Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

czy zmieniac olej z cast6rola na orginal gm


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
51 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 02 września 2008 - 14:00

mobil jest dobry bo ma dobra reklame i tyle. popatrz sobie na temperatury plyniecia i spalanie i zobaczysz ze orlen ma lepsze parametry niz mobil i castrol. ale reklama dzwignia handlu. Ja jezdze na statoil 10w/40 bo parametrami bije inne oleje na glowe

Troche się nie zgodze ;Orlen 10W40 -klasa SJ/CF, Mobil 10W40 -klasa SL/CF, Castrol 10W40 -klasa SL/CF i nawet Lotos 10W40 -klasa SL/CF więc gdzie tu jest lepszy Orlen? oczywiscie klasa "SL" jest wyższa (czytaj lepsza) od "SJ" Ponadto Mobila nie trzeba aż tak bardzo reklamować- każdy wie że jest to od dawien dawna jeden z najlepszych na rynku.
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#42 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 września 2008 - 15:22

mobil jest dobry bo ma dobra reklame i tyle. popatrz sobie na temperatury plyniecia i spalanie i zobaczysz ze orlen ma lepsze parametry niz mobil i castrol. ale reklama dzwignia handlu. Ja jezdze na statoil 10w/40 bo parametrami bije inne oleje na glowe

Troche się nie zgodze ;Orlen 10W40 -klasa SJ/CF, Mobil 10W40 -klasa SL/CF, Castrol 10W40 -klasa SL/CF i nawet Lotos 10W40 -klasa SL/CF więc gdzie tu jest lepszy Orlen? oczywiscie klasa "SL" jest wyższa (czytaj lepsza) od "SJ" Ponadto Mobila nie trzeba aż tak bardzo reklamować- każdy wie że jest to od dawien dawna jeden z najlepszych na rynku.



poczytaj o temp spalania i plyniecia




 


#43 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 02 września 2008 - 15:36

Własnie panowie. Jedni czytają, drudzy badają. Ja wiem że moje auto lepiej "przyswaja" GM niż Castrola. Widzę to i czuję. Wyjmuję bagnet i olej wygląda jak olej a nie smoła. Castrol jakoś strasznie szybko mi się przepalał. Tutaj tego nie mam.

#44 OFFLINE   siwy873

siwy873

    Byly klu.owicz - do czasu

  • 526 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 września 2008 - 17:38

Własnie panowie. Jedni czytają, drudzy badają. Ja wiem że moje auto lepiej "przyswaja" GM niż Castrola. Widzę to i czuję. Wyjmuję bagnet i olej wygląda jak olej a nie smoła. Castrol jakoś strasznie szybko mi się przepalał. Tutaj tego nie mam


dokladnie mialem jakis badziewie co mi wysztko prawie przez uszczelke spieprzylo ale po kilku trasach juz sie przepalil..normalnie woda jak spuszczlalem wlalem GM i jest ok poziom sie nie zmieniaolej caly czas zloty a nie ciemno brazowy lub czarny...

#45 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 września 2008 - 22:53

poczytaj o temp spalania i plyniecia

Troche porownywalem te parametry biorac pod uwage Mobil 1 15w40 i olej z orlenu 15w40 i faktycznie orlen ma troszke lepsze parametry. Jednak to tylko opis producenta a jak jest w rzeczywistosci ??
Jak to mowia papier wszystko przyjmie.

NIewiem jak jeste w przypadku syntetycznych bo juz mi sie niechcialo na tym siedziec.

#46 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 września 2008 - 18:59

Osobiście uważam że uzywanie 15W40 to jedna wielka porażka - śmierć dla silnika - ale taka powolna



 


#47 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 03 września 2008 - 22:18

Powtarzam, jak mnie informowano MOBIL 1 jest olejem w pelni syntetycznym .Reszta to oleje serii MOBIL,ale już nie tak solidne jak ich flagowy MOBIL 1.Ja leję CASTROL MAGNATEC 10/w40.Przywożę olej z Niemiec.Auto ma ponad 300tys.Na ostatnim przeglądzie parametry spalin ,zawieszenie itp. ekstraklasa.Co do oleju to chcialem wlać CASTROL EDGE ,ale po konsultacji z przedstawicielem CASTROLA w Polsce pozostalem przy 10w/40.Jak się wymaga od auta bezawaryjnej jazdy to trzeba jej (Omie) coś dać.

#48 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 września 2008 - 21:49

co do tego ze olej robi sie szybko czarny - to tylko dobrze o nim swiadczy. a to dlatego ze myje silnik z syfow jakie mamy w silniku i zabiera je ze soba. dalej jest filtr zeby te swinstwa wylapac. ze szkoly jeszcze pamietam ze olej nie tylko smaruje, ale tez chlodzi i myje silnik. wiec to ze dlugo utrzymuje swoja pierwotna barwe nie jest wcale zaleta.
sam uzywam oleju GM 10W40 i place za 5L 53 zl w zaufanym sklepie. do drugiego auta uzywam Lotosa i nie narzekam. mielem do niedawna renault 19 z silnkiem 1,4 na gazniku 80 KM. silnik bez remontu wytrzymal ponad 800 tys km. i jezdzil tylko na lotosie. teraz mam kolejna renowke i dalej leje lotos. jakos sie przekonalem. co do opla to leje to co wlal producent.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#49 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 09 września 2008 - 23:19

co do tego ze olej robi sie szybko czarny - to tylko dobrze o nim swiadczy. a to dlatego ze myje silnik z syfow jakie mamy w silniku i zabiera je ze soba. dalej jest filtr zeby te swinstwa wylapac. ze szkoly jeszcze pamietam ze olej nie tylko smaruje, ale tez chlodzi i myje silnik. wiec to ze dlugo utrzymuje swoja pierwotna barwe nie jest wcale zaleta

- zgadzam się w 100% , mylne jest pojęcie czystego oleju po 10tyś.km
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#50 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 11 września 2008 - 15:08

No po 10tyś km to normalne że olej będzie czarny, dziwne by było gdyby było inaczej. Zbieranie brudów to raz a za szybkie przepalanie sie oleju to dwa. Oba aspekty trzeba rozróżnić.

#51 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 września 2008 - 16:23

to zmien olej w dieslu. zrob 500 km a bedzie tak samo czarny jak ten ktory wylewales. i to nie dlatego ze jest przepalony. tylko dlatego ze w dieslu jes mnostwo sadzy, tzn bylo bo olej ja juz wyczyscil
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#52 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 15 września 2008 - 18:47

poczytaj o temp spalania i plyniecia

Troche porownywalem te parametry biorac pod uwage Mobil 1 15w40 i olej z orlenu 15w40 i faktycznie orlen ma troszke lepsze parametry. Jednak to tylko opis producenta a jak jest w rzeczywistosci ??
Jak to mowia papier wszystko przyjmie.

NIewiem jak jeste w przypadku syntetycznych bo juz mi sie niechcialo na tym siedziec.

Nie wiem który z panów ma rację, ale jeśli papier wszystko przyjmie to jaki problem przyznać znanemu producentowi klasę SL/CF, chyba mniejszy niż jakiemuś tam orlenowi, fakt że miałem kiedyś zalany orlen w polo i bardzo ładnie chodził. A gra warta świeczki bo większość ludzi patrzy właśnie na te symbole i na ich podstawie dobiera olej. Co do oleju to ja też wybrałem Statoil i jestem bardzo zadowolony.