

[OB & OBFL] zawór trójdrożny pytanie
#1
OFFLINE
Napisany 14 maja 2012 - 06:40
#2
OFFLINE
Napisany 14 maja 2012 - 06:51
Zamiast kombinować, proponuję przepiąć parownik tak żeby wszystko było ok. No i poprawnie wyregulować LPG bo to pewnie była przyczyna usterki UPG.
#3
OFFLINE
Napisany 14 maja 2012 - 11:40
W omkach ktore fabrycznie nieposiadaly klimy (a sa takowe) nie ma tego zaworu wogoleAle usuwając go z układu spowodujesz, że zawsze przez nagrzewnicę będzie płynął płyn chłodzący, co może spowodować że przy zimnym nadmuchu będzie leciało lekko ciepłe powietrze

Piotrek86, w "sprawdzonych poradach" masz opis poprawnego wpiecia parownika w uklad - poszukaj, poczytaj i wybierz opcje ktora najlepiej bedzie pasowala do Twojego przypadku (sa tam chyba 3 typy podlaczenia).
#4
OFFLINE
Napisany 14 maja 2012 - 20:29
co może spowodować że przy zimnym nadmuchu będzie leciało lekko ciepłe powietrze.
tylko wtedy jak będzie miał coś w klapkach zrypane , jak wszystko chodzi prawidłowo to dmucha zimnym
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#5
OFFLINE
Napisany 14 maja 2012 - 20:41
#6
OFFLINE
Napisany 14 maja 2012 - 21:32
A czy jest potrzebny? oczywiście że nie jest potrzebny, podobnie jak niepotrzebna jest klima, wspomaganie, elektryczne lusterka z pamięcią i silnik większy niż 1,8.
#7
OFFLINE
Napisany 14 maja 2012 - 21:53
tylko wtedy jak będzie miał coś w klapkach zrypane , jak wszystko chodzi prawidłowo to dmucha zimnym
Nie chcę się kłócić - ja kupiłem auto z totalnie porąbanymi podciśnieniami, miałem wogóle nie podłączone wyjście z nagrzewnicy do trójdrożnego (zaślepione) i mimo ustawienia na zimne (klima manualna) był czuć że jest leciutko ale ciepłe. Dopiero po włączeniu klimy było zimne.
(...) A czy jest potrzebny? oczywiście że nie jest potrzebny, podobnie jak niepotrzebna jest klima, wspomaganie, elektryczne lusterka z pamięcią i silnik większy niż 1,8.
Chyba myślałeś o 1.4


EDIT: Właściwie to wyjście z nagrzewnicy sam zaślepiałem (źle wpięte LPG - miałem do wyboru otwarty przepływ na nagrzewnicę, albo brak LPG) - jak kupiłem było po prostu odpięte. Co nie zmienia moich spostrzeżeń.
Ja osobiscie uważam że zawór nie jest poterzebny w większości takowego nie ma i jest wszystko ok.w Poldku można powiedzieć że był tylko w innej postaci tzn. było cięgno które sterowało przepływem płynu przez nagrzewnice i latem płyn w ogóle przez nagrzewnice nie przepływał co skutkowało zakamienianiem się nagrzewnicy itd.
No popatrz, a Mercedes z powodzeniem stosował całe lata taki myk, że ustawienie nawiewów na zimno powodowało zamknięcie powrotu z nagrzewnicy... Ogólnie całe sterowanie temperaturą odbywało się poprzez linki i zawory na tymże powrocie.
#8
OFFLINE
Napisany 15 maja 2012 - 07:31
#9
OFFLINE
Napisany 15 maja 2012 - 11:03
#10
OFFLINE
Napisany 15 maja 2012 - 11:11
a ja mam pytanie odnośnie zaworu bo okazało sie ze cały czas mam otwarty zawór na nagrzewnice śledziłem przewód z podciśnieniem od zaworu i zauważyłem ze on idzie do malej prostokątnej puszki (...)
No to proponuję zmontować poprawnie podciśnienia. Trójdrożny ma być podłączony do wyjścia z nagrzewnicy, która to jest zasilana poprzez akumulator podciśnienia z silnika.
#11
OFFLINE
Napisany 15 maja 2012 - 11:30
A zimą nie będzie LPG... Albo w gorszym wariancie z uwagi na krańcowo niepoprawny skład mieszanki silnik zaliczy zgon. I będzie milion pytań dlaczego, co się zepsuło itp. itd. Niestety - LPG powinno być zapięte przed nagrzewnicą - czy szeregowo, czy równolegle to już kwestia inwencji podłączającego.
No to proponuję zmontować poprawnie podciśnienia. Trójdrożny ma być podłączony do wyjścia z nagrzewnicy, która to jest zasilana poprzez akumulator podciśnienia z silnika.
A dlaczego zimą miało by nie być? przecież przepływ przez nią jest cały czas a chyba wentylator jej nie schłodzi
#12
OFFLINE
Napisany 15 maja 2012 - 11:59
Zebys sie nie zdziwilchyba wentylator jej nie schłodzi

Napisalem Ci, zebys poszukal na forum jak masz miec prawidlowo wpiety parownik.
#13
OFFLINE
Napisany 15 maja 2012 - 16:39
A czy jest potrzebny? oczywiście że nie jest potrzebny, podobnie jak niepotrzebna jest klima, wspomaganie, elektryczne lusterka z pamięcią i silnik większy niż 1,8.
Nie zmieniajmy tematu, pytanie było czy można jeździć bez zaworu, odpowiedź brzmi że można w niczym to nie przeszkadza.I nie porównujmy zaworu do klimy czy do szyb bo zawór w niczym nie poprawia komfortu jazdy.Sprawdź sonie "doncortino" w Espero na rozgrzanym silniku oczywiście w chłodny dzień jak dasz pokretło na zimno to czy bedzie leciało ciepłe powietrze, a w esperaku jest tylko klapka nie ma zaworu nagrzewnica cały czas jest w obiegu.
#14
OFFLINE
Napisany 15 maja 2012 - 18:14
Nie chcę się kłócić - ja kupiłem auto z totalnie porąbanymi podciśnieniami, miałem wogóle nie podłączone wyjście z nagrzewnicy do trójdrożnego (zaślepione) i mimo ustawienia na zimne (klima manualna) był czuć że jest leciutko ale ciepłe. Dopiero po włączeniu klimy było zimne.
ja też piszę na swoim przykładzie , mam wywalony zawór i jak przestawię na zimne to leci zimne

Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#15
OFFLINE
Napisany 15 maja 2012 - 19:56
Nie zmieniajmy tematu, pytanie było czy można jeździć bez zaworu, odpowiedź brzmi że można w niczym to nie przeszkadza.I nie porównujmy zaworu do klimy czy do szyb bo zawór w niczym nie poprawia komfortu jazdy.Sprawdź sonie "doncortino" w Espero na rozgrzanym silniku oczywiście w chłodny dzień jak dasz pokretło na zimno to czy bedzie leciało ciepłe powietrze, a w esperaku jest tylko klapka nie ma zaworu nagrzewnica cały czas jest w obiegu.
heh jak espero było moim głównym samochodem a omegi nawet nie miałem w planach miałem zamiar założyć w nim oplowski zawór trójdrożny - właśnie po to, by płyn omijał nagrzewnicę latem.
Najgorszy espero był powrót po kilkuminutowym postoju - bebechy wentylacji tak nagrzewały się od nagrzewnicy, że przez kilkadziesiąt sekund nawiew był gorący jakby ogrzewanie było włączone.
Generalnie w espero latem bez włączonej klimy powietrze z nawiewów jest cieplejsze niż na zewnątrz - sprawdzone doświadczalnie - do kilku stopni różnicy
#16
OFFLINE
Napisany 15 maja 2012 - 20:05
#17
OFFLINE
Napisany 15 maja 2012 - 21:13
#18
OFFLINE
Napisany 17 maja 2012 - 16:10
#19
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2013 - 13:02
Pany, sytuacja jest taka, otóż w czwartek wieczorem pyknął w Omedze zawór trójdrożny ( zawór nagrzewnicy ) i byłem zmuszony założyć trójnik zamiast zaworu ( auto potrzebne było ). W związku z tym mam pytanie zasadnicze, otóż moi drodzy powiedzcie mi czy z takim stanem rzeczy mogę spokojnie sobie jeździć aż do wiosny? Czytałem kiedyś, że brak zaworu powoduje cieplejszy nadmuch. Zbliża się zima i ciepełko w aucie będzie mile widziane. Czy ma to jakiś inny wpływ na silnik, jego nagrzewanie się itp. Powiem szczerze, że nie chce mi się już tego zmieniać. Co radzicie, jakie jest Wasze zdanie?
PS
Proszę Moderatorów o nie wywalanie tego tematu do kostnicy
#20
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2013 - 17:36
W silniku masz krótki obieg płynu, długi po otwarciu termostatu przez chłodnice i odejście na nagrzewnice w kabinie.
Trójnik (tzn to co wstawiłeś) jest otwarty i daje cały czas 100% płynu na nagrzewnice do kabiny. Nie ma to wpływu na silnik i możesz tak jeździć. Będziesz miał ciepło w kabinie.
Co do nagrzewania się silnika będzie on miał dodatkowe miejsce do oddania ciepła (nagrzewnica kabiny), ale od tego masz termostat aby regulowana była odpowiednio temperatura silnika.