Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

miękkie zawieszenie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   niedzwiedz 24

niedzwiedz 24
  • 69 postów
  • Dołączył: 29-08-2007
  • Skąd: cookstown ,uk

Napisany 17 września 2007 - 10:03

witam :driver: mam pytanko do kierowców kombików (karawanów) poliftowych a mianowicie chodzi mi o to żze moja omesia jest kó.....o miękka tak miękka że wpadając w jakis dołek to przodem tre lub tyłem i bardzo mnie to wkor.... dlaczego tak jest czy one są takie miękkie wszystkie czy ja mam amory do wymiany pytanie kieruje do posiadaczy seryjnych zawieszeń nie wiem czy wasze też tak stoją jak moja a mianowicie przód nisko d*pa wysoko nie byłem na trzepakach żeby sprawdzić amory ale zdaje mi się że są ok.to znaczy cisnełem auto na duł i staje spowrotem bez żadnych problemów .co mam robić?? dodoam że nie chciałbym obniżać i bardzo utwardzać bo w vectre mam tak obniżoną że paluch między opone a błotnik nie wsadze więc już jedno takie wystarczy a potrafi na dziórach wytrzepać :bud: Dodany obrazek

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 września 2007 - 10:06

witam :driver: mam pytanko do kierowców kombików (karawanów) poliftowych a mianowicie chodzi mi o to żze moja omesia jest kó.....o miękka tak miękka że wpadając w jakis dołek to przodem tre lub tyłem i bardzo mnie to wkor.... dlaczego tak jest czy one są takie miękkie wszystkie czy ja mam amory do wymiany pytanie kieruje do posiadaczy seryjnych zawieszeń nie wiem czy wasze też tak stoją jak moja a mianowicie przód nisko d*pa wysoko nie byłem na trzepakach żeby sprawdzić amory ale zdaje mi się że są ok.to znaczy cisnełem auto na duł i staje spowrotem bez żadnych problemów .co mam robić?? dodoam że nie chciałbym obniżać i bardzo utwardzać bo w vectre mam tak obniżoną że paluch między opone a błotnik nie wsadze więc już jedno takie wystarczy a potrafi na dziórach wytrzepać :bud:



Ja mam seryjne sprezyny + seryjne amortyzatory gazowe bilstein + 235/45 ZR17 i jest twardo




 


#3 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 września 2007 - 10:11

witam :driver: mam pytanko do kierowców kombików (karawanów) poliftowych a mianowicie chodzi mi o to żze moja omesia jest kó.....o miękka tak miękka że wpadając w jakis dołek to przodem tre lub tyłem i bardzo mnie to wkor.... dlaczego tak jest czy one są takie miękkie wszystkie czy ja mam amory do wymiany pytanie kieruje do posiadaczy seryjnych zawieszeń nie wiem czy wasze też tak stoją jak moja a mianowicie przód nisko d*pa wysoko nie byłem na trzepakach żeby sprawdzić amory ale zdaje mi się że są ok.to znaczy cisnełem auto na duł i staje spowrotem bez żadnych problemów .co mam robić?? dodoam że nie chciałbym obniżać i bardzo utwardzać bo w vectre mam tak obniżoną że paluch między opone a błotnik nie wsadze więc już jedno takie wystarczy a potrafi na dziórach wytrzepać :bud:



Ja mam seryjne sprezyny + seryjne amortyzatory gazowe bilstein + 235/45 ZR17 i jest twardo

Wymieniłem oststnio amory na Bilstei i potwierdzam jest twardo nawet bardzo

#4 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 września 2007 - 10:12

moja stoi raczej równo i nie przytarłem jeszcze nigdy - więc chyba amory masz do wymiany

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 września 2007 - 10:15

moja stoi raczej równo i nie przytarłem jeszcze nigdy - więc chyba amory masz do wymiany



gachu u ciebie przod jest troche lzejszy niz w V6. w V6 stoi lekko klinem,




 


#6 OFFLINE   niedzwiedz 24

niedzwiedz 24
  • 69 postów
  • Dołączył: 29-08-2007
  • Skąd: cookstown ,uk

Napisany 17 września 2007 - 11:03

to muwicie że amory są do wymiany? a jaki to jest koszt mniej więcej ? i jakie są najlepsze to,znaczy co proponujecie ja z tego co wiem mam właśnie gazowe zmienić na takie same czy zwykłe wsadzić ?? :?: :sad: a mówił sprzedający że wszystko jest ok.a jednak nie bardzo się okazuje :sad:

usunąłem zbędne zdjęcie

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 września 2007 - 12:22

to muwicie że amory są do wymiany? a jaki to jest koszt mniej więcej ? i jakie są najlepsze to,znaczy co proponujecie ja z tego co wiem mam właśnie gazowe zmienić na takie same czy zwykłe wsadzić ?? :?: :sad: a mówił sprzedający że wszystko jest ok.a jednak nie bardzo się okazuje :sad:



byc moze sprezyny masz miekkie a jesli amory to tylko
http://www.allegro.p...omega&country=1




 


#8 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 września 2007 - 12:29

a mówił sprzedający że wszystko jest ok.a jednak nie bardzo się okazuje

Jak by powiedzial prawde to pewnie by nie sprzedal :mrgreen:

#9 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 września 2007 - 13:24

Temat przerabiany, zobacz tutaj
http://forum.omegakl...ighlight=#78087
Tak już jest i kropka. Wymiana amortyzatorów niczego nie zmieni w wysokości zawieszenia, a jeżeli chodzi o dobijanie, to może pomóc, bo auto będzie się mniej bujać. Poza tym przy mocniejszych dobiciach amotyzator wchodzi w strefę utwardzenia, co też trochę pomaga.
Wiem, bo jestem świeżo po wymianie amortyzatorów, kupiłem na allegro takie same Bilsteiny jak beast.
Pozdrawiam.

#10 OFFLINE   niedzwiedz 24

niedzwiedz 24
  • 69 postów
  • Dołączył: 29-08-2007
  • Skąd: cookstown ,uk

Napisany 18 września 2007 - 12:27

niedługo mam przegląd więc poczekam co wykaże jesli nic to wtedy wymienie napewno amorki tylko nie wiem czy sam przód czy tył ,częsciej zdarza się że przodem zatre więc myśle że to właśnie przód do wymianki w pierwszej kolejności będzie :???:

#11 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 18 września 2007 - 18:27

Przód to możliwe ale w kombi z tylu są chybe regulowane?

#12 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2007 - 18:39

Przód to możliwe ale w kombi z tylu są chybe regulowane?

oryginalnie tylne są pompowane, tzw. nivomat, ale można je zastąpić zwykłymi.. należy tylko odłączyć pompę lub wyjąć bezpiecznik, aby pompa zbędnie nie pracowała..

Kilka linków o nivomatach:
NIVOMAT - tajemnicze cudo regulujące budą
nivomat

#13 OFFLINE   burzacki

burzacki
  • 10 postów
  • Dołączył: 07-07-2007
  • Skąd: brzeszcze

Napisany 22 września 2007 - 17:34

Chłopy ja mam omege z systemem poziomowania. jak kupiłem to wymieniłem sprężyny i amorki na nowe ale normalne... IIII mina.. auto jest strasznie miekkie. w 4 osoby nie da się jeździć. chyba musze wyłożyć tysiaka i kupić pompowane..
Kris!!!!

#14 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 września 2007 - 19:39

Chłopy ja mam omege z systemem poziomowania.

jak pozostałe 90 % omeg kombi i trochę mniej sedanów


chyba musze wyłożyć tysiaka i kupić pompowane

nie musisz, zrobiłeś błąd bo kupiłeś zwykłe tanie ze zwykłych polecane są bilsteiny B4, SACHSy gazowe, KYB gazowe


na forum było jak temu zaradzić poszukaj a niwo kpl. to wydatek 800-900 zł

#15 OFFLINE   maciekpkow

maciekpkow
  • 521 postów
  • Dołączył: 18-03-2007
  • Skąd: PRUSZKÓW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 września 2007 - 19:40

Chłopy


kobiety też tu są :hehe:

#16 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 września 2007 - 15:58

jezli chodzi o koszta to polecam ich

OPELSHOP

Brat w Vectrze 99 wymienial z przodu cale amorki i zaplacil kolo 350 pln nie wiem czy to drogo czy tanio ale byl zadowolony :mrgreen:

#17 OFFLINE   niedzwiedz 24

niedzwiedz 24
  • 69 postów
  • Dołączył: 29-08-2007
  • Skąd: cookstown ,uk

Napisany 06 października 2007 - 04:02

ale dalej nie wiem co mam zrobić czy wstawić gazówki pompowane czy zwykłe olejaki ,jak by olejaki to jeszcze naskrobie i szyby przyciemnie :wink:

#18 OFFLINE   niedzwiedz 24

niedzwiedz 24
  • 69 postów
  • Dołączył: 29-08-2007
  • Skąd: cookstown ,uk

Napisany 15 października 2007 - 20:42

a czy orientujecie się ile kosztuje lekkie obniżenie ,to znaczy nie chciałbym żeby była bardzo twarda bo juz w viki mnie dobrze wytrzepało chodzi mi o mineimalne, nie wiem czy to nie temat do tuningu jesli admin tak uważa to śmialutko niech przenosi.a i gdzie taki zestawik moge kupić do obniżenia.dzięki

#19 OFFLINE   Oliwia_Oskar

Oliwia_Oskar
  • 16 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: Góra Kalwaria

Napisany 15 października 2007 - 22:16

Moja tez tak stoi i przycieram na dolkach, bylem w ASO i powiedzieli ze wszystko jest ok.

#20 OFFLINE   chrup

chrup
  • 48 postów
  • Dołączył: 15-10-2007
  • Skąd: Zduńska Wola

Napisany 19 października 2007 - 22:20

Z tego co obserwuję i co u mnie również występuje, to ten podniesiony tyłek caravanów jest cechą dość charakterystyczną dla tego auta. Co do miękkości to nie chcę nic z tym robić bo auto płynie po drodze i jeździ się baaardzo wygodnie. Czasem faktycznie coś otrze jak go bardziej bujnie. Niedawno byłem na kontroli wydechu bo przyzwyczajając się do jazdy nim parę razy czymś stuknąłem o jakiś krawężnik itp. wymienili mi siatkę i jakieś mocowania bo wydech z jednej strony cały poszedł trochę w dół. Cała robota kosztowała 120 zł. Przy okazji dowiedziałem się, że niestety mam strumiennicę a nie po prostu "wytłuczony" katalizator. Pozdroo
Silniczek rozkrokowy