Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Zwiększenie poj butli- O ile przekręcić butlę?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
40 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   boopp

boopp
  • 102 postów
  • Dołączył: 02-06-2009

Napisany 26 czerwca 2012 - 17:00

i skutkow ewentualnego uszkodzenia przetankowanej butli. taaaakiej butli:D

po cos w koncu te 20% wymyslili.


Jakie są to skutki? Bo na pewno nie wybuchnie:dziura:

#22 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 czerwca 2012 - 17:14

Jakie są to skutki? Bo na pewno nie wybuchnie:dziura:


praktycznie niemożliwe by wybuchła, ale ... np. uszkodzenie elektrozaworu

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#23 OFFLINE   arkadiuszwiza1

arkadiuszwiza1
  • 192 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: wałcz

Napisany 26 czerwca 2012 - 20:56

Ja mam butlę w kole zapasowym i od nowego wchodzi 43 do max 44,5l LPG i nic nie kombinowane

#24 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 26 czerwca 2012 - 21:43

ale ... np. uszkodzenie elektrozaworu

No co ty, niby jak miałby się uszkodzić? Od nadmiaru ciśnienia puści zawór bezpieczeństwa i tyle :)

#25 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 26 czerwca 2012 - 22:19

yhy...a od kiedy stosują zawory bezpieczenstwa w wielozaworach??:D

edit. mam na mysli od ktorego roku?

#26 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 czerwca 2012 - 22:22

jak to od kiedy - od zawsze

#27 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 czerwca 2012 - 22:35

nie wiem po co tam wogóle grzebać ale skoro mowa o tym, że puści to co dalej......
wyleci wszystko(cały gaz) czy tylko tyle i potrzeba aby zachować dalej ten powiedzmy zakres rozszerzalności/granice czy min bezpieczeństwa?? Zawór/wielozawór wtedy mniemam na śmietnik??

#28 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 czerwca 2012 - 22:37

wyleci wszystko(cały gaz) czy tylko tyle i potrzeba


tylko nadmiar , zawór jest nadal sprawny

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#29 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 czerwca 2012 - 22:49

to w sumie po co te 20% bezpieczeństwa??Chyba że ekologia i nasze peeleny w portfelu:) Jak PB się przeleje tez wyleci:D
dobra koniec OT:pokoj:

#30 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 26 czerwca 2012 - 23:05

nie bagatelizujcie!! zawory bezpieczenstwa wprowadzili kilka lat temu. i to stosunkowo niedawno. jutro sprawdze dla pewnosci.

moze i butli nie rozerwie bo to skrajnosc jedna na milion. ale prawdopodobienstwo zaplonu takiego ulatujacego gazu w bagazniku jest juz sporo wieksze. no i ogolnie po co w tym grzebac. ciekawe czy w calej europie tak ludzie kombinuja i ryzykuja, czy jak zwykle tylko u nas takie historie?<masakra>

po co te 20% bezpieczenstwa? a po co telefony w samolocie wyłaczac? a po co na stacjach nie mozna rozmawiac i palic fajek??

#31 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 czerwca 2012 - 15:31

to w sumie po co te 20% bezpieczeństwa

żeby uniknąć zadziałania zaworu bezpieczeństwa , taki niekontrolowany wypływ gazu jest również niebezpieczny dlatego zadziałanie zaworu to ostateczność

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#32 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 27 czerwca 2012 - 19:51

Tak przy okazji, niech każdy kto ma zbiornik walcowy sprawdzi w jakim stanie są peszelki od butli do karoserii, którymi w razie zadziałania zaworu bezpieczeństwa gaz ma wylecieć na zewnątrz. U mnie po 7 latach tych peszli można powiedzieć, że nie ma :)

#33 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 czerwca 2012 - 20:21

zawory bezpieczenstwa wprowadzili kilka lat temu. i to stosunkowo niedawno

20 lat temu w fiacie regata już był są od początku LPG

#34 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 28 czerwca 2012 - 06:54

nie są od zawsze.

polecam lekture "Układy zasilania gazem propan-butan" WKŁ

zbiorniki klasy B w ogole nie mają (choc sa duzo wytrzymalsze na rozerwanie od klasy A)

#35 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 czerwca 2012 - 08:54

nie są od zawsze.

polecam lekture "Układy zasilania gazem propan-butan" WKŁ

zbiorniki klasy B w ogole nie mają (choc sa duzo wytrzymalsze na rozerwanie od klasy A)

w polsce zawsze miały zbiorniki klasy A a od 1 kwietnia 2002 wszystkie muszą posiadać, sam zbiornik jest odciskany na 3 MPa (klasa B na 4,5 MPa) zawór na 1,8 MPa a ciśnienie panujące w środku to około 0,5 MPa, u nas większość to klasa A, bo i tak przeważnie zawór jest na wielozaworze

#36 OFFLINE   Dymian

Dymian

    :)

  • 229 postów
  • Dołączył: 18-06-2011

Napisany 29 maja 2013 - 15:24

Temat powrócił.
O ile nie robiłem tego z innych przyczyn w omedze- o tyle tą butle wkładam w inne auto i może ktoś się bawił w międzyczasie o ile stopni przekręcić wielozawór w dół aby uzyskać parę litrów- bo auto będzie służyło do amatorskich jazd terenowych i zawsze to pare km więcej zabawy wyjdzie tańszym kosztem..

#37 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 05 czerwca 2013 - 21:54

Ja praktycznie w każdym aucie podkrecam na max tzn 10% poduszki reszta muchozol. Najdłużej jeździłem jednym autem 124 tys km z tak zrobioną butlą i wszystko ok. Zaczeło się od tego że gaziaże włożyli tak w butle w koło zawór że butla 50l miesciła tylko 29l po 3 korektach podgięcia pływaka ustawiłem na 44-45 litrów :-) każdy robi jak lubi ale ja wolę duży zsięg.

#38 OFFLINE   Dymian

Dymian

    :)

  • 229 postów
  • Dołączył: 18-06-2011

Napisany 05 czerwca 2013 - 22:00

Mówisz, że zrobiłeś to gięciem pływaka co w butli w koło jest jedynym wyjściem.
A ja dalej mam mętlik co do tego o ile ją obrócić- ale za kilka dni butla wpada do froty to się metodą prób i błędów coś wymyśli;)

#39 OFFLINE   bzyku9999

bzyku9999
  • 318 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 czerwca 2013 - 22:12

Ja praktycznie w każdym aucie podkrecam na max tzn 10% poduszki reszta muchozol. Najdłużej jeździłem jednym autem 124 tys km z tak zrobioną butlą i wszystko ok. Zaczeło się od tego że gaziaże włożyli tak w butle w koło zawór że butla 50l miesciła tylko 29l po 3 korektach podgięcia pływaka ustawiłem na 44-45 litrów :-) każdy robi jak lubi ale ja wolę duży zsięg.


To tak jak u mnie, w butle 48l wchodzilo 27l, po 4 probach tez udalo mi sie ustawic na 45l


Mówisz, że zrobiłeś to gięciem pływaka co w butli w koło jest jedynym wyjściem.
A ja dalej mam mętlik co do tego o ile ją obrócić- ale za kilka dni butla wpada do froty to się metodą prób i błędów coś wymyśli;)



Zostaje ci metoda prob i bledow,obracajac butle tak ze wielozawor sie bedzie kierowal w dol pojemnosc sie zwiekszy,a obracajac do gory pojemnosc spadnie

#40 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 05 czerwca 2013 - 22:19

z tego co pamiętam zasadę działania pływaka i jak to tam przy nim jest to obracanie butli nie będzie zbyt precyzyjne , bo generalnie chodzi o podniesienie zaworu ale jednoczesna zmiana jego konta powoduje niwelowanie podniesienia i niewiele to będzie dawać lepiej moim zdaniem podgiąć pływak!

obracajac butle tak ze wielozawor sie bedzie kierowal w dol pojemnosc sie zwiekszy,a obracajac do gory pojemnosc spadnie


absolutnie odwrotnie! gaz jest ciekły więc jak woda stoi w poziomie a pływaki wchodzą w bok do butli bo jest jeden rodzaj zaworów więc jak opuścisz w dół zawór to pływak podniesie się wyżej co spowoduje wcześniejsze jego zatopienie i odcięcie dopływu. trzeba zobaczyć jak to jest zrobione żeby to ogarnąć :)