Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Audi tt 8n (1998-2006)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
43 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Kamileczek

Kamileczek

    Kup opla ruda jest gratis

  • 602 postów
  • Dołączył: 12-07-2012

Napisany 16 września 2012 - 20:42

głód że tak powiem osiągów.. ;P


a opla już nie kupię ;-)

#22 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 września 2012 - 20:51

kolego ;,ma co sie zepsuc''
ten napęd sie nie psuje tak naprawde ,to jest juz tak dopracowany układ ,
nie ,on jest bezawaryjny ,i napewno bardziej wytrzymały niż napęd ,japonczyków
a ze więcej pali ,ile do 1l
ale zima masz wszystkich gdzies ,nie masz problemu z trakcją
tylko sprzęgło masz drozsze i nic poza tym ,jak
ja miałbym kupowac audi to tylko quattro
a spalanie normalne jak na swoja poj. nie licz na cuda ,ze spali jak FSI

mówie popatrz na autocentrum



Tyle tylko, że TT nie ma słynnego quattro a napęd zapożyczony z Golfa (haldex) - ważne aby pilnować stanu oleju w dyfrze i skrzyni biegów. Poza tym zimą się zachowuje inaczej niż typowe quattro (torsen). Z racji, iż napęd się "dopina" po stracie trakcji na przedniej osi bywa, że lubi zarzucić d*pą przy gazie w podłogę.

Poza tym TTka jest małym autem. Nie mniej jednak jak znajdziesz dobry egzemplarz to śmiało kupuj, potem zmień program ECU i będzie pan zadowolony :D

Dodany obrazek


Jeżdżę:
- Skoda Fabia II
- Audi S6 Avant

#23 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 września 2012 - 20:54

Tyle tylko, że TT nie ma słynnego quattro a napęd zapożyczony z Golfa (haldex) - ważne aby pilnować stanu oleju w dyfrze i skrzyni biegów. Poza tym zimą się zachowuje inaczej niż typowe quattro (torsen). Z racji, iż napęd się "dopina" po stracie trakcji na przedniej osi bywa, że lubi zarzucić d*pą przy gazie w podłogę.

Poza tym TTka jest małym autem. Nie mniej jednak jak znajdziesz dobry egzemplarz to śmiało kupuj, potem zmień program ECU i będzie pan zadowolony :D


tu masz racje ,tył jest dołaczany ,bo silnik jest poprzecznie ustawiony ,tylko kolega pisał ze niema zaufania do quattro
jak pisałem tt zadbane jest ok

#24 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 września 2012 - 21:24

Sam napęd quattro (torsen) jest jednym z najwytrzymalszych. Tam prócz ukręcenia przegubów nie można nic roz.... Oczywiście nie piszę tak bo tak jest tylko chodzi mi o to że one najszybciej się poddadzą jeśli miało by coś klęknąć w napędzie.

Na początku trzeba się nauczyć jeździć takim zestawem - inaczej się zachowuje niż RWD czy FWD. Po pierwsze jest oporniejszy do skrętu ale za to pewniej trzyma się w zakrętach. Mimo, że wydaje się iż auto wypada to trzeba trzymać gaz i auto wjeżdża i wyjeżdża z zakrętu jak po szynach. Do tego plus...opony zużywają równomiernie i wolniej niż w ośkach.

Dodany obrazek


Jeżdżę:
- Skoda Fabia II
- Audi S6 Avant

#25 OFFLINE   MadMan

MadMan

    ...S6...

  • 88 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2012 - 15:40

a co myślicie o audi a6 (1997-2004)


Jeśli chodzi o A6 C5 to jeśli:

- chcesz mieć w miarę bezawaryjny silnik bierz 2.8
- chcesz pociskać na drodze i modzić bierz 2.7BiT
- chcesz pociskac i nie modzić bierz S6 4.2 :D
- wygrałeś w totka bierz RS6 :D

Oczywiście tylko quattro. Wersje poliftowe miały min. poprawione skrzynie TipTronic z trybem "S".

A6 C6 (od 2004) to już całkiem inny pułap cenowy jeśli chodzi o utrzymanie.
[SIGPIC][/SIGPIC]

#26 Guest_DaroX25XE_*

Guest_DaroX25XE_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 17 września 2012 - 15:47

- chcesz mieć w miarę bezawaryjny silnik bierz 2.8


W A6 C5 i 3.0 jest w miarę bezawaryjnym motorem.

#27 OFFLINE   MadMan

MadMan

    ...S6...

  • 88 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2012 - 15:51

W A6 C5 i 3.0 jest w miarę bezawaryjnym motorem.


3.0 tylko w poliftach. Bardziej problematyczny od 2.8 i droższy w naprawie :)
[SIGPIC][/SIGPIC]

#28 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2012 - 15:53

Jeśli chodzi o A6 C5 to jeśli:

- chcesz mieć w miarę bezawaryjny silnik bierz 2.8
- chcesz pociskać na drodze i modzić bierz 2.7BiT
- chcesz pociskac i nie modzić bierz S6 4.2 :D
- wygrałeś w totka bierz RS6 :D

Oczywiście tylko quattro. Wersje poliftowe miały min. poprawione skrzynie TipTronic z trybem "S".

A6 C6 (od 2004) to już całkiem inny pułap cenowy jeśli chodzi o utrzymanie.


Warto przemyśleć jeszcze 2,4 30V - 165KM jest oszczędne i relatywnie dynamiczne. Nie ma błędów z 2,8 30V i można delikatnie programem podnieść moc bez obawy, że silnik ucierpi.

W A4 i A6 najlepiej myśleć o 6 lub 8 garach. R4 jest mało męskie!!!

Dodany obrazek


Jeżdżę:
- Skoda Fabia II
- Audi S6 Avant

#29 OFFLINE   Kamileczek

Kamileczek

    Kup opla ruda jest gratis

  • 602 postów
  • Dołączył: 12-07-2012

Napisany 17 września 2012 - 15:54

ta, bezawaryjny ale wydatek na paliwo większe niż na części xD

#30 Guest_DaroX25XE_*

Guest_DaroX25XE_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 17 września 2012 - 15:56

3.0 tylko w poliftach.


To miałem na myśli. :-P z tego co słyszę i czytam wgl audi poliftowe jakieś takie bardziej lubiane są


ta, bezawaryjny ale wydatek na paliwo większe niż na części xD


Za luksusy trzeba płacić. :D

#31 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2012 - 15:56

Nie ma tragedii. Wolałbym lać paliwo niż wymienić rozrząd :p Podobnie jak w TDI 3,0 choć tam jest łańcuch to często padają napinacze a co za tym idzie rozciąga się - aby wymienić trzeba wytargać silnik...

Dodany obrazek


Jeżdżę:
- Skoda Fabia II
- Audi S6 Avant

#32 OFFLINE   MadMan

MadMan

    ...S6...

  • 88 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2012 - 15:57

ta, bezawaryjny ale wydatek na paliwo większe niż na części xD


Coś za coś :D

Wsadzasz gaz i śmigasz :)
[SIGPIC][/SIGPIC]

#33 OFFLINE   Kamileczek

Kamileczek

    Kup opla ruda jest gratis

  • 602 postów
  • Dołączył: 12-07-2012

Napisany 17 września 2012 - 16:09

no tak ale chodzi mi by nie więcej paliła niż 13-15l gazu

więcej to już mnie nie stać ;> heh

#34 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 września 2012 - 16:15

no tak ale chodzi mi by nie więcej paliła niż 13-15l gazu

więcej to już mnie nie stać ;> heh


gdzies mi w twoich postach cos nie pasuje. pisales ze nie stac cie na omege a myslisz o audi maja 2 inne auta ? dodatkowo jakiemus znajomemu w 2.0 padla turbina ... :hihi:




 


#35 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2012 - 16:24

no tak ale chodzi mi by nie więcej paliła niż 13-15l gazu

więcej to już mnie nie stać ;> heh


2,0 20V N/A w A6 spali Ci w granicach 14-15 litrów z racji zbyt małej mocy na taka masę auta. W automacie może być ciut więcej.

Nie szukaj oszczędności w silnikach benzynowych Audi. Z gazem te auta aż takie oszczędne nie są. TDI owszem ale zagazowane benzyniaki lubią wciągnąć więcej niż np silniki BMW czy Opla.

Dodany obrazek


Jeżdżę:
- Skoda Fabia II
- Audi S6 Avant

#36 OFFLINE   Kamileczek

Kamileczek

    Kup opla ruda jest gratis

  • 602 postów
  • Dołączył: 12-07-2012

Napisany 17 września 2012 - 17:24

gdzies mi w twoich postach cos nie pasuje. pisales ze nie stac cie na omege a myslisz o audi maja 2 inne auta ? dodatkowo jakiemus znajomemu w 2.0 padla turbina ... :hihi:


1) nie napisałem że mnie nie stać na omegę, a na to by utrzymywać tyle aut...
2) po drugie za to auto ja płacić nie będę, to auto dla matuli będzie prawdopodobnie by dojeżdżać do pracy , a ja ją ogarnę po pewnym czasie, hehehe
3) turbina jednak nie padła a jakaś inna awaria, przez telefon mi mówił kumpel.

I tak nawiasem mówiąc nie muszę się chyba z wszystkiego tłumaczyć co napiszę...:masakra:

na forach chyba chodzi o rady a nie o to by się spowiadać...

#37 OFFLINE   MadMan

MadMan

    ...S6...

  • 88 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2012 - 18:11

na forach chyba chodzi o rady


Właśnie dla tego pozwoliłem sobie poradzić kilka postów wyżej :)

Sam będę kupował Audi i wierz mi że długo myślałem nad wyborem silnika.
Przedstawiłem Ci kilka moich propozycji, myślę że najsensowniejszych ( no może oprócz RS6 :D )

2.8 + gazior i masz kompromis. Dodatkowo auto tańsze bo przedlift. 2.4 trochę za słabe a spalanie podobne. Z Tipem i Quattro będzie trochę więcej palił. Unikaj skrzyń Multitronic (wychodziły tylko w samochodach z napędem na przód).

No chyba że chcesz klekota :) Wtedy jednostka 2.5 180km.
[SIGPIC][/SIGPIC]

#38 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2012 - 18:34

Co racja to racja co do Multitronica - co 90kkm samoserwis i wydatek rzędu 4-5tysia. Inaczej nie pojedzie :D

Dodany obrazek


Jeżdżę:
- Skoda Fabia II
- Audi S6 Avant

#39 OFFLINE   Kamileczek

Kamileczek

    Kup opla ruda jest gratis

  • 602 postów
  • Dołączył: 12-07-2012

Napisany 17 września 2012 - 18:44

czyli atakować jak coś 2.8 ?

#40 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2012 - 18:45

Najbardziej optymalna jednostka. W dodatku jest sporo w quattro i tipie oraz manualu.

Dynamika i relatywna oszczędność w jednym. Tylko przy zakupie sprawdzaj czy nie poci się silnik - to bardzo ale to bardzo ważne przy tych silnikach.

Dodany obrazek


Jeżdżę:
- Skoda Fabia II
- Audi S6 Avant