

[OB & OBFL] wywala płyn podczas odpowietrzania!!
#1
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 09:16
co zrobić? jaka przyczyna?
#2
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 10:53
ustaw nawiew na szybę, ogrzewanie na max, dmuchawa na max... odkręć korek i czekaj az się rozgrzeje do włączenia pierwszego biegu wentylatora.. wypluje bąbla i powinno byc :ok:

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#3
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 12:05
ale za każdym włączeniem wentylatora się powtarza i znów wywala bąble...
po 4 razach cały czas to samo...
czyżby UPG?
nic innego do głowy mi nie przychodzi
#4
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 12:56
Jak?? => Tak!!
#5
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 13:56
no właśnie nie, ładnie grzeje nagrzewnica...
ale jeśli nie uszczelka to co może powodować że w układzie ciągle są bąble?
#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 14:04
#9
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 16:12
I nie doszukuj się problemów, na gorącym zawsze będzie wywalać płyn ze zbiorniczka ja odkręcisz korek.
#10
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 18:01
Układ sam się odpowietrza, po to masz odpowietrznik w korku. Zrób trochę kilometrów, dolej płynu do odpowiedniego stanu (najlepiej z rana, jak silnik zimny) i to wszystko.
I nie doszukuj się problemów, na gorącym zawsze będzie wywalać płyn ze zbiorniczka ja odkręcisz korek.
w pełni popieram - lejesz płyn, ugniatasz węże, jak poziom opadnie to dolewasz, zakręcasz korek i jedziesz. Potem uzupełniasz poziom i hajda.
#11
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 19:03
w pełni popieram - lejesz płyn, ugniatasz węże, jak poziom opadnie to dolewasz, zakręcasz korek i jedziesz. Potem uzupełniasz poziom i hajda.
Czy dobze rozumnie?co wypluja to spowrotem dolac i smigac dalej i olac potencjalny problem bo V-ka tak ma?
#12
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 19:04
w pełni popieram - lejesz płyn, ugniatasz węże, jak poziom opadnie to dolewasz, zakręcasz korek i jedziesz. Potem uzupełniasz poziom i hajda.
dokładnie, nie wiem po co to odkręcanie korka...

#13
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 19:16
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#14
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 19:39
kiedy temp płynu zbliża się do 100 stopni bez korka płyn zaczyna wrzeć , dlatego go zaczyna wywalać
dodatkowo można termostat uwalić
Czy dobze rozumnie?co wypluja to spowrotem dolac i smigac dalej i olac potencjalny problem bo V-ka tak ma?
nie, zalewasz płyn, uciskasz wąż żeby jak najwięcej powietrza wypluł, uzupełniasz, zakręcasz korek, odpalasz, czekasz aż się nagrzeje i jak się odpowietrzy to po ostygnięciu dolewasz do właściwego poziomu i jest. Nic tam nie wywala
#15
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 19:59
Jak?? => Tak!!
#16
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 20:03
Ja od x-czasu jeżdżę z lekko dokręconym korkiem (tak tylko na minimalny opór) i w v-ce jeszcze nigdy czegoś takiego nie miałem.W XEVie z kolei to nawet kilka razy zgubiłem korek (tak lekko był przykręcony) i też nie ubywało płynu....Kumpel w Vectrze ma X25XE i jak miał takie same objawy to wyszła UPG.Teraz też jeździ z luźnym korkiem i nic mu nie ubywa....
a jaki jest powód tego że jeździsz z lekko dokręconym korkiem??
#17
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 20:13
Jak?? => Tak!!
#18
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 21:29
podczas jazdy w trasie jest oki,
a najciekawsze że temperatura nie przekroczyła 97st:/
korek kupiłem nowy...wiec jest sprawny.
rece mi opadają...co zrobić??
może to bez znaczenia ale problemy zaczeły się +/- wtedy jak zmieniłem świece
i dodatkowo coś dzieje się z wskaźnikiem temp.
sytuacja wygląda tak-
jak auto ma ponad 1.5tys obrotów(nie ważne czy postój czy jada) to wskaźnik pokazuje normalnie 95-97 czyli norma
ale jeśli ujme gazu to wskazuwka w mega tempie idzie do góry! a jak dodam gazu w równie szybkim wraca na miejsce.
może jedno nie ma związku z drugim ale może komuś coś się skojarzy.
jeśli ktoś ma jakiś pomysł pomóżcie!
#19
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2012 - 11:36
#20
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2012 - 11:38
Przy układzie zamkniętym tj. ciśnieniowym, woda ma wyższą temp wrzenia.Masz wodę czy płyn? Przy 97 stopniach płyn nie ma prawa wrzeć, gdyż ma on większą temperaturę wrzenia niż woda, przy zamarzaniu -37 temp. wrzenia jest przy ok 130 stopniach.