Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Jakiej firmy końcówki drążów?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 października 2014 - 09:20

Ewentualnie TRW?


polecam

Czy Febi opłaca się jeszcze kupować?


ja osobiście do elementów zawieszenia febi się zraziłem po tym jak wspornik układu kierowniczego wytrzymał mi 20tyś km

#22 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 października 2014 - 10:17

które są identyczne wewnętrzne czy zewnętrzne? (krótkie czy długie)?

Czy Febi opłaca się jeszcze kupować? Ewentualnie TRW?


Wew. krótkie.

#23 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 października 2014 - 19:46

Wew. krótkie.

a wg mnie to długie

http://allegro.pl/op...4637010194.html
trochę taniej jak w IC

do tego łącznik

miałem teraz okazje tego poszukiwać i nie występuje chyba ze jakiś leżak magazynowy

#24 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 października 2014 - 20:37

ja osobiście do elementów zawieszenia febi się zraziłem po tym jak wspornik układu kierowniczego wytrzymał mi 20tyś km

bo febi to już czajna ;)

 


 


 


#25 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 października 2014 - 20:52

z długimi końcówkami od lemfordera nie ma problemu, problem jest z krótkimi i z łącznikami, które właśnie raczej nie występują (tak więc jeśli nie odratujemy naszych to trzeba kupić kompletny jakiś hans prajs i zabrać z niego tylko środek, co dalej podnosi koszty).

U mnie zarówno krótka jak i długa końcówka była identyczna z tym, co rzekomo było przeznaczone do omegi A

#26 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 października 2014 - 20:57

U mnie zarówno krótka jak i długa końcówka była identyczna z tym, co rzekomo było przeznaczone do omegi A


Identyczne nie były, najwyżej podobne i pasowały :p

#27 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 października 2014 - 21:29

a wg mnie to długie

http://allegro.pl/op...4637010194.html
trochę taniej jak w IC


Nie bardzo. Długie są od strony zwrotnicy. Omega B i BFL mają inne długie końcówki, widać to gołym okiem.

Masz napisane w aukcji do numeru nadwozia, więc o co chodzi ?.

z długimi końcówkami od lemfordera nie ma problemu, problem jest z krótkimi i z łącznikami, które właśnie raczej nie występują (tak więc jeśli nie odratujemy naszych to trzeba kupić kompletny jakiś hans prajs i zabrać z niego tylko środek, co dalej podnosi koszty).

U mnie zarówno krótka jak i długa końcówka była identyczna z tym, co rzekomo było przeznaczone do omegi A


Łączniki dostępne są bez problemu np. firmy moog. 40zł szt

#28 OFFLINE   przemo85

przemo85
  • 85 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 12 października 2014 - 12:57

Ja z czystym sumieniem mogę polecić końcówki Kamoki jeżdżę na nich już 3 lata i jest ok na oponkach 235/45r17

#29 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 października 2014 - 11:41

Z tego co rozumiem w OB FL długie (zewnętrzne) końcówki są inne niż w OB (podobno bardziej proste i krótsze, czyżby 228 mm?). Lemforder jest dość drogi. Moje pytanie jest następujące (nie chce wywalać kasy w błoto): czy mogę kupić kompletny drążek, tj. obie końcówki z łącznikiem, np. firmy TRW albo Moog dedykowane do OB i będzie to pasowało do mojej Omegi z 2003 r.? Zamierzam wymienić wszystkie końcówki żeby mieć święty spokój.

Do tego się przymierzam szczerze mówiąc:

http://allegro.pl/mo...4667990642.html

W sumie w aukcji jest napisane, że do 3.2 też pasuje. Można zwariować. :)

#30 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 października 2014 - 13:02

Z tego co rozumiem w OB FL długie (zewnętrzne) końcówki są inne niż w OB (podobno bardziej proste i krótsze, czyżby 228 mm?). Lemforder jest dość drogi. Moje pytanie jest następujące (nie chce wywalać kasy w błoto): czy mogę kupić kompletny drążek, tj. obie końcówki z łącznikiem, np. firmy TRW albo Moog dedykowane do OB i będzie to pasowało do mojej Omegi z 2003 r.? Zamierzam wymienić wszystkie końcówki żeby mieć święty spokój.

Do tego się przymierzam szczerze mówiąc:

http://allegro.pl/mo...4667990642.html

W sumie w aukcji jest napisane, że do 3.2 też pasuje. Można zwariować. :)


Będzie pasować ,ale powinny być inne.

#31 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 października 2014 - 13:36

Będzie pasować ,ale powinny być inne.


A czy taka zmiana na coś wpłynie? Zastanawia mnie dlaczego zmienili te końcówki w OB FL...

#32 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 października 2014 - 14:05

A czy taka zmiana na coś wpłynie? Zastanawia mnie dlaczego zmienili te końcówki w OB FL...


Mają inny kształt. Trudno powiedzieć.

#33 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 października 2014 - 14:22

Temat przerabiałem. Na jednej i na drugiej auto jeździło ok.

#34 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 października 2014 - 00:00

A mają w ogóle inny kształt? Ma ktoś zdjęcia? I na pewno B BFL a nie czasem od A?

#35 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 listopada 2014 - 12:31

Zamowiłem te kompletne drążki Mooga. Mam nadzieję, że wytrzymają ze dwa lata.

#36 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 listopada 2014 - 14:25

Koledzy, jak wygląda trwałość końcówek firmy teknorot? Warto się w to bawić?

#37 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 15 listopada 2014 - 23:58

Przerabiałem trochę tych końcówek drążków... akurat Tekonorota nie miałem ale wnioski mam takie:
- Delphi jak najbardziej, jeździłem 3 lata, sprzedałem auto i jeździ jeszcze 3 lata i nie ma luzu.
- Optimala miałem w innym aucie 5 lat wytrzymał, teraz też go założyłem jeżdzi rok i jest OK. Jak na taką taniochę to naprawdę jest dobry.
- z tanich firm ostatnio pojawiło się coś takiego jak Wertteile, znajomi wszyscy to kupują bo tanie, przez rok nikomu z nich nic nie nawaliło więc oceniam pozytywnie, a jakość wykonania wizualnie bdb.
- Lemforder bardzo dobry ale sorry nie za taką kasę.
- na Moogu się zawiodłem wybiły się po roku, poza tym w sworzniu mooga ukręciłem gwint, nie odbieram tego producenta dobrze.
- zawiodłem się też na Febi, od pewnego czasu unikam tej firmy.
- kuzyn ma w vectrze oryginały GM w tym roku stuknie im 20 lat, nie ma luzów, dla mnie to fenomen, auto ma od nowości.
- Hartów, Kagerów itp tanich polskich zamienników nie testowałem ale z tym ostatnim mam złe doświadczenia w innej dziedzinie więc odradzam.

#38 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 19 listopada 2014 - 23:12

Ja dodam jeszcze coś od siebie o końcówkach firmy delphi.
Kilka lat temu do swojej omegi końcówki tej firmy i jedna strona wytrzymała dokładnie rok ! a druga 2 lata. Doda jeszcze, że robiłem jakieś 20 - 25 tyś km.
Przerabiałem nawet używane oryginały od Beasta i wytrzymały z 2 lata.
Ostatecznie zamówiłem u Kczecha koncówki kompletne NK i juz z 2 lata jeżdżę i jest git.

#39 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 kwietnia 2015 - 12:39

jeździł ktoś na Ruville ?

#40 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 kwietnia 2015 - 15:10

jeździł ktoś na Ruville ?


Krótko pisząć:
Ja mam i polecam.