładowność
Wmontowano sprężyny i amortyzatory o wyższej sztywności jak również golenie amoryzatory o odpowiednim tłumieniu"
O co tu chodzi, jaka ładowność??? POdóg masy auta czy jak???
ps. wiem już gdzie sprężyny mają nabity numer

#8
OFFLINE
Napisany 13 maja 2007 - 18:47
(Wczesniej mialem 2.0 16V z 96 ) i teraz mam MV6 z 99r sedan i zauwazylem, ze jest twardsze zawieszenie od poprzedniej. Lepiej siedzi na zakretach, ale jest twardsza i bardziej to czuc na dziurach.
Jezeli chodzi o wysokosc ( przeswit) to tak jak wszystkie wyglada.
#9
OFFLINE
Napisany 13 maja 2007 - 21:12
http://forum.omegakl...opic.php?t=5828
#10
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2008 - 04:33
Pozdrawiam
#11
OFFLINE
Napisany 23 lipca 2008 - 23:21
Ja też bym chciał podnieśc przód , bo mam lęki(już jedną miskę diabli wzięli)
Dzisiaj przyszły mi sprężyny z kagera i okazuję się że takiej samej długości jak te co mam,więc zmiany nie było.
Dla ścisłości mam dwie niebieskie kropki(???) i omkę 2,5 td z 2000r.
Potrzebuję tylko kilku centymetrów w górę , czy ktoś obeznany mógłby coś podpowiedziec??
pzdr.
#12
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 12:14
Ciekawy temat.
Ja też bym chciał podnieśc przód , bo mam lęki(już jedną miskę diabli wzięli)
Dzisiaj przyszły mi sprężyny z kagera i okazuję się że takiej samej długości jak te co mam,więc zmiany nie było.
Dla ścisłości mam dwie niebieskie kropki(???) i omkę 2,5 td z 2000r.
Potrzebuję tylko kilku centymetrów w górę , czy ktoś obeznany mógłby coś podpowiedziec??
pzdr.
to ze sa takiej samej dlugosci to nie znaczy ze beda takie same. kwestia twardosci - ile sie ugna pod ciezarem.
#13
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 17:02
Witam! Mam do was pytanie. Pytanie kierowane do posiadaczy 2.5 V6, czy wasza omka tez lubi czasem zachaczyc kolektorami progow zwalniajacych w przypadku np 3 4 osob?? szukam czegos sztywniejszego ale nie duzo i nie chce jej obnizac bo i tak jest niska i lubi zaryc przodem:(
Moja ryła jak nawet sam jechałem wiec załozyłem jej sprezyn wzmocnione stoi troszke wyżej ale mam spokój na progach zwalniajacych
A tak to wyglada

#14
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 17:12
To po czym wy jeździcie? Po polach minowych? :shock:
Załóż minimum - 30 mm to wtedy możemy doradzać.
#15
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 17:47
po tym co w polsce nazywa się drogami i autostradami a na zachodzie mówia na to .....bezdrożaTo po czym wy jeździcie? Po polach minowych? :shock:
#16
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2008 - 03:35
Witam! Mam do was pytanie. Pytanie kierowane do posiadaczy 2.5 V6, czy wasza omka tez lubi czasem zachaczyc kolektorami progow zwalniajacych w przypadku np 3 4 osob?? szukam czegos sztywniejszego ale nie duzo i nie chce jej obnizac bo i tak jest niska i lubi zaryc przodem:(
Moja ryła jak nawet sam jechałem wiec załozyłem jej sprezyn wzmocnione stoi troszke wyżej ale mam spokój na progach zwalniajacych
A tak to wyglada
Obrazek
Sprężyny wzmocnione do przodu?? Na allegro można znaleźć tylko do tyłu a w sklepach nie ma przynajmniej w tych w których pytałem.
#17
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2010 - 12:53
Amorki mam padniete ale wymiana pomoze na bujanie a mi trzeba przeswitu. Robil ktos cos takiego ?
#18
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2010 - 13:29
Wymienić sprężyny na nowe, albo założyć od V6 lub diesla.Jak mozna podniesc przod ? 3-4 cm mi potrzeba.
#19
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2010 - 13:34
Odgrzewam temat. Omega kombi 1999. Jak mozna podniesc przod ? 3-4 cm mi potrzeba. Jezdze po bezdrozach i ciagle chacze miska.
Amorki mam padniete ale wymiana pomoze na bujanie a mi trzeba przeswitu. Robil ktos cos takiego ?
Jak amory padniete masz to sama wymiana sprezyn nic tobie nie pomoze. Wymien amory na nowe i sprezyny bedzie ok
#20
OFFLINE
Napisany 05 września 2012 - 15:49
Jakie sprężyny kupić do X20XEV bo te które mam (STEINMETZ) są zdecydowanie za niskie. Nie chce też bardzo wysokich, bo to kiczowato wygląda. Doradzicie coś?