

Audi tt 8n (1998-2006)
#21
OFFLINE
Napisany 16 września 2012 - 20:42
a opla już nie kupię ;-)
#22
OFFLINE
Napisany 16 września 2012 - 20:51
kolego ;,ma co sie zepsuc''
ten napęd sie nie psuje tak naprawde ,to jest juz tak dopracowany układ ,
nie ,on jest bezawaryjny ,i napewno bardziej wytrzymały niż napęd ,japonczyków
a ze więcej pali ,ile do 1l
ale zima masz wszystkich gdzies ,nie masz problemu z trakcją
tylko sprzęgło masz drozsze i nic poza tym ,jak
ja miałbym kupowac audi to tylko quattro
a spalanie normalne jak na swoja poj. nie licz na cuda ,ze spali jak FSI
mówie popatrz na autocentrum
Tyle tylko, że TT nie ma słynnego quattro a napęd zapożyczony z Golfa (haldex) - ważne aby pilnować stanu oleju w dyfrze i skrzyni biegów. Poza tym zimą się zachowuje inaczej niż typowe quattro (torsen). Z racji, iż napęd się "dopina" po stracie trakcji na przedniej osi bywa, że lubi zarzucić d*pą przy gazie w podłogę.
Poza tym TTka jest małym autem. Nie mniej jednak jak znajdziesz dobry egzemplarz to śmiało kupuj, potem zmień program ECU i będzie pan zadowolony

Jeżdżę:
- Skoda Fabia II
- Audi S6 Avant
#23
OFFLINE
Napisany 16 września 2012 - 20:54
Tyle tylko, że TT nie ma słynnego quattro a napęd zapożyczony z Golfa (haldex) - ważne aby pilnować stanu oleju w dyfrze i skrzyni biegów. Poza tym zimą się zachowuje inaczej niż typowe quattro (torsen). Z racji, iż napęd się "dopina" po stracie trakcji na przedniej osi bywa, że lubi zarzucić d*pą przy gazie w podłogę.
Poza tym TTka jest małym autem. Nie mniej jednak jak znajdziesz dobry egzemplarz to śmiało kupuj, potem zmień program ECU i będzie pan zadowolony
tu masz racje ,tył jest dołaczany ,bo silnik jest poprzecznie ustawiony ,tylko kolega pisał ze niema zaufania do quattro
jak pisałem tt zadbane jest ok
#24
OFFLINE
Napisany 16 września 2012 - 21:24
Na początku trzeba się nauczyć jeździć takim zestawem - inaczej się zachowuje niż RWD czy FWD. Po pierwsze jest oporniejszy do skrętu ale za to pewniej trzyma się w zakrętach. Mimo, że wydaje się iż auto wypada to trzeba trzymać gaz i auto wjeżdża i wyjeżdża z zakrętu jak po szynach. Do tego plus...opony zużywają równomiernie i wolniej niż w ośkach.
Jeżdżę:
- Skoda Fabia II
- Audi S6 Avant
#25
OFFLINE
Napisany 17 września 2012 - 15:40
a co myślicie o audi a6 (1997-2004)
Jeśli chodzi o A6 C5 to jeśli:
- chcesz mieć w miarę bezawaryjny silnik bierz 2.8
- chcesz pociskać na drodze i modzić bierz 2.7BiT
- chcesz pociskac i nie modzić bierz S6 4.2

- wygrałeś w totka bierz RS6

Oczywiście tylko quattro. Wersje poliftowe miały min. poprawione skrzynie TipTronic z trybem "S".
A6 C6 (od 2004) to już całkiem inny pułap cenowy jeśli chodzi o utrzymanie.
#26
Guest_DaroX25XE_*
Napisany 17 września 2012 - 15:47
- chcesz mieć w miarę bezawaryjny silnik bierz 2.8
W A6 C5 i 3.0 jest w miarę bezawaryjnym motorem.
#27
OFFLINE
Napisany 17 września 2012 - 15:51
W A6 C5 i 3.0 jest w miarę bezawaryjnym motorem.
3.0 tylko w poliftach. Bardziej problematyczny od 2.8 i droższy w naprawie

#28
OFFLINE
Napisany 17 września 2012 - 15:53
Jeśli chodzi o A6 C5 to jeśli:
- chcesz mieć w miarę bezawaryjny silnik bierz 2.8
- chcesz pociskać na drodze i modzić bierz 2.7BiT
- chcesz pociskac i nie modzić bierz S6 4.2
- wygrałeś w totka bierz RS6
Oczywiście tylko quattro. Wersje poliftowe miały min. poprawione skrzynie TipTronic z trybem "S".
A6 C6 (od 2004) to już całkiem inny pułap cenowy jeśli chodzi o utrzymanie.
Warto przemyśleć jeszcze 2,4 30V - 165KM jest oszczędne i relatywnie dynamiczne. Nie ma błędów z 2,8 30V i można delikatnie programem podnieść moc bez obawy, że silnik ucierpi.
W A4 i A6 najlepiej myśleć o 6 lub 8 garach. R4 jest mało męskie!

Jeżdżę:
- Skoda Fabia II
- Audi S6 Avant
#29
OFFLINE
Napisany 17 września 2012 - 15:54
#30
Guest_DaroX25XE_*
Napisany 17 września 2012 - 15:56
3.0 tylko w poliftach.
To miałem na myśli. :-P z tego co słyszę i czytam wgl audi poliftowe jakieś takie bardziej lubiane są
ta, bezawaryjny ale wydatek na paliwo większe niż na części xD
Za luksusy trzeba płacić.

#31
OFFLINE
Napisany 17 września 2012 - 15:56

Jeżdżę:
- Skoda Fabia II
- Audi S6 Avant
#32
OFFLINE
Napisany 17 września 2012 - 15:57
ta, bezawaryjny ale wydatek na paliwo większe niż na części xD
Coś za coś

Wsadzasz gaz i śmigasz

#33
OFFLINE
Napisany 17 września 2012 - 16:09
więcej to już mnie nie stać ;> heh
#34
OFFLINE
Napisany 17 września 2012 - 16:15
no tak ale chodzi mi by nie więcej paliła niż 13-15l gazu
więcej to już mnie nie stać ;> heh
gdzies mi w twoich postach cos nie pasuje. pisales ze nie stac cie na omege a myslisz o audi maja 2 inne auta ? dodatkowo jakiemus znajomemu w 2.0 padla turbina ... :hihi:
#35
OFFLINE
Napisany 17 września 2012 - 16:24
no tak ale chodzi mi by nie więcej paliła niż 13-15l gazu
więcej to już mnie nie stać ;> heh
2,0 20V N/A w A6 spali Ci w granicach 14-15 litrów z racji zbyt małej mocy na taka masę auta. W automacie może być ciut więcej.
Nie szukaj oszczędności w silnikach benzynowych Audi. Z gazem te auta aż takie oszczędne nie są. TDI owszem ale zagazowane benzyniaki lubią wciągnąć więcej niż np silniki BMW czy Opla.
Jeżdżę:
- Skoda Fabia II
- Audi S6 Avant
#36
OFFLINE
Napisany 17 września 2012 - 17:24
gdzies mi w twoich postach cos nie pasuje. pisales ze nie stac cie na omege a myslisz o audi maja 2 inne auta ? dodatkowo jakiemus znajomemu w 2.0 padla turbina ... :hihi:
1) nie napisałem że mnie nie stać na omegę, a na to by utrzymywać tyle aut...
2) po drugie za to auto ja płacić nie będę, to auto dla matuli będzie prawdopodobnie by dojeżdżać do pracy , a ja ją ogarnę po pewnym czasie, hehehe
3) turbina jednak nie padła a jakaś inna awaria, przez telefon mi mówił kumpel.
I tak nawiasem mówiąc nie muszę się chyba z wszystkiego tłumaczyć co napiszę...

na forach chyba chodzi o rady a nie o to by się spowiadać...
#37
OFFLINE
Napisany 17 września 2012 - 18:11
na forach chyba chodzi o rady
Właśnie dla tego pozwoliłem sobie poradzić kilka postów wyżej

Sam będę kupował Audi i wierz mi że długo myślałem nad wyborem silnika.
Przedstawiłem Ci kilka moich propozycji, myślę że najsensowniejszych ( no może oprócz RS6

2.8 + gazior i masz kompromis. Dodatkowo auto tańsze bo przedlift. 2.4 trochę za słabe a spalanie podobne. Z Tipem i Quattro będzie trochę więcej palił. Unikaj skrzyń Multitronic (wychodziły tylko w samochodach z napędem na przód).
No chyba że chcesz klekota

#38
OFFLINE
Napisany 17 września 2012 - 18:34

Jeżdżę:
- Skoda Fabia II
- Audi S6 Avant
#39
OFFLINE
#40
OFFLINE
Napisany 17 września 2012 - 18:45
Dynamika i relatywna oszczędność w jednym. Tylko przy zakupie sprawdzaj czy nie poci się silnik - to bardzo ale to bardzo ważne przy tych silnikach.
Jeżdżę:
- Skoda Fabia II
- Audi S6 Avant