Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana oleju ASB


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
66 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 października 2014 - 16:47

mechanik powiedział że nie założona jest podkładka pod śrubę.
Musze coś z tym fantem zrobić

Najlepiej to założyć podkładkę pod śrubę.

z tego co czytam to te ASB nie mają wlewu.

Olej wlewa się przez tą śrubę (oczywiście po odkręceniu!!).

Czy jest jakiś prosty sposób na zmianę oleju i filtra w warunkach pod blokiem ?

:tak: wykopać kanał, albo zbudować najazd.

#42 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 066 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 października 2014 - 17:47

wykopać kanał, albo zbudować najazd.



masz gdziś dobrego spawacza, aby najazd zle pospawany nie zawalił sie?
ja zastosowałem włosie [konopie], bo podkładka nie trzymała,teraz jest ok..
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#43 OFFLINE   istota

istota
  • 25 postów
  • Dołączył: 14-04-2013
  • Skąd: wrszawa

Napisany 03 października 2014 - 18:16

Dziękuje za porady:D
No a tak do rzeczy załatwiłem podnośnik:p
następnie jaką metodą, proszę tak łopatologicznie ?
jaki olej ?
z tą konopiom to dobry pomysł :)

#44 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 października 2014 - 18:28

masz gdziś dobrego spawacza, aby najazd zle pospawany nie zawalił sie?

mam :tak:

#45 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 października 2014 - 19:31

nowa podkładka i dla pewności odrobinka
Dodany obrazek


dzisiaj byłem pod autem, prawie rok minął od wymian i automat suchy jak pieprz

#46 OFFLINE   istota

istota
  • 25 postów
  • Dołączył: 14-04-2013
  • Skąd: wrszawa

Napisany 03 października 2014 - 21:16

Dziękuje za rade :)
A co zmiany to znalazłem takie sposoby.
Co myślicie jaki będzie najlepszy ?
http://www.opelomega...php?f=21&t=4810
http://www.motonews....?op=fvt&t=12185
http://forum.opel24....rzynia-automat/

#47 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 października 2014 - 22:59

Jest opisane w sprawdzonych poradach :/

#48 OFFLINE   istota

istota
  • 25 postów
  • Dołączył: 14-04-2013
  • Skąd: wrszawa

Napisany 04 października 2014 - 15:52

Witam
http://forum.omegakl...read.php?t=9909
temat przerobiony !!!!
nadal są pytania, prośba to tych co wiedzą a nie domniemają.
jeśli dynamiczna wymiana polega na podaniu nowego oleju lub płynu plakującego przez otwór wyrównawczy, to powstaje pytanie?
jaki jest obieg oleju w skrzyni?
zgodnie z http://oto.to/schema...at/statidyn.pdf
olej który był już na ciepło przefiltrowany trafia do chłodnicy tam jest studzony i z powrotem trafia do skrzyni ?
jeśli tak to:
odkręcając miski czyszcząc zalewając nowym olejem (odkręcony otwór poziomu), następnie przewód wychodzący ze skrzyni do chłodnicy do pustego pojemnika, a przewód wchodzący do skrzyni do pojemnika z nowym olejem, przelanie około 4-5 litów, powinno załatwić sprawę. (no jeszcze wydmuchać chłodnice)
To tak teoretycznie, bo nie wiem czy na wejściu do skrzyni zassie olej z bańki?
Następnie przejechać się i dolać do stanu na "N"
sory ale czym innym się interesuje ale lubię robić sam ?

#49 OFFLINE   istota

istota
  • 25 postów
  • Dołączył: 14-04-2013
  • Skąd: wrszawa

Napisany 06 października 2014 - 11:16

Jaki olej polecicie dextron 2 czy dextron 3 z tego co czytałem to znawcy mówią że dextron 2. Trójka jest do nowych skrzyń a ar 35 to stara budowa.
jakie jest wsze zdanie?
czy możecie polecić jakiś filtr i uszczelki (podobno korkowe to shit co się sypie)
dzięki za rade i pozdrawiam

#50 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 października 2014 - 11:20

Jaki olej polecicie dextron 2 czy dextron 3 z tego co czytałem to znawcy mówią że dextron 2. Trójka jest do nowych skrzyń a ar 35 to stara budowa.
jakie jest wsze zdanie?
czy możecie polecić jakiś filtr i uszczelki (podobno korkowe to shit co się sypie)
dzięki za rade i pozdrawiam


Lej Nnjnowszego ATF'a GM, uszczelki oryginał bo inaczej o momencie dokręcania możesz zapomnieć , filtr każdy będzie dobry.

#51 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 października 2014 - 11:22

O wszystkim już było na forum WIELE razy.

Jacy to znawcy mówią, że dexron 2?

#52 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 października 2014 - 16:45

oryginalne uszczelki gumowe (tak lepiej ?)
z olei kup dexron 6

#53 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 października 2014 - 16:49

Uszczelki kup oryginalne GM a nie gumowe!

#54 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 października 2014 - 23:10

oryginalne uszczelki gumowe (tak lepiej ?)
z olei kup dexron 6


Jak kupisz gumową to powodzenia w dokręcaniu :). za***iście wyłazi spod śrub.

Ludzie oryginalne uszczelki są śmiesznie tanie. Zakładajcie takie. Mała kosztuje 26zł duża trochę więcej. Można ładnie wszystko momentem dokręcić , po co kombinować.

#55 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 października 2014 - 18:12

skręcone kluczem dynamometrycznym 5nm>12nm a po rozgrzaniu dociągnięte po pół obrotu i nie chce ciec

#56 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 października 2014 - 18:46

oryginalne uszczelki gumowe (tak lepiej ?)
z olei kup dexron 6


Jak kupisz gumową to powodzenia w dokręcaniu :). za***iście wyłazi spod śrub.


Co tu dopisać? NIE gumowe, da się ale trzeba uważać. Oryginalne nie są gumowe.

skręcone kluczem dynamometrycznym 5nm>12nm a po rozgrzaniu dociągnięte po pół obrotu i nie chce ciec


Po co?
Nie lepiej tak jak w instrukcji?
Z doświadczenia napiszę, 8nm starczy przy oryginalnej i nie trzeba nic dociągać.
Wręcz ODRADZAM dociąganie.


Było 500 razy a i tak pierdoły i farmazony.
Olej zmieniać dynamicznie, 8litrów i zaczął u mnie świeży lecieć.
Uszczelki oryginał GM a jak nie to nie gumowe, jakiś klingieryt lub coś takiego(z takiego materiału jest oryginał.
Polecam przyjrzeć się wałkowi wybieraka.
Nie dociągać za mocno! Jak by się pociło to nie dociągać a na pewno bardzo delikatnie bo zetnie się uszczelkę i mocno leci. W instrukcji jest chyba 12, ja się pomyliłem, dociągnąłem na 8 i było ok. Na pewno nie więcej jak 12 i na pewno nie dociągać bo łatwo ją ściąć i zaczyna mocno ciec.

#57 OFFLINE   Chorwat

Chorwat
  • 242 postów
  • Dołączył: 08-12-2015
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 marca 2016 - 19:15

Rok: 2001
Silnik: 3.2

 

Mam problem. Poprosiłem mechanika o sprawdzenie poziomu oleju w ASB i zaczęły się problemy. Oleju brakuje ok. 1-2l, a ten co jest - jest żółty. Dextron jest czerwony, więc mechanik nie chce dolewać Dexrona w obawie o uszkodzenie skrzyni, bo cholera wie, co to za żółtek w ogóle (nie dojdę do tego).

Opcje są takie:

1. Rozebrać skrzynie, zlać stary olej, przeczyścić (strasznie droga zabawa)

2. Wymienić dynamicznie na Dexron

 

Producent chyba zaleca statyczną wymianę?, ale może robił ktoś z was dynamiczną i nie zaszkodziło to skrzyni? Poradźcie proszę, co robić. Może macie jakiś inny patent?

Dodam tylko, że skrzynia działa na razie bez problemu.


Edytowany przez Chorwat, 10 marca 2016 - 20:03.


#58 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2016 - 21:37

Możesz wymienić dynamicznie :)

 

http://forum.omegakl...ana#entry165192


   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#59 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 marca 2016 - 22:09

Producent w ogóle mota się w zeznaniach odnośnie wymiany oleju w ASB ;)

 

Możesz śmiało wymieniać dynamicznie i nic złego się nie stanie ;)



#60 OFFLINE   Chorwat

Chorwat
  • 242 postów
  • Dołączył: 08-12-2015
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 marca 2016 - 22:18

Super, bo mechanior mnie nastraszył, że nie można :/ Jak rozumiem, pozbędę się dzięki takiej wymianie całości tego żółtego badziewia i nie będzie jakiegoś ryzyka wymieszania się starego oleju z nowym?