Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] 2.0 16V + LPG błąd 92 czujnik położenia wałka rozrządu czy tylko?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   alaaa

alaaa
  • 11 postów
  • Dołączył: 01-08-2010

Napisany 28 sierpnia 2012 - 08:23

Witajcie.
Mam Omcie 2litrową i od pewnego czasu..20tysięcy km mam następujący problem który chcę w końcu rozwiązać :)

Po odpaleniu zawsze zapala się lampa check engine i samochód jest bardzo zamulony.
Aby ją wyłączyć i samochód odmulił muszę przekręcić stacyjkę ale tylko o jeden ząbek i to szybko w obie strony wtedy mogę jechać normalnie.
Samochód regularnie gaśnie na wolnych obrotach(postoju). Objawy te są niezależne czy mam go na benzynce czy LPG.

Na komputerze pokazuję błąd 92-czujnik położenia wałka rozrządu lub obwód.
Jednak na forum poczytałem trochę tematów i widzę że do wymiany może iść też drugi z czujników -położenia wału korbowego, jednak słyszałem że gdyby i on padł to w ogóle bym auta nie uruchomił czy może ktoś to potwierdzić?

Drodzy forumowicze jak myślicie czy może być coś jeszcze? Dodam tylko że czujniki te wymieniałem jakieś 80tysięcy km wcześniej. Niestety teraz dużo poruszam się po mieście i gaśnięcie na światłach jest dość uciążliwe.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za zainteresowanie tematem

#2 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 28 sierpnia 2012 - 14:54

Witajcie.
Mam Omcie 2litrową i od pewnego czasu..20tysięcy km mam następujący problem który chcę w końcu rozwiązać :)

Po odpaleniu zawsze zapala się lampa check engine i samochód jest bardzo zamulony.
Aby ją wyłączyć i samochód odmulił muszę przekręcić stacyjkę ale tylko o jeden ząbek i to szybko w obie strony wtedy mogę jechać normalnie.
Samochód regularnie gaśnie na wolnych obrotach(postoju). Objawy te są niezależne czy mam go na benzynce czy LPG.

Na komputerze pokazuję błąd 92-czujnik położenia wałka rozrządu lub obwód.
Jednak na forum poczytałem trochę tematów i widzę że do wymiany może iść też drugi z czujników -położenia wału korbowego, jednak słyszałem że gdyby i on padł to w ogóle bym auta nie uruchomił czy może ktoś to potwierdzić?

Drodzy forumowicze jak myślicie czy może być coś jeszcze? Dodam tylko że czujniki te wymieniałem jakieś 80tysięcy km wcześniej. Niestety teraz dużo poruszam się po mieście i gaśnięcie na światłach jest dość uciążliwe.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za zainteresowanie tematem


Witka Ja bym sprawdził najpierw LPG czu wsio ok , a pózniej wymienił czujnik rozrządu skoro wywala.

#3 OFFLINE   alaaa

alaaa
  • 11 postów
  • Dołączył: 01-08-2010

Napisany 28 sierpnia 2012 - 15:25

Też planuję wizytę ponieważ na przeglądzie się dowiedziałem że gazu nie dopala i truje środowisko :p
Tylko na benzynie mam to samo czy wtedy nie byłoby ok?

#4 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2012 - 15:57

słyszałem że gdyby i on padł to w ogóle bym auta nie uruchomił


Witam. Generalnie na simtecu 56 nie da się odpalić ( choć zdarzają się wyjątki). Na simtecu 70 podobno zawsze odpali w trybie awaryjnym ( po dość długim kręceniu). Jeśli nie masz odcięcia przy 4,5 ts obr/min ( na Pb) , to zainteresuj się kablami WN i sprawdź , czy w gniazdach świec nie ma oleju. Ostatnio myłem silnik i zalałem gniazda wodą. Silnik po rozgrzaniu nie palił na wszystkie gary i był błąd 92 . Inna sprawa , że chyba umiera , bo po włączeniu zapłonu drgają wskazówki zegarów ( ale na razie bez błędu)

#5 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2012 - 16:05

Inna sprawa , że chyba umiera , bo po włączeniu zapłonu drgają wskazówki zegarów ( ale na razie bez błędu)

Drgania wskazówek zegarów nie mają nic wspólnego z silnikiem. U mnie po zapłonie prędkościomierz i obrotomierz podskakują 2-3 razy ok. 1 cm. w górę od kiedy ją kupiłem. No i tak od ponad roku nic się w związku z tym nie dzieje.

#6 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2012 - 16:11

po zapłonie prędkościomierz i obrotomierz podskakują 2-3 razy ok. 1 cm.


Dokładnie ( ostatnio raz). U mnie pojawiło się to ok pół roku temu , z tygodniową przerwą po remoncie silnika . Jedyny sensowny błąd jaki był w tym czasie to 92 , to z nim go kojarzę ( CWK od 1,5 roku nowy orginał )

#7 OFFLINE   alaaa

alaaa
  • 11 postów
  • Dołączył: 01-08-2010

Napisany 28 sierpnia 2012 - 16:51

Jeśli nie masz odcięcia przy 4,5 ts obr/min ( na Pb) , to zainteresuj się kablami WN i sprawdź , czy w gniazdach świec nie ma oleju.


A jeżeli będzie odcięcie co może to oznaczać?

Postaram się dziś lub jutro sprawdzić dzięki za wskazówki.

#8 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2012 - 19:23

A jeżeli będzie odcięcie co może to oznaczać?


Wtedy czujnik wałków rozrządu do wymiany . Chociaż , trzeba też obejrzeć kable od czujnika. Czasami izolacja kabli siada (po tylu latach eksploatacji )

#9 OFFLINE   alaaa

alaaa
  • 11 postów
  • Dołączył: 01-08-2010

Napisany 29 sierpnia 2012 - 09:31

A jeżeli będzie odcięcie co może to oznaczać?

Postaram się dziś lub jutro sprawdzić dzięki za wskazówki.



Rozkręciłem do 5,5 tysięcy obrotów i odcięcia nie było. Kable WN już kiedyś wymieniałem czyżby to jednak nie przekaźniki?.

Postaram się sprawdzić te kable w jakim są stanie bo jednak wymiana kabli a dwóch czujników to duża różnica w cenie.

#10 OFFLINE   tysiakPL

tysiakPL
  • 16 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: okolice Łęczycy

Napisany 29 sierpnia 2012 - 11:46

Kable WN już kiedyś wymieniałem

"kiedyś" to dośc szeroki zakres czasu, zależy jakie wtedy kable włożyłeś, bo ja z własnego doświadczenia wiem że potrafią szybko ulec wyeksploatowaniu. Kupiłem z tego co pamietam janwary jakieś czy coś bliskie tej nazwie i wytrzymały rok po czym robiły spore zamieszanie w aucie. Przerywanie spadek mocy itp. A co do czujników to też z nimi przechodziłem batalie, rocznik auta mam 96 ale komp z 95 simtec 56,1 padł i czujnik wału i wałka rozrządu tyle że wałka rozrzadu pierwszy :( auto odpalało ale po dluuugim kreceniu, a jak już zaskoczyło to nie na wszystkich garach chodziła. Miałem wrażenie że traktor odpaliłem a nie omege, oczywiście odcinka była prze 4,5tys obrotów zreszta cieżko było obrotomierz tak wysoko podnieść przy tak nierównej pracy silnika. Dodam jeszcze że podczas gdy miałem awarie tylko czujnika wałka rozrządu auto czesto mi gasło na skrzyzowaniach, oraz po przejechaniu wiekszego dystansu i zostawieniu auta na kilka minut zgaszonego nie mogłem go ponownie uruchomić przez średnio pol godziny. Po wymianie czujników objawy ustąpiły i od ponad roku mam spokój :) kupowałem oryginały bo po lekturze forum zraziłem sie do zamienników i chyba dobrze na tym wyszedłem. Aty alaa kupowałeś oryginały czy zamienniki?

#11 OFFLINE   alaaa

alaaa
  • 11 postów
  • Dołączył: 01-08-2010

Napisany 29 sierpnia 2012 - 11:57

Aty alaa kupowałeś oryginały czy zamienniki?


No właśnie kable to kupiłem używki jakieś 3-4 lata temu więc może być tu przyczyna.
Co do czujników to najpierw kupiłem zamienniki ale nie chciała w ogóle odpalić więc kolejne kupiłem oryginały i było ok.

Mi gaśnie bardzo często jak czekam na światłach skrzyżowania, zdarzy się też czasem ale rzadko że zgaśnie podczas np skręcania gdy pedał gazu zwolnię ale to rzadkie przypadki i jeżeli stoję to czasem uda mi się mu gazem zwiększyć obroty kiedy czuje że zaraz padnie.

Ja z odpalaniem czy rozgrzany/zimny/po jeździe nie mam problemu.

Też mam ten sam rocznik. Jakoś głośno mi nie chodzi . Muszę najpierw kable WN sprawdzić bo może problem jest mniej złożony i kosztowny :)

#12 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2012 - 17:26

No właśnie kable to kupiłem używki jakieś 3-4 lata temu więc może być tu przyczyna.

No to teraz kup nowe bo nie masz pewności ile wcześniej jeździły. I daruj sobie janmory Może być tak, że kupisz i będziesz jeździł. Albo tak, że od kiedy kupisz pierwsze, to ze 2 razy jeszcze pojedziesz do sklepu na wymianę, zanim odpalisz auto. Najlepiej NGK tym bardziej że masz LPG. Bardzo dobra jakość, a i cenowo nie są dużo droższe.

#13 OFFLINE   alaaa

alaaa
  • 11 postów
  • Dołączył: 01-08-2010

Napisany 29 sierpnia 2012 - 18:00

Dodam jeszcze że z powodu instalacji LPG nie mam tej osłony na świece i przewody WN i są tam dość znaczne ślady oleju które ostatnio usuwałem. Czyli tak jak pisał vertix był olej i nie odcina przy 4,5tysiącach obrotów ;>

Czyli kable tego producenta powinny się sprawdzić ?
http://allegro.pl/pr...2559033242.html

Dzięki za zainteresowanie tematem.

#14 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2012 - 18:36

Kabelki :ok:
Brak osłony ECOTEC nad świecami nie ma żadnego wpływu na cokolwiek poza estetyką.
Masz po prostu zabrudzone olejem czy olej stoi w gniazdach świec? Jeśli świece i kable pływają w oleju, możesz mieć problemy z zapłonem.

#15 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2012 - 19:15

kable tego producenta powinny się sprawdzić ?


Kupiłem autko z tymi kablami ( NGK) od kuzyna , a on od jakiegoś holendra . Znając jego chytrość nie wymieniał , więc kable mają ponad 5 lat i dopiero jak świece utonęły w wodzie - był problem ( faktem jest , że czas już na nie :tired: ).
Jeśli olej dalej będzie się pojawiał , to musisz zainteresować się uszczelką pokrywy zaworów - dość częsta przypadłość omegi .

#16 OFFLINE   alaaa

alaaa
  • 11 postów
  • Dołączył: 01-08-2010

Napisany 29 sierpnia 2012 - 19:30

Kabelki :ok:
Brak osłony ECOTEC nad świecami nie ma żadnego wpływu na cokolwiek poza estetyką.
Masz po prostu zabrudzone olejem czy olej stoi w gniazdach świec? Jeśli świece i kable pływają w oleju, możesz mieć problemy z zapłonem.


Chciałem tylko ujednoznacznić miejsce :D
Powiedziałbym że było raczej mocno zabrudzone, nie pływało.
Samochód też już pierwszej młodości nie jest 370 tysięcy z czego prawie 250 zrobione na LPG daje od czasu do czasu o sobie znać.

Postaram się jak najszybciej przeprowadzić wymianę kabli i zobaczymy czy rozwiąże to problemy czy będzie jednak się trzeba zabrać za te nieszczęsne czujniki.

#17 OFFLINE   alaaa

alaaa
  • 11 postów
  • Dołączył: 01-08-2010

Napisany 03 września 2012 - 07:27

Witam ponownie. Wymieniłem kable WN i nie przyniosło to poprawy.
Dodatkowo przeczyściłem przepływomierz oraz założyłem nową uszczelkę przy silniczku krokowym - również bez efektu.

Więc chyba czas wrócić do czujnika położenia wałka rozrządu.
Sprawdzałem parametry na wyjściu czujnika.
znalazłem parametry do silnika X20XEV
między stykami "A" i "C" - 13,4 Om,
- między stykami "A" i "B" - 0,6 Om,
- między stykami "B" i "C" - 12,9 Om.

Sprawdzałem na przedłużce. I tu mam pytanie -> oznaczenia na kablu i czujniku to 1 2 3 a nie A B C biorąc założenie że A=1 itd to jeden z parametrów dużo u mnie odstaje.
Czy dobrze rozumuję z tym że 1=A itd czy np 1 będzie literą C.

Zamierzam się pod koniec tygodnia udać z miernikiem na poszukiwania odpowiedniego osprzętu...

#18 OFFLINE   alaaa

alaaa
  • 11 postów
  • Dołączył: 01-08-2010

Napisany 04 września 2012 - 10:09

Na forum znalazłem następujące parametry

Czujnik polozenia walkow rozrzadu
1 & 2 - 10.7-14.7 Ω
2 & 3 - 0.4-0.6 Ω

inne które znalazłem :
- między stykami "A" i "C" - 13,4 Om,
- między stykami "A" i "B" - 0,6 Om,
- między stykami "B" i "C" - 12,9 Om.

Więc z tego wychodzi na to że oznaczenie wtyczki 1 to C czy dobrze myślę?

#19 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 września 2012 - 14:39

wychodzi na to że oznaczenie wtyczki 1 to C


U mnie nie ma żadnych cyferek , ani literek. Stojąc twarzą do chłodnicy mierzyłem od lewej ręki
1-2 - 0,8
1-3 - 13
2-3 - 12,6 ohm
Niestety nie wiem czy czujnik mam oryginał , no i po zalaniu wodą gniazd wywalił błęda. Czasem się zdarza , że pod osłoną rozrządu zachlapie go olej i wtedy też wywala błędy.
1,5 roku temu dla odmiany miałem problem z CWK . Tam się opory też zgadzały , ale okazało się , że czujnik był podróbką . Dopiero po podmianie od znajomego sprawa wyszła na jaw i po zakupie oryginału , nie wiem co to problem z odpalaniem autka.

#20 OFFLINE   alaaa

alaaa
  • 11 postów
  • Dołączył: 01-08-2010

Napisany 04 września 2012 - 16:02

U mnie nie ma żadnych cyferek , ani literek. Stojąc twarzą do chłodnicy mierzyłem od lewej ręki
1-2 - 0,8
1-3 - 13
2-3 - 12,6 ohm


Dzięki za dane.
Czyli jednak 1=A w tej sytuacji te późniejsze znalezione dane z forum są błędne.

Zamierzam kupić oryginał i możliwie na miejscu sprawdzić parametry.
Jak jak mierzyłem miałem
1-2 - 1,2 (to dwa razy więcej od katalogowego 0,6 i może tu jest problem..)
1-3 - 15
2-3 - 12