

problem z instalacja gazowa KOLTEC
#41
OFFLINE
#42
OFFLINE
Napisany 22 października 2009 - 22:46
#43
OFFLINE
Napisany 23 października 2009 - 17:02
#44
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 20:40
#45
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2010 - 22:08
wystarczy wykręcić ten niby wtrysk na dolocie , tylko bardzo ostrożnie bo lubią pękać
i sprawdzić czy nie przepuszczają powietrza w drugą stronę , czyli do buzi dmuchnąć zasadź i gotowe . Jak przepuszcza to do wymiany ale wszystkie ,
jeśli znajdujecie trociny gumowe w parownikach czy rozdzielaczach znaczy węże do wymiany.
butli nie trzeba zaraz wymieniać po 10 latach wystarczy legalizować co 5 lat po 25latach każda butla to złom .
temat parownik ,reduktor zwał jak zwał jest taki że są firmy gdzie da się targować
ja swój kupiłem za 550zł jest taka firma w Cieszynie .
jeśli ktoś niema filterka stanu lotnego to do sklepu
został mi jedynie temat rozdzielacza bo krokowy jest nowy ,pobawię sie w czyszczenia lecz jak znam życie to kupię
pozdrawiam
#46
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 14:38
Mój problem wygląda następująco ;
Od jakiegoś czasu podczas pracy na gazie nie mogłem ruszyć z wolnych obrotów , tak jakby gazu było mało ( nie mógł się wkręcić powyżej 1000 obrotów ) pomagało tylko przełączenie na benzynie i osiągnięciu wyższych obrotów przełączałem na gaz i chodził "normalnie" zdarzało się to czasami powyżej 5000 . uciekał na benzyne. w chwili obecnej jest to już ciągle wystepującu objaw a na dodatek przy wyższych obrotach też się przycina. Żeby w miarę "normalnie" jechać na gazie trzeba pompować pedałem gazu. Tzn. wcisnąć ( ok 1 do 2 sekund auto przyspiesza ) później lekko odjąć i znowu wcisnąć i tak ciągle w czasie rozpędzania i jazdy ze stałą prędkością. Czasami zapala się na czerwono kontrolka na przełaczniku w czasie jazdy i po chwili wraca na zielono.
W styczniu tego roku była przeprowadzona regeneracja reduktora ( wymiana membran ), czyszczenie rozdzielacza wymiana filtrów ( koszt 680 zł ) od tego czasu przejechałem 6000 km.
sprawdziłem błędy i występuje tylko kod 12 Brak powrotnego sygnału z silnika.
Odkręciłem górę rozdzielacza i tłoczek chodzi płynnie i w środku jest czysto.
Jakieś sugestie ?

#47
OFFLINE
Napisany 02 marca 2011 - 22:17
Pozdrawiam
#48
OFFLINE
Napisany 03 marca 2011 - 10:57
Z opisu wnioskuję, że masz padnięty silnik krokowy. Niezłe zamienniki kupisz na allegro za 145 zł. Wejdź na stronę kolteca i zapisz się na bezpłatny poradnik. Jak nie masz czasu, skontaktuj się z autorem (namiary są na stronie). Ma niezłą wiedzę i może ci podpowie co jest walnięte.
Pozdrawiam
Kupiłem tutaj http://allegro.pl/ko...1467645317.html
pod koniec grudnia , niestety to nie to .
W styczniu byłem w serwisie http://www.eliasz.co...cuments/23.html , po kilku godzinach "pracy" podnieśli ciśnienie na reduktorze , trochę się poprawiło ale w tym dniu już się poddali a nie mam czasu się umówić na kolejny raz.
#49
OFFLINE
Napisany 03 marca 2011 - 11:32
Pozdro...
#50
OFFLINE
Napisany 21 marca 2011 - 23:53
Jadę przełączam i tylko buczy jak by nie dostawał gazu,a gaz w butli jest .Jak odkręciłem wąż przy rozdzielaczu to poleciał gaz czyli dochodzi.A może to silniczek krokowy??
Bo mi się wydaje ,że za dużo wychylony jest,ale to tylko przypuszczenia,nie mam drugiego na podmianę ,żeby sprawdzić.Czego szukać??co może być ,że po przełączeniu wogóle nie chodzi na gazie. pomocy

#51
OFFLINE
Napisany 22 marca 2011 - 08:02
#52
OFFLINE
Napisany 22 marca 2011 - 08:34
Nierówna praca na gazie to problem z zanieczyszczeniem szczelin rozdzielacza. Polecałbym najpierw wyczyszczenie rozdzielacza a następnie ewentualną wymianę silnika krokowego.
tylko ,że już wyczyszczony jest rozdzielacz i teraz jak zaczął się problem też sprawdzałem go i czysty cały
#53
OFFLINE
Napisany 22 marca 2011 - 09:23
A w jaki sposób zostały wyczyszczone szczeliny rozdzielacza? Proponuję ściągnąć instrukcję ze strony www, bo chyba tu leży problem. Gdyby okazało się, że prawidłowo przeprowadzone czyszczenie nie pomogło można spróbować zamienić gniazda rozdzielacza.:)
#54
OFFLINE
Napisany 22 marca 2011 - 13:44
A dzisiaj wykręciłem krokowca i jak tu http://allegro.pl/ko...1513995069.html jest wysunięty tak max 1cm, a mój to z 2-2,5cm,i myślę ,że nie puszcza gazu bo blokuje szczeliny rozdzielacza.
A i była też na tłoczku podkładka do krokowca ,a gdzieś czytałem ,że daję się podkładki jak coś tam uszkodzone w silniczku właśnie,ale kiedyś tyle nie wystawał.
#55
OFFLINE
Napisany 22 marca 2011 - 14:21
Silnik krokowy przy wyłączaniu silnika wykonuje ruch powrotny i zamyka szczeliny rozdzielacza, dlatego po odkręceniu powinien być maksymalnie wysunięty. Najprościej silnik krokowy można sprawdzić w następujący sposób: trzymając za korpus silnika jedną dłonią, drugą chwycić za element roboczy zakończony stożkiem. wykonać próbę wciśnięcia i wysunięcia elementu roboczego silniczka. Jeżeli jest całkowicie zablokowany i nie można go ani wcisnąć, ani wyciągnąć (bez uzycia narzedzi) to silnik moze byc uszkodzony.
#56
OFFLINE
Napisany 24 marca 2011 - 19:18
#57
OFFLINE
Napisany 24 marca 2011 - 21:17
#58
OFFLINE
Napisany 25 marca 2011 - 09:03
A powiedzcie jak zmierzyć ciśnienie jak mam rozdzielacz od Kolteca ,a reduktor Zavoli?
tu w rozdzielaczu tylko wkręcić ciśnieniomierz??jakieś wężyki od podciśnienia ściągać z reduktora?
I drugie pytanie,czy mogę użyć ciśnieniomierza do sprawdzania ciśnienia w oponach,ale po wcześniejszej przeróbce pod Kolteca?Bo skalę ma wystarczającą.
#59
OFFLINE
#60
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2013 - 22:15
Silniczek można sprawdzić w dwie osoby: jedna trzyma wykręcony silniczek (trzeba przytrzymać palcem element ruchomy żeby nie strzeliła spręzynka) a druga włącza zapłon w pozycję zapalenia się kontrolek. Silniczek powinien się max wysunąć i stanąć. Jak buczy i sie nie rusza lub się zacina to czasami pomaga WD40 i ręczne rozruszanie tłoczka.
Ja mam problem, że instalacja mi się nie wyłącza po zgaszeniu zapłonu. Zawory się co prawda wyłączają ale instalacja działa. Wcześniej wskaźnik poziomu gazu gasł po wyłaczeniu silnika. Teraz świeci cały czas, po przełączeniu na benzynę i wyłaczeniu zapłonu widać lekkie żarzenie się pomarańczowej diody Pb/LPG. Znalazłem trzy przekaźniki i emulator wtrysków, nie mogę odszukać emulatora sondy lambda (jest w centralce ? ) Przekaźniki dobre, wygląda tak jak by się jakiś inny którego nie mogę znaleźć skleił albo tworzy się jakiś upływ podtrzymujacy świecenie wskaźnika. Prąd aku w stanie wyłączonym jest dość duży bo około 0,4A.