Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Różnice między głowicami X30XE


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 16 maja 2012 - 14:19

Szukając czegoś w EPC dopatrzyłem się pewnej ciekawostki.
Otóż dla silników X30XE przewidziano zależnie od nr silnika różne zestawy głowic.
Jako że numery różnia się o 1, skupmy się na głowicy cylindrów 1, 3 i 5:
- najstarsze silniki (do nr 08177873) - nie dostarczana już głowica 90487287 z informacją żeby stosować głowicę 90542772 (patrz uwagi dalej)
- krótka seria silników przejściowych (08177874 do 08212970) - nie dostarczana już głowica 90542772 z informacją żeby stosować głowicę 93171048 oraz elementy 11094791 i 11095521
- kolejna seria silników przejściowych (08212971 do 08389422) - nie dostarczana już głowica 90542768 z informacją żeby stosować głowicę 9118899 (patrz uwagi dalej)
- najnowsze silniki (od nr 08389423) - nie dostarczana już głowica 9118899 z informacją żeby stosować głowicę 93171026 oraz elementy 11094791 i 11095521

Reasumując - silniki o nr do 08212970 mają głowice zamienne między sobą, natomiast silniki od nr 08212971 również mają głowice zamienne między sobą oraz Y32SE (93171026 to głowica od Y32SE!!).

Pytanie do mądrych ludzi - czym różnią się między sobą różne głowice od 3.0/3.2??
Czy można nimi żonglować do woli, czy niestety nie??

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 maja 2012 - 17:13

roznica miedzy glowicami od 3.0 a 3.2 jest taka ze nie ma wyjscia na EGR. mozna stosowac zamiennie




 


#3 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 maja 2012 - 17:53

Hmm... to znaczy że nia ma róznicy bo wyjście na egr jest z kolektora wydechowego.

#4 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 16 maja 2012 - 18:16

A wiesz może co to są za "magiczne" elementy o nr 11094791 i 11095521??
Bo mój EPC znajduje to jedynie przy opisach właśnie głowic we wszelkich możliwych V'kach Opla :(

No dobrze - a jak wygląda sprawa ze stopniem sprężania w przypadku takich "podmianek"?? Bo przecież teoretycznie licząc komora spalania w 3.2 powinna być jakieś niespełna 9cm3 większa niż w 3.0. Czy tłok w 3.2 po prostu nie jest równo z głowicą w GMP?

#5 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 maja 2012 - 05:53

Te magiczne elementy to moga byc sruby do glowicy i uszczelka.

#6 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 maja 2012 - 12:23

A wiesz może co to są za "magiczne" elementy o nr 11094791 i 11095521??
Bo mój EPC znajduje to jedynie przy opisach właśnie głowic we wszelkich możliwych V'kach Opla :(

No dobrze - a jak wygląda sprawa ze stopniem sprężania w przypadku takich "podmianek"?? Bo przecież teoretycznie licząc komora spalania w 3.2 powinna być jakieś niespełna 9cm3 większa niż w 3.0. Czy tłok w 3.2 po prostu nie jest równo z głowicą w GMP?


Może jest po prostu inny skok tłoka lub sam tłok ?.

#7 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 maja 2012 - 19:03

a nie chodzi przypadkiem o mocowanie podstawy rozrządu?

#8 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 17 maja 2012 - 19:14

No więc tak - magiczne elementy nie są śrubami ani uszczelkami. Występują tylko w przypadku głowic które nie były nigdy standardowo montowane na silniku o tych numerach. ASO też mi nic mądrego nie podpowiedziało poza informacją że nie mieli szalonego klienta gotowego kupić nową głowicę :D
Prędzej skłaniałbym się ku opini kolegi doncortino, ale nie mogę tego potwierdzić niestety.

Może jest po prostu inny skok tłoka lub sam tłok ?.

Tłok jest inny (średnica) a skok tłoka nie ma tutaj nic wspólnego. Jedyne gdzie może tkwić różnica to albo głębsze podcięcia pod zawory w 3.2 (tudzież tłok który nie jest płaski), albo różnica w wysokości bloku a punktem gdzie tłok jest w GMP.

Czy ktoś ma dół 3.2 i mógłby wrzucić zdjęcia 1 cylindra przy wale ustawionym na znak, chętnie z pomiarem różnicy między wysokością bloku a powierzchnią tłoka??

#9 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 maja 2012 - 08:16

Skok tloka tez jest inny niz w 3.0

#10 OFFLINE   apogeum

apogeum
  • 44 postów
  • Dołączył: 31-01-2012

Napisany 20 maja 2012 - 08:46

jak dobrze pamietam to tloki od 3.2 sa plaskie i jest to bezkolizyjny silnik

#11 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 maja 2012 - 08:56

jak dobrze pamietam to tloki od 3.2 sa plaskie i jest to bezkolizyjny silnik


ta jasne... nie ma bezkolizyjnych silników

#12 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2012 - 10:42

ta jasne... nie ma bezkolizyjnych silników


Błąd !!

Bezkolizyjne na 100% jest C20NE
Testowane w Kadecie GSi (3 razy pękł mi pasek rozrządu a z silnikiem nic się nie stało - nowy pasek i rura)
Podejrzewam, że większość mniejszych silników Opla na jednym wałku rozrządu też są bezkolizyjne.

V'ki oplowskie wszystkie są kolizyjne

 


#13 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 23 maja 2012 - 06:23

Panowie, nie chcę być niemiły - ale czy ktoś z Was rozbierał kiedyś te silniki??

Chwila "na sieci" (a z uwagi na awarię spowodowaną budową kanalizacji muszę się ograniczać - prepaid Play'a musi mi chwilowo starczać :( ) i wiem już że X25/30XE mają "wypukłe" tłoki, a Y26/32SE "wklęsłe" - i cała różnica w kompresji z tego wynika...
Nie znalazłem niestety danych dla X30XE, ale w X25XE środek tłoka powinien wystawać 0,65mm ponad głowicę. Dokonałem pomiaru w X30XE (niestety brak 100% pewności co do prostych korbowodów w tym konkretnym silniku) i wyszło mi 0,35mm ponad płaszczyznę głowicy.

#14 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 maja 2012 - 07:10

Panowie, nie chcę być niemiły - ale czy ktoś z Was rozbierał kiedyś te silniki??


Już nie zliczę ile rozebrałem a ile złożyłem (pracuję jako mechanik).
Tłoki nie spotykają się z głowicami, a z zaworami (w przypadku kolizyjnych).

 


#15 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 23 maja 2012 - 07:12

To dlaczego nikt nie był w stanie udzielić prostej odpowiedzi na w miarę proste pytanie??

O ilości teorii teoretycznych w tym krótkim wątku nawet nie będę pisał, bo ciarki mi po plecach przechodzą :(

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 maja 2012 - 10:40

To dlaczego nikt nie był w stanie udzielić prostej odpowiedzi na w miarę proste pytanie??

O ilości teorii teoretycznych w tym krótkim wątku nawet nie będę pisał, bo ciarki mi po plecach przechodzą :(


dodatkowo tloki w 3.0 maja wciecia na zawory. w 2.5 nie ma tych wciec. podobnie z zaworami. w 3.0 sa chlodzone




 


#17 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 24 maja 2012 - 03:30

No to zaraz się okaże że moje dane psu na budę :(

Nie wiem czy link zadziała prawidłowo, ale zgodnie z katalogiem online Mahle tłoki z X25XE mają wycięcia pod zawory o głębokości 2mm, podczas gdy te z Y26SE jedynie 1,28mm. Niestety katalog ten milczy na temat tłoków z X30XE, a silnika Y32SE nie ma w nim wcale :(

Kolejne ciekawe pytanie - czy ktoś kiedyś mierzył do ilu można rozwiercić tuleje 3.0/3.2? Czy 89,5mm jest możliwe?

Jak wyglądają tłoki z Z32SE - tego na łańcuchu w porównaniu do tych z X30XE i Y32SE? W których autach (i w jakich rocznikach) można znaleźć Z32SE na łańcuchu i czy jest chociaż cień szansy żeby zaadoptować go do Omegi?

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 maja 2012 - 06:40

W których autach (i w jakich rocznikach) można znaleźć Z32SE na łańcuchu i czy jest chociaż cień szansy żeby zaadoptować go do Omegi?


ten silnik byl napewno w antarze.




 


#19 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 maja 2012 - 07:35

[...]i czy jest chociaż cień szansy żeby zaadoptować go do Omegi?[...]


Myślę, że nie ma rzeczy nie możliwych. Nikt chyba jeszcze takiego swap'a nie robił, ale jak się popieści to się zmieści, a może nawet pieścić nie trzeba będzie

 


#20 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 25 maja 2012 - 02:50

Bardziej mi chodzi o możliwość przymocowania silnika (przykręcenia łap "po Bożemu"), bo gabaryty ma podobne raczej - może jest nawet odrobinę bardziej zwarty niż X30/Y32.

Lepszą opcją byłby Z28NET, ale nie widzę możliwości rozsądnego rozmieszczenia wydechu w turbodoładowanym V6 w Omedze :(