Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Wycięcie katalizatora - czy jest sens robić to samemu ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
23 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 27 lipca 2012 - 20:03

Otóż podejrzewam że zdechł mi katalizator całkowicie, kiedyś przycelowałem wydechem o wystający element infrastruktury drogowej.... i od tego czasu zaczęło mi coś dzwonić w aucie. Stawiam że jest to katalizator, bo centralnie na środku najbardziej to słychać. No i tylko w pewnych zakresach obrotów - jałowe ~700obr min, 1500-1600 i 2700obr. Kiedy mam zamknięte szyby to w aucie w ogóle nie słychać tego brzęczenia, natomiast kiedy je otworzę i stanę na światłach obok innego auta... lepiej nie komentować... zupełnie jakby mi ktoś wsypał ciężkie metalowe kulki do układu wydechowego.

Kiedy auto stoi na jałowym a ja "kopnę" w końcówkę wydechu to zmienia się trochę charakterystyka, ale nie ustaje to brzęczenie. W tej chwili jest już nieznośnie głośne !

I tutaj kieruję moje pytanie do Was - ile może kosztować całkowite wywalenie kata i wspawanie w to miejsce rurki ?
Teoretycznie mógłbym to zrobić sam bo jestem spawaczem ale... nie bardzo chce mi się targać maszynę i butlę z roboty i organizować kanał...

Wiem że z katalizatora można odzyskać parę złotych stąd to moje pytanie o zasadność "inwestycji" w naprawę, żeby później podjechać i odebrać kasę z katalizatora z nawiązką... ? Czy na przykład naprawa kosztuje ~200zł i lepiej zostawić kata w firmie która będzie mi robiła usługę, w ramach rozliczenia ?

PS. Czy X25DT będzie głośniejszy, mulasty po wywaleniu katalizatora ? Wszyscy radzą żeby w dieslach wspawać po prostu rurkę, nie żadne strumiennice ?

#2 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 lipca 2012 - 20:37

Zawsze jest sens zrobić samemu tym bardziej jeśli ma się o tym pojęcie. Ja np. jak wywalałem katy w OA 2,6 (2 szt.) też wstawiałem rurki. Roboty miałem na jakieś 3-4 godziny a z katów odzyskałem jeszcze jakieś 400 z groszami. I spokojnie możesz sobie wspawać do 2,5TD rurkę. W FL-ce mamy tak zrobione i nic się nie dzieje.

#3 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 lipca 2012 - 11:46

wycięcie kata i wspawanie zwykłej rury to koszt 40-100zł nie więcej. Koszt kata nie mam pojęcia ale pewnie 200-300zł, zależy w jakim stanie jest i jakie ma numery. OD 2.016V zapłacili mi nie dawno 150zł ale była go połowa inaczej dawali 240.

#4 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 lipca 2012 - 12:43

a co z przegladem?

#5 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lipca 2012 - 14:59

a co z przegladem?

Bynajmniej w moim przypadku bez problemu. Byiśmy z Dieslem na przeglądzie w połowie czerwca i diagnosta nawet nie wspomniał nic o braku kata. Wszedł tylko pod auto, popatrzył, poszarpał zawieszenie i wyszedł.

#6 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 lipca 2012 - 15:19

To akurat nie najlepiej świadczy o diagnoście, gdyż auta bez katalizatora nie powinien dopuścić do ruchu.
EDIT: z tego co wiem to jest tez mandacik przewidziany dla auta po takim "tuningu".

#7 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lipca 2012 - 15:33

Pokarz mi diagnostę który nie puści takiego auta i policjanta który pod auto zagląda. Kilka razy widziałem sytuację, gdzie jechało auto (nawet nie stare) z grupy VAG i przy dodawaniu gazu zostawiało taką chmurę, że prawie auta nie było widać a jadący za nim policjanci nawet nie zwracali na to uwagi. Nawet Ci którzy jeżdżą w drogówce busami (przypuszczam,ze mają odpowiednią aparaturę do takich kontroli).

#8 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 lipca 2012 - 15:40

Mój znajomy zapłacił mandat. Nie dalej jak 3-4tygodnie temu byłem na przeglądzie autem bez kata. Za przegląd zapłacone a dowód nie został podbity w Warszawie na ul.Syreny. Takich sytuacji miałem trochę i nie tylko ja.
To że w większości przypadków nikt się nie czepia to fakt, co nie oznacza że tak jest zawsze.
Myślę, że nie po to montuje się fabrycznie katy żeby dociążyć auta, a mają inne zadanie ;)

#9 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lipca 2012 - 15:47

z tego co wiem to jest tez mandacik przewidziany dla auta po takim "tuningu".


mandaciku nie dostanie bo policjant nie jest w stanie sprawdzić czy auto powinien takowy mieć i czy takowy ma , jedynie jeśli ma podejrzenie że jest wycięty to może skierować na badanie techniczne , najlepiej w miejsce katalizatora wspawać tłumik w kształcie kata

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#10 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 28 lipca 2012 - 16:06

Hmmm czyli zakładam że skoro odzyskałbym ca. 400-500g cennego materiału to i tak nie dostanę więcej niż 100-150zł... chyba jednak lepiej podjechać do zakładu i niech ktoś sobie zarobi. Co do przeglądu... najlepiej byłoby wywalić zawartość a zostawić obudowę, bo i ciśnienie byłoby zachowane i efekt wizualny dla diagnosty tudzież przy ew. kontroli ;-)
Mój TaDek w ogóle nie kopci, dzisiaj znajomy jechał za mną na trasie i redukcja na "S"ce z kickdownem od 80-160 podobno żadnego dymku, także nie jest źle :)

#11 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 lipca 2012 - 16:07

Katalizator zawiera w swojej budowie substancje chemiczne (katalizatory), które pobudzają zawarte w spalinach substancje do reakcji ze sobą, same nie zużywając się. Odpowiedni dobór substancji katalitycznych powoduje, że w wyniku takich wymuszonych reakcji powstają związki chemiczne mniej (lub wcale) nie uciążliwe dla środowiska (np. z tlenku węgla powstaje dwutlenek węgla). ale madry jestem przeczytalem :)

#12 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 lipca 2012 - 16:13

Myślę że za cene katalizatora jaką uzyskałbyś na skupie powinieneś wspawać imitacje kata(taka puszka do złudzenia przypominająca oryginalnego kata)-zamiennik 120-150zł+robocizna,razem nie więcej niż 200pln.
I masz problem z głowy. Ewentualnie może jeździć z wspawaną zwykła rurą. Ale wtedy możesz mieć pecha kiedyś... :)

#13 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lipca 2012 - 16:22

Hmmm czyli zakładam że skoro odzyskałbym ca. 400-500g cennego materiału to i tak nie dostanę więcej niż 100-150zł...

140-180 zł płaci w Łodzi gość bez rozbierania. Dzwonisz, mówisz co masz. Od ręki mówi ile może Ci dać bez przeważania odzysku. Nawet nie musisz nigdzie jeździć. Sam odbiera. Gdybyś oddał do firmy która zajmuje się odzyskiem dostał byś pewnie więcej.

#14 OFFLINE   Warchlak

Warchlak
  • 29 postów
  • Dołączył: 13-01-2011
  • Skąd: Radom

Napisany 02 września 2012 - 17:25

Wg mnie w ogóle nie ma sensu wycinać kata - dźwięk do niczego i przepala się bardzo szybko cały układ wydechowy

#15 OFFLINE   mrogal

mrogal

    ex PREZES SyBy

  • 1 419 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Pasłęk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 03 września 2012 - 21:46

dźwięk do niczego i przepala się bardzo szybko cały układ wydechowy

możesz to potwierdzić??
są tematy o tej sprawie
1.http://forum.omegakl...zelotowy&page=3
2. http://forum.omegakl...umik przelotowy

i wiele innych....
czytałeś??
do moda :mod: i admina :admin:
tak ma wyglądać nabijanie postów do handlu??

#16 OFFLINE   survi

survi
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-07-2010
  • Skąd: Jasło

Napisany 04 września 2012 - 01:26

Czytałem i widzę że zdania podzielone, przy dieslach wszyscy zgodni - wycinać katy, przy benzyniakach już zaczynają się schody i co później włożyć w środek

Mi jeszcze ładnie chodzi ale pewnie pójdzie do wycięcia póki jeszcze warty lepszych groszy

#17 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 września 2012 - 08:20

możesz to potwierdzić


Ja moge:) W v6 dzwiek po wycieciu kata jest :masakra:
Chyba ze sie wsadzi dobre przelotowe ;)

#18 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 września 2012 - 08:28

tak ma wyglądać nabijanie postów do handlu

zapytaj Warchlaka, na PW, jakie ma zamiary :D

Ja u siebie miałem strumiennice... I wspawałem z powrotem katy.. ;)
Po pierwsze strumiennice nic nie dały.
Po drugie dźwięk poloneza nie pasuje do Vki :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#19 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 września 2012 - 20:42

Też potwierdzam,dżwięk masakra :masakra: po trzech dniach jazdy na przelotówkach kupiłem używane katy,a przeloty siedzą teraz zamiast środkowych:D

#20 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 04 września 2012 - 21:45

Dźwięk dźwiękiem, ale osiągi silnika też uciekają przez niepoprawny (czyli również zbyt rozluźniony) wydech.
U mnie katalizatory o dziwo są, natomiast środkowe i ostatni to jakiś polski wyrób. Do tego wydech jest niestety "słaboszczelny" - już mi się znudziło co tydzień spawać go w którymś miejscu. Wizyta na hamownii wykazała stratę 11Nm względem serii oraz przeniesienie maksymalnego momentu obrotowego bardzo wysoko (okolice 5500 obrotów).