Nie chce przełączyć na gaz (sekwencja)
#1 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2007 - 06:37
Problem wygląda tak:
Co jakiś czas nie chce przełączyć na gaz i staje się to zawsze jak silnik jest już nagrzany.
najlepsze jest to że jak dobrze ostygnie to problem ustępuje na dłuższy czas lub przejade jakieś 10 km i znowu sie pojawia.
Miałem już wymieniony czujnik ciśnienia gazu i nic.
wymieniony został cały elektrozawór i cewka (przejechałem 1500 km i znowu)
Teraz to już nie wiem co to jest.
Dodam tylko że jak sprawdzali to gazu dalej nie puszcza elektrozawór i po wymianie jego przejechałem 1500 km i nic sie nie działo ale nie możliwe żeby znowu sie popsuł więc przyczyna musi tkwić gdzie indziej.
Mieliście może podobny problem?
Już zastanawiam się czy może to przez świece czy coś bo musiałbym już chyba wymienić
#2 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2007 - 07:27
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#3 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2007 - 07:36
ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? To przedstawie chłopakom gazownikom kilka możliwych przyczyn
#4 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2007 - 07:41
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#5 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2007 - 07:47
Ale czujnika temperatury w parowniku chyba nie sprawdzali bo wymieniali na nowy tylko czujnik ciśnienia gazu.
Ten czujnik temp jest bardzo prawdopodobny że szwankuje bo np dzisiaj rano załączam auto i też nie chce się załączyć tylko pika że jest błąd
Da sie to jakoś ręcznie coś zrobić żeby ruszył? bo do czwartku będe jeździł na benzynce a szkoda
#6 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2007 - 07:59
bo jeżeli pika, to masz złe wskazanie ciśnienia/poziomu gazu
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#7 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2007 - 08:05
Przecież wymieniali mi ten czujnik ciśnienia gazu i to nie było to.
Dzieje sie dokładnie tak:
najpierw słychać ten pstryk w butli i za jakąś sekunde zaczyna pikać i przełącza się na pb
#8 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2007 - 08:17
Sproboj jak sie samochod nie chce przelaczyc dac ogrzewanie na fulla ( poczekaj chwile) i jak sie wtedy przelaczy tzn, ze miales uklad zapowietrzony. Moze zdarzyc sie przy dolewkach plynu.
#9 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2007 - 08:19
#10 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2007 - 08:30
#11 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2007 - 08:35
A nie zmienie ich także dlatego że instalka jest na gwarancji i wszystko mam za darmoche robione tylko che im pomóc bo widze że sie starają
#12 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2007 - 08:52
no fachowcy to są akurat dobrzy bo już wiele aut zrobili i chodzą super więc wydaje mi się że może być u mnie coś nie tak czasem.
a ile V-ek zrobili :
#13 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2007 - 09:14
Okazalo sie, po podlaczeniu do kompa, ze po nagrzaniu centralka od gazu tracila informacje o predkosci obrotowej silnika i komp gazowy sie wylaczal przelaczajac na benzyne.
Chlopaki brali sygnal z cewek zaplonowych, jednak po konsultacji z "serwisem" przelaczyli na ktorys pin w komputerze benzynowym. Po tym problem zniknal.
U mnie: Elektronika KME.
Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB
Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"
#14 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2007 - 09:48
U mnie mialem identyczna sytuacje: po nagrzaniu nie chcial sie przelaczyc na gaz.
Okazalo sie, po podlaczeniu do kompa, ze po nagrzaniu centralka od gazu tracila informacje o predkosci obrotowej silnika i komp gazowy sie wylaczal przelaczajac na benzyne.
Chlopaki brali sygnal z cewek zaplonowych, jednak po konsultacji z "serwisem" przelaczyli na ktorys pin w komputerze benzynowym. Po tym problem zniknal.
U mnie: Elektronika KME.
czyli było źle założone
90% to dobry fachman = 100% zadowolenia
Grzegula , może na Twojej V-ce się uczyli dopiero , do tej pory robili same rzedówki.
#15 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2007 - 11:53
Dzisiaj nawet jak silnik ostygł nie chce sie przełączyć. Chyba to coś klękło na amen tylko mam nadzieje że przed przyjazdem do nich znowu mi sie nie naprawi
aha jeszcze dodam że sprawdzałem tę możliwość z zapowietrzonym układem i nie działa
Po podłączeniu do kompa komputer sygnalizuje tylko że jest brak gazu a w zbiorniku jest pełno.
jedyne co dało rade w kompie zauważyć to że minimalne ciśnienie gazu przy którym przełącza na pb jest nie właściwe i tyle. poza tym żadnych usterek poza tą że niby nie ma gazu w zbiorniku
Elektronika u mnie to STAG 300
#16 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2007 - 12:49
Po podłączeniu do kompa komputer sygnalizuje tylko że jest brak gazu a w zbiorniku jest pełno.
jedyne co dało rade w kompie zauważyć to że minimalne ciśnienie gazu przy którym przełącza na pb jest nie właściwe i tyle. poza tym żadnych usterek poza tą że niby nie ma gazu w zbiorniku
no to powinni z tym związaną przyczyne szukać
męcz ich do skutku
nawet po kilka razy w tygodniu, muszą to zrobić
#17 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2007 - 12:52
Po podłączeniu do kompa komputer sygnalizuje tylko że jest brak gazu a w zbiorniku jest pełno.
no to masz odpowiedź na Twoje pytanie, uwalony pływak w butli
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#18 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2007 - 13:48
To jak to teraz zrobią? przecież tam jest prawie pełny zbiornik gazu. Ale coś mi sie nie chce wierzyć że jest tam pływak. Serio?? :shock:
Zaraz zaraz... ale przecież ten wskaźnik w środku przy kontrolerze pokazuje bardzo dobrze ile jest gazu.
Sam już nie wiem.
Poprostu twardy orzech do zgryzienia i tyle.
#19 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2007 - 13:58
no właśnie a jak pokazuje na butli?
#20 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2007 - 14:07
To teraz reasumując kto co obstawia za usterkę a zabłysnę przed gazownikami