

uszkodzony rozrząd - i co teraz?
#21
OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 22:43
wrzuce link ktory moze sie przydac
http://bmw-diesel.pl...opic.php?t=2343
a w temacie
to ja bym jednak obstawial wymiane silnika na inny z w miare pewnego zrodla
wtedy temat do ogarniecia w kwocie do 2tys i auto smiga
ja przedwczoraj przekladalem silnik w swojej lamadze
kupilem od jednego z uzytkowinikow forum
przekladalem sam w garazu
i po kilku przejazdzkach kolo domu jestem zadowolony
skompletowanie rozrzadu moze sie okazac bardzo kosztowne
zrobisz rozrzad, moze i glowice bedzie trzeba
a za jakis czas padnie panewka czy sworzen, czy peknie tlok
z remontem nie ma pewnosci ze bedzie jeszcze smigac przez wiele lat tak samo jak z kompletnym silnikiem przelozonym z innego auta
z tym ze przy przekladce silnika napewno bedzie taniej i szybciej i stresu tyle nie bedzie
przekladka jest do ogarniecia bez problemu w 2 dni w jedna osobe
bo tak mi z tym zeszlo a mechanikiem nie jestem
troche wiedzy teoretycznej z internetu i dalem rade
#22
OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 23:03

#23
OFFLINE
Napisany 17 marca 2012 - 03:09
#24
OFFLINE
Napisany 17 marca 2012 - 07:14
i obawiam sie ze 5 tysiecy dla tego silnika mogloby braknac
rozrzad to okolo 800 czesci
glowica kompletna moze wyjsc nawet do 1500 zalezy co jest dobre a co trzeba zmieniac
jesli trzeba zmieniac tloki to nadwymiarowe kosztuja od 230zl za sztuke x6 to jest prawie 1400
+ szlify
panewki kolbenshmidta albo inne markowe to min 500 zl
+szlif walu bo pewnie bedzie to konieczne, regeneracja korbowodow lub ich wymiana
i juz mamy ponad 4 tys na same czesci
bez szlifow
o robociznie nie wspominajac
a jeszcze pompa oleju moze sie okazac do regeneracji
jakas rolka, srubka czy inna pier**la moze wyskoczyc
szpilki glowicy tez nowe by wypadalo zalozyc
trzeba jeszcze kupic uszczelki
upg to okolo 250 zl
uszczelki do pokrywy rozrzadu
i tym sposobem koszt remontu przekroczyl wartosc auta
oczywiscie nie jest powiedziane ze wszystko o czym napisalem jest do wymiany
ale moze sie tak okazac:(
mozna taniej ale jaki sens robic remont polowy silnika
a to tylko silnik
jeszcze pozostaje osprzet ktory warto sprawdzic, pompa, wtryski, turbo,altek,rozrusznik,pasek altka i klimy,
po remoncie oczywiscie warto zalac dobrym olejem, najlepiej pelnym syntetykiem
4 litry kosztują okolo 150-170 zl za jakis dobry olej, no chyba ze na allegro troche taniej bedzie
a do tego silnika z pustą chlodnica i puszką filtra wejdzie 8 litrow do polowy stanu na bagnecie
wszystko niestety kosztuje:pokoj:
#25
OFFLINE
Napisany 17 marca 2012 - 09:16
ja za główne płaciłem 470 PLN i korbowe 400 PLN sa takie same w 2,5 TD i DTI, ja w swój silnik wpompowałem 4500 PLN, sam komplet uszczelek rainza kosztował mnie 1300 PLN, z czego uszczelka pod pokrywę rozrządu dostępna tylko serwis (w bmw taniej o połowe niż w oplu), 250 PLN szlif wału bo oryginał się nie nadawał (na szczęście miałem drugi i nie musiałem wydawać 900 PLN, korbę która pękła też miałem drugą) jedyne czego nie zmieniłem to rozrząd został stary, bo był napięty jak baranie jaja i pierścionki na tłokach nie było czasu juz szukać i trochę tego żałuje go tego śruby czapy, sprawdzenie wtryskiwaczy i jakieś pierdółki które wyszły przy okazji i się nazbierało 4500 PLNpanewki kolbenshmidta albo inne markowe to min 500 zl
#26
OFFLINE
Napisany 17 marca 2012 - 10:54
ja za główne płaciłem 470 PLN i korbowe 400 PLN sa takie same w 2,5 TD i DTI, ja w swój silnik wpompowałem 4500 PLN, sam komplet uszczelek rainza kosztował mnie 1300 PLN, z czego uszczelka pod pokrywę rozrządu dostępna tylko serwis (w bmw taniej o połowe niż w oplu), 250 PLN szlif wału bo oryginał się nie nadawał (na szczęście miałem drugi i nie musiałem wydawać 900 PLN, korbę która pękła też miałem drugą) jedyne czego nie zmieniłem to rozrząd został stary, bo był napięty jak baranie jaja i pierścionki na tłokach nie było czasu juz szukać i trochę tego żałuje go tego śruby czapy, sprawdzenie wtryskiwaczy i jakieś pierdółki które wyszły przy okazji i się nazbierało 4500 PLN
a wiec sporo
jesli do tego doliczyc rozrzad i pierscienie to ladna sumka
#27
OFFLINE
Napisany 17 marca 2012 - 11:48
#28
OFFLINE
Napisany 18 marca 2012 - 20:23
no i dalej mam dylemat. z jednej strony wolał bym kupić 2 ale może być tez tak ze będzie chodził jak młocarnia. Z drugiej, zrobię to będę jeździł ale naprawa może okazać się za droga dla mnie, bo jednak trochę nazbiera się części które będzie trzeba wymienić no i plus uszczelki. Myślę ze przy naprawie nie zmieszczę się w 1500zł a po tyle chodzą silniki na allegro na gwarancji.
#29
OFFLINE
Napisany 19 marca 2012 - 00:09
#30
OFFLINE
Napisany 19 marca 2012 - 15:27
#31
OFFLINE
Napisany 22 marca 2012 - 08:58
Dałem za sprawny silnik jakieś 1600 zł z gwarancją rozruchową na miesiąc.(goły słupek)
Z tego co się orientowałem remont to koszt około 4 000 do 6000 złociszy.
Mam kolegę który zna te motorki i mówi że lepiej tego nie remontować.
W moim zimową porą urwało się denko tłoka na 4 cylindrze.
Na własne życzenie, ponieważ przed długą trasą przegazowałem go zaraz po uruchomieniu. Było jakieś minus 20 stopni.
Obecnie oma jest na sprzedaż w całości lub na części. Oczywiście ze sprawnym silnikiem.
http://otomoto.pl/sh...44485&preview=1
#32
OFFLINE
Napisany 28 marca 2012 - 19:12
co należy wymontować itp
#33
OFFLINE
#34
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2012 - 20:57
#35
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2012 - 05:05
jeśli będziesz miał czujnik w misce podpięty to będzie działałco jeśli kupie silnik z samochodu ktorego komputer pokładowy nie pokazywał np stanu oleju a moj pokazuje. czy po wymianie bedzie nadal to działało?
#36
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2012 - 09:16
zaoszczedzi ci to czasu w razie niepowodzenia przy odpalaniu nowego silnika
#37
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2012 - 19:56
Po drugie. silnik który zamierzam wstawić pochodzi z samochodu z automatem czyli jak dobrze się orientuje to trzeba bedzie wymienić łożysko, czy może coś jeszcze?
Pomóżcie mi jeszcze w tym.
#38
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2012 - 20:16
i kolektor ssacy i bedzie pasowac
bedzie smigac bez problemu
wymienic trzeba tylko lozysko
najlepiej wyjmij swoje bez sciagacza zeby sie nie uszkodzilo najlepiej wyciskaj na smar i wcisnij do nowego silnika
bedzie wszystko pasowac
#39
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2012 - 16:20