Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Różnice między głowicami X30XE


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 maja 2012 - 13:36

Bardziej mi chodzi o możliwość przymocowania silnika (przykręcenia łap "po Bożemu"), bo gabaryty ma podobne raczej - może jest nawet odrobinę bardziej zwarty niż X30/Y32.

Lepszą opcją byłby Z28NET, ale nie widzę możliwości rozsądnego rozmieszczenia wydechu w turbodoładowanym V6 w Omedze :(


Dajesz rury do przodu auta pod turbinę, z powodzeniem stosowane rozwiązanie w ekipie Franke Turbotechnik (FTT).

#22 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 maja 2012 - 18:23

Na innym forum był kiedyś taki typ co rozwiercił 3.0 na tłoki od - chyba 3.2, ale wał zostawił stary. Spalnował głowice i śmigał. Dało mu to jakieś 100cm3 pojemności więcej.
Co do tłoków, w 2.5 napewno wystają ponad blok. Uszczelka pod głowicę daje dystans. W 2.6 - własnie mam rozebrane tłoki nie wystają. Do 2.5 można spróbowaś zaadoptować tłoki od vectry 1.8 16v ale jak pamięć mnie nie myli brakuje im wycięć pod zawory wydechowe.

Best, u mnie są wycięcia na zawory w 2.5!!

#23 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 maja 2012 - 09:57

Co do mocowania silnika, to musiał byś zobaczyć, czy przym\padkiem nie ma tych samych otworów montażowych łap siolnika na bloku (podejrzewam, że są te same).
Obstawiam, że blok silnika w Antarze 3,2 jest taki san jak w Omedze 3,2, ale to trzeba sprawdzić najlepiej namacalnie.

 


#24 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 10 stycznia 2014 - 16:40

Panowie a posiada ktos moze wysokosc nominalnej głowicy do X30XE?i Ewenktualnie w ktorym punkcie trzeba ja mierzyc?

#25 OFFLINE   tedico

tedico
  • 93 postów
  • Dołączył: 09-09-2012
  • Skąd: koczała
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 12 stycznia 2014 - 10:44

tłoki od 2.5 i 3.0 mają wcięcia na zawory i różnią się średnicą na 100% wysokość korbowodów była taka sama ale średnica korbowodu w 2.5 była mniejsza wizualnie spora nie mierzyłem ale na oko było widać