Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana oleju w moście tylnym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pablo181

pablo181
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-06-2007
  • Skąd: Opole

Napisany 23 sierpnia 2007 - 10:25

Witam,

czy ktoś może już wymieniał olej w tylnim moście????
Jak tak to gdzie jest korek spustowy (gdyż widzę tam tylko śruby) i jaki olej tam wlać???

Za każdą podpowiedź już teraz serdecznie dziękuję

#2 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 23 sierpnia 2007 - 11:11

nie ma korka,musisz odessać stary olej strzykawką albo wyciągnąć półoś

#3 OFFLINE   pablo181

pablo181
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-06-2007
  • Skąd: Opole

Napisany 23 sierpnia 2007 - 14:09

ok

a co tam później wlać???

Chyba nie rośliny :)

#4 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 23 sierpnia 2007 - 19:59

GM do mostów

#5 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpnia 2007 - 20:07

dokładnie wchodzi tam SAE 90 nr katalogowy 19 42 382 (9 293 688)

#6 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 sierpnia 2007 - 20:27

ok

a co tam później wlać???

Chyba nie rośliny :)

przekładniowy, podobny jak do skrzyni. Np ELFa


 


#7 OFFLINE   pablo181

pablo181
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-06-2007
  • Skąd: Opole

Napisany 23 sierpnia 2007 - 23:57

no to mam w czym wybierać :)

thx

#8 OFFLINE   Szfagier

Szfagier

    Przemadrzaly

  • 183 postów
  • Dołączył: 15-05-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 24 sierpnia 2007 - 00:08

a dlaczego chcesz wymieniac olej w moscie ??

#9 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 sierpnia 2007 - 11:28

a dlaczego chcesz wymieniac olej w moscie ??

A dlaczego wymieniasz olej w silniku? Sorka że pytaniem na pytanie.
Wymienia się z tego samego powodu. Bo się starzeją i tracą swoje właściwości.
Koszt nieduży a masz spokojną głowę.

#10 OFFLINE   Szfagier

Szfagier

    Przemadrzaly

  • 183 postów
  • Dołączył: 15-05-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 24 sierpnia 2007 - 14:14

w takim razie jakie sa zalecenia producenta na temat wymiany oleju w moscie...moj ma ok 85tys przebiegu

#11 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 sierpnia 2007 - 15:20

Szfagier, czemu mi się wydaję, czytając między wyrazami, że nic chcesz wymieniać tego oleju?

O ile dobrze pamiętam to chyba GM nic nie pisał na temat wymiany oleum w dyfrze.

#12 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 24 sierpnia 2007 - 18:13

O ile dobrze pamiętam to chyba GM nic nie pisał na temat wymiany oleum w dyfrze.

A w takim razie jak wam się wydaje - co ile powinien być zmieniany?? - A w skrzyni co ile?
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#13 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 sierpnia 2007 - 19:06

thomas - jesli producent przewidzial (a tak jest ) ze olej w mechanizmie roznicowym nie podlega wymianie to tak jest i nie ma co gdybac i nie jest tez to zaden news bo juz od polowy lat 80 wiele sam niepotzrebowalo wymiany oleju np w skrzyni gdzie naped jest na przod a tym samym w mech. roznicowym. Jezeli chodzi o skrzynie manual to nie jestem pewien ale chyba nie przewidziano wymiany. W automacie w zaleznosci od warunkow uzytkowania co 60 000 - 90 000 tysiakow.
P.S. Jesli kazdy kierowca stosowalby zasady uzytkowania i czasy przegladow oraz wymian poszczegolnych czesci - plynow - olejow to nasze sam. ddddlllluuuugggoooo jezdzilyby bez klopotow.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#14 OFFLINE   Szfagier

Szfagier

    Przemadrzaly

  • 183 postów
  • Dołączył: 15-05-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 24 sierpnia 2007 - 19:20

dzis bylem u mechanika i jego mina wygladala tak :???: :???: gdy go zapytalem o wymiane oleju w skrzyni i moscie...nikt tego nie robi, chyba ze byla jakas usterka i wyciekl olej

#15 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 sierpnia 2007 - 20:16

dzis bylem u mechanika i jego mina wygladala tak :???: :???: gdy go zapytalem o wymiane oleju w skrzyni

Zacznijmy od tego o jakiej skrzyni mówiliście? Jeżeli o manualne to jestem go w stanie zrozumieć. Ale jeżeli o automatycznej to zmień mechanika. Po prostu.

i moscie...nikt tego nie robi, chyba ze byla jakas usterka i wyciekl olej

Tak jak pisze kczech. W przednim napędzie masz smarowanie połączone ze skrzynią biegów. A przy napędzie klasycznym na tył (słowo klasycznym jest tu istotne bo są napędy na tył w systemie transaxle ) dyfer ma olej wlany przez producenta. A olej jak to olej starzeje się i traci właściwości. I nawet jak wymiana go nie pomoże to na pewnio nie zaszkodzi.

#16 OFFLINE   Piotr_rt8

Piotr_rt8

    Zbanowany

  • 94 postów
  • Dołączył: 06-03-2007
  • Skąd: Cz-Dziedzice

Napisany 26 sierpnia 2007 - 13:14

dzis bylem u mechanika i jego mina wygladala tak :???: :???: gdy go zapytalem o wymiane oleju w skrzyni i moscie...nikt tego nie robi, chyba ze byla jakas usterka i wyciekl olej




a ja na przykład zaraz po zakupie omesi wymieniłem porucz rozrządów itp tagrze w skrzyni mechanik powiedział że nie wie co tam było ale dobrze że zrobiłem wymianę i powiem że w moście zrobię to samo

a co do olei z GM na przykład z ASO to odradzam wlałem kiedyś do skrzyni w calibrze i totalna masakra ale to inny temat

#17 OFFLINE   Szfagier

Szfagier

    Przemadrzaly

  • 183 postów
  • Dołączył: 15-05-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 27 sierpnia 2007 - 09:10

kazdy z nas ma swoje doswiadczenia i swoich doradcow, ja staram sie dbac o samochod jak umiem ale niepotrzebnych wydatkow nie chce miec, wiec robta co chceta :lol:

#18 OFFLINE   mgrJered

mgrJered
  • 108 postów
  • Dołączył: 14-02-2007
  • Skąd: Opole/Warszawa

Napisany 27 sierpnia 2007 - 11:30

a czy macie tak, ze buczy wam z tylniego mostu?
Ja jak wrzuce na luz, albo zdejme noge z gazu przy hamowaniu silnikiem slysze takie buczenie.
Moj mechanik powiedzial ze to wlasnie wina mostu, ale nie radzi go wymieniac, lecz jezdzic jeszcze ok 100 000 i jak sie rozsypie to dopiero wymienic.
On u siebie wymienil od razu olej na jakis gestszy, i mowi ze ma jeszcze gorzej niz przedtem.

#19 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 27 sierpnia 2007 - 12:27

Ja mam trochę inaczej - przy dużym obciążeniu - jak na 5 wdepnę gaz w podłogę, to pomiędzy 110 a 125 lekko buczy - po czym przestaje. Też podejrzewałem most, ale w sumie to nie wiem co to.
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#20 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 marca 2010 - 23:25

Chciałem sprawdzić poziom oleju w moście, niestety nie moge odkręcić tego korka na imbus 8 wyginaja sięklucze a nawet nie drgnie. Czy ktos zna sposób na odkręcenie tego, swoją droga chyba nigdy nikt tam nie zaglądał, a wypadało by po 14 latach.