Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wysoka Temperatura w Omcii


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
55 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Sawkaa

Sawkaa
  • 14 postów
  • Dołączył: 05-04-2012

Napisany 07 maja 2012 - 00:34

Nawet ponad mijalo 210. Tylko temperatura była na zewnątrz tez była wysoka

#22 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 maja 2012 - 07:18

Nawet ponad mijalo 210. Tylko temperatura była na zewnątrz tez była wysoka


ja znalazłem że maksymalna dopuszczalna prędkość obrotowa silnika podczas pracy ciągłej wynosi 5150 rpm. Jeśli przy tych 210 miałeś takie obroty lub większe to takie zachowanie temperatury płynu jest normalne przy dłuższej jeździe oczywiście.
Jak koledzy pisali szybsza jazda napewno podniesie temperaturę płynu, ale do tych 5tyś rpm (wziąłem ją z książki) nie powinna osiągać czerwonego pola :)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#23 OFFLINE   Sawkaa

Sawkaa
  • 14 postów
  • Dołączył: 05-04-2012

Napisany 07 maja 2012 - 12:54

To co radzicie? Może to uszczelka pod głowicą? Jak myślicie?
Dodam, że moc jest a spadku płynu chłodzenia nie ma, zazwyczaj takie są objawy uszczelki pod głowicą.
Ahh zapomniałem, puszcza mi uszczelka spod jednego wtrysku, znajomy mi powiedział, że tamtędy kompresja będzie uciekać, może to ta przyczyna?

Jak to nie td i nie omega?


To moja omcia, tylko tam słabo temperaturkie widaać:(

#24 OFFLINE   czapelka

czapelka
  • 21 postów
  • Dołączył: 10-08-2010

Napisany 16 lipca 2014 - 19:08

hej przy jezdzie do 120 km/h jest ok okolo 90 stopni,problem zaczyna sie pozniej przy wiekszych predkosciach lub podjazdami pod wzniesienia temperatura rosnie do ponad 100 wymienilem praktycznie wszystko chlodnica ,viskoza,wiatrak,termostat ,czujniki,pompa rok temu ,czy ktos pomoze rozwiazac problem?

#25 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 828 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 lipca 2014 - 19:18

pompa rok temu


Pompa jaki ma wirnik, plastik czy metal?

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#26 OFFLINE   Masa4455

Masa4455
  • 1 postów
  • Dołączył: 22-07-2014

Napisany 23 lipca 2014 - 12:52

mam to samo, wymieniłem chłodnicę, pompę - mam wszystko szczelne, termostat sprawdzony (nowy) wymienię czujnik i już chyba zostanie wymiana auta.

#27 OFFLINE   zorro22

zorro22
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-06-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 lipca 2014 - 15:33

Chłodnicę klimatyzacji posiadacie?? Znajduje się przed chłodnica wody i zawsze zarasta syfem i mimo nowej chłodnicy wody dzieje się to samo,:p auto ma wysoką temp.

#28 OFFLINE   razor9103

razor9103

    FWD sucks !

  • 135 postów
  • Dołączył: 15-10-2010
  • Skąd: Kraków/Zabierzów
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 24 lipca 2014 - 14:20

cześć, u mnie wskaźnik ciągle pokazuje około 98 *C, podczas normalnej jazdy, czasami jak po garach dostanie to dochodzi do czerwonej kreski, ale zastanawiam się czy to nie kwestia uszkodzonego czujnika temp, bo jak rok temu wpinałem się w komputer (tylko niestety w tedy nie była nagrzana do tych 98 stopni tylko wskazywała wskazówka koło 90-92) to mechanik który sie wpinał mówi że wskazywało 60 stopni, i co teraz? kupić czujnik ten na wsówkę do termostatu i go podnienić na nowy czy szukać gdzieś problemu dalej ?

#29 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 lipca 2014 - 09:20

cześć, u mnie wskaźnik ciągle pokazuje około 98 *C, podczas normalnej jazdy, czasami jak po garach dostanie to dochodzi do czerwonej kreski, ale zastanawiam się czy to nie kwestia uszkodzonego czujnika temp, bo jak rok temu wpinałem się w komputer (tylko niestety w tedy nie była nagrzana do tych 98 stopni tylko wskazywała wskazĂłwka koło 90-92) to mechanik ktĂłry sie wpinał mĂłwi że wskazywało 60 stopni, i co teraz? kupić czujnik ten na wsĂłwkę do termostatu i go podnienić na nowy czy szukać gdzieś problemu dalej ?


Podepnij fejsa i porownaj temperatury wskaznika dla ecu i na deske. Jak rozbieznosc bedzie 2c to nie czujnk z wsuwka tylko ogolny problem z chlodzeniem silnika.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#30 OFFLINE   LordWampir

LordWampir
  • 258 postów
  • Dołączył: 21-01-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 25 lipca 2014 - 12:13

Spotkałem się z opinią, jak miałem krótko ropniaka ,że temperatura silnika niezależnie od warunków i pracy nie powinna przekroczyć 90 - 92 stopni. I jeżdżąc moim ropniakiem tak właśnie miałem.

#31 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lipca 2014 - 13:48

generalnie 2.5TD na klimie w te skwary teraz to mi oscyluje między 92 - 95stopni w korkach ;)
więcej = coś jest nie wporządku.

 


 


 


#32 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 lipca 2014 - 19:04

u mnie podobnie. Ale jak przy 30st pogoniłem ją ~200km/h, to temperatura wskoczyła na 100st. Podejrzewam płyn w chłodnicy, bo jak miałem płyn Shella, to temperatury były niższe o ok 2-3st i praktycznie nie udało mi się przekroczyć 95-96st. Ma sporo wyższą temperaturę wrzenia niż płyn GM.

#33 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 25 lipca 2014 - 20:23

ja po czyszczeniu chłodnic z syfu zbieranego przez lata i zalaniu układu chłodzenia płynem prestone mam temp. niższą o około 5 stopni w porównaniu do stanu przed czyszczeniem.
Kiedy na dworze jest około 30 stopni to na kabionowym okolice 92 stopni kiedy jest normalnie ,jak w Europie a nie w Afryce to około 88-90 .
Wisko zasprzęgliło mi ze trzy razy od czyszczenia chłodnic ( w mieście jeżdżąc dynamicznie ) .Przed czyszczeniem wisko chodziło cały czas kiedy tylko na dworze było więcej niż 15 stopni.

Kolego premier masz odrobinę faktycznie za dużo ,u mnie prze prędkościach około 200 km/h temperatura ma skłonności do dochodzenia do 93-95 stopni ale nie wyżej. Choć może gdyby tak przejechać kilkanaście km to być może poszła by wyżej.

#34 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 lipca 2014 - 22:23

Kolego premier masz odrobinę faktycznie za dużo ,u mnie prze prędkościach około 200 km/h temperatura ma skłonności do dochodzenia do 93-95 stopni ale nie wyżej. Choć może gdyby tak przejechać kilkanaście km to być może poszła by wyżej.

no ja leciałem właśnie kilkanaście km z taką prędkością i przy 30st na zewnątrz :). Jak zwolniłem do 160, to spadła na 93.

#35 OFFLINE   razor9103

razor9103

    FWD sucks !

  • 135 postów
  • Dołączył: 15-10-2010
  • Skąd: Kraków/Zabierzów
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 27 lipca 2014 - 13:50

właśnie wpinałem się i jak na blacie wskazywało 90 stopni to komputer pokazywał ledwo 60. zrobiłem próbę, zagrzałem, wskazówka standardowo na 98 i włożyłem termometr do zbiorniczka wyrównawczego, wyszło 93 stopnie około. wymieniłem wczoraj po południu czujnik ten w termostacie (kosztował mnie 13 zł) szybki test, niestety zdążył się zapowietrzyć :/ dolałem płynu, i póki co temp jest w okolicach 92-95 stopni, jeżdżę ciągle na klimie, dużo pod górki wyjeżdżam no i temp na zewnątrz też wysoka więc myślę że jest ok. spróbuje jeszcze ta chłodnice przepłukać jutro może. jak myślicie powinno się udać bez wyciągania ?

#36 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 27 lipca 2014 - 16:38

jak chcesz wyczyścić chłodnicę z zewnątrz bez wyjęcia jej z samochodu?

#37 OFFLINE   razor9103

razor9103

    FWD sucks !

  • 135 postów
  • Dołączył: 15-10-2010
  • Skąd: Kraków/Zabierzów
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 27 lipca 2014 - 20:50

Myslalem ze wystarczyloby w srodku przeplukac pod cisnieniem. A tak z innej beczki ile wchodzi plynu do ukladu chlodzenia ?

#38 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 28 lipca 2014 - 00:55

zależy czy chcesz ją płukać czy czyścić ja bym zrobił bardziej to drugie ale skoro przy tym trzeba ją wyjąć to można i ją przepłukać
w 2.0 miejsca od groma z przodu więc wyjęcie chłodnicy to 20 minut

#39 OFFLINE   razor9103

razor9103

    FWD sucks !

  • 135 postów
  • Dołączył: 15-10-2010
  • Skąd: Kraków/Zabierzów
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 28 lipca 2014 - 15:23

Dzisiejsze obserwacje po wycieczce w korki: dopóki ciągle jechałem temp około 92 stopni, jak już tak chwile przejechałem temp skoczyła na 95/96 stopni (trochę powyżej 95) chwile się tak utrzymała po czym jak stałem na światłach to chyba się włączył wentylator spadła temp na 91/92 stopnie no i koniec wycieczki. oglądłem chłodnice tak na oko, jakieś robale są wbite ale ogólnie wygląda na czystą, po tym jak podjechałem już pod dom i na wskazniku temp była 92/93 stopnie włożyłem termometr do zbiorniczka wyrównawczego i pokazało 89/90 stopni. wygląda na to że nowy czujnik (za 13 zł ) też ma przekłamania kilku stopni, planuje się na koniec tyg wybrać na drugi koniec polski i chciałbym być w miare pewny że nie mam się czym przejmować, czy jest jeszcze coś co mógłbym w pierwszej kolejności sprawdzić żeby jechać z czystym sumieniem ?

#40 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lipca 2014 - 16:22

tylko ja nie wiem czy mierzenie temp w zbiorniczku wyrównawczym daje jaki kolwiek realny stan fatycznej temp silnika