Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nie chce przełączyć na gaz (sekwencja)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Grzegula

Grzegula
  • 98 postów
  • Dołączył: 26-07-2007
  • Skąd: Rawicz

Napisany 14 sierpnia 2007 - 06:37

Mam sekwencje STAG i wszystko chodzi super i nawet mało pali tylko od początku założenia instalacji co jakiś czas nie chce przełączyć na gaz. Oczywiście chłopaki gazownicy starają się i szukają co to może być ale poruszając temat na tym forum spróbuję im pomóc.
Problem wygląda tak:

Co jakiś czas nie chce przełączyć na gaz i staje się to zawsze jak silnik jest już nagrzany.
najlepsze jest to że jak dobrze ostygnie to problem ustępuje na dłuższy czas lub przejade jakieś 10 km i znowu sie pojawia.

Miałem już wymieniony czujnik ciśnienia gazu i nic.
wymieniony został cały elektrozawór i cewka (przejechałem 1500 km i znowu)
Teraz to już nie wiem co to jest.
Dodam tylko że jak sprawdzali to gazu dalej nie puszcza elektrozawór i po wymianie jego przejechałem 1500 km i nic sie nie działo ale nie możliwe żeby znowu sie popsuł więc przyczyna musi tkwić gdzie indziej.

Mieliście może podobny problem?

Już zastanawiam się czy może to przez świece czy coś bo musiałbym już chyba wymienić
Chcesz wygrać przejazd niebieską limuzyną? Wyślij SMS o treści HWDP na numer 997 ;)

#2 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2007 - 07:27

stawiam na złe podłączenie parownika, zamarza, lub na tyle spada temperatura, że czujnik przełącza na Pb i nie pozwala załączyć z powrotem LPG


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#3 OFFLINE   Grzegula

Grzegula
  • 98 postów
  • Dołączył: 26-07-2007
  • Skąd: Rawicz

Napisany 14 sierpnia 2007 - 07:36

hmmm.... ale przecież to zachowuje się różnie a ostatnio to nawet 1500 km przejechałem bez żadnej usterki a jak byłby podłączony źle ten parownik to chyba problem pojawiałby się cały czas prawda? Tzn tak logicznie myśląc to ta wymiana elektrozaworu i cewki nic by nie pomogla a jednak dość długo nic sie nie działo

ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? To przedstawie chłopakom gazownikom kilka możliwych przyczyn
Chcesz wygrać przejazd niebieską limuzyną? Wyślij SMS o treści HWDP na numer 997 ;)

#4 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2007 - 07:41

wszystko zależy od tego, czy np. włączałeś klimę, może być też uwalony czujnik temperatury w parowniku - sprawdzali go :?:


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#5 OFFLINE   Grzegula

Grzegula
  • 98 postów
  • Dołączył: 26-07-2007
  • Skąd: Rawicz

Napisany 14 sierpnia 2007 - 07:47

jechałem może z 500 km na klimie i nic
Ale czujnika temperatury w parowniku chyba nie sprawdzali bo wymieniali na nowy tylko czujnik ciśnienia gazu.
Ten czujnik temp jest bardzo prawdopodobny że szwankuje bo np dzisiaj rano załączam auto i też nie chce się załączyć tylko pika że jest błąd
Da sie to jakoś ręcznie coś zrobić żeby ruszył? bo do czwartku będe jeździł na benzynce a szkoda
Chcesz wygrać przejazd niebieską limuzyną? Wyślij SMS o treści HWDP na numer 997 ;)

#6 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2007 - 07:59

Grzegula, ale pika Ci kontroler i dopiero wtedy przełącza na Pb, czy po prostu przełącza bez żadnego sygnału :?:
bo jeżeli pika, to masz złe wskazanie ciśnienia/poziomu gazu


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#7 OFFLINE   Grzegula

Grzegula
  • 98 postów
  • Dołączył: 26-07-2007
  • Skąd: Rawicz

Napisany 14 sierpnia 2007 - 08:05

no pika mi kontroler i potem dopiero przełącza na pb a to coś zmienia?
Przecież wymieniali mi ten czujnik ciśnienia gazu i to nie było to.

Dzieje sie dokładnie tak:

najpierw słychać ten pstryk w butli i za jakąś sekunde zaczyna pikać i przełącza się na pb
Chcesz wygrać przejazd niebieską limuzyną? Wyślij SMS o treści HWDP na numer 997 ;)

#8 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2007 - 08:17

MOze ci sie uklad chlodniczy zapowietrza i nie puszcza na reduktor.
Sproboj jak sie samochod nie chce przelaczyc dac ogrzewanie na fulla ( poczekaj chwile) i jak sie wtedy przelaczy tzn, ze miales uklad zapowietrzony. Moze zdarzyc sie przy dolewkach plynu.

#9 OFFLINE   Grzegula

Grzegula
  • 98 postów
  • Dołączył: 26-07-2007
  • Skąd: Rawicz

Napisany 14 sierpnia 2007 - 08:19

no szczerze mówiąc to dolewałem do pełna płynu a ogrzewania to już daaawno nie włączałem więc z tym układem chłodzenia to też jest chyba prawdopodobne. Musze sprawdzić
Chcesz wygrać przejazd niebieską limuzyną? Wyślij SMS o treści HWDP na numer 997 ;)

#10 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 sierpnia 2007 - 08:30

zmień fachowców ,bo coś mi się wydaje że możesz mieć coś źle podłączone i mówi Piterek

#11 OFFLINE   Grzegula

Grzegula
  • 98 postów
  • Dołączył: 26-07-2007
  • Skąd: Rawicz

Napisany 14 sierpnia 2007 - 08:35

no fachowcy to są akurat dobrzy bo już wiele aut zrobili i chodzą super więc wydaje mi się że może być u mnie coś nie tak czasem.
A nie zmienie ich także dlatego że instalka jest na gwarancji i wszystko mam za darmoche robione tylko che im pomóc bo widze że sie starają
Chcesz wygrać przejazd niebieską limuzyną? Wyślij SMS o treści HWDP na numer 997 ;)

#12 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 sierpnia 2007 - 08:52

no fachowcy to są akurat dobrzy bo już wiele aut zrobili i chodzą super więc wydaje mi się że może być u mnie coś nie tak czasem.


a ile V-ek zrobili :?:

#13 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 sierpnia 2007 - 09:14

U mnie mialem identyczna sytuacje: po nagrzaniu nie chcial sie przelaczyc na gaz.
Okazalo sie, po podlaczeniu do kompa, ze po nagrzaniu centralka od gazu tracila informacje o predkosci obrotowej silnika i komp gazowy sie wylaczal przelaczajac na benzyne.
Chlopaki brali sygnal z cewek zaplonowych, jednak po konsultacji z "serwisem" przelaczyli na ktorys pin w komputerze benzynowym. Po tym problem zniknal.
U mnie: Elektronika KME.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#14 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 sierpnia 2007 - 09:48

U mnie mialem identyczna sytuacje: po nagrzaniu nie chcial sie przelaczyc na gaz.
Okazalo sie, po podlaczeniu do kompa, ze po nagrzaniu centralka od gazu tracila informacje o predkosci obrotowej silnika i komp gazowy sie wylaczal przelaczajac na benzyne.
Chlopaki brali sygnal z cewek zaplonowych, jednak po konsultacji z "serwisem" przelaczyli na ktorys pin w komputerze benzynowym. Po tym problem zniknal.
U mnie: Elektronika KME.


czyli było źle założone

90% to dobry fachman = 100% zadowolenia
Grzegula , może na Twojej V-ce się uczyli dopiero , do tej pory robili same rzedówki.

#15 OFFLINE   Grzegula

Grzegula
  • 98 postów
  • Dołączył: 26-07-2007
  • Skąd: Rawicz

Napisany 14 sierpnia 2007 - 11:53

być może coś jest źle założone ale jeżeli chodi o ilość zrobionych przez nich V-łek to w tygodniu co najmniej jedną robią a ostatnio kumplowi bmw serii 7 robili z 4,5 litrowym 8 cylindrowym piecem robili i też chodzi dobrze więc widocznie u mnie im się coś przytrafiło
Dzisiaj nawet jak silnik ostygł nie chce sie przełączyć. Chyba to coś klękło na amen tylko mam nadzieje że przed przyjazdem do nich znowu mi sie nie naprawi

aha jeszcze dodam że sprawdzałem tę możliwość z zapowietrzonym układem i nie działa
Po podłączeniu do kompa komputer sygnalizuje tylko że jest brak gazu a w zbiorniku jest pełno.
jedyne co dało rade w kompie zauważyć to że minimalne ciśnienie gazu przy którym przełącza na pb jest nie właściwe i tyle. poza tym żadnych usterek poza tą że niby nie ma gazu w zbiorniku

Elektronika u mnie to STAG 300
Chcesz wygrać przejazd niebieską limuzyną? Wyślij SMS o treści HWDP na numer 997 ;)

#16 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 sierpnia 2007 - 12:49

Po podłączeniu do kompa komputer sygnalizuje tylko że jest brak gazu a w zbiorniku jest pełno.
jedyne co dało rade w kompie zauważyć to że minimalne ciśnienie gazu przy którym przełącza na pb jest nie właściwe i tyle. poza tym żadnych usterek poza tą że niby nie ma gazu w zbiorniku


no to powinni z tym związaną przyczyne szukać
męcz ich do skutku
nawet po kilka razy w tygodniu, muszą to zrobić

#17 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2007 - 12:52

Po podłączeniu do kompa komputer sygnalizuje tylko że jest brak gazu a w zbiorniku jest pełno.


no to masz odpowiedź na Twoje pytanie, uwalony pływak w butli


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#18 OFFLINE   Grzegula

Grzegula
  • 98 postów
  • Dołączył: 26-07-2007
  • Skąd: Rawicz

Napisany 14 sierpnia 2007 - 13:48

o kurde!! to tam jest pływak? jasny gwint!!! myślałem że jest tylko czujnik ciśnienia i tyle.
To jak to teraz zrobią? przecież tam jest prawie pełny zbiornik gazu. Ale coś mi sie nie chce wierzyć że jest tam pływak. Serio?? :shock:

Zaraz zaraz... ale przecież ten wskaźnik w środku przy kontrolerze pokazuje bardzo dobrze ile jest gazu.
Sam już nie wiem.
Poprostu twardy orzech do zgryzienia i tyle.
Chcesz wygrać przejazd niebieską limuzyną? Wyślij SMS o treści HWDP na numer 997 ;)

#19 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 sierpnia 2007 - 13:58

tak tam jest napewno pływak, przecież gaz w butli jest w stanie ciekłym.
no właśnie a jak pokazuje na butli?

#20 OFFLINE   Grzegula

Grzegula
  • 98 postów
  • Dołączył: 26-07-2007
  • Skąd: Rawicz

Napisany 14 sierpnia 2007 - 14:07

na butli też dobrze pokazuje i to jest właśnie najdziwniejsze

To teraz reasumując kto co obstawia za usterkę a zabłysnę przed gazownikami
Chcesz wygrać przejazd niebieską limuzyną? Wyślij SMS o treści HWDP na numer 997 ;)