Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Reduktor Prins


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 kwietnia 2012 - 14:50

Witam serdecznie.
Mam do zrobienia reduktor prinsa w mojej Omedze i do was pytanie:
1) Czy lepiej kupowac w Inter Carsie czy na Allegro??
Sa dwa typy i jeszcze nie wiem jaki. W Inter Carsie sa po 130zl i 170zl a na Allegro:
http://allegro.pl/ze...2251499213.html
http://allegro.pl/vs...2252069219.html
2) Moga one sie duzo roznic pod wzgledem zastosowanych materialow??
3) Czy taki zestaw naprawczy moze tyle kosztowac??
Slyszalem ze do innych reduktorow kosztuja nawet do 400zl :masakra:

#2 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 10 kwietnia 2012 - 16:03

Cena rzeczywiście niska, jakoś średnio wierzę że ma to coś wspólnego z oryginałem. Jeśli wolisz łatwiejszą możliwość reklamacji, wybierz InterCars...

#3 OFFLINE   mUody

mUody
  • 270 postów
  • Dołączył: 19-04-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 10 kwietnia 2012 - 16:38

1) z ktorego roku masz instalacje??
sa dwa typy parownikow:
a) starszy typ - dwie membrany
b) nowszy typ - jedna membrana
wg. tego dobierasz typ jaki potrzebujesz :)
2) Kupuje na allegro zawsze od Arka - Pasieka i nigdy nie zauwazylem, by byl to towar gorszej jakosci. Zamiennik spelniajacy swoje zadanie :) Szczegolnie, ze swego czasu byly dosc spore problemy z oryginalnym zestawem naprawczym do starego typu u dystrybutora a zamiennik nadal jest. Wiec jak najbardziej moge polecic. W koncu po co przeplacac :)
W parownikach 1szej generacji najczesciej zapycha sie iglica stad problemy z cisnieniem praca itd etc. Ale takie uroki naszego czystego gazu. A membrana nadal nadawala sie do uzytku.
3) Jak najbardziej moze tyle kosztowac :)
Za to zwroc uwage np. ile kosztuje jeden wtrysk ... Keihin'a a ile innych firm ;)
Tu masz szczegolowy opis jak rozebrac parownik na przykladzie starego typu - dwie membrany (link do konkurencji) -> http://www.motonews....76108&c=114&f=9
Jak masz jakies pytanie czy potrzebujesz jakas lekture to zapraszam

#4 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 kwietnia 2012 - 18:51

Wlasnie nie wiem z ktorego roku mam instalacje :( nie dostalem zadnej dokumentacji podczas zakupu :( wiem ze butla gazowa jest z 2005r ale nie koniecznie wtedy musieli zakladac gaz.

Z tego co patrze to mam identyczny reduktor jak tam jest czyszczony.

Wlasnie z tego krucca "zaworu bezpieczenstwa" ktory jest kolo wyjscia gazu, czesto ucieka mi gaz powodujac take gwizdzenie. Powiedzieli mi ze moze tamtedy uciekac wtedy gdy membrana peknie.

Bede musial rozebrac reduktor, zobaczyc jakiego typu jest i kupic na allegro :)

#5 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 15 kwietnia 2012 - 16:30

Witajcie ponawnie :)

Wczoraj wkoncu mialem troszke czasu i rozebralem reduktor.
Co sie okazalo jest to starego typu i ma dwie membrany.
Czarna membrana od gazu juz troche popekana wiec wymieniam.

Pytanie jest takie czy te dwa zestawy beda spelniac te same wlasnosci (chodzi mi o wybrzuszenie na czarnej membranie) ja mam takie wybrzuszenie a zestaw z allegro nie ma...

http://nagaz24.pl/ze...s,477,p,pl.html
http://allegro.pl/vs...2252069219.html

Co radzicie kupic w takiej sytuacji??
Czy ten zestaw z allegro bedzie dobrze pracowal i spelnial parametry jakie sa potrzebne??

#6 OFFLINE   mUody

mUody
  • 270 postów
  • Dołączył: 19-04-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 16 kwietnia 2012 - 16:16

Bierz od Pasieki wszystko bedzie ok :)
Wybrzuszenie samo sie zrobi jak skrecisz calosc z podkladka a pozniej parownik w jedna czesc. Przy okazji rozkrec caly zawor upustowy i pamietaj by tam tez wymienic uszczelnienie - maly oring w zestawie

#7 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 16 kwietnia 2012 - 16:50

I tak zrobie :) przynajmniej przyjdzie do domu i nie bede musial nigdzie jezdzic :p
Tak wiem taki malutki zielony :) wszystko mam opcykane jak rozkrecalem :)

#8 OFFLINE   mUody

mUody
  • 270 postów
  • Dołączył: 19-04-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 16 kwietnia 2012 - 18:33

Po regeneracji warto wpiac sie kompem i wyregulowac cisnienie parownika bo zapewne troche sie rozjedzie

#9 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 16 kwietnia 2012 - 20:03

Wiem, jeszcze do tego zaczalem krecic ta sruba od napiecia membrany ;/ Zaraz po zlozeniu jade do gazownikow :)

#10 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 30 kwietnia 2012 - 19:26

Witam ponownie.

Zmienilem ten zestaw naprawczy co mi doradziliście. Wszystko było ok, nawet udalo mi sie cisnienie ustawic. W zeszly poniedzialek bylem u gazownikow i stwierdzil ze go zalewalo. Ustawil mi wszystko w komputerze i bylo ok az do dzisiaj :masakra:
Odpalilem, jechalem, przelaczyl sie bez problemu i braklo mi gazu. Na Pb pojechalem zatankowac. Ruszajac ze stacji wlaczylem Lpg po czym wywalilo po 5 sec. Jadac 12 km wywalalo mi caly czas tak samo, jak chcialem wlaczyc. Nie zaleznie od temp. silnika.
Pomyslalem ze tloczek sie zawiesil, to rozebralem reduktor. Wszystko wyczyscilem i bylo ok przez 5 min (przy okazji zmatowilem lapme przez przypadek) :masakra2:

Problem w tym momencie polega na tym ze jak odpalam na gazie to obroty faluja przez 5 sec. i wywala ma Pb. Odpalajac na Pb i przelaczajac go tak samo obroty faluja i wywala.

Co mam zrobic bo mnie zarasz szlak jasny trafi, krew nagla zaleje :(:D

#11 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 30 kwietnia 2012 - 19:54

Masz możliwość podejrzeć jaka jest przyczyna problemu? Może coś nie halo z czujnikiem temperatury? Może ciśnienie jednak pada?

#12 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 30 kwietnia 2012 - 21:30

Wlasnie nie mam jak sprawdzic :( najblizszy komputer jest 60km ode mnie...
Czujnik temp. wydaje mi sie ze nie bo przalacza normalnie, tzn jak zawsze.
Cos mi sie wydaje ze wlasnie z cisnieniem bo jak mialem lekki wyciek gazu na spirali to chodzil wmiare normalnie i go nie wywalalo.

Prosze pomocy :(

#13 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 01 maja 2012 - 02:18

Gdybym musiał strzelać, to strzelałbym że mogło Ci się coś omsknąć przy składaniu parownika i nie daje rady utrzymać zadanego wymaganego ciśnienia jak tylko otworzy wtryski. Spróbuj, choć to nie jest dobra metoda, "na pałę" podbić ciśnienie i zobaczyć co się będzie działo.

#14 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 maja 2012 - 12:42

Wlasnie jak zakladalem membrany i ruszylem sruba ;/
Jak zlozylem rozkrecilem ja na maksa i skrecilem 3,5 obrotu co dalo mi 1,69 bar. Tak pokazal komputer jak pojechalem na regulacje. 1,60 bar powinno byc wiec gosciu nic nie zmienial tylko ustawil mi gaz.

#15 OFFLINE   mUody

mUody
  • 270 postów
  • Dołączył: 19-04-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 02 maja 2012 - 17:55

Prins w porownaniu do innych parownikow pracuje na wysokim cisnieniu
powinny byc 2 bary !!

zakladka vehicle:

low_level: 1.6
idle_level: 2.0

sugerowane ustawienia:
MARKA TYP ROK PROD. RC OFFSET CIŚNIENIE ROBOCZE TYP WTRYSK.
OPEL OMEGA 2.5 1999 134 -19 2.0 BAR 63CC
OPEL OMEGA MV6 3.0 1999 137 -18 2.0 BAR 63CC

ja mam bardzo zblizone ustawienia do tych powyzej i wszystko dziala

#16 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 maja 2012 - 20:06

Nie śledzę tematu od początku. Problemy z parownikiem Prins, po regeneracji to niestety brudny gaz i brak czystości przy regeneracji: zacina się ten mały tłoczek w samym środku. Zarysowanie ścianek parownika albo brud powoduje zacinanie się tego małego, metalowo-gumowego elementu. Reszta będzie w porządku jak pisali szanowni przedmówcy. Umiejętnie rozebrany nowy typ Prinsa (na oring po stronie wodnej) da się zrobić w aucie; stary typ, na dwie membrany lepiej wyjąć, bo szkoda płynu.
Najważniejsze przy składaniu to wyczyścić korpus ale nie porysować go narzędziem - używać do czyszczenia samego środeczka szpatułek do uszu i rozpuszczalnika/WD-40 ale nie nic metalowego!! Zestawy naprawcze są pozbawione wady oryginału: zacinającej się iglicy. Problem, wg. mnie tkwi najczęściej w tłoczku, który to tę iglicę popycha.

Membrana wpięta poprawnie w grzybek iglicy??

#17 OFFLINE   mUody

mUody
  • 270 postów
  • Dołączył: 19-04-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 02 maja 2012 - 20:16

Ja stawiam na zle ustawione cisnienie robocze - wpada w tryb awaryjny przez minimalne cisnienie. Rozbieralem juz kilka parownikow i mimo zestawow naprawczych zabite iglice to norma przez nasz "czysty" gaz :/
Ps. kolega ma stary typ parownika

#18 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 02 maja 2012 - 23:05

Prins w porownaniu do innych parownikow pracuje na wysokim cisnieniu
powinny byc 2 bary !!

zakladka vehicle:

low_level: 1.6
idle_level: 2.0

sugerowane ustawienia:
MARKA TYP ROK PROD. RC OFFSET CIŚNIENIE ROBOCZE TYP WTRYSK.
OPEL OMEGA 2.5 1999 134 -19 2.0 BAR 63CC
OPEL OMEGA MV6 3.0 1999 137 -18 2.0 BAR 63CC

ja mam bardzo zblizone ustawienia do tych powyzej i wszystko dziala


Ja sie na tym nie znam wiec pytam.
Jak bylem na regulacji to powiedzial ze cisnienie jest ustawione idealnie a bylo 1,69 bar. Dlaczego tak??

Zwiekszylem cisnienie o cwierc obrotu sruby i zobacze jak bedzie. Zapowiada sie obiecujaco. Nie mam jak sprawdzic wiec nie mam zielonego pojecia jakie moze byc teraz cisnienie ;/

zakladka vehicle:

low_level: 1.6
idle_level: 2.0


O co z tym chodzi??

#19 OFFLINE   mUody

mUody
  • 270 postów
  • Dołączył: 19-04-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 03 maja 2012 - 08:34

Ustawienia w programie
ciśnienie minimalne przy którym przełączy na benzyne
ciśnienie robocze

#20 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 03 maja 2012 - 10:32

Ustawienia w programie
ciśnienie minimalne przy którym przełączy na benzyne
ciśnienie robocze


Czyli mam sruba zwiekszyc cisnienie tak??
Czy musze jechac na komputer??