Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

V6 - kopci na niebiesko


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Yhetroweer

Yhetroweer
  • 16 postów
  • Dołączył: 20-08-2009
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków

Napisany 28 kwietnia 2012 - 20:46

Witam Mam Problem z MV6 od jakiegoś tygodnia zaczeła kopcić na niebiesko ... i co najlepsze kopci tylko na 3-im biegu powyżej 3 tyś obrotów . Oleju nie bierze ani grama płyn chłodzący nie ubywa wczoraj wracałem starą trasa i w pewnym momencie zrobiła się strasznym mułem górki , które bez problemu pokonywała miała z nimi problem dławiło ją strasznie ... patrzyłem w książkę serwisową rozrząd był wymieniany w 2007 z wszystkimi podzespołami wtedy jeszcze wpisałem i tak myślę czy czasem filtr paliwa nie daje w się we znaki bo z wydechu czuć 98oktanów i pluje jakby wodą dodam jeszcze że sprawdzałem świece i olej był w nich czyli uszczelka do wymiany od zaworów jeszcze coś może być ?? problemów z zapaleniem nie ma pali od kopa jak zawsze nie wiem co jest grane Proszę o pomoc

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 kwietnia 2012 - 20:59

rozrzad powinien byc wymieniony w 2011 roku (4 lata albo 60 000 km) co do dymienia, albo padla ci membrana na odmie albo bierze olej przez pierscienie. powinienes zaczac od pomiaru kompresji z proba olejowa i bedzie wszystko wiadomo. tylko nim to zrobisz dokladnie wybierz olej z gniazd swiec bo bedzie przeklamanie. potem odpal niech przepali resztki dopiero jeszcze raz rozbierz i zmierz kompresje.




 


#3 OFFLINE   Yhetroweer

Yhetroweer
  • 16 postów
  • Dołączył: 20-08-2009
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków

Napisany 29 kwietnia 2012 - 10:39

Aha dzięki wielkie czyli narazie nie jeżdzić w trasy nią ??

#4 OFFLINE   qkasperq

qkasperq
  • 223 postów
  • Dołączył: 13-02-2010
  • Skąd: Radom/Białobrzegi

Napisany 29 kwietnia 2012 - 11:10

Aha dzięki wielkie czyli narazie nie jeżdzić w trasy nią ??



no raczej lepiej by było nie jeździć, a nie słychać jak by na jeden gar nie chodziła??
pierwsza Omega B 1996r. 2.0 16Vmanual kombi
obecnie Omega B Fl 2001r. 3.2 V6 automat sedan


WYPADEK - przeczytaj jak pomóc lub zachować się podczas takiej sytuacji.
http://www.straz.szczecin.pl/rz/wypadek.pdf


#5 OFFLINE   Yhetroweer

Yhetroweer
  • 16 postów
  • Dołączył: 20-08-2009
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków

Napisany 29 kwietnia 2012 - 14:47

właśnie nic równo pracuje możesz położyć zapalniiczke w pionie i nie spadnie obroty trzyma cały czas równo oleju nie bierze zawsze sprawdzam przed trasą

#6 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 kwietnia 2012 - 14:53

oleju nie bierze

zaczeła kopcić na niebiesko

Hmmm to moze masz jakies eksperymentalne paliwo ktore sie spala z niebieskim dymem :D

Kopcisz na niebiesko = palisz olej. Albo przez pierscienie bierze, albo prowadnice zaworowe albo uszczelniacze zaworowe.

#7 OFFLINE   Yhetroweer

Yhetroweer
  • 16 postów
  • Dołączył: 20-08-2009
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków

Napisany 29 kwietnia 2012 - 15:04

a faktycznie że zatankowałem i po pierwszych kilometrach a tym paliwie zaczeło się to dziać ...

#8 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 kwietnia 2012 - 15:23

przybek byś się nie zdziwił .... zatankowaliśmy kiedyś szemrane paliwko do Renault Mascotta i szarpała,dusiła się i spaliny miała nito niebieskie,ni to szare i było okrutnie czuć paliwem.Także myślę że mimo że to był diesl - reakcje mogą być różne na dziwne paliwko :)

 


 


 


#9 OFFLINE   Yhetroweer

Yhetroweer
  • 16 postów
  • Dołączył: 20-08-2009
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków

Napisany 29 kwietnia 2012 - 15:32

takie same ma Oma objawy ... dusi ja krztusi

#10 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 29 kwietnia 2012 - 15:42

Diesel to co innego!! W dieslu niebieski kolor spalin może oznaczać problem z kątem wtrysku. W benzynie nie ma innej możliwości - niebieskie spaliny = palimy olej.

#11 OFFLINE   Yhetroweer

Yhetroweer
  • 16 postów
  • Dołączył: 20-08-2009
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków

Napisany 29 kwietnia 2012 - 16:11

to by mi komputer pokazywał że szedł olej a pozatym sprawdzam na bagnecie przed każdą jazdą czy jest i jaki stan i zawsze taki sam nic nie ubywa

#12 OFFLINE   Yhetroweer

Yhetroweer
  • 16 postów
  • Dołączył: 20-08-2009
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków

Napisany 30 kwietnia 2012 - 21:00

zmierzyłem kompresje dzisiaj ma 10,7 Admosfery nie wiem ile ma być to dobrze czy źle ?

#13 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 kwietnia 2012 - 21:01

zmierzyłem kompresje dzisiaj ma 10,7 Admosfery nie wiem ile ma być to dobrze czy źle ?


Troche malo.

okolo 14 powinno byc

#14 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 01 maja 2012 - 02:16

Jeśli pomiar wykonany prawidłowo to szykuje się remont. Wszelka dokumentacja podaje 12 jako minimum. Zrób próbę olejową, będziesz wiedział co wymieniać (uszczelniacze czy pierścioniki).

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 maja 2012 - 08:26

przy stopniu sprezania 10.8:1 dla silnika x30xe kompresja wzorcowa powinna wynosic 12.96




 


#16 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 01 maja 2012 - 11:44

Ja znalazłem w dokumentacji 12-15 bar z dopuszczalną różnicą 1 bar.

#17 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 maja 2012 - 07:51

12 jest ok. wzorcowo masz 12.96. ale 15 to juz bedzie uszczelnianie olejem albo ostro zjechana glowica razem z zaworami :D jak u mnie




 


#18 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 03 maja 2012 - 00:32

A co powiesz na pomiar w którym najsłabszy wychodzi 14,5 a najmocniejszy przekracza 16? Przez gniazda świec widać że w środku czysto, tak samo czyste zawory ssące...

Bo takie cudo mam właśnie "w kawałkach" :D

#19 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 maja 2012 - 07:51

troche duza rozbieznosc. probe olejowa robiles ? moze ma jak u mnie ostro liznieta glowice albo manometr ci klamie :D




 


#20 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 03 maja 2012 - 17:47

Rozbieżność mnie też zastanawia, próby olejowej nie robiłem bo musiałbym manometr do diesla zastosować, a wtedy dokładność odczytu zabija (bo co to za różnica czy 15 czy 20 bar, nie?? :D). Sam manometr raczej :ok: nigdy cyrków nie robił, nie jest to żaden chinol, tylka w miarę stara porządna rzemieślnicza robota. Ma ktoś pomysł gdzie można oddać takie cudo do sprawdzenia i ew. kalibracji??