Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] zawór trójdrożny pytanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Piotrek86

Piotrek86
  • 4 postów
  • Dołączył: 09-05-2012

Napisany 14 maja 2012 - 06:40

Witam mam pytanko czy jeśli nie mam klimy to ten zawór jest konieczny? Mam źle podłączony parownik i ogólnie auto słabo grzeje w sobotę wymieniałem UPG

#2 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 14 maja 2012 - 06:51

Zasadniczo zawór trójdrożny nie jest potrzebny. Ale usuwając go z układu spowodujesz, że zawsze przez nagrzewnicę będzie płynął płyn chłodzący, co może spowodować że przy zimnym nadmuchu będzie leciało lekko ciepłe powietrze.

Zamiast kombinować, proponuję przepiąć parownik tak żeby wszystko było ok. No i poprawnie wyregulować LPG bo to pewnie była przyczyna usterki UPG.

#3 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 maja 2012 - 11:40

Ale usuwając go z układu spowodujesz, że zawsze przez nagrzewnicę będzie płynął płyn chłodzący, co może spowodować że przy zimnym nadmuchu będzie leciało lekko ciepłe powietrze

W omkach ktore fabrycznie nieposiadaly klimy (a sa takowe) nie ma tego zaworu wogole :p
Piotrek86, w "sprawdzonych poradach" masz opis poprawnego wpiecia parownika w uklad - poszukaj, poczytaj i wybierz opcje ktora najlepiej bedzie pasowala do Twojego przypadku (sa tam chyba 3 typy podlaczenia).

#4 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 maja 2012 - 20:29

co może spowodować że przy zimnym nadmuchu będzie leciało lekko ciepłe powietrze.


tylko wtedy jak będzie miał coś w klapkach zrypane , jak wszystko chodzi prawidłowo to dmucha zimnym

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#5 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 14 maja 2012 - 20:41

Ja osobiscie uważam że zawór nie jest poterzebny w większości takowego nie ma i jest wszystko ok.w Poldku można powiedzieć że był tylko w innej postaci tzn. było cięgno które sterowało przepływem płynu przez nagrzewnice i latem płyn w ogóle przez nagrzewnice nie przepływał co skutkowało zakamienianiem się nagrzewnicy itd.W omce zawór działa dopiero jak dasz na max. zimno "LO" .

#6 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 maja 2012 - 21:32

zawór działa wówczas, gdy elektronowy mózg klimatronika stwierdzi że w aucie jest za gorąco. Wcale nie musi być "LO", wystarczy że w kabinie jest 30 a na wyświetlaczu 22.

A czy jest potrzebny? oczywiście że nie jest potrzebny, podobnie jak niepotrzebna jest klima, wspomaganie, elektryczne lusterka z pamięcią i silnik większy niż 1,8.

#7 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 14 maja 2012 - 21:53

tylko wtedy jak będzie miał coś w klapkach zrypane , jak wszystko chodzi prawidłowo to dmucha zimnym


Nie chcę się kłócić - ja kupiłem auto z totalnie porąbanymi podciśnieniami, miałem wogóle nie podłączone wyjście z nagrzewnicy do trójdrożnego (zaślepione) i mimo ustawienia na zimne (klima manualna) był czuć że jest leciutko ale ciepłe. Dopiero po włączeniu klimy było zimne.

(...) A czy jest potrzebny? oczywiście że nie jest potrzebny, podobnie jak niepotrzebna jest klima, wspomaganie, elektryczne lusterka z pamięcią i silnik większy niż 1,8.


Chyba myślałeś o 1.4 :D Teraz moda na downsizing przecież :masakra: i powstają potworki w stylu Passat 1.4TSI, albo jeszcze lepszy 4 cylindrowa S-Klasa w dieslu :hihi:

EDIT: Właściwie to wyjście z nagrzewnicy sam zaślepiałem (źle wpięte LPG - miałem do wyboru otwarty przepływ na nagrzewnicę, albo brak LPG) - jak kupiłem było po prostu odpięte. Co nie zmienia moich spostrzeżeń.

Ja osobiscie uważam że zawór nie jest poterzebny w większości takowego nie ma i jest wszystko ok.w Poldku można powiedzieć że był tylko w innej postaci tzn. było cięgno które sterowało przepływem płynu przez nagrzewnice i latem płyn w ogóle przez nagrzewnice nie przepływał co skutkowało zakamienianiem się nagrzewnicy itd.


No popatrz, a Mercedes z powodzeniem stosował całe lata taki myk, że ustawienie nawiewów na zimno powodowało zamknięcie powrotu z nagrzewnicy... Ogólnie całe sterowanie temperaturą odbywało się poprzez linki i zawory na tymże powrocie.

#8 OFFLINE   Piotrek86

Piotrek86
  • 4 postów
  • Dołączył: 09-05-2012

Napisany 15 maja 2012 - 07:31

Więc tak:-) wywalilem to ustrojstwo podlaczylem parownik na powrocie z nagrzewnicy auto grzeje lepiej nawet na tyle gdzie cały czas leciało zimne powietrze. Okazało się także u mnie że termostat nie otwierał się do końca i po porządnym nagrzaniu bugotalo z jego okolicy narazie jeżdżę bez:-) dziś jadę kupić i powinno być ok:-)

#9 OFFLINE   seba1x

seba1x
  • 89 postów
  • Dołączył: 24-01-2011

Napisany 15 maja 2012 - 11:03

a ja mam pytanie odnośnie zaworu bo okazało sie ze cały czas mam otwarty zawór na nagrzewnice śledziłem przewód z podciśnieniem od zaworu i zauważyłem ze on idzie do malej prostokątnej puszki pod ta puszkę jest podłączony przewód prądowy i drugi przewód podciśnienia do przepustnicy lecz z niego nic nie leci ani nie zasysa ale okazało sie ze w korpusie przepustnicy jest zaślepiony otwór. i nie wiem co powinno byc podłączone tam

#10 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 15 maja 2012 - 11:11

A zimą nie będzie LPG... Albo w gorszym wariancie z uwagi na krańcowo niepoprawny skład mieszanki silnik zaliczy zgon. I będzie milion pytań dlaczego, co się zepsuło itp. itd. Niestety - LPG powinno być zapięte przed nagrzewnicą - czy szeregowo, czy równolegle to już kwestia inwencji podłączającego.

a ja mam pytanie odnośnie zaworu bo okazało sie ze cały czas mam otwarty zawór na nagrzewnice śledziłem przewód z podciśnieniem od zaworu i zauważyłem ze on idzie do malej prostokątnej puszki (...)


No to proponuję zmontować poprawnie podciśnienia. Trójdrożny ma być podłączony do wyjścia z nagrzewnicy, która to jest zasilana poprzez akumulator podciśnienia z silnika.

#11 OFFLINE   Piotrek86

Piotrek86
  • 4 postów
  • Dołączył: 09-05-2012

Napisany 15 maja 2012 - 11:30

A zimą nie będzie LPG... Albo w gorszym wariancie z uwagi na krańcowo niepoprawny skład mieszanki silnik zaliczy zgon. I będzie milion pytań dlaczego, co się zepsuło itp. itd. Niestety - LPG powinno być zapięte przed nagrzewnicą - czy szeregowo, czy równolegle to już kwestia inwencji podłączającego.



No to proponuję zmontować poprawnie podciśnienia. Trójdrożny ma być podłączony do wyjścia z nagrzewnicy, która to jest zasilana poprzez akumulator podciśnienia z silnika.


A dlaczego zimą miało by nie być? przecież przepływ przez nią jest cały czas a chyba wentylator jej nie schłodzi

#12 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 maja 2012 - 11:59

chyba wentylator jej nie schłodzi

Zebys sie nie zdziwil :p
Napisalem Ci, zebys poszukal na forum jak masz miec prawidlowo wpiety parownik.

#13 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 15 maja 2012 - 16:39

A czy jest potrzebny? oczywiście że nie jest potrzebny, podobnie jak niepotrzebna jest klima, wspomaganie, elektryczne lusterka z pamięcią i silnik większy niż 1,8.


Nie zmieniajmy tematu, pytanie było czy można jeździć bez zaworu, odpowiedź brzmi że można w niczym to nie przeszkadza.I nie porównujmy zaworu do klimy czy do szyb bo zawór w niczym nie poprawia komfortu jazdy.Sprawdź sonie "doncortino" w Espero na rozgrzanym silniku oczywiście w chłodny dzień jak dasz pokretło na zimno to czy bedzie leciało ciepłe powietrze, a w esperaku jest tylko klapka nie ma zaworu nagrzewnica cały czas jest w obiegu.

#14 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 maja 2012 - 18:14

Nie chcę się kłócić - ja kupiłem auto z totalnie porąbanymi podciśnieniami, miałem wogóle nie podłączone wyjście z nagrzewnicy do trójdrożnego (zaślepione) i mimo ustawienia na zimne (klima manualna) był czuć że jest leciutko ale ciepłe. Dopiero po włączeniu klimy było zimne.


ja też piszę na swoim przykładzie , mam wywalony zawór i jak przestawię na zimne to leci zimne :)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#15 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 maja 2012 - 19:56

Nie zmieniajmy tematu, pytanie było czy można jeździć bez zaworu, odpowiedź brzmi że można w niczym to nie przeszkadza.I nie porównujmy zaworu do klimy czy do szyb bo zawór w niczym nie poprawia komfortu jazdy.Sprawdź sonie "doncortino" w Espero na rozgrzanym silniku oczywiście w chłodny dzień jak dasz pokretło na zimno to czy bedzie leciało ciepłe powietrze, a w esperaku jest tylko klapka nie ma zaworu nagrzewnica cały czas jest w obiegu.



heh jak espero było moim głównym samochodem a omegi nawet nie miałem w planach miałem zamiar założyć w nim oplowski zawór trójdrożny - właśnie po to, by płyn omijał nagrzewnicę latem.
Najgorszy espero był powrót po kilkuminutowym postoju - bebechy wentylacji tak nagrzewały się od nagrzewnicy, że przez kilkadziesiąt sekund nawiew był gorący jakby ogrzewanie było włączone.
Generalnie w espero latem bez włączonej klimy powietrze z nawiewów jest cieplejsze niż na zewnątrz - sprawdzone doświadczalnie - do kilku stopni różnicy

#16 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 15 maja 2012 - 20:05

No i ten sam objaw zauważył w mojej Omedze przy na stałe otwartym trójdrożnym! Różnica nie jest duża, ale czuć że powietrze jest lekko podgrzewane przez nagrzewnicę.

#17 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 15 maja 2012 - 21:13

hmm. mam miernik z czujnikiem temp. na przewodzie sprawdze i napisze, co nie zmienia odpowiedzi na pytanie że można jeździć bez niego.

#18 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 17 maja 2012 - 16:10

No i sprawdzałem w Esperaku temp. otoczenia 8 st. w kratce wylotowej 13 st. czyli o ok.4 st. więcej ciekawe czy zawór by pomógł ?? jutro sprawdze w omce i bedzie wiadomo.

#19 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopada 2013 - 13:02

Cześć i czołem
Pany, sytuacja jest taka, otóż w czwartek wieczorem pyknął w Omedze zawór trójdrożny ( zawór nagrzewnicy ) i byłem zmuszony założyć trójnik zamiast zaworu ( auto potrzebne było ). W związku z tym mam pytanie zasadnicze, otóż moi drodzy powiedzcie mi czy z takim stanem rzeczy mogę spokojnie sobie jeździć aż do wiosny? Czytałem kiedyś, że brak zaworu powoduje cieplejszy nadmuch. Zbliża się zima i ciepełko w aucie będzie mile widziane. Czy ma to jakiś inny wpływ na silnik, jego nagrzewanie się itp. Powiem szczerze, że nie chce mi się już tego zmieniać. Co radzicie, jakie jest Wasze zdanie?

PS
Proszę Moderatorów o nie wywalanie tego tematu do kostnicy

#20 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 listopada 2013 - 17:36

Zawór odcina płyn chłodniczy od nagrzewnicy kabiny.

W silniku masz krótki obieg płynu, długi po otwarciu termostatu przez chłodnice i odejście na nagrzewnice w kabinie.

Trójnik (tzn to co wstawiłeś) jest otwarty i daje cały czas 100% płynu na nagrzewnice do kabiny. Nie ma to wpływu na silnik i możesz tak jeździć. Będziesz miał ciepło w kabinie.

Co do nagrzewania się silnika będzie on miał dodatkowe miejsce do oddania ciepła (nagrzewnica kabiny), ale od tego masz termostat aby regulowana była odpowiednio temperatura silnika.