

[OB & OBFL] Różnice między głowicami X30XE
#1
OFFLINE
Napisany 16 maja 2012 - 14:19
Otóż dla silników X30XE przewidziano zależnie od nr silnika różne zestawy głowic.
Jako że numery różnia się o 1, skupmy się na głowicy cylindrów 1, 3 i 5:
- najstarsze silniki (do nr 08177873) - nie dostarczana już głowica 90487287 z informacją żeby stosować głowicę 90542772 (patrz uwagi dalej)
- krótka seria silników przejściowych (08177874 do 08212970) - nie dostarczana już głowica 90542772 z informacją żeby stosować głowicę 93171048 oraz elementy 11094791 i 11095521
- kolejna seria silników przejściowych (08212971 do 08389422) - nie dostarczana już głowica 90542768 z informacją żeby stosować głowicę 9118899 (patrz uwagi dalej)
- najnowsze silniki (od nr 08389423) - nie dostarczana już głowica 9118899 z informacją żeby stosować głowicę 93171026 oraz elementy 11094791 i 11095521
Reasumując - silniki o nr do 08212970 mają głowice zamienne między sobą, natomiast silniki od nr 08212971 również mają głowice zamienne między sobą oraz Y32SE (93171026 to głowica od Y32SE!!).
Pytanie do mądrych ludzi - czym różnią się między sobą różne głowice od 3.0/3.2??
Czy można nimi żonglować do woli, czy niestety nie??
#2
OFFLINE
Napisany 16 maja 2012 - 17:13
#3
OFFLINE
Napisany 16 maja 2012 - 17:53
#4
OFFLINE
Napisany 16 maja 2012 - 18:16
Bo mój EPC znajduje to jedynie przy opisach właśnie głowic we wszelkich możliwych V'kach Opla

No dobrze - a jak wygląda sprawa ze stopniem sprężania w przypadku takich "podmianek"?? Bo przecież teoretycznie licząc komora spalania w 3.2 powinna być jakieś niespełna 9cm3 większa niż w 3.0. Czy tłok w 3.2 po prostu nie jest równo z głowicą w GMP?
#5
OFFLINE
Napisany 17 maja 2012 - 05:53
#6
OFFLINE
Napisany 17 maja 2012 - 12:23
A wiesz może co to są za "magiczne" elementy o nr 11094791 i 11095521??
Bo mój EPC znajduje to jedynie przy opisach właśnie głowic we wszelkich możliwych V'kach Opla
No dobrze - a jak wygląda sprawa ze stopniem sprężania w przypadku takich "podmianek"?? Bo przecież teoretycznie licząc komora spalania w 3.2 powinna być jakieś niespełna 9cm3 większa niż w 3.0. Czy tłok w 3.2 po prostu nie jest równo z głowicą w GMP?
Może jest po prostu inny skok tłoka lub sam tłok ?.
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 17 maja 2012 - 19:14

Prędzej skłaniałbym się ku opini kolegi doncortino, ale nie mogę tego potwierdzić niestety.
Tłok jest inny (średnica) a skok tłoka nie ma tutaj nic wspólnego. Jedyne gdzie może tkwić różnica to albo głębsze podcięcia pod zawory w 3.2 (tudzież tłok który nie jest płaski), albo różnica w wysokości bloku a punktem gdzie tłok jest w GMP.Może jest po prostu inny skok tłoka lub sam tłok ?.
Czy ktoś ma dół 3.2 i mógłby wrzucić zdjęcia 1 cylindra przy wale ustawionym na znak, chętnie z pomiarem różnicy między wysokością bloku a powierzchnią tłoka??
#9
OFFLINE
#10
OFFLINE
Napisany 20 maja 2012 - 08:46
#11
OFFLINE
Napisany 20 maja 2012 - 08:56
jak dobrze pamietam to tloki od 3.2 sa plaskie i jest to bezkolizyjny silnik
ta jasne... nie ma bezkolizyjnych silników
#12
OFFLINE
Napisany 20 maja 2012 - 10:42
ta jasne... nie ma bezkolizyjnych silników
Błąd

Bezkolizyjne na 100% jest C20NE
Testowane w Kadecie GSi (3 razy pękł mi pasek rozrządu a z silnikiem nic się nie stało - nowy pasek i rura)
Podejrzewam, że większość mniejszych silników Opla na jednym wałku rozrządu też są bezkolizyjne.
V'ki oplowskie wszystkie są kolizyjne
#13
OFFLINE
Napisany 23 maja 2012 - 06:23
Chwila "na sieci" (a z uwagi na awarię spowodowaną budową kanalizacji muszę się ograniczać - prepaid Play'a musi mi chwilowo starczać

Nie znalazłem niestety danych dla X30XE, ale w X25XE środek tłoka powinien wystawać 0,65mm ponad głowicę. Dokonałem pomiaru w X30XE (niestety brak 100% pewności co do prostych korbowodów w tym konkretnym silniku) i wyszło mi 0,35mm ponad płaszczyznę głowicy.
#14
OFFLINE
Napisany 23 maja 2012 - 07:10
Panowie, nie chcę być niemiły - ale czy ktoś z Was rozbierał kiedyś te silniki??
Już nie zliczę ile rozebrałem a ile złożyłem (pracuję jako mechanik).
Tłoki nie spotykają się z głowicami, a z zaworami (w przypadku kolizyjnych).
#15
OFFLINE
Napisany 23 maja 2012 - 07:12
O ilości teorii teoretycznych w tym krótkim wątku nawet nie będę pisał, bo ciarki mi po plecach przechodzą

#16
OFFLINE
Napisany 23 maja 2012 - 10:40
To dlaczego nikt nie był w stanie udzielić prostej odpowiedzi na w miarę proste pytanie??
O ilości teorii teoretycznych w tym krótkim wątku nawet nie będę pisał, bo ciarki mi po plecach przechodzą
dodatkowo tloki w 3.0 maja wciecia na zawory. w 2.5 nie ma tych wciec. podobnie z zaworami. w 3.0 sa chlodzone
#17
OFFLINE
Napisany 24 maja 2012 - 03:30

Nie wiem czy link zadziała prawidłowo, ale zgodnie z katalogiem online Mahle tłoki z X25XE mają wycięcia pod zawory o głębokości 2mm, podczas gdy te z Y26SE jedynie 1,28mm. Niestety katalog ten milczy na temat tłoków z X30XE, a silnika Y32SE nie ma w nim wcale

Kolejne ciekawe pytanie - czy ktoś kiedyś mierzył do ilu można rozwiercić tuleje 3.0/3.2? Czy 89,5mm jest możliwe?
Jak wyglądają tłoki z Z32SE - tego na łańcuchu w porównaniu do tych z X30XE i Y32SE? W których autach (i w jakich rocznikach) można znaleźć Z32SE na łańcuchu i czy jest chociaż cień szansy żeby zaadoptować go do Omegi?
#18
OFFLINE
Napisany 24 maja 2012 - 06:40
W których autach (i w jakich rocznikach) można znaleźć Z32SE na łańcuchu i czy jest chociaż cień szansy żeby zaadoptować go do Omegi?
ten silnik byl napewno w antarze.
#19
OFFLINE
Napisany 24 maja 2012 - 07:35
[...]i czy jest chociaż cień szansy żeby zaadoptować go do Omegi?[...]
Myślę, że nie ma rzeczy nie możliwych. Nikt chyba jeszcze takiego swap'a nie robił, ale jak się popieści to się zmieści, a może nawet pieścić nie trzeba będzie
#20
OFFLINE
Napisany 25 maja 2012 - 02:50
Lepszą opcją byłby Z28NET, ale nie widzę możliwości rozsądnego rozmieszczenia wydechu w turbodoładowanym V6 w Omedze
