Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] cyrki z lakierem !!;/


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
34 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Benedykt

Benedykt
  • 115 postów
  • Dołączył: 21-01-2009
  • Skąd: Alwernia

Napisany 20 kwietnia 2012 - 23:35

jeżeli wypowiadasz się w temacie tzn. że masz minimum doświadczenie, proste. Chciałem tylko żebyś napisał co się stanie z takim lakierem ? skoro ty już coś takiego widziałeś


Dla mnie jest to prosta sprawa.Klar położony zbyt późno prędzej czy później zacznie pękać, a następnie kruszyć się i odpadać.Często i gęsto będzie odchodził wręcz płatami.I jest to normalna sprawa skoro praktycznie nie ma powiązania z lakierem bazowym.Wystarczy , że klar mikroskopijnie popęka, czego czasami wręcz gołym okiem się nie widzi i już zaczyna się problem bowiem w powietrzu jest wystarczająca ilość opadów przemysłowych z odrobinami metali, które dostają się między pory popękanego lakieru i zaczynają się pod nim utleniać.Do tego dochodzi promieniowanie UV i po zawodach - lakier zaczyna odpadać.Oczywiście poprzedza to najpierw zmatowienie lakieru, potem jego barwa wręcz kredowa , a na końcu już tylko odchodzi nawet płatami.

Ale zapewniam, że w skutek późno położonego klaru raczej nie pojawią się białe plamki czy kropki na lakierze, widziane głównie podczas wilgoci czy opadów deszczu.Bo to jest akurat bzdura.Tak jak ta, że klar jest zbyt cienki i po jednym polerowaniu zabawa się kończy.
Odpowiednio położony klar polerowałem już z 10 razy i jakoś do dzisiaj nie zszedł, więc jednak zabawa nie jest tylko na jeden raz.

No i nadal chciałbym się dowiedzieć od kolegi Karburatora - jak przygotowuje się powierzchnię pod klar - to tym razem może ja się dokształcę...

#22 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2012 - 06:19

winny zamieszania jest lakiernik
poprostu wlal zbyt malo lub wogole nie wlal do klaru utwardzacza

jesli na lakier spadają krople i tych miejscach robią sie biale plamki a jezeli auto stoi w bardzo duzej wilgotnosci lakier robi sie mleczny

zadne suszenie ani polerowanie nie pomze
trzeba zmatowac powierzchnie zeby sie nie przetrzec do bazy, wysuszyc dokladnie i polozyc klar od nowa

chyba ze patrzac pod swiatlo widac takie maciupkie bombelki na lakierze to wtedy trzeba zerwac caly klar, baze i polakierowac od nowa

karol88 dam sobie jajka obciąc ze jest tak jak napisalem
lakiernik mogl to zrobic nieswiadomie
bo kupując w sklepie klar w nieoryginalnym opakowaniu w mniejszej ilosci, zamiast utwardzacza sprzedawca wlal mu cos innego np.rozcienczalnik
lub zamiast utwardzacza do klaru akrylowego sprzedali mu utwardzacz do poliuretanu(tanszy) ktory jest zdecydowanie slabszy inie utwardza do konca(wogole miesza sie go w innych proporcjach)

jedz do goscia i niech poprawia
ja jak spiernicze robote to zagryzam zęby i robie od nowa bo zdaje sobie sprawe z tego ze to niemalo kosztuje
niech on zrobi tak samo i sie nie wykreca

#23 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2012 - 08:35

jakby wlał za mało utwardzacza to nawet pod paznokciem by się rysował, białe plamy pod klarem mogą być objawem niedoschniętej bazy. z klaru zrobi się mleko z powodu odparowywania rozpuszczalniku jeśli użył lakierów konwencyjnych czyli chemicznych.

Kolega benedykt też ma rację, gdyż każdy lakier jak i szpachla, konserwacja tzw baranek są materiałami porowatymi.
Przykładowo baza ze standox`a może nawet 12h leżeć w pomieszczeniu o normalnej wilgotności powietrza musi tylko zostać taki element przykryty przykładowo folią malarską ochronną. Spotkałem się również z delikatnym matowieniem bazy z sikkens`a na mokro p2500.

Co chodzi o macherów to widziałem i słyszałem co wyprawiają i naprawde nie ma dla nich rzeczy niemożliwych.

Lakiernik spaprał robote i tyle wg mnie i innych musi to poprawić.

 


#24 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2012 - 09:49

klar nawet bez utwardzacza wyschnie wystarczy go przez 30 min podstawic pod podczerwien
przeciez te wszystkie spraye bezbarwne to jest wlasnie klar bez utwardzacza i sie z tym takie same cuda dzieją

w tym przypadku baza nie ma tu nic do rzeczy wina lezy po stronie bezbarwnego i niewlasciwej proporcji lub niewlasciwego utwardzacza

moge sie zalozyc ze ten wlasnie klar po przetarciu szmatka zamoczoną w nitrze zrobilby sie miekki
a gdyby byl dobry utwardzacz i dobra proporcja to zaden rozpuszczalnik tego nie ruszy a tym bardziej krople deszczu

Spotkałem się również z delikatnym matowieniem bazy z sikkens`a na mokro p2500.

jak dla mnie glupota totalna

zmatowanie bazy uszkadza strukture koloru, ziarno sie wtedy nienaturalnie przeciera i w efekcie mamy nie ten odcien czy grubosc ziarna

#25 OFFLINE   Logan74

Logan74
  • 10 postów
  • Dołączył: 29-05-2010
  • Skąd: Bielawa

Napisany 21 kwietnia 2012 - 21:09

Witam .
Miałem bardzo podobną sytuację .Mleczny klar i plamy to wina lakiernika.U mnie po pomalowaniu (Ford) całych drzwi w dzień słoneczny nie było różnicy .Po deszczu miałem tam gdzie były krople pozostawał mleczny klar (drzwi były w kropki) . Jeżeli długo padało drzwi zmieniały odcień . Lakiernik coś bredził że się farby pogryzły . Kupił drugie drzwi i pomalował od nowa i było OK.

#26 OFFLINE   zozo

zozo
  • 183 postów
  • Dołączył: 05-02-2009
  • Skąd: Gliwice

Napisany 23 kwietnia 2012 - 19:31

no i Benedykt dzięki za wytłumaczenie :D op to mi chodziło, może źle się wypowiedziałem o dokształceniu. ale o taka wypowiedź właśnie mi chodziło bez nerwów o kartkówce :p pozdrowionka dla ciebie ;)
Poszukuje garażu, stodoły i ogólnie miejsca na wiosenną reanimacje blacharską mojej omegi.. ( mieszkam w bloku i nie mam gdzie tego zrobić :( )
dokładniej chodzi o lakierowanko błotnika i paru innych części

do 15 km od Gliwic.
jak coś to atakować mnie na PW .

POMÓŻ ZOZKOWI I JEGO OMEDZE :D

#27 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 20 sierpnia 2012 - 13:18

Panowie co to moze byc i jak to usunac jak mam plamy na masce jak by sie lakier łuszczył ? czym to usunać ?? :masakra:

#28 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 sierpnia 2012 - 16:29

Panowie co to moze byc i jak to usunac jak mam plamy na masce jak by sie lakier łuszczył


niczym tego nie usuniesz , trzeba na nowo pomalować , pewno klar źle położony

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#29 OFFLINE   Christo

Christo
  • 224 postów
  • Dołączył: 13-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 29 czerwca 2013 - 15:45

Witam!

Poniżej prezentuję uszkodzenia lakieru, które zaczęły się u mnie pojawiać nagle w ostatnim roku (auto mam od 4 lat). Pojawiło się praktycznie na całym aucie. Macie jakieś pomysły jak to można zlikwidować nie malując całego samochodu (wartość auta ok. 4-5 tys., koszt malowania co najmniej 3 tys. czyli bez sensu).

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek


Pozdrawiam!

#30 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 29 czerwca 2013 - 16:04

Jeśli ma to wyglądać tak jak z fabryki to nic bez malowania całości nie zrobisz...
Jeśli lakier bezbarwny schodzi na całym aucie, znaczy że było malowane, nie spotkałem jeszcze fabrycznego lakieru, w stanie jak na zdjęciach.
Możesz spróbować usunąć to co już fizycznie oddzieliło się od bazy i porobić zaprawki lakierem bezbarwnym, ale najprawdopodobniej i tak i tak wyjdą ciapki.
Ogólnie ciężki temat z Twoim autem... Jeśli masz jak w podpisie, 3.0 z 95 roku bez gazu, z lakierem w tym stanie, 3tys będzie ciężko dostać.

#31 OFFLINE   Christo

Christo
  • 224 postów
  • Dołączył: 13-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 29 czerwca 2013 - 16:35

Auta nie zamierzam sprzedawać, włożyłem w niego tyle i przeszedł również tyle, że zostanie jeszcze kilka lat i na złom.

Chciałem jednak coś zrobić z tym lakierem, bo z miesiąca na miesiąc jest co raz gorzej.

#32 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 czerwca 2013 - 16:57

Ktoś poprzedni źle położył klar i dlatego odchodzi, jedyne wyjście to pojechać do lakiernika i sie poradzić co zrobić, ale i tak pewnie będzie to nieopłacalne.

Albo kupuj części karoserii w kolorze, będzie taniej.

#33 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 czerwca 2013 - 17:10

moim zdaniem jeżeli plamy robią się na elementach ruchomych(tj. maska, drzwi, etc.) lepiej kupić te elementy w kolorze niż lakierować.

#34 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 czerwca 2013 - 09:31

Albo kupuj części karoserii w kolorze, będzie taniej

lepiej kupić te elementy w kolorze niż lakierować

Dokładnie. Szukaj po kodzie i wymieniaj.


I jak Coolisz pisał, fabryka to nie jest. Coś się z tym działo. Pewnie wymieniane były całe elementy (żeby Cię nie dobijać bardziej ;) ) ale lakiernik dał :pupa: po całości.

#35 OFFLINE   Christo

Christo
  • 224 postów
  • Dołączył: 13-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 30 czerwca 2013 - 13:11

Zdaję sobie sprawę, że lakier nie jest fabryczny, a auto było malowane. Cóż, to 18-letni samochód, które miało zapewne kilku właścicieli w Niemczech.

Na szczęście odchodzi głównie z maski i zapewne ją sobie pomaluję. Martwi mnie, że ni stąd ni zowąd wyszło na tylnym błotniku. Zastanawiam się jak to zabezpieczyć aby dalej nie szło. Zaprawek się nie boję, całe auto jest w zaprawkach.