

[OB & OBFL] Wycięcie katalizatora - czy jest sens robić to samemu ?
#1
OFFLINE
Napisany 27 lipca 2012 - 20:03
Kiedy auto stoi na jałowym a ja "kopnę" w końcówkę wydechu to zmienia się trochę charakterystyka, ale nie ustaje to brzęczenie. W tej chwili jest już nieznośnie głośne !
I tutaj kieruję moje pytanie do Was - ile może kosztować całkowite wywalenie kata i wspawanie w to miejsce rurki ?
Teoretycznie mógłbym to zrobić sam bo jestem spawaczem ale... nie bardzo chce mi się targać maszynę i butlę z roboty i organizować kanał...
Wiem że z katalizatora można odzyskać parę złotych stąd to moje pytanie o zasadność "inwestycji" w naprawę, żeby później podjechać i odebrać kasę z katalizatora z nawiązką... ? Czy na przykład naprawa kosztuje ~200zł i lepiej zostawić kata w firmie która będzie mi robiła usługę, w ramach rozliczenia ?
PS. Czy X25DT będzie głośniejszy, mulasty po wywaleniu katalizatora ? Wszyscy radzą żeby w dieslach wspawać po prostu rurkę, nie żadne strumiennice ?
#2
OFFLINE
Napisany 27 lipca 2012 - 20:37
#3
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2012 - 11:46
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2012 - 14:59
Bynajmniej w moim przypadku bez problemu. Byiśmy z Dieslem na przeglądzie w połowie czerwca i diagnosta nawet nie wspomniał nic o braku kata. Wszedł tylko pod auto, popatrzył, poszarpał zawieszenie i wyszedł.a co z przegladem?
#6
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2012 - 15:19
EDIT: z tego co wiem to jest tez mandacik przewidziany dla auta po takim "tuningu".
#7
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2012 - 15:33
#8
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2012 - 15:40
To że w większości przypadków nikt się nie czepia to fakt, co nie oznacza że tak jest zawsze.
Myślę, że nie po to montuje się fabrycznie katy żeby dociążyć auta, a mają inne zadanie

#9
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2012 - 15:47
z tego co wiem to jest tez mandacik przewidziany dla auta po takim "tuningu".
mandaciku nie dostanie bo policjant nie jest w stanie sprawdzić czy auto powinien takowy mieć i czy takowy ma , jedynie jeśli ma podejrzenie że jest wycięty to może skierować na badanie techniczne , najlepiej w miejsce katalizatora wspawać tłumik w kształcie kata
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#10
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2012 - 16:06
Mój TaDek w ogóle nie kopci, dzisiaj znajomy jechał za mną na trasie i redukcja na "S"ce z kickdownem od 80-160 podobno żadnego dymku, także nie jest źle

#11
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2012 - 16:07

#12
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2012 - 16:13
I masz problem z głowy. Ewentualnie może jeździć z wspawaną zwykła rurą. Ale wtedy możesz mieć pecha kiedyś...

#13
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2012 - 16:22
140-180 zł płaci w Łodzi gość bez rozbierania. Dzwonisz, mówisz co masz. Od ręki mówi ile może Ci dać bez przeważania odzysku. Nawet nie musisz nigdzie jeździć. Sam odbiera. Gdybyś oddał do firmy która zajmuje się odzyskiem dostał byś pewnie więcej.Hmmm czyli zakładam że skoro odzyskałbym ca. 400-500g cennego materiału to i tak nie dostanę więcej niż 100-150zł...
#14
OFFLINE
Napisany 02 września 2012 - 17:25
#15
OFFLINE
Napisany 03 września 2012 - 21:46
możesz to potwierdzić??dźwięk do niczego i przepala się bardzo szybko cały układ wydechowy
są tematy o tej sprawie
1.http://forum.omegakl...zelotowy&page=3
2. http://forum.omegakl...umik przelotowy
i wiele innych....
czytałeś??
do moda :mod: i admina :admin:
tak ma wyglądać nabijanie postów do handlu??
#16
OFFLINE
Napisany 04 września 2012 - 01:26
Mi jeszcze ładnie chodzi ale pewnie pójdzie do wycięcia póki jeszcze warty lepszych groszy
#17
OFFLINE
Napisany 04 września 2012 - 08:20
możesz to potwierdzić
Ja moge:) W v6 dzwiek po wycieciu kata jest

Chyba ze sie wsadzi dobre przelotowe

#18
OFFLINE
Napisany 04 września 2012 - 08:28
zapytaj Warchlaka, na PW, jakie ma zamiarytak ma wyglądać nabijanie postów do handlu

Ja u siebie miałem strumiennice... I wspawałem z powrotem katy..

Po pierwsze strumiennice nic nie dały.
Po drugie dźwięk poloneza nie pasuje do Vki


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#19
OFFLINE
Napisany 04 września 2012 - 20:42

#20
OFFLINE
Napisany 04 września 2012 - 21:45
U mnie katalizatory o dziwo są, natomiast środkowe i ostatni to jakiś polski wyrób. Do tego wydech jest niestety "słaboszczelny" - już mi się znudziło co tydzień spawać go w którymś miejscu. Wizyta na hamownii wykazała stratę 11Nm względem serii oraz przeniesienie maksymalnego momentu obrotowego bardzo wysoko (okolice 5500 obrotów).