Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] wywala płyn podczas odpowietrzania!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Maniek91

Maniek91

    WPU 15153

  • 73 postów
  • Dołączył: 18-12-2011
  • Skąd: Pułtusk

Napisany 27 kwietnia 2012 - 09:16

próbuje odpowietrzyć uklad chłodniczy, odkręcam korek...pilnuje stanu ale przed włączeniem się wentylatora płyn jest wywalany ze zbiorniczka;/

co zrobić? jaka przyczyna?

#2 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 kwietnia 2012 - 10:53

Vka tak czasami ma..
ustaw nawiew na szybę, ogrzewanie na max, dmuchawa na max... odkręć korek i czekaj az się rozgrzeje do włączenia pierwszego biegu wentylatora.. wypluje bąbla i powinno byc :ok:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#3 OFFLINE   Maniek91

Maniek91

    WPU 15153

  • 73 postów
  • Dołączył: 18-12-2011
  • Skąd: Pułtusk

Napisany 27 kwietnia 2012 - 12:05

Benuś no czekałem aż bable wyjda i potem sytuacja się uspokaja...
ale za każdym włączeniem wentylatora się powtarza i znów wywala bąble...
po 4 razach cały czas to samo...
czyżby UPG?
nic innego do głowy mi nie przychodzi

#4 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2012 - 12:56

Jeśli chcesz być pewny czy to UPG to podjedź na jakiś warsztat niech sprawdzą czujnikiem płyn.U nas to kosztuje 10zł ale masz 99% pewności.A jaką masz temperaturę silnika i jak grzeje nagrzewnica?Czy są takie momenty że pomimo ciepłego (gorącego) silnika jak włączysz dmuchawę na grzanie to masz wrażenie że powietrze nie jest tak samo ciepłe?
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#5 OFFLINE   Maniek91

Maniek91

    WPU 15153

  • 73 postów
  • Dołączył: 18-12-2011
  • Skąd: Pułtusk

Napisany 27 kwietnia 2012 - 13:56

temperatura to 92-97 czyli według mnie w normie.,.
no właśnie nie, ładnie grzeje nagrzewnica...
ale jeśli nie uszczelka to co może powodować że w układzie ciągle są bąble?

#6 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 kwietnia 2012 - 13:57

Parownik chociażby...

#7 OFFLINE   Maniek91

Maniek91

    WPU 15153

  • 73 postów
  • Dołączył: 18-12-2011
  • Skąd: Pułtusk

Napisany 27 kwietnia 2012 - 14:03

Parownik chociażby...


tzn??

#8 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 kwietnia 2012 - 14:04

Być może powinieneś udać się do gazownika w celu sprawdzenia. Lub testowo wyłączyć instalację LPG z układu chłodzenia...

#9 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 kwietnia 2012 - 16:12

Układ sam się odpowietrza, po to masz odpowietrznik w korku. Zrób trochę kilometrów, dolej płynu do odpowiedniego stanu (najlepiej z rana, jak silnik zimny) i to wszystko.
I nie doszukuj się problemów, na gorącym zawsze będzie wywalać płyn ze zbiorniczka ja odkręcisz korek.

#10 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 kwietnia 2012 - 18:01

Układ sam się odpowietrza, po to masz odpowietrznik w korku. Zrób trochę kilometrów, dolej płynu do odpowiedniego stanu (najlepiej z rana, jak silnik zimny) i to wszystko.
I nie doszukuj się problemów, na gorącym zawsze będzie wywalać płyn ze zbiorniczka ja odkręcisz korek.


w pełni popieram - lejesz płyn, ugniatasz węże, jak poziom opadnie to dolewasz, zakręcasz korek i jedziesz. Potem uzupełniasz poziom i hajda.

#11 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 27 kwietnia 2012 - 19:03

w pełni popieram - lejesz płyn, ugniatasz węże, jak poziom opadnie to dolewasz, zakręcasz korek i jedziesz. Potem uzupełniasz poziom i hajda.


Czy dobze rozumnie?co wypluja to spowrotem dolac i smigac dalej i olac potencjalny problem bo V-ka tak ma?

#12 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 kwietnia 2012 - 19:04

w pełni popieram - lejesz płyn, ugniatasz węże, jak poziom opadnie to dolewasz, zakręcasz korek i jedziesz. Potem uzupełniasz poziom i hajda.


dokładnie, nie wiem po co to odkręcanie korka...:masakra:

#13 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2012 - 19:16

kiedy temp płynu zbliża się do 100 stopni bez korka płyn zaczyna wrzeć , dlatego go zaczyna wywalać

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#14 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 kwietnia 2012 - 19:39

kiedy temp płynu zbliża się do 100 stopni bez korka płyn zaczyna wrzeć , dlatego go zaczyna wywalać


dodatkowo można termostat uwalić

Czy dobze rozumnie?co wypluja to spowrotem dolac i smigac dalej i olac potencjalny problem bo V-ka tak ma?


nie, zalewasz płyn, uciskasz wąż żeby jak najwięcej powietrza wypluł, uzupełniasz, zakręcasz korek, odpalasz, czekasz aż się nagrzeje i jak się odpowietrzy to po ostygnięciu dolewasz do właściwego poziomu i jest. Nic tam nie wywala

#15 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2012 - 19:59

Ja od x-czasu jeżdżę z lekko dokręconym korkiem (tak tylko na minimalny opór) i w v-ce jeszcze nigdy czegoś takiego nie miałem.W XEVie z kolei to nawet kilka razy zgubiłem korek (tak lekko był przykręcony) i też nie ubywało płynu....Kumpel w Vectrze ma X25XE i jak miał takie same objawy to wyszła UPG.Teraz też jeździ z luźnym korkiem i nic mu nie ubywa....
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#16 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 kwietnia 2012 - 20:03

Ja od x-czasu jeżdżę z lekko dokręconym korkiem (tak tylko na minimalny opór) i w v-ce jeszcze nigdy czegoś takiego nie miałem.W XEVie z kolei to nawet kilka razy zgubiłem korek (tak lekko był przykręcony) i też nie ubywało płynu....Kumpel w Vectrze ma X25XE i jak miał takie same objawy to wyszła UPG.Teraz też jeździ z luźnym korkiem i nic mu nie ubywa....


a jaki jest powód tego że jeździsz z lekko dokręconym korkiem??

#17 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2012 - 20:13

Powód tego jest taki że kiedyś dawno dawno temu jak miałem jeszcze Kadetta to przez to że zaworki w korku nie działały ( i nie tylko ) rozwaliło mi wąż wodny i tak od tamtej pory jeżdżę z luźnym korkiem.Jeździłem tak w trzech Omegach, Kadecie, Mondeo, Astrze i Corsie i w żadnym aucie nic się nie działo.Poza tym oczywiście że gdy zaczął się tracić płyn to już było wiadomo że coś się dzieje.
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#18 OFFLINE   Maniek91

Maniek91

    WPU 15153

  • 73 postów
  • Dołączył: 18-12-2011
  • Skąd: Pułtusk

Napisany 27 kwietnia 2012 - 21:29

koledzy. podczas stania w korku wywaliło mi płyn przez korek!
podczas jazdy w trasie jest oki,
a najciekawsze że temperatura nie przekroczyła 97st:/
korek kupiłem nowy...wiec jest sprawny.
rece mi opadają...co zrobić??
może to bez znaczenia ale problemy zaczeły się +/- wtedy jak zmieniłem świece
i dodatkowo coś dzieje się z wskaźnikiem temp.
sytuacja wygląda tak-
jak auto ma ponad 1.5tys obrotów(nie ważne czy postój czy jada) to wskaźnik pokazuje normalnie 95-97 czyli norma
ale jeśli ujme gazu to wskazuwka w mega tempie idzie do góry! a jak dodam gazu w równie szybkim wraca na miejsce.
może jedno nie ma związku z drugim ale może komuś coś się skojarzy.
jeśli ktoś ma jakiś pomysł pomóżcie!

#19 OFFLINE   Exodos

Exodos

    LPG Powering

  • 88 postów
  • Dołączył: 28-11-2010
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 kwietnia 2012 - 11:36

Masz wodę czy płyn? Przy 97 stopniach płyn nie ma prawa wrzeć, gdyż ma on większą temperaturę wrzenia niż woda, przy zamarzaniu -37 temp. wrzenia jest przy ok 130 stopniach.

#20 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 kwietnia 2012 - 11:38

Masz wodę czy płyn? Przy 97 stopniach płyn nie ma prawa wrzeć, gdyż ma on większą temperaturę wrzenia niż woda, przy zamarzaniu -37 temp. wrzenia jest przy ok 130 stopniach.

Przy układzie zamkniętym tj. ciśnieniowym, woda ma wyższą temp wrzenia.