Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[inne auto] X22XE na X25XE


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 sierpnia 2012 - 21:22

Witam po raz pierwszy!

Planuję wsadzić do Frontery A silnik X25XE. Powód jest taki że na moim X22XE się toczę a nie jadę. Przyjemność jazdy po czarnym jest żadna, w terenie na reduktorze jest ok ale jej brakuje czasami. Miałem robić remont, ale mam obawy czy coś to da.

Dlatego myślę o x25xe. Łatwo to będzie ogarnąć? Jak to podłączyć? Będzie kupiona cała omega więc wszystko będzie.
Frontera ma sterowanie minusem.

I jak oceniacie 2.5V6? szukałem na forum ale tematu o wadach nie znalazłem.

PS. A może ktoś by się podjął podłączenia tego?

Pozdrawiam

#2 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2012 - 21:39

we frotce będzie to samo co w omedze, rzekł bym że dość mocna ingerencja ---> http://forum.omegakl...&highlight=swap

#3 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2012 - 21:40

To jak już myślisz o V6 nie lepiej od razu 3.0? Albo jeszcze lepiej poszukać nie zatrutego C30SE. Tylko nie wiem czy da się tam upchnąć R6.

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 sierpnia 2012 - 21:42

r6 bedzie ciezko - 2.2 dti jest juz dosc ostro upchane. mysle ze taniej bedzie sprzedac x22xe i kupic frotke b z 6VD1-W




 


#5 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 sierpnia 2012 - 22:14

Frota B nie wchodzi w grę, zresztą mojej się nie opłaca sprzedawać bo jest już zrobiona w teren tak jak powinna. A Frota B w terenie już tak nie robi. Zresztą lubię tą moją.

R6 wejdzie tylko po wywaleniu chłodnicy do bagażnika, a to nie wchodzi w grę.

Najbardziej to chodzi o tą elektrykę, bo ego nie ogarnę.

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 sierpnia 2012 - 22:17

Frota B nie wchodzi w grę, zresztą mojej się nie opłaca sprzedawać bo jest już zrobiona w teren tak jak powinna. A Frota B w terenie już tak nie robi. Zresztą lubię tą moją.

R6 wejdzie tylko po wywaleniu chłodnicy do bagażnika, a to nie wchodzi w grę.


no to swapuj na y32se na osprzecie z x25xe/x30xe tyle ze to troche $$$ pochlonie.




 


#7 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2012 - 22:21

R6 wejdzie tylko po wywaleniu chłodnicy do bagażnika

daj se spokój z tym motorem, źle trafisz i potem miesiącami będziesz szukał np. trybików do pompy olejowej. Przy V6 nie ma takich problemów.

#8 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 sierpnia 2012 - 22:23

Niestety Y32SE jest poza funduszem. Najlepiej wychodzi 2.5 bo można w miarę tanio wyrwać, a mocy jest w serii ok, pewnie i tak bym zmienił wałki na te od 3.0. Wtedy by to jeździło.

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 sierpnia 2012 - 22:25

190 km uzyskasz. ale sprawne 2.5 tez kosztuje. nie licz ze za 800 pln kupisz x25xe.




 


#10 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 sierpnia 2012 - 22:29

szukam całej omegi za ok 2-3tys

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 sierpnia 2012 - 22:31

szukam całej omegi za ok 2-3tys


powodzenia... anglik z przebiegem kolo 100 000 mil wychodzi dobrze ponad 4000 pln. wiec za 2000 to bedzie niezla padaka.




 


#12 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 sierpnia 2012 - 22:37

Najważniejszy silnik reszta może być szrotem. Ale fakt znaleźć coś takiego to trudno.

#13 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 sierpnia 2012 - 11:23

Jednak lepiej kupić kompletny silnik + wiązka i ECU

Ale czy ktoś podpowie jak się wpiąć w obecną instalacje?

#14 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 sierpnia 2012 - 23:08

Na forum Vectry podpowiedziano mi żeby sprzęgło zrobić tak:

zamach y26se
tarcza x22xe
docisk y26se


dodam że silnik już praktycznie ugadany z Omegi.

#15 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 września 2012 - 14:39

Czy założenie miski od VB zaszkodzi silnikowi? Czy tylko miska jest inna a smok jest ten sam?
Ta z VB będzie chyba lepiej pasowała , bo jest krótsza i wyprofilowana na przedni most jak ta z X22XE

#16 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 04 września 2012 - 15:16

Potrzebujesz i miskę i smok z Vectry.

#17 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 września 2012 - 18:20

Dzięki:)

#18 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 września 2012 - 10:00

Zamiast 2.5 będzie 3.0

#19 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 października 2012 - 16:13

1.Wczoraj wymieniłem kompletny rozrząd+pompa i mam takie pytanie odnośnie ułożenia paska na kołach zębatych. U mnie jest tak jak widać czyli widać 2mm każde koło. Poprawnie jest?

2. Jak będę robił swap to mogę wyrzucić pompkę wody która jest pod zbiorniczkiem? Tą która się załącza przy wyłączeniu silnika zostawię bo się przyda.

3. czy ta rurka która idzie od lewego kolektora wzdłuż korytka na przewody jest potrzebna czy mogę ją usunąć i zaślepic co trzeba?

#20 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 02 października 2012 - 21:40

1.Wczoraj wymieniłem kompletny rozrząd+pompa i mam takie pytanie odnośnie ułożenia paska na kołach zębatych. U mnie jest tak jak widać czyli widać 2mm każde koło. Poprawnie jest?

O ile pasek nie obciera o obudowę to jest :ok:

2. Jak będę robił swap to mogę wyrzucić pompkę wody która jest pod zbiorniczkiem? Tą która się załącza przy wyłączeniu silnika zostawię bo się przyda.

Możesz, starsze Omegi jej nie miały i żyją :)

3. czy ta rurka która idzie od lewego kolektora wzdłuż korytka na przewody jest potrzebna czy mogę ją usunąć i zaślepic co trzeba?

Jeśli mówisz o rurce od SAI'a to wywal całość - ja nie mam i nie narzekam :D