Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Przepustnica 2.0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lichu10

lichu10
  • 9 postów
  • Dołączył: 01-07-2011

Napisany 21 października 2012 - 07:16

Witam. Do przepustnicy dochodzą dwa węże z układu chłodzenia. Czy sposób ich podłączenia ma znaczenie a jeśli tak to ktory gdzie podłączyć? Był bym wdzięczny za szybką odpowiedź bo ta informacja potrzebna mi jest dzisiaj :)

PS. Silnik x20xev 2.0 16v 136 KM

Dzięki i pozdrawiam!

#2 OFFLINE   oliver84

oliver84

    off

  • 129 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: kaliszfornia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 21 października 2012 - 07:37

Moge Ci na przykładzie 2.2 benzyna powiedziec, że do króćca przepustnicy od strony ściany grodziowej podłączony jest wąż od zbiorniczka wyrównawczego, a do drugiego króćca z przodu przepustnicy podłączony jest wąż, który biegnie do króćca na termostacie.

#3 OFFLINE   lichu10

lichu10
  • 9 postów
  • Dołączył: 01-07-2011

Napisany 21 października 2012 - 08:00

Dzieki, nie wiem jak sie to ma do 20 i byl bym spokojniejszy gdybym dostal odpowiedz dotyczaca mojego silnika ;)

#4 OFFLINE   oliver84

oliver84

    off

  • 129 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: kaliszfornia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 21 października 2012 - 08:03

to jest to samo tylko skok tłoka inny ;) Mialem 2.0 i tez tak bylo podlaczone. Chcesz to moge Ci zdjecie zrobic i sie sam przekonasz

#5 OFFLINE   lichu10

lichu10
  • 9 postów
  • Dołączył: 01-07-2011

Napisany 21 października 2012 - 08:58

Ok wierze :) dzieki bardzo za szybka odpowiedz. Sprawdze czy mam prawidlowo podlaczone i napisze. Obecnie mam taki maly problem ze zimny silnik ma niestabilne wolne obroty i potrafi zgasnac. jak sie rozgrzeje to jest ok. Musze sprawdzic wlasnie te weze i wymienic na oryginalne uszczelki papierowe pod przepustnica i "silniczkiem krokowym" a oprocz tego byl zepsuty korek zbiorniczka wyrownawczego i uciekal plyn chodniczy. Mam nadzieje ze po usunieciu tych usterek wolne obroty wroca do normy. Te uszczelki o ktorych wspomnialem wycialem sam z takiego grubego czegos podobnego do papieru. Czy myslicie ze blednie podlaczone weze do przepustnicy lub ktoras z pozostalych rzeczy o ktorych napisalem jest przyczyna zlego zachowania wolnych obrotow na zimnym silniku?

#6 OFFLINE   oliver84

oliver84

    off

  • 129 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: kaliszfornia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 21 października 2012 - 09:19

Uszczelki pod przepustnica i krokowcem jak najbardziej beda mialy wplyw na obroty. Być moze łapie lewe powietrze i skaczą. Co do podłączenia węży z układu chłodzenia pod przepustnice zmiana kierunku przepływu wątpie zeby miała wpływ. Jak juz sciągniesz krokowca i przepustnice to wyczysc je jakims srodkiem np do przepustnic. No i odmy tez.

Znalazłem stara przepustnice od 2.0 i ułożeniem króćców sie rózni. Druga z 2.2

#7 OFFLINE   lichu10

lichu10
  • 9 postów
  • Dołączył: 01-07-2011

Napisany 21 października 2012 - 10:15

No wlasnie, zdaje sie ze u mnie te krocce sa umiejscowione jeden nad drugim wiec nie wiem teraz jak podlaczyc. Przepusnica jest pionowo. Bylem w ASO Opla i powiedziano mi z cala pewnoscia ze ulozenie wezy chlodzenia ma znaczenie.

#8 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 października 2012 - 10:55

Proszę bardzo

Górny idzie do tyłu za głowicę, a dolny idzie na dół do plastikowej idącej od rury od chłodznicy.

#9 OFFLINE   lichu10

lichu10
  • 9 postów
  • Dołączył: 01-07-2011

Napisany 21 października 2012 - 11:42

Bardzo dziekuje za odpowiedz w idealnym momencie kiedy wlasnie mam wszystko rozebrane i bede sie zabieral do skladania :) DZIEKI

Przy okazji zapytam. W kolektorze dolotowym jest olej, polaczenie dolotu z przepustnica w oleju, wszedzie olej :) na pewno z pod pokrywy zaworow wycieka czy jedno z dugim jest powiazane? Z silnika az tak strasznie duzo nie ubywa.

#10 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 21 października 2012 - 12:10

jak masz zdjeta przepustnicę wyszyść sobie od razu to:

Dodany obrazek

a poradę po co ,na co masz tu:

http://forum.omegakl...ead.php?t=57687

#11 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 października 2012 - 12:19

W kolektorze dolotowym jest olej

Odmy do wyczyszczenia.

#12 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 24 października 2012 - 02:15

A krokowy jak masz wykrecony to mozesz wyczyscic wkladajac na jakis czas do acetonu.

#13 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 24 października 2012 - 11:00

jak masz zdjeta przepustnicę wyszyść sobie od razu to:

Dodany obrazek

a poradę po co ,na co masz tu:

http://forum.omegakl...ead.php?t=57687


Od razu nadmienię, że ja to przeczyściłem, ale dałem sobie spokój z podłączaniem węży wodnych (jak ktoś powie po co tam podgrzewanie, to założę na nowo) i zrobiłem bypass.
Puki co skutków ubocznych bypassu nie widzę (4 miesiące).

#14 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2012 - 11:31

jak ktoś powie po co tam podgrzewanie, to założę na nowo

Zeby przy duzych mrozach przepustnica nie zamarzala jak bedzie zasyfiona.

#15 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 24 października 2012 - 11:55

Zeby przy duzych mrozach przepustnica nie zamarzala jak bedzie zasyfiona.


Nie pisałem o przepustnicy, tylko o odmie małej (patrz: rysunek post wyżej)

#16 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2012 - 12:07

odmie małej

Tyle ze odma nie podgrzewa a odprowadza gazy ze skrzyni korbowej :p Do podgrzewania sa przewody od ukladu chlodzenia.
Sens istnienia malej odmy jest taki zeby przepustnica sie nie syfila zbyt szybko (i dzieki temu czesto w kolektorze ssacym stoi kaluza oleju).

#17 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 24 października 2012 - 13:09

Tyle ze odma nie podgrzewa a odprowadza gazy ze skrzyni korbowej :p Do podgrzewania sa przewody od ukladu chlodzenia.
Sens istnienia malej odmy jest taki zeby przepustnica sie nie syfila zbyt szybko (i dzieki temu czesto w kolektorze ssacym stoi kaluza oleju).


Dalej nie rozumiesz...
Chodzi mi o te dwa przewody zaznaczone na foto strzałkami. To na nich zastosowałem bypass.
Dodany obrazek

#18 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2012 - 17:51

dwa przewody zaznaczone na foto strzałkami

Zobacze to u mnie na silniku i wydam stosowne oswiadczenie :p

#19 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 maja 2013 - 17:17

Witam.
Koledzy, da się zdemontować przepustnicę bez odłączania całego tego ustrojstwa co jest w okół tej przepustnicy? Mam na myśli linkę położenia, czujnik i to co z boku po lewej (patrząc od przodu). Zdejmę gardziel i jak trzeba będzie to i krokowy.
Bo chciałbym tylko odkręcić te 4 śrubki, które są dookoła patrząc od góry, podnieść i przesunąć ją trochę aby dostać się do tej dyszy podciśnienia i ją z drugiej strony przeczyścić tzn odetkać. Dysza od strony wężyka jest tylko w połowie przeczyszczona, ale dalej to już nie chce drucik iść i pomyślałem, ze spróbuję przeczyścić nitro i drucikiem od strony przepustnicy. Nie chcę tej dyszy odkręcać bo jak mi podkładkami się posypie to już nie podołam zamontować ponownie :masakra:

aha
i jak juz podniosę tę przepustnicę to trzeba nową uszczelkę czy wystarczy nie ruszać tej która tam będzie?

#20 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 maja 2013 - 19:08

w czym problem by to rozebrać tak jak w ... zdj w załączniku? pół godzinki i nawet dostęp do tej dyszy masz jak na dłoni!
uszczelek nigdy nie zakłada się tych samych ! ale proponuję masę uszczelniającą (nie silikon!) i będzie ok!