Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Turbina - czy się bać!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Kocio

Kocio
  • 15 postów
  • Dołączył: 11-09-2009

Napisany 18 marca 2012 - 20:11

W czasie jazdy turbina zaczęła piszczeć, spadła drastycznie moc, silne zadymienie - myślałem że się zapalę.
Po zatrzymaniu nie mogłem wyłączyć silnika ale po chwili sam zgasł.
Po otworzeniu maski dym z okolicy turbosprężarki, przewód dolotowy wklęsły.
Sprawdziłem stan oleju, poniżej kreski. Po wlaniu 1 litra też nic nie widać, więcej nie lałem tylko laweta i do mechanika.
Ciekawe czy skończy się tylko na turbinie?
Proszę o ocenę sytuacji i ewentualne rady co dalej robić.::oonie:

#2 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 marca 2012 - 21:02

po objawach widać ze sie turbo rozszczelniła , w sytuacji dymienia i braku możliwości zgaszenia należy zdławić auto tzn ręczny 4 hamulec i pościć sprzęgło

należy zdemontować węzę i sprawdzić jak wygląda turbina od strony powietrza i potem dalej będzie można coś powiedzieć

#3 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 18 marca 2012 - 21:55

Zależy ile oleju zdążyłeś przepalić. Z reguły kończy się na turbosprężarce tylko, albo na dewastacji całego silnika (widziałem TDI jak rozkręciło się do około 8000 obrotów zanim silnik się dosłownie rozleciał). 4 bieg może być zbyt mało, czasem i 5 nie daje rady... Oby sprzęgło wytrzymało i się nie uślizgnęło!! Mnie kiedyś uratowała 1m zaspa śnieżna jak podjąłem się doprowadzić auto klienta do siebie na wymianę turbosprężarki.

#4 OFFLINE   klimeek

klimeek
  • 128 postów
  • Dołączył: 22-09-2010
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 18 marca 2012 - 22:06

turbo do wymiany (regeneracji) zalejesz olej do silnika i nic mu nie będzie.Ale nie powiem mogłeś go zdławic biegiem a tak to olej napędzał turbo do ostatniej kropli...

#5 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 marca 2012 - 22:20

pozostaje jeszcze rozszczelnienie dolotu... ale to juz hardcorowe :)

#6 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 19 marca 2012 - 01:09

Raczej rozłączenie... Ale ciężko to zrobić jak się jedzie. A ja miałem przygodę podczas jazdy. I to dalekiej - z Zakopanego pod Warszawę... Dojechałem za Piotrków Trybunalski, dalej niestety laweta.

#7 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 19 marca 2012 - 09:06

obiawy typowe dla rozsczelnienia się turbiny. olej zassała i silnik palił na wzbogaconej mieszance paliwowej otrzymując gratis olej silnikowy. i tu się zaczynają schody. bo albo będziesz miał szczęście i tylko turbina do wymiany, albo kapa silnika a dlaczego?
zazwyczaj kiedy silnik dostanie dodatkowo olej do komory spalania to wskakuje na wysokie obroty, nie zawsze, ale przeważnie. teraz tak, olej który dostał sie do komory spalania, nie ma takich właściwości sprężania co paliwo i powietrze, skutkiem tego mogą być odkształcone korbowody tłoków. jeżeli silnik nie wskoczył na wysokie obroty, to raczej na 100% będziesz miał szczęście że nić poważnego się nie stało. wymień turbinę, pamiętaj aby cały układ dolotowy dobrze wyczyścić, gdyż w nim znajduję się olej po awarii turbiny. najwięcej oleju znajdziesz w intercoolerze, będzie dosłownie zalany. jak tego nie zrobisz, to po ponownym zapaleniu, silnik będzie zasysał olej który sie w tym układzie znajduje.

musisz sprawdzić dlaczego turbina sie uszkodziła. sprawdź czy miałeś cały układ dolotowy do turbiny szczelny, czy gdzieś jakiś przewód nie miał uszkodzeń, nie był odczepiony, czy turbina przypadkiem nie zassała obcego ciała, uszkadzając łopatki, wirnik i uszczelnienia.

i jeszcze się zapytam, jaki olej miałeś wlany w silniku?

jeszcze mnie tylko zastanawia, bo nie wiem jak to jest w DTI.

czy przewód z odmy jest podpięty do układu dolotowego do turbiny czy za turbina, czy do obudowy filtra.
bo olej w układzie dolotowym może byc tez z odmy.
w niektórych silnikach odma jest wpięta przed turbina, i kiedy silnik wywala olej przez odme(przedmuchy w silniku) to turbina zasyssając powietrze pomaga jeszcze szybciej wyssać olej z silnika. może się okazac że turbine masz jeszcze sprawna a silnik wyrzygał olej przez odme, potem poleciał turbiną, dalej układem dolotowym do kolektora ssącego i i do komory spalania.
jak tak się stało, to winy szukaj w seperatorzę oleju w odmie, lub silnik dostał przedmuchów. dla jasności pierścienie się skończyły i sprężone powietrze dostaje się do skrzyni korbowej(dół silnika) i robi się podciśnienie wywalając olej odmą

jeżeli odma jest przed turbina, to można łatwo to sprawdzić. zdejmujesz przewód dochodzący do turbiny i zobacz czy przed turbina jest olej, jeżeli będzie tylko tyle co na ścinkach zatłuszczone to nie szkodzi, bo zawsze odma wywala drobinki oleju, ale jeżeli będzie go dużo, jak palcem go zgarniesz i będzie kapał to na 100% olej poszedł odmą. jeżeli będzie czysto, a zdejmiesz przewód za turbiną, ten co leci do kolektora ssącego po drodze najpierw do intercoolera, tak czy siak czy winna bedzie odma czy turbina, to na 100% będzie tam bardzo dużo oleju.
możesz też sprawdzić odmę w taki prosty domowy sposób. odpinasz ja z układu dolotowego z turbina,( układ ten z turbiny musisz zaślepić) kocówka co szła do układu dolotowego przed turbina wkładasz do 4l bańki. w bańce zrób odpowietrzenie. w czasie jazdy daj mu troszkę powera i się zatrzymaj. jak odma rzyga olejem to będziesz go widział w bańce. odpowietrzenie w bańce zrób duże bo inaczej ci ją ciśnienie rozerwie.
często mechanicy przy takiej awarii pierwsze co, stawiają diagnozę jako uszkodzenie turbiny, jest to kosztowna naprawa, a po naprawie sie okazuje że objaw dalej jest taki sam. ci co regenerowali turbinę ,reklamacji nie uwzględniają, podając przyczynę błędu montażu przez mechanika, czyli nie wyczyszczony układ dolotowy i jesteśmy narażeni na następne koszty.
życzę ci aby to była tylko turbina, bo jak odma rzyga olejem, to się kłania remont silnika.
chodź rzygająca odma nie musi skutkować uszkodzonym silnikiem, ale nie wiem jak jest rozwiązany w tym silniku układ kolektor ssący-pokrywa silnika-odma. w niektórych samochodach kolektor ssący jest jednym elementem np z pokrywą silnika, a odma wychodzi tez z pokrywy. gdy pojawi sie nieszczelność pomiędzy kolektorem ssącym a pokrywą silnika, to ciśnienie z turbiny, zamiast iść do komory spalania, nieszczelnością z kolektora ssącego, dostaje sie pod pokrywę silnika czyli na głowice a tam wyciska olej przez odmę, w skutek tego głowica jest nie smarowana i możemy ją szybko wykończyć.

masz opisane różne przyczyny. wiec wiesz jak i gdzie szukać i uważaj na nieznających się mechanikach.
powodzenia
Powyższy Post Wyraża Jedynie Opinię Autora W Dniu Dzisiejszym.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny


NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem


http://figop.digart.pl/

#8 OFFLINE   Kocio

Kocio
  • 15 postów
  • Dołączył: 11-09-2009

Napisany 19 marca 2012 - 11:34

Dzięki za dobre rady.
Wszystko prawie jasne, oś turbiny w 2 częściach, trudno wymyślić z jakiego powodu.
Teraz pytanie co dalej a co najważniejsze za ile?.
Pozdrawiam

#9 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 19 marca 2012 - 12:27

Zregeneruj turbo. Mogę z czystym sumieniem polecić firmę Auto Karambol. Korzystałem wielokrotnie z jej usług, również w zakresie przerabiania turbosprężarek. Zawsze wszystko wykonane bardzo dobrze i co najważniejsze terminowo! Moim zdaniem poziom cen jak na jakość usługi jest bardzo dobry.

A przyczyna pęknięcia wałka? Z reguły po prostu zużycie, wałek pracuje w panewce a kręci się naprawdę szybko (dziesiątki do stukilkudziesięciu tysięcy obrotów na minutę). Może przewód zasilający turbo w olej, lub spływ oleju są uszkodzone i wtedy takie usterki też mogą się zdarzyć.

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 marca 2012 - 13:22

Dzięki za dobre rady.
Wszystko prawie jasne, oś turbiny w 2 częściach, trudno wymyślić z jakiego powodu.
Teraz pytanie co dalej a co najważniejsze za ile?.
Pozdrawiam


wyslij turbine do www.diesel-technika.pl cena pewnie 1000-1200 pln za komplet. za firme recze wlasna glowa.




 


#11 OFFLINE   Kocio

Kocio
  • 15 postów
  • Dołączył: 11-09-2009

Napisany 19 marca 2012 - 18:03

obiawy typowe dla rozsczelnienia się turbiny. olej zassała i silnik palił na wzbogaconej mieszance paliwowej otrzymując gratis olej silnikowy. i tu się zaczynają schody. bo albo będziesz miał szczęście i tylko turbina do wymiany, albo kapa silnika a dlaczego?
zazwyczaj kiedy silnik dostanie dodatkowo olej do komory spalania to wskakuje na wysokie obroty, nie zawsze, ale przeważnie. teraz tak, olej który dostał sie do komory spalania, nie ma takich właściwości sprężania co paliwo i powietrze, skutkiem tego mogą być odkształcone korbowody tłoków. jeżeli silnik nie wskoczył na wysokie obroty, to raczej na 100% będziesz miał szczęście że nić poważnego się nie stało. wymień turbinę, pamiętaj aby cały układ dolotowy dobrze wyczyścić, gdyż w nim znajduję się olej po awarii turbiny. najwięcej oleju znajdziesz w intercoolerze, będzie dosłownie zalany. jak tego nie zrobisz, to po ponownym zapaleniu, silnik będzie zasysał olej który sie w tym układzie znajduje.

musisz sprawdzić dlaczego turbina sie uszkodziła. sprawdź czy miałeś cały układ dolotowy do turbiny szczelny, czy gdzieś jakiś przewód nie miał uszkodzeń, nie był odczepiony, czy turbina przypadkiem nie zassała obcego ciała, uszkadzając łopatki, wirnik i uszczelnienia.

i jeszcze się zapytam, jaki olej miałeś wlany w silniku?

jeszcze mnie tylko zastanawia, bo nie wiem jak to jest w DTI.

czy przewód z odmy jest podpięty do układu dolotowego do turbiny czy za turbina, czy do obudowy filtra.
bo olej w układzie dolotowym może byc tez z odmy.
w niektórych silnikach odma jest wpięta przed turbina, i kiedy silnik wywala olej przez odme(przedmuchy w silniku) to turbina zasyssając powietrze pomaga jeszcze szybciej wyssać olej z silnika. może się okazac że turbine masz jeszcze sprawna a silnik wyrzygał olej przez odme, potem poleciał turbiną, dalej układem dolotowym do kolektora ssącego i i do komory spalania.
jak tak się stało, to winy szukaj w seperatorzę oleju w odmie, lub silnik dostał przedmuchów. dla jasności pierścienie się skończyły i sprężone powietrze dostaje się do skrzyni korbowej(dół silnika) i robi się podciśnienie wywalając olej odmą

jeżeli odma jest przed turbina, to można łatwo to sprawdzić. zdejmujesz przewód dochodzący do turbiny i zobacz czy przed turbina jest olej, jeżeli będzie tylko tyle co na ścinkach zatłuszczone to nie szkodzi, bo zawsze odma wywala drobinki oleju, ale jeżeli będzie go dużo, jak palcem go zgarniesz i będzie kapał to na 100% olej poszedł odmą. jeżeli będzie czysto, a zdejmiesz przewód za turbiną, ten co leci do kolektora ssącego po drodze najpierw do intercoolera, tak czy siak czy winna bedzie odma czy turbina, to na 100% będzie tam bardzo dużo oleju.
możesz też sprawdzić odmę w taki prosty domowy sposób. odpinasz ja z układu dolotowego z turbina,( układ ten z turbiny musisz zaślepić) kocówka co szła do układu dolotowego przed turbina wkładasz do 4l bańki. w bańce zrób odpowietrzenie. w czasie jazdy daj mu troszkę powera i się zatrzymaj. jak odma rzyga olejem to będziesz go widział w bańce. odpowietrzenie w bańce zrób duże bo inaczej ci ją ciśnienie rozerwie.
często mechanicy przy takiej awarii pierwsze co, stawiają diagnozę jako uszkodzenie turbiny, jest to kosztowna naprawa, a po naprawie sie okazuje że objaw dalej jest taki sam. ci co regenerowali turbinę ,reklamacji nie uwzględniają, podając przyczynę błędu montażu przez mechanika, czyli nie wyczyszczony układ dolotowy i jesteśmy narażeni na następne koszty.
życzę ci aby to była tylko turbina, bo jak odma rzyga olejem, to się kłania remont silnika.
chodź rzygająca odma nie musi skutkować uszkodzonym silnikiem, ale nie wiem jak jest rozwiązany w tym silniku układ kolektor ssący-pokrywa silnika-odma. w niektórych samochodach kolektor ssący jest jednym elementem np z pokrywą silnika, a odma wychodzi tez z pokrywy. gdy pojawi sie nieszczelność pomiędzy kolektorem ssącym a pokrywą silnika, to ciśnienie z turbiny, zamiast iść do komory spalania, nieszczelnością z kolektora ssącego, dostaje sie pod pokrywę silnika czyli na głowice a tam wyciska olej przez odmę, w skutek tego głowica jest nie smarowana i możemy ją szybko wykończyć.

masz opisane różne przyczyny. wiec wiesz jak i gdzie szukać i uważaj na nieznających się mechanikach.
powodzenia


Dzięki za obszerną wypowiedż, sugestie przekazałem swojemu mechanikowi bo ja nie mam możliwości "grzebania" w aucie,
pozdrawiam.

Zregeneruj turbo. Mogę z czystym sumieniem polecić firmę Auto Karambol. Korzystałem wielokrotnie z jej usług, również w zakresie przerabiania turbosprężarek. Zawsze wszystko wykonane bardzo dobrze i co najważniejsze terminowo! Moim zdaniem poziom cen jak na jakość usługi jest bardzo dobry.

A przyczyna pęknięcia wałka? Z reguły po prostu zużycie, wałek pracuje w panewce a kręci się naprawdę szybko (dziesiątki do stukilkudziesięciu tysięcy obrotów na minutę). Może przewód zasilający turbo w olej, lub spływ oleju są uszkodzone i wtedy takie usterki też mogą się zdarzyć.


Może faktycznie był "suchy" bo mechanik mówił że niby turbina powinna być "zlana" olejem.Dwa dni przed zdarzeniem auto stało pochylone na jeden bok i faktycznie mignęła kontrolka niedostatku oleju ale położyłem to na karb tego pochylenia i zrobiłem od tego momentu jeszcze ok. 100 km.
Teraz to i tak po ptokach, czekam na naprawę turbiny i rozmyślam czy nie walnęło coś więcej.
Po wszystkich operacjach pochwalę się wynikami i kosztami,
pozdrawiam.

#12 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 20 marca 2012 - 06:56

z tego co mi sie wydaje olej nie powinien sie cofnąć z rurki i z pompy , gdyż w pompie jest zaworek zwrotny , chyba ze u Ciebie jest uszkodzona pompa oleju albo masz zatkany któryś z kanałów w bloku silnika
ja tez mam silnik 2.2 dti i sam robiłem sobie ok 20 tys temu turbo profilaktycznie , dlatego ze kupiłem auto a brakowało mocy , okazało się ze wężyk podciśnienia był uszkodzony, dałem nowe części i jest ok , chodź włączę z błędem p0400.

a jak chcesz zrobić turbo to moge zrobic za cene 800-900 zł we Wrocławiu.

#13 OFFLINE   Kocio

Kocio
  • 15 postów
  • Dołączył: 11-09-2009

Napisany 21 marca 2012 - 17:11

Mam jeszcze jedno pytanie w temacie, mianowicie jak przed montażem zakręcić rozrusznikiem bez odpalania auta /B FL/aby sprawdzić czy podawany jest olej na turbinę?
Z góry dziękuję za zainteresowanie

#14 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 21 marca 2012 - 18:19

Po pierwsze - turbinę przy montażu zalewa się olejem. Po drugie - odepnij wtyczki elektr. od pompy i kręć do woli.

#15 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 marca 2012 - 18:21

ale chyba samo kręcenie nie da takiego cienienia oleju, czy się mylę?

#16 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 21 marca 2012 - 18:34

Zalewa się ręcznie - w samo turbo troszkę i w przewód po przykręceniu do turbo też. Potem na rozruszniku chodzi tylko o to żeby napełnić cały układ.

#17 OFFLINE   Kocio

Kocio
  • 15 postów
  • Dołączył: 11-09-2009

Napisany 21 marca 2012 - 19:56

Dzięki za porady, zastosuję się do wszystkich a szczególnie do "wtyczki" od pompy, myślę, że ją wyczaję.
Pozdrawiam.

Po pierwsze - turbinę przy montażu zalewa się olejem. Po drugie - odepnij wtyczki elektr. od pompy i kręć do woli.


Myślę, że wyjmę bezpiecznik od pompy paliwa i powinno wystarczyć do zakręcenia rozrusznikiem bez odpalenia.

#18 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 marca 2012 - 21:26

w ten sposób zapowietrzysz cały układ:masakra: i jednak może odpalić

#19 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 21 marca 2012 - 21:54

A odpowietrzanie 2.0 i 2.2 to fajna robota :D

#20 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 marca 2012 - 06:37

ja już przy wymianie filtra choć był zalany paliwem to miałem problem z odpaleniem , a gorzej było jak czyściłem kolektor ssący , bo zdejmowałem rurki od wtrysków , to nie radze takich rzeczy robić