

kolektor wydechowy x20xev
#61
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2014 - 19:06
#62
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2014 - 13:28

#63
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2014 - 21:00
teraz głowica była robiona u innych "śpeców" (Gomar - Łask, zakładałem u nich sekwencję BRC 3 lata temu, zawsze miałem o nich dobre zdanie, poprzednie omegi w tym 2.6 R6 z Blosem - zdecydowanie ogarniali temat również w mechanicznych naprawach) i zapowiedziałem im wymianę wszystkich szpilek, nową uszczelkę i sprawdzenie kolektora. w międzyczasie wysypał się jeszcze tuzin innych rzeczy do zrobienia (pompa oleju, wszystkie uszczelki silnika, część popychaczy, pierścienie, itd.) koszty masakra...
odbieram auto, odpalam i d*pa... słychać pierdzenie, oprócz tego auto buczało (silnik i wydech), buda wpadała w rezonans, auto raczej zmulone... zapytałem o kolektor - mówili, że cały i niepęknięty i nie było potrzeby planowania, szpilki podobno wymienione.
skupiłem się na buczeniu, rezonansie itd. wyciąłem katalizator (teraz jest strumienica z dławikami), kolektora nie słychać już na ciepłym tylko na zimnym, auto zdecydowanie lepiej chodzi ale też pali z 1.5 litra więcej. nowa sonda oryg., nowa przepływka oryg. jak na 2.0 to naprawdę uczciwie się zbiera.
tylko to pierdzenie na zimnym i smród spalin jak się otworzy maskę. chciałem działać sam z tym kolektorem i uszczelką i instrukcją skręcania kolektora (kolejność, 2 etapy, momenty 14 i 22 Nm. ale do kurfy nędzy wzięli prawie 3000 zł za wszystko to chyba muszę walczyć o swoje u nich. po analizie na paragonie nie ma nowych szpilek, nie ma uszczelki kolektora... nie wiem co założyli - czy miękką za 20 zł czy zostawili tą starą, może nie skręcili kolektora tak jak należy to zrobić w X20XEV... nie wiem co ze szpilkami, czy w ogóle wymienili, czy ukręcili jakieś, czy gwintowali i wsadzili jakieś większe? a może nowe szpilki są ale gwinty były zjechane w głowicy i wszystko się rozlazło przy okazji przytkanego katalizatora......
dlatego chyba nie powinienem ruszać tego samemu. we wtorek mam do nich dzwonić i ustalić szczegóły z mechanikiem, który to robił.
teraz najważniejsze, czy po miesiącu jeszcze raz nowe szpilki? czy bezwzględnie trzeba splanować kolektor (mimo że 2-letni) czy można go jakoś zdiagnozować czy jest prosty i to wystarczy? co przy okazji jeszcze wymienić? uszczelkę za kolektorem? uszczeleczki od tych króćców? czy ten Reinz pięciowarstwowy będzie ok? planuje tylko tą uszczelkę kupić i rzucić im w twarz... i jeszcze im dać instrukcję skręcania kolektora... w sumie chyba za darmo powinni to zrobić... tyle, że chyba muszę założyć katalizator przed tą robotą, mój czyściłem w acetonie - wygląda na drożny. teraz słychać tą strumienicę trochę a im słoń nadepnął na ucho i nie usłyszą zapewne kolektora tylko strumienicę

proszę doradźcie, sorki za tak długi wpis ale zależy mi na tym aucie a teraz naprawdę nieźle chodzi ta omega... chciałem ją przywrócić do jak najlepszego stanu pod każdym względem.
#64
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2014 - 21:35
Dołączę się do tematu, też mam pęknięty kolektor i teraz zastanawiam się czy dać go do zespawania do tej firmy o której czytałem na forum http://www.dar-spaw.waw.pl/prace.htm
Czy może lepiej dołożyć drugie tyle i kupić podróbkę na allegro?? Ktoś wie może ile te spawane wytrzymują - na stronie www maja bardzo ładnie pospawany kolektor od opla chyba trochę wytrzyma....
#65
OFFLINE
Napisany 01 września 2014 - 15:08
#66
OFFLINE
Napisany 01 września 2014 - 21:09
@lotusso Polecam kolektor używany kupic z vectry cały ale nie spawać na długo to nie wytrzyma pisane wiele razy na forum. Z vectry ma tą zaletę ze nie ma już tej rurki do tego odkurzacza i nie trzeba robić zaślepek. Wyrwać taki można już od 100zł w naprawdę ładnym stanie
Z Vectry 2.0 podejdzie na 100% do Omegi pomimo innego ułożenia silnika?? Czytałem, że tak ale wolę się upewnić

#67
OFFLINE
Napisany 02 września 2014 - 08:55
Proszę znalazłem 2 w dobrym stanie ale cena jest doś duża
http://allegro.pl/ko...4544106293.html
http://allegro.pl/op...4518808128.html
Na pewno trzeba się dobrze upewnić czy nie ma rys i Pęknięć Proś o więcej dokładnych zdjęć z bliska.
Dobrą rada jest też ściągnięcie tej osłony termicznej co jest przykręcona do kolektora Ona powoduję efekt zwiększenie temperatury pod ta blachą a co przekłada sie w gorące dni do własnie pękania kolektora tylko w jednym miejscu na środku właśnie może też odkształcić się i rozwala szpilki wtedy a to już większy problem. Rada usłyszana w ASO
#68
OFFLINE
Napisany 07 września 2014 - 20:31

#69
OFFLINE
#70
OFFLINE
Napisany 20 marca 2015 - 13:23
http://olx.pl/oferta...html#dba90c980b jak za darmo:D
Może ktoś wypowiedzieć się czy wielkim problemem będzie przerobić tego barana do omegi ? Jest on podobno z Vectry A. Swapował ktoś co takiego ? na moje oko...słabo to widzę ale może cuś ktoś ??
#71
OFFLINE
Napisany 20 marca 2015 - 18:07
raczej nie ma opcji bo to kolektor do silnika montowanego poprzecznieMoże ktoś wypowiedzieć się czy wielkim problemem będzie przerobić tego barana do omegi ? Jest on podobno z Vectry A. Swapował ktoś co takiego ? na moje oko...słabo to widzę ale może cuś ktoś ??


ZWYKŁY KLUBOWICZ