Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z 2.5 tds


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   krzysiekguma

krzysiekguma
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: szydłowiec

Napisany 03 września 2006 - 16:41

Moje auto uległo spaleniu. Spaliło się całe wnętrze. Teraz po wymianie całej instalacji elektrycznej i wszystkich elementów środka nie mogę go odpalić. Wymieniłem też świece żarowe, wszystkie przekażniki i bezpieczniki. W zbiorniku jest ok. 25l ropy. Świece działają i grzeją. Nie słychać żeby pompa paliwowa pracowała. Silnik kręci, ale nie chce zapalić. Wszystkie centralki, immobilaiser, pilot są oryginalne. Tylko antena przy lusterku wewn. jest wymieniona . Czy to ma znaczenie? Czy może to być wina immobilaisera? Czy wie ktoś może jak go ominąć?
Jestem mechanikiem, ale przyznam się szczerze, że na dieslach się nie znam. Czarna magia w niektórych tematach. Proszę o pomoc lub jakiekolwiek sugestie.



#2 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 września 2006 - 17:17

spaliło Ci się wnętrzec całe, spalił Ci się też poprzedni komputer immobilizera i centralki?
jeśli tak to skad wziąleś nowy?

czy rozrusznik kręci?

#3 OFFLINE   demon79

demon79
  • 152 postów
  • Dołączył: 08-06-2006
  • Skąd: Gliwice

Napisany 03 września 2006 - 18:29

Mam pytanie ... Jaka była przyczyna tego spalenia
POdpalenie
samozapłon
inst.elektryczna
czy inna przyczyna bo coraz wiecej słyszy sie o samozapłonach auta
[center:646156a98e]R.I.P[/center:646156a98e]
[center:646156a98e]NAS NIE DOGONIET[/center:646156a98e]

#4 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 września 2006 - 18:35

Gdy silnik jest zimny pompa paliwowa musi działać,bo prędzej aku wykończysz niż go odpalisz.
Sprawdż czy działa elektrozawór na pompie,musi cykać po przełączeniu zapłonu.
Jeśli pompa nie działa to masz automatycznie zapowietrzony uklad.

#5 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 września 2006 - 18:47

poczekaj, pompa pracuje przez immobiliser i jeśli takowy masz to alarm, dokupowałes komputery jakieś immobilizera bądź alarmu, centralki?

#6 OFFLINE   krzysiekguma

krzysiekguma
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: szydłowiec

Napisany 03 września 2006 - 19:31

Wszystkie centralki, immo, alarm, komputery są oryginalne. Z tego co dokupiłem to: stacyjka, antena koło lusterka wewn., obudowa do płytki immo. Przedni komp jest nie ruszony, pod maską też się nic nie zjarało. Rozrusznik kręci, prądy na świece żarowe dochodzą. A co do Twojego pytania demon79, to po prostu jakiś skur... go podpalił. A tak na marginesie, to czy można minąć immo i czy ktoś wie jak to zrobić?
Części kupowałem z ogłoszenia, na szrocie, etc. Bc30se.
Jak coś jestem dostępny na GG.

#7 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 września 2006 - 20:16

wydaje mi się, że ok.. obudopwa płytki imo.... miałem kiedyś taki komputer tempomatu który był z auta po zjaraniu, obudowa nie była zbyt ładna ale środek wzorowy, ale i tak nie działał.. dostał temperatury... nie jestem pewny czy komp imo CI po prostu działa.

#8 OFFLINE   mrozek

mrozek
  • 47 postów
  • Dołączył: 01-08-2006
  • Skąd: łódź

Napisany 05 września 2006 - 13:35

a na pewno swiece grzeja? Bo jak nie, to d*pa. Mimo, ze cieplo to nie odpalisz.

Co do pompki paliwa. Ona znajduje zastosowanie przy ok 1/3 poziomu paliwa w zbiorniku. Jak jest wiecej, to nie dziala. Przy 1/2 zbiornika powinna zaciagnac pompa wtryskowa.

Ja bym sprobowal brutalnie na autostart. Psiknij do wlotu powietrza, grzej swiece i sprobuj kilka razy odpalic (jak sie uda batory bedzie na 100 proc ;) ). Jezeli odpali to immo odpada, a szukalbym czegos ze swiecami: same swieczki albo przekaznik tychże.

powodzenia

mrozek

#9 OFFLINE   krzysiekguma

krzysiekguma
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: szydłowiec

Napisany 05 września 2006 - 13:46

Niestety, nic z tego już próbowałem. Dzięki za podpowiedż. Nic na razie nie wymyślę, bo wieczorkiem wyjeżdżam. Oddam go do jakiegoś speca, niech się morduje z nim, bo ja mam dość.

#10 OFFLINE   jjanusz

jjanusz

    Zbanowany

  • 220 postów
  • Dołączył: 23-05-2006
  • Skąd: dęblin

Napisany 05 września 2006 - 15:12

szkoda że wyjezdzasz
bo lubie czasami sie zanurzyć ale może i dobrze bo i ja nie mam czasu

#11 OFFLINE   krzysiekguma

krzysiekguma
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: szydłowiec

Napisany 05 września 2006 - 15:15

Dzięki za chęć niesienia pomocy. Nie spodziewałem się. Wrócimy do tematu jak przyjadę i mi nerwy przejdą, to może go nigdzie nie zaprowadzę tylko razem pokombinujemy co z tym fantem zrobić.

#12 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 września 2006 - 15:18

a na pewno swiece grzeja? Bo jak nie, to d*pa. Mimo, ze cieplo to nie odpalisz.

Co do pompki paliwa. Ona znajduje zastosowanie przy ok 1/3 poziomu paliwa w zbiorniku. Jak jest wiecej, to nie dziala. Przy 1/2 zbiornika powinna zaciagnac pompa wtryskowa.

Ja bym sprobowal brutalnie na autostart. Psiknij do wlotu powietrza, grzej swiece i sprobuj kilka razy odpalic (jak sie uda batory bedzie na 100 proc ;) ). Jezeli odpali to immo odpada, a szukalbym czegos ze swiecami: same swieczki albo przekaznik tychże.

powodzenia

mrozek


tak calkiem nie zwiazane z tematem pytanie: czy w 2.5 TDSie swiecie zarowe grzeja kazdorazowo przy wlaczeniu zaplonu? u mnie po zakupie sie obawialem, ze zwalone sa swiece zarowe, bo sie nie swiecila kontrolka przy zaplonie - dopiero jak temperatura spadla do 3-4 st. C to sie zapala kontrolka ze swiec zarowych

#13 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 września 2006 - 16:34

Co do pompki paliwa. Ona znajduje zastosowanie przy ok 1/3 poziomu paliwa w zbiorniku. Jak jest wiecej, to nie dziala. Przy 1/2 zbiornika powinna zaciagnac pompa wtryskowa.

Pompa paliwowa w TD ma pracowac w następujący sposob :
zimny silnik- w trakcie grzania świec i jakieś 10 sekund po zgaśnięciu kontrolki świec
ciepły silnik- podczas kręcenia rozrusznikiem
sterują tym wszystkim dwa przekażniki i nie ma znaczenia ile jest paliwa.

tak calkiem nie zwiazane z tematem pytanie: czy w 2.5 TDSie swiecie zarowe grzeja kazdorazowo przy wlaczeniu zaplonu? u mnie po zakupie sie obawialem, ze zwalone sa swiece zarowe, bo sie nie swiecila kontrolka przy zaplonie - dopiero jak temperatura spadla do 3-4 st. C to sie zapala kontrolka ze swiec zarowych

Grzeją za każdym razem jak temperatura SILNIKA spadnie bodajże poniżej 30 stopni.

#14 OFFLINE   fieras22

fieras22
  • 36 postów
  • Dołączył: 11-09-2006
  • Skąd: bydgoszcz

Napisany 11 września 2006 - 12:41

witam wystarczy ze sa kable zamienione na pompie paliwa i nie odpalisz. mialem podobny problem

#15 OFFLINE   jjanusz

jjanusz

    Zbanowany

  • 220 postów
  • Dołączył: 23-05-2006
  • Skąd: dęblin

Napisany 11 września 2006 - 15:37

czy próbowałeś na kródko przekaznik od pompki i wtedy zobacz czy leci paliwo z odpowietrznika filtra paliwa jeśli tak to spróbuj go wtedy odpalić
spójż na schemat który ci wysłałem

#16 OFFLINE   krzysiekguma

krzysiekguma
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: szydłowiec

Napisany 02 grudnia 2006 - 16:32

Witam. Dawno mnie nie bylo, ale problem nadal mam z omega, tyle ze sa juz pewne postepy. Ale moze po kolei.
Faktycznie uklad byl zapowietrzony i udalo mi sie to zrobic, wiec dzieki wszystkim, ktorzy podali mi sugestie dot. tego tematu.
Czyli tak paliwo podaje, swiece grzeja i auto zapala doslownie na sekunde igasnie. Mam wrazenie, ze cos odcina zaplon i jestem raczej przekonany, ze to immo.
Teraz sie zastanawiam, czy jest sposob, zeby go minac.
Wydaje mi sie, ze powinien byc. Byłem wczoraj w Radomiu w serwisie opla i gosc powiedzial, ze to da sie zrobic, bo juz takie rzeczy robili. ale ladnie mi tez zaspiewali za te robotke. Nie chcial nic powiedziec tak poza konkursem, tylko kazal przyprowadzic i sie nie martwic, bo sie zrobi.
Ma ktos moze na to jakis sposob? Jesli tak to blagam o pomoc, bo jestem tak zdesperowany i nerwowo wykonczony przez to auto, ze w koncu teraz sam je podpale i niech sie dzieje co chce. To byl zart, ale nerwy mam.
A moze ma ktos schemat immo? Albo wie jak go minac?

#17 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2006 - 23:32

Witam. Dawno mnie nie bylo, ale problem nadal mam z omega, tyle ze sa juz pewne postepy. Ale moze po kolei.
Faktycznie uklad byl zapowietrzony i udalo mi sie to zrobic, wiec dzieki wszystkim, ktorzy podali mi sugestie dot. tego tematu.
Czyli tak paliwo podaje, swiece grzeja i auto zapala doslownie na sekunde igasnie. Mam wrazenie, ze cos odcina zaplon i jestem raczej przekonany, ze to immo.
Teraz sie zastanawiam, czy jest sposob, zeby go minac.
Wydaje mi sie, ze powinien byc. Byłem wczoraj w Radomiu w serwisie opla i gosc powiedzial, ze to da sie zrobic, bo juz takie rzeczy robili. ale ladnie mi tez zaspiewali za te robotke. Nie chcial nic powiedziec tak poza konkursem, tylko kazal przyprowadzic i sie nie martwic, bo sie zrobi.
Ma ktos moze na to jakis sposob? Jesli tak to blagam o pomoc, bo jestem tak zdesperowany i nerwowo wykonczony przez to auto, ze w koncu teraz sam je podpale i niech sie dzieje co chce. To byl zart, ale nerwy mam.
A moze ma ktos schemat immo? Albo wie jak go minac?

Spuść z dwie setki z filtra paliwa,powymieniaj wszystkie podkładki miedziane przy filtrze lub je wyszlifuj na pilniku żeby nie miały rantów,odpowietrz filtr i zobaczysz jak będzie.

#18 OFFLINE   krzysiekguma

krzysiekguma
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: szydłowiec

Napisany 03 grudnia 2006 - 10:55

Dzieki za podpowiedz. Jutro zobacze. Ateraz pytanie, bo sam juz nie wiem : jest w TD pompa paliwa elektryczna czy pompa wtryskowa zaciąga paliwo ze zbiornika?
Pytam, bo @mrozek pisał:
"Co do pompki paliwa. Ona znajduje zastosowanie przy ok 1/3 poziomu paliwa w zbiorniku. Jak jest wiecej, to nie dziala. Przy 1/2 zbiornika powinna zaciagnac pompa wtryskowa.

Ja bym sprobowal brutalnie na autostart. Psiknij do wlotu powietrza, grzej swiece i sprobuj kilka razy odpalic (jak sie uda batory bedzie na 100 proc ;) ). Jezeli odpali to immo odpada, a szukalbym czegos ze swiecami: same swieczki albo przekaznik tychże. "

#19 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 grudnia 2006 - 11:49

jest w TD pompa paliwa elektryczna

Pewnie że jest,a jak działa pisałem pare postów wcześniej.

#20 OFFLINE   krzysiekguma

krzysiekguma
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: szydłowiec

Napisany 03 grudnia 2006 - 15:41

Mam ok. 30l ropy i nie slysze pompy, zeby pracowala. A jak mam ja sprawdzic, czy dziala. A jest przez cos np. odcinana? Jesli tak, to co ja odcina.