Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

uszkodzony rozrząd - i co teraz?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2012 - 22:43

troche moze nie w temacie ale
wrzuce link ktory moze sie przydac
http://bmw-diesel.pl...opic.php?t=2343

a w temacie
to ja bym jednak obstawial wymiane silnika na inny z w miare pewnego zrodla
wtedy temat do ogarniecia w kwocie do 2tys i auto smiga

ja przedwczoraj przekladalem silnik w swojej lamadze
kupilem od jednego z uzytkowinikow forum
przekladalem sam w garazu
i po kilku przejazdzkach kolo domu jestem zadowolony

skompletowanie rozrzadu moze sie okazac bardzo kosztowne

zrobisz rozrzad, moze i glowice bedzie trzeba
a za jakis czas padnie panewka czy sworzen, czy peknie tlok
z remontem nie ma pewnosci ze bedzie jeszcze smigac przez wiele lat tak samo jak z kompletnym silnikiem przelozonym z innego auta
z tym ze przy przekladce silnika napewno bedzie taniej i szybciej i stresu tyle nie bedzie
przekladka jest do ogarniecia bez problemu w 2 dni w jedna osobe
bo tak mi z tym zeszlo a mechanikiem nie jestem
troche wiedzy teoretycznej z internetu i dalem rade

#22 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 16 marca 2012 - 23:03

i po przeczytaniu nie całego linka,ważną sprawą jest dokręcanie zębatki na wałku rozrządu kluczem dynamometrycznym,bo w przypadku przeskoczenia rozrządu na łańcuchu,blokujące się zawory o tłoki,spowodują przesunięcie sie trybka względem skreconego z nim wałka,dzięki czemu się nie połamią-pokrzywią(przy odp.szczęściu),wszystko się poprzestawia w inne punkty pracy rozrządu,ale jest możliwość ustawienia wszystkiego od nowa,chyba że ktoś ma wielkiego pecha.:o

#23 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 17 marca 2012 - 03:09

Zasadniczo jeśli robię silnik (obojętne czy dla siebie czy dla klienta) to nie ma opcji żeby nie pojeździł kilka lat. Bo jak robię i widzę że np. tłoki już mają luzy to wymieniam tłoki/tuleje itp. itd. Zgoda - to kosztuje, ale przynajmniej jest pewność że klient nie wróci po 3 dniach z awanturą. A po przekładce silnika, nawet sprawdzonego - niby jest kompresja, ciśnienie oleju, wymieniam rozrząd, płyny i oleje żadnej pewności nie ma!!

#24 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 marca 2012 - 07:14

robilem sobie kalkulacje ile taki remont moze kosztowac
i obawiam sie ze 5 tysiecy dla tego silnika mogloby braknac
rozrzad to okolo 800 czesci
glowica kompletna moze wyjsc nawet do 1500 zalezy co jest dobre a co trzeba zmieniac
jesli trzeba zmieniac tloki to nadwymiarowe kosztuja od 230zl za sztuke x6 to jest prawie 1400
+ szlify
panewki kolbenshmidta albo inne markowe to min 500 zl
+szlif walu bo pewnie bedzie to konieczne, regeneracja korbowodow lub ich wymiana

i juz mamy ponad 4 tys na same czesci
bez szlifow
o robociznie nie wspominajac

a jeszcze pompa oleju moze sie okazac do regeneracji
jakas rolka, srubka czy inna pier**la moze wyskoczyc
szpilki glowicy tez nowe by wypadalo zalozyc
trzeba jeszcze kupic uszczelki
upg to okolo 250 zl
uszczelki do pokrywy rozrzadu

i tym sposobem koszt remontu przekroczyl wartosc auta

oczywiscie nie jest powiedziane ze wszystko o czym napisalem jest do wymiany
ale moze sie tak okazac:(
mozna taniej ale jaki sens robic remont polowy silnika
a to tylko silnik
jeszcze pozostaje osprzet ktory warto sprawdzic, pompa, wtryski, turbo,altek,rozrusznik,pasek altka i klimy,
po remoncie oczywiscie warto zalac dobrym olejem, najlepiej pelnym syntetykiem
4 litry kosztują okolo 150-170 zl za jakis dobry olej, no chyba ze na allegro troche taniej bedzie
a do tego silnika z pustą chlodnica i puszką filtra wejdzie 8 litrow do polowy stanu na bagnecie

wszystko niestety kosztuje:pokoj:

#25 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 marca 2012 - 09:16

panewki kolbenshmidta albo inne markowe to min 500 zl

ja za główne płaciłem 470 PLN i korbowe 400 PLN sa takie same w 2,5 TD i DTI, ja w swój silnik wpompowałem 4500 PLN, sam komplet uszczelek rainza kosztował mnie 1300 PLN, z czego uszczelka pod pokrywę rozrządu dostępna tylko serwis (w bmw taniej o połowe niż w oplu), 250 PLN szlif wału bo oryginał się nie nadawał (na szczęście miałem drugi i nie musiałem wydawać 900 PLN, korbę która pękła też miałem drugą) jedyne czego nie zmieniłem to rozrząd został stary, bo był napięty jak baranie jaja i pierścionki na tłokach nie było czasu juz szukać i trochę tego żałuje go tego śruby czapy, sprawdzenie wtryskiwaczy i jakieś pierdółki które wyszły przy okazji i się nazbierało 4500 PLN

#26 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 marca 2012 - 10:54

ja za główne płaciłem 470 PLN i korbowe 400 PLN sa takie same w 2,5 TD i DTI, ja w swój silnik wpompowałem 4500 PLN, sam komplet uszczelek rainza kosztował mnie 1300 PLN, z czego uszczelka pod pokrywę rozrządu dostępna tylko serwis (w bmw taniej o połowe niż w oplu), 250 PLN szlif wału bo oryginał się nie nadawał (na szczęście miałem drugi i nie musiałem wydawać 900 PLN, korbę która pękła też miałem drugą) jedyne czego nie zmieniłem to rozrząd został stary, bo był napięty jak baranie jaja i pierścionki na tłokach nie było czasu juz szukać i trochę tego żałuje go tego śruby czapy, sprawdzenie wtryskiwaczy i jakieś pierdółki które wyszły przy okazji i się nazbierało 4500 PLN


a wiec sporo
jesli do tego doliczyc rozrzad i pierscienie to ladna sumka

#27 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 17 marca 2012 - 11:48

Niestety - żeby mieć pewność że będzie ok trzeba wydać. Te kwoty nie porażają, zasadniczo 100% remont to koszt do 2500/cylinder - w tej cenie jest wszystko.

#28 OFFLINE   Lukasz29

Lukasz29
  • 80 postów
  • Dołączył: 02-02-2011
  • Skąd: Gołdap

Napisany 18 marca 2012 - 20:23

cugiel ile daleś za silnik z forum?

no i dalej mam dylemat. z jednej strony wolał bym kupić 2 ale może być tez tak ze będzie chodził jak młocarnia. Z drugiej, zrobię to będę jeździł ale naprawa może okazać się za droga dla mnie, bo jednak trochę nazbiera się części które będzie trzeba wymienić no i plus uszczelki. Myślę ze przy naprawie nie zmieszczę się w 1500zł a po tyle chodzą silniki na allegro na gwarancji.

#29 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 19 marca 2012 - 00:09

Za 1500 z pewnością nie zrobisz swojego silnika. To starczy mniej więcej na komplet uszczelek i może pełen zestaw filtrów... A gdzie reszta płynów eksploatacyjnych, części i robocizna?

#30 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 marca 2012 - 15:27

ale kolego. jak sam pisałeś, zadbałeś o blachy auto jest ogólnie zadbane. jeżeli zainwestujesz w remont możesz być pewien że silnik Cie nie zawiedzie. i masz dłuższą gwarancje w dobrym warsztacie. tyle że dobry warsztat nie zawali tej roboty;)

#31 OFFLINE   Arturd771

Arturd771
  • 1 postów
  • Dołączył: 22-02-2012

Napisany 22 marca 2012 - 08:58

Witam

Dałem za sprawny silnik jakieś 1600 zł z gwarancją rozruchową na miesiąc.(goły słupek)
Z tego co się orientowałem remont to koszt około 4 000 do 6000 złociszy.
Mam kolegę który zna te motorki i mówi że lepiej tego nie remontować.
W moim zimową porą urwało się denko tłoka na 4 cylindrze.
Na własne życzenie, ponieważ przed długą trasą przegazowałem go zaraz po uruchomieniu. Było jakieś minus 20 stopni.
Obecnie oma jest na sprzedaż w całości lub na części. Oczywiście ze sprawnym silnikiem.

http://otomoto.pl/sh...44485&preview=1

#32 OFFLINE   Lukasz29

Lukasz29
  • 80 postów
  • Dołączył: 02-02-2011
  • Skąd: Gołdap

Napisany 28 marca 2012 - 19:12

Może ktoś mi napisać po kolei od czego zacząć rozbieranie aby dostać się do rozrządu.
co należy wymontować itp

#33 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 28 marca 2012 - 19:34

Spróbuj to przeczytać. http://www.bmw-klub.... tds

#34 OFFLINE   Lukasz29

Lukasz29
  • 80 postów
  • Dołączył: 02-02-2011
  • Skąd: Gołdap

Napisany 04 kwietnia 2012 - 20:57

koledzy powiedzcie mi jeszcze jak z elektryką po wymianie silnika. co jeśli kupie silnik z samochodu ktorego komputer pokładowy nie pokazywał np stanu oleju a moj pokazuje. czy po wymianie bedzie nadal to działało?

#35 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 kwietnia 2012 - 05:05

co jeśli kupie silnik z samochodu ktorego komputer pokładowy nie pokazywał np stanu oleju a moj pokazuje. czy po wymianie bedzie nadal to działało?

jeśli będziesz miał czujnik w misce podpięty to będzie działał

#36 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2012 - 09:16

jesli miales wszystko sprawne proponuje czujniki pozakladac swoje
zaoszczedzi ci to czasu w razie niepowodzenia przy odpalaniu nowego silnika

#37 OFFLINE   Lukasz29

Lukasz29
  • 80 postów
  • Dołączył: 02-02-2011
  • Skąd: Gołdap

Napisany 06 kwietnia 2012 - 19:56

Koledzy zdecydowałem. silnik prawie kupiony, teraz tylko takie pytanie. Kupiony silnik jest z 99r a tam występuje przepływomierz powietrza. W moim poprzednim silniku nie miałem tego. jak teraz z instalacja? bede musiał przezucić ze swojego? bo nie wiem czy komp będzie pasował.
Po drugie. silnik który zamierzam wstawić pochodzi z samochodu z automatem czyli jak dobrze się orientuje to trzeba bedzie wymienić łożysko, czy może coś jeszcze?

Pomóżcie mi jeszcze w tym.

#38 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwietnia 2012 - 20:16

zaloz swoją wiązke kabli, (wogole w automacie jest inna)
i kolektor ssacy i bedzie pasowac
bedzie smigac bez problemu

wymienic trzeba tylko lozysko
najlepiej wyjmij swoje bez sciagacza zeby sie nie uszkodzilo najlepiej wyciskaj na smar i wcisnij do nowego silnika

bedzie wszystko pasowac

#39 OFFLINE   Lukasz29

Lukasz29
  • 80 postów
  • Dołączył: 02-02-2011
  • Skąd: Gołdap

Napisany 07 kwietnia 2012 - 16:20

czyli trochę roboty mnie czeka z ta instalacją. i najważniejsze żebym niczego nie pomieszał.