Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Opel Omega C 2.2DTi vs VW Passat 1.9TDi 110/115KM


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kozawoj

kozawoj
  • 44 postów
  • Dołączył: 03-08-2006
  • Skąd: Olkusz

Napisany 19 sierpnia 2007 - 16:07

Witam noszę się z zamiarem zmiany auta, obecnie mam Omegę B 2.0 16v 1995r LPG , jeździ mi sie nią super ale pasuje wymienić na coś nowszego(rdza, przebieg, itd.). Bardzo chciałbym zostać przy Omedze ale chce koniecznie auto z silnikiem diesla. Auta używam bardzo często, jeżdżę dużo na krótkich dystansach, robię duże przebiegi ok 40-50tys km rocznie.
Myśle o Omedze C 2.2DTi 2001/02r ale znajomy handlarz powiedział żeby od Omegi z dieslem szczególnie 2.2Dti trzymać się z daleka, twierdzi że jak taka ma na handel to nie jeździ nią nigdzie dalej niż 10km od domu. Mówi że na 100% prędzej czy później padnie pompa wtryskowa. Słyszałem kilka takich opini nawet od mechaników. Nasłuchałem się troche o pompach i wiem że koszt naprawy jest bardzio wysoki ok 3-6tys zł. Jako alternatywę dla Omegi wybrałem Pasaata 1999/2000r 1.9Tdi. Jak powszechnie wiadomo diesel w Pasku jest nie do zajechania a koszt naprawy nietrwałego zawieszenia w normie.
Nie ukrywam, że bardziej podoba mi sie Omega i ma lepsze wyposażenie. Passat kojarzy mi się z "toporem". Tylko nie wiem czy warto ryzykować i zdecydować się na Omegę mimo że bardziej mi pasuje... Proszę o opinie i pozdrawiam

Co o tym sądzicie prosze opinie.
Tanio! NOWE TELEFONY KOMÓRKOWE, zapraszam na allegro (nick:adamw2)lub osobiście do Olkusza lub Zawiercia. Dla forumowiczów i klubowiczów OKP specjalny upust:-) Pytanka proszę na GG lub email!

#2 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 sierpnia 2007 - 16:35

albo mechanik gada bzdury, albo tobie sie przeslyszalo z pompa
bo chodzi raczej o pompe wtryskowa, i faktycznie jest ona dosc awaryjna
jak chcesz jezdzic taniej to bierz Passata, silniki TDI po prostu bija na glowe oplowskie DTI
tylko, ze Passat jest mniejszy i za ta sama cene dostaniesz starszy egzemplarz niz Omege

oczywiscie awaria pompy wtryskowej nie jest czyms pewnym, nie musi sie przeciez zepsuc, moze juz zostala naprawiana przez poprzedniego wlasciciela, a moze jest w dobrym stanie i sie nie zepsuje do konca eksploatacji samochodu
i cena 6tys jest przesadzona, wiekszosc zakladow naprawia ja za max 3,5tys zl z gwarancja na 0.5roku albo rok

#3 OFFLINE   kozawoj

kozawoj
  • 44 postów
  • Dołączył: 03-08-2006
  • Skąd: Olkusz

Napisany 19 sierpnia 2007 - 17:15

oczywiście chodzi o pompe wtryskową sorki mój błąd..
ps. czy padniecie pompy zalezy od przebiegu czy można jakoś zbadać jej stan
Tanio! NOWE TELEFONY KOMÓRKOWE, zapraszam na allegro (nick:adamw2)lub osobiście do Olkusza lub Zawiercia. Dla forumowiczów i klubowiczów OKP specjalny upust:-) Pytanka proszę na GG lub email!

#4 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 sierpnia 2007 - 17:40

glownie od przebiegu i jakosci tankowanego paliwa
jesli sa problemy z odpalaniem glownie cieplego silnika, to mozna podejrzewac pompe wtryskowa

#5 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 sierpnia 2007 - 17:42

Jako alternatywę dla Omegi wybrałem Pasaata 1999/2000r 1.9Tdi. Jak powszechnie wiadomo diesel w Pasku jest nie do zajechania a koszt naprawy nietrwałego zawieszenia w normie.

Co do kosztow naprawy zawieszenia to nie jest tanie, a wrecz przeciwnie jest bardzo drogie.
Popatrz na ceny czesci. Okolo 1 tys na zamiennikach kosztuje zrobienie samego przodu.

#6 OFFLINE   wyzromek

wyzromek
  • 38 postów
  • Dołączył: 03-07-2007
  • Skąd: Knurów/Gliwice

Napisany 19 sierpnia 2007 - 20:20

Auta używam bardzo często, jeżdżę dużo na krótkich dystansach, robię duże przebiegi ok 40-50tys km rocznie.


Na jak krotkich dystansach? Bo takie po kilka kilometrow to chyba niezdrowe dla 2.2DTI, no i bedzie spalanie spore (ponad 1700kg do uciagniecia). Passat pewnie bedzie palil mniej. Liczac te 40kkm rocznie, przy cenie ropy 3.8 (tej lepszej, zeby sie pompa wtryskowa za czesto po nocy nie snila) to roznica w paliwie rocznie moze wyjsc i 3500zl, nie mowiac juz o tym, ze do TDI mozna spokojnie lac tansze - a wtedy roznica bedzie jeszcze wieksza. O komforcie jazdy Passatem sie nie wypowiadam, bo nie jechalem. Wnetrze, przynajmniej na zdjeciach, strasznie smutne i biedne.
Roman

#7 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 20 sierpnia 2007 - 16:26

TDi same w sobie są trwałe, tak jak silniki DTI opla. Wadą obu silników jest osprzęt, a nie sam silnik
Jeśli chodzi TDi i osprzęt to też cudów nie ma, turbo często pada, przepływka, a jak padną pompowtryski to sam wiesz, naprawa zawiechy to przy tym pryszcz.
W DTi opla padają pompy wtryskowe, ale zdecydowanie mniej słyszy się o turbo i pozostałym osprzęcie
Pozatym, DTi chodzi o niebo lepiej jak TDi, sam się przekonasz jak wsiądziesz do tego ciągnika. TDi są strasznie "twarde" mi osobiście bardzo niepodoba się kultura pracy TDI

#8 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 20 sierpnia 2007 - 18:26

ale osiagi i ekonomia TDI >>>>>>> DTI

#9 OFFLINE   jedros1

jedros1

    Mondeo Driver MK III Rs

  • 132 postów
  • Dołączył: 29-09-2006
  • Skąd: Nowy Dwór Maz / Warszawa

Napisany 20 sierpnia 2007 - 22:24

A jak wygląda sprawa z pompą wtryskową w 2.5 DTi???? :driver:
[you:6dd337b636]Zajrzyj TU koniecznie

Kupię Opla Omegę 2.2 DTi Rocznik 2002 - 2003

#10 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 sierpnia 2007 - 22:28

A jak wygląda sprawa z pompą wtryskową w 2.5 DTi???? :driver:


na to pytanie też chętnie posłucham odpowiedzi......... :mrgreen:

#11 OFFLINE   jedros1

jedros1

    Mondeo Driver MK III Rs

  • 132 postów
  • Dołączył: 29-09-2006
  • Skąd: Nowy Dwór Maz / Warszawa

Napisany 20 sierpnia 2007 - 22:40

A jak wygląda sprawa z pompą wtryskową w 2.5 DTi???? :driver:


na to pytanie też chętnie posłucham odpowiedzi......... :mrgreen:


No to szpece............ Słuchamy :peace:
[you:6dd337b636]Zajrzyj TU koniecznie

Kupię Opla Omegę 2.2 DTi Rocznik 2002 - 2003

#12 OFFLINE   jedros1

jedros1

    Mondeo Driver MK III Rs

  • 132 postów
  • Dołączył: 29-09-2006
  • Skąd: Nowy Dwór Maz / Warszawa

Napisany 21 sierpnia 2007 - 16:44

A jak wygląda sprawa z pompą wtryskową w 2.5 DTi???? :driver:


na to pytanie też chętnie posłucham odpowiedzi......... :mrgreen:


No panowie???? Zadałem pytanie i oczekuję odpowiedzi :) :driver: :komp:
[you:6dd337b636]Zajrzyj TU koniecznie

Kupię Opla Omegę 2.2 DTi Rocznik 2002 - 2003

#13 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 sierpnia 2007 - 19:08

A jak wygląda sprawa z pompą wtryskową w 2.5 DTi????


Nie ma żadnego problemu. Wtryskiwacze również są bezproblemowe (boscha).

#14 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 sierpnia 2007 - 20:03

kozawoj, jeżeli jeszcze myślisz nad Passatem to przeczytaj ten post:
http://forum.omegakl...p?p=98146#98146

#15 OFFLINE   kozawoj

kozawoj
  • 44 postów
  • Dołączył: 03-08-2006
  • Skąd: Olkusz

Napisany 22 sierpnia 2007 - 08:09

kozawoj, jeżeli jeszcze myślisz nad Passatem to przeczytaj ten post:
http://forum.omegakl...p?p=98146#98146


Dzięki za post. Bardzej wolę Omege, choć czasem mnie złości (teraz jestem w bieszczadach i check engine mi sie zaczął świecić podejrzewam czujnik poł. wałka. oprócz tego do roboty jeszcze łozyska przód i klamka tylnych drzwi :bad: ) i dobija mnie rdza przynajmniej w moim aucie. Poza tym jeździ się super, zero zmęczenia w trasie. Może warto dozbierać na Omege 2.5Dti... super fura ale trzeba dać ponad 30tys zł....
Co do Passata silniki Tdi są naprawde chwalone a dobrze wypasionej wersji bede musiał szukać długo. W Omedze 2.2Dti przeraża mnie koszt ewentualnej naprawy pompy, które wg wszystkich mojch rozmówców(mechanicy, handlarze) padają jak muchy i mówią , że tak na 70% padnie także w moim egzemplarzu.
Tanio! NOWE TELEFONY KOMÓRKOWE, zapraszam na allegro (nick:adamw2)lub osobiście do Olkusza lub Zawiercia. Dla forumowiczów i klubowiczów OKP specjalny upust:-) Pytanka proszę na GG lub email!

#16 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 sierpnia 2007 - 10:20

eeee, d*pa tam, a nie 70%, poza tym na gieldzie juz sie przyjelo, ze przy kupowaniu 2.0/2.2 DTI od razu sie targuje cene o 3tys mniej na naprawe pompy :lol:

#17 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 22 sierpnia 2007 - 20:59

A jak wygląda sprawa z pompą wtryskową w 2.5 DTi????


Nie ma żadnego problemu. Wtryskiwacze również są bezproblemowe (boscha).


tak są dostępne, ale ile kosztują??? Do DTi wtrsyki od 700zł/sztuka.
ps. niestety pompy padają w DTi jak muchy, zarówno w 2.0/2.2 jak i 2,5
Ten sam silnik 2,5 w BMW ma te same problemy. Jeden znajomy właśnie jest po wstępnych oględzinach swojej "piątki". Koszt naprawy pompy ok 3500zł
Nie wiem, sam w rozważam zakup w przyszłości diesla (omega), oczywiście przekonuje mnie tylko i wyłącznie mniejsze spalanie (+dostęp do ew. taniego ON)
Ale z drugiej strony przeraża mnie ew. serwis, a w dieslu są 3 newralgiczne elementy-turbo, pompa i wtryski. Fakty są takie, że te elementy są nietrwałe, i choć by nie wiem jakiej firmy było auto, odmawiają one posłuszeństwa zdecydowanie szybciej jak pozostały osprzęt silnika
I teraz po tych przemyśleniach doszedłem do wniosku, że na dłuższą metę, ekonomiczniej wyjdzie beznyniak+LPG, no chyba, że będziemy mieć szczęście, i diesel nie nawali w tym czasie.
Nawet jak by w przeciągu 50tyś km raz wywaliło mi uszczelkę pod głowicą z winy gazu, to i tak nic specjalnego poza tym nie ma prawa się stać, bo sam osprzęt silników benzynowych jest ok.

#18 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 sierpnia 2007 - 22:51

cath, ja na razie z diesli jestem wyleczony.... :mrgreen:

#19 OFFLINE   kozawoj

kozawoj
  • 44 postów
  • Dołączył: 03-08-2006
  • Skąd: Olkusz

Napisany 24 sierpnia 2007 - 14:13

Hm.... a może zostać jednak przy benzynie, marzy mi się 2,5 V6 tylko znowu te problemy z gazem(nie techniczne): 3600zł na wejściu za instalację gazową, ograniczająca straszliwie funkcjonalność bagażnika butla, spalanie z 15litrów na 100km, droższe przeglądy, filtry świece duperele...dla 2,5 v6 alternatywa to 2.0 lub 2.2 16v - cena instalacji ok 3000zł, spalanie ok 11litrów gazu, ale to już nie ta przyjemnośc z jazdy i nie ten dźwięk silnika...

ps. jechałem wczoraj Passatem 1.9 TDi 130KM- autko mniejsze i troszke mniej wygodne niż omega, pierwzse co bym do niego zamontował to podłokietnik :wink: Przyspieszenie i przyjemność jazdy OK! Tylko w Passacie znów straszą zawieszeniem, w skrajnych przypadkach co miesiąc 250zł na remonty zawieszenia. Nie ma róży bez kolców :sad: [/scroll]
Tanio! NOWE TELEFONY KOMÓRKOWE, zapraszam na allegro (nick:adamw2)lub osobiście do Olkusza lub Zawiercia. Dla forumowiczów i klubowiczów OKP specjalny upust:-) Pytanka proszę na GG lub email!

#20 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 sierpnia 2007 - 10:24

No fakt, w passatach są aluminiowe wachacze i jak się posypią, to koszta są spore. W najnowszych passatach B6 zrezygnowano z nich ponieważ koszty naprawy były duże, ale pamiętaj to, że są w paskach aluminiwe wachacze, wcale nie znaczy, że zaraz muszą się popsuć, to samo się tyczy pomp, wtrysków i turbin w silnikach diesla.

P.S. Jak ja kupowałem auto, to zrezygnowałem z BMW E39 właśnie przez aluminiowe podwójne wachacze, które kosztują krocie jakby trzeba je było wymienić. Kupiłem Omegę i przez 8 miesięcy władowałem w nią już 6tys :shock: .