


[OB & OBFL] Dwumasa - nowa czy używana ??
#21
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 13:09

#22
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 20:00
Jesli juz to moze tarcza i docisk, ale dwumasa raczej nie.
#23
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2013 - 04:48
co prawda nie mam dwumasy, tylko koło z c20xe i występują u mnie delikatne drgania na pedale sprzęgła. Ale winy doszukiwał bym się gdzie indziej, np. w łożysku oporowym, które bardzo rzęzi na rozgrzanym silniku, na zimnym jest ok, a co ciekawsze drgania na pedale są wyczuwalne na zimnym silniku, a na ciepłym praktycznie w ogóle :hmmm: czyli przeciwnie do hałasu.Na przełomie kilku ostatnich dni zauważyłem objaw drgajacego pedału od sprzegla podczas gdy kładę na niego nacisk...czy ktos ma podobnie? Bo obawiam sie ze koniec mojego sprzegla zbliza sie wielkimi krokami wlasnie teraz....
#24
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2013 - 09:47
a co ciekawsze drgania na pedale są wyczuwalne na zimnym silniku, a na ciepłym praktycznie w ogóle :hmmm: .
o to to ! to takie delikatne jakby pulsowanie połączone z drganiem.
w niektorych samochodach takie minimalne drgania to normalna praca sprzegla.
w innych autach po prostu już tak jest, a w mojej omedze dopiero się pojawiło i w dodatku gdy mi dzwoni ze sprzęgła...ten metaliczny dźwięk to dwumasa czy tarcza/zacisk:confused: wytłumaczcie mi to po chłopsku bo szykuje mi się wyjazd do Holandii, a na podstawie wniosków chcę wiedzieć mniej więcej ile mi sprzęgła zostało:oonie:
#25
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2013 - 15:02
Moze sie lozysko oporowe wysypalo, ale z reguly podczas uruchomienia sprzegla, lozysko dostaje obciazenia i sie ucisza. Ja jednak nie ryzykowalbym podrozy ze swiadomoscia ze moze sie cos rozleciec, bo w drodze o niczym innym nie bedziesz myslal jak tylko o tym"czy dojade?"

#26
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2013 - 13:01
Na przełomie kilku ostatnich dni zauważyłem objaw drgajacego pedału od sprzegla podczas gdy kładę na niego nacisk...czy ktos ma podobnie? Bo obawiam sie ze koniec mojego sprzegla zbliza sie wielkimi krokami wlasnie teraz....
U mnie jest to samo. Dodatkowo sprzęgło wysoko bierze i w ostatniej fazie gdy próbuje ruszyc na pólsprzegle bez gazy to rzęzi i szarpie. Przy zmianie biegu czesto towarzyszy takie łomotnięcie ale powiedzieli ze moze byc to wina luzu na wieloklinie na wale napedowym
#27
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2013 - 14:10
#28
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2013 - 12:42

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2
#29
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2013 - 13:03

#30
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2013 - 15:21
czekam na dalsze wypowiedzi bo już się zaczynam zastanawiać czy to dwumasa, ogladałem na YT jak słychać uszkodzoną i dźwięk trochę się różni...może ktoś mógłby podrzucić nagranie czy jak to jest w omedze ??
#31
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2014 - 06:21
#32
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2014 - 11:36
Witam. w mojej omedze z 2.2 benzynowym silniku konczy sie dwumasa... i moje pytanie jest takie czy zamiast jej moge wstawic sztywne kolo??
Docisk od omegi, tarcza od vectry 2.5 v6, zamach od 2.0 8v jak u mnie miało być robione. Lepiej zainwestować w dwumas jak ja zrobiłem bo z przeróbką trochę zejdzie i nie każdy mechanik będzie chciał to zrobić...
#33
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2016 - 09:20
Witam panowie i sorki za odgrzewanie starego kotleta Mam zmartwienie odnośnie stuków metalicznych z okolicy silnika
Opis problemu: po zapaleniu zimnego silnika słychać co jakiś czas taki metaliczny odgłos, po wciśnięciu pedału sprzęgła i puszczeniu słychać także metaliczne stuknięcie za każdym razem, gdy silnik się rozgrzeję to na wolnych i tak samo po naciśnięciu sprzęgła i puszczeniu stuki te zmniejszają się ale dalej występują. Co do samej jazdy to niby wszystko ok nie szarpie, biegi wchodzą płynnie, występuje jedynie takie buczenie przy prędkości ok 60-70 jak się puści pedał gazu. Mechanik stwierdził że to już dwumasa się odzywa niestety Co o tym sądzicie to dwumasa ? czy może samo sprzęgło ?
#34
OFFLINE
#35
OFFLINE
Napisany 03 września 2016 - 06:21
Może być i sprzędło samo w sobie, ja tak miałem, kupiłem z uszkodzoną dwumasą, co się okazało po zdjęciu skrzyni to że docisk się rozpadł na 2 części (jeszcze oryginalny) i to on powodował te metaliczne stuki. Dopóki nie zwalisz skrzyni to się nie dowiesz na 100%...