Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kontrolka ładowania świeci się po wył. stacyjki co jest?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 stycznia 2013 - 14:33

Czyli puki co próbować podładować akumulator?


Podładuj to nic nie kosztuje.

#22 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 stycznia 2013 - 14:50

Jak sie pali kontrolka aku bez kluczyka to masz 2 wyjscia w zasadzie:
- uszkodzony altek (auto wtedy teoretycznie odpali)
- uszkodzona kostka stacyjki (nie odpali).
A oma z xevem odpala nawet jak napiecie na aku bez obciazenia jest w okolicach 11,5V a podczas rozruchu spada do 9,5V - wtedy mamy dodatkowe info o slabym aku w postaci migania/palenia sie kontrolki ABS w trakcie rozruchu.

#23 OFFLINE   komtur

komtur
  • 41 postów
  • Dołączył: 06-08-2012
  • Skąd: Gliwice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 21 stycznia 2013 - 15:02

Podładuj to nic nie kosztuje.


Zabieram się do ładowania. Jakby co to się odezwę.

#24 OFFLINE   lotusso

lotusso
  • 74 postów
  • Dołączył: 27-07-2011
  • Skąd: EPA
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 stycznia 2013 - 22:16

miałem tak samo. kontrolka na zgaszonym, auto nie chce odpalić - alternator padł... pamiętam, że płytka diodowa była do wymiany bodajże... wymieniłem razem regulatorem przy okazji... altek wytrzymał ponad pół roku i znowu padł, tym razem nie ładował ale odpalał... założono nowy (regenerowany przez LAUBER) i znowu padł po pół roku....

#25 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 stycznia 2013 - 22:34

kolego jak pali się kontrolka ładowania to masz zwarcie miałem to samo w 2.0 DTI to jest zabezpieczenie auto nie odpali poniewaz układ wykrył zwarcie i zablokował wzbudzenie do alternatora pewnie jakbyś sprawdził to by go nie było ... ja nie wiedząc o tym podłączyłem wzbudzenie na krótko i co zaczęła mi się palić instalacja ale dzięki temu odkryłem gdzie jest zwarcie ... na 90% to jest twój problem......

#26 OFFLINE   komtur

komtur
  • 41 postów
  • Dołączył: 06-08-2012
  • Skąd: Gliwice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 24 stycznia 2013 - 17:27

To był alternator. Cały do wymiany. Tak przynajmniej stwierdził mechanik. Nie miałem wyboru i zerowe pojecie na ten temat więc go wymieniłem. Tylko ta cena....
Oby służył jak najdłużej:)

Pozdrawiam

#27 OFFLINE   lotusso

lotusso
  • 74 postów
  • Dołączył: 27-07-2011
  • Skąd: EPA
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2013 - 20:22

jaki kupiłeś ? i ile kosztował ?

#28 OFFLINE   komtur

komtur
  • 41 postów
  • Dołączył: 06-08-2012
  • Skąd: Gliwice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 25 stycznia 2013 - 14:37

jaki kupiłeś ? i ile kosztował ?


Nie mam pojęcia. Powiedział, że jakiś regenerowany. Z robocizną zapłaciłem 350 PLN.
Chyba za drogo.

#29 OFFLINE   PiotrDHL

PiotrDHL
  • 22 postów
  • Dołączył: 18-02-2011

Napisany 29 stycznia 2013 - 20:13

Nie mam pojęcia. Powiedział, że jakiś regenerowany. Z robocizną zapłaciłem 350 PLN.
Chyba za drogo.


Chyba przepłaciłeś:masakra:
W poprzednim altku padły mi łożyska i kupiłem ze szrotu za 100 PLN. - lux chodził.
I tu po roku zaczął sie problem.
Wszystko było OK do dziś , aż tu wracam z pracy, jakieś 3 km. od domu zaczął jakoś ciężej pracować. Jeszcze przystanek pod sklepem i tu rozsterka:o
Kontrolka aku po wyjęciu kluczyka świeci.
Szybkie zakupy i...z oporami, ale odpalił.
Dojechałem do domu, macha w górę,... wszystko na miejscu, ale coś śmierdzi.
Wyłączyłem silnik, dotknąłem altka i od razu łapa w śnieg :(
Ślad został, bo miał chyba ze 200 stopni:masakra:
I tu pytanie:
od czego się tak zagrzał?...
jest zwarcie...to pewne, ale czy to prostownik altka, regulator, diody, czy zwarcie na byle przewodzie przy takiej chlapie jak dziś?
Bateria będzie ładowana przez noc.
Jutro wyjmę alternator i mam stary na części, więc na co stawiacie?

#30 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 29 stycznia 2013 - 21:45

najprawdopodobniej któryś mostek "plusowy" lub "minusowy"(diody prądowe dostały zwarcia).na zgaszonym silniku zmierz jaki prąd jest pobierany z aku (na "oko" przy podłączaniu klemy będzie iskrzyć).ewentualnie padł regulator napięcia i daje na maxa ładowanie altek,ale bez miernika to dokładnie nie sprawdzisz.

#31 OFFLINE   PiotrDHL

PiotrDHL
  • 22 postów
  • Dołączył: 18-02-2011

Napisany 30 stycznia 2013 - 13:19

najprawdopodobniej któryś mostek "plusowy" lub "minusowy"(diody prądowe dostały zwarcia).na zgaszonym silniku zmierz jaki prąd jest pobierany z aku (na "oko" przy podłączaniu klemy będzie iskrzyć).ewentualnie padł regulator napięcia i daje na maxa ładowanie altek,ale bez miernika to dokładnie nie sprawdzisz.


Czyli na początek do podmiany regulator, a jak nie to cały tył ze starego alternatora:(
Zobaczę co mu pomoże i opiszę. ;)