

uszkodzony rozrząd - i co teraz?
#1
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 19:11
Zakładam temat ponieważ mam duży dylemat co zrobić. Pewnego pięknego razu zaraz po odpaleniu usłyszałem wielki stuk i samochód zgasł. Zadzwoniłem po mechanika który stwierdził że pękł łańcuszek rozrządu ale nie ten co widać przez korek tylko ten drugi.
Zastanawiam sie czy jest sens naprawiać ten silnik czy lepie kupić drugi? W samochodzie mam wymionie całe kompletne zawieszenie, układ hamulcowy i karoserie zrobioną na tip top, więc nie chce go zezłomować czy cos z tych rzeczy.
Teraz pytanie do was.
Czy opłaca sie robić ten silnik czy może lepiej kupić 2?
Mniej więcej orientuje sie co mogło sie stać ale jaki waszym zdaniem byłby koszt naprawy?
#2
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 19:14
#3
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 19:15
#4
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 19:18
#5
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 19:21

#6
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 19:33
#7
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 19:43
#8
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 20:42
#9
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 22:22
#10
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 22:47
#11
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 22:49
zgadzam sie z wami warto zobaczyc co tam sie narobiło w srodku kiedys tez piznoł mi tylko ze pasek i az tak strasznego bałaganu nie narobiło fakt ze probowałem go odpalac na zerwanym pasku tzn zerwało mi zeby na nim i poszło mi 8ssacych i chyba 4wydechowe plus oczywiscie rozrząd i wszystkie uszczelki to mnie wyszło około 1200zł z robota była to bmka 520 nalatane wtedy miała jakies 290tys teraz jest jakies 490tys i znajomy lata dalej,ale były tez dobre strony tej awarji dowiedziłem sie ze jest pasek a nie łańcuszek jak to znachory mnie zapewniali
który rok miałeś kolego tej bmki bo chyba nie e39 tylko stara e34 przed liftem?bo tylko te stare miały pasek
#12
OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 23:10

89rok e34

#13
OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 09:04
#14
OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 11:53
#15
OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 12:48
#16
OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 15:47
jeżeli kupisz nawet używany silnik, tez będziesz musiał wymienić rozrząd bo nie masz pewności kiedy był wymieniany i w jakim jest stanie.
tak się składa że w tym silniku nie wymienia się rozrządu:masakra:
#17
OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 18:13
#18
OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 19:05
#19
OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 22:26
Wszystko pięknie, ładnie tylko jakie są objawy łańcuszka do wymiany?? Ja u siebie podczas jazdy słyszę ciche regularne cykanie, na biegu jałowym jest też słyszalne, czy to zbliża się wymiana rozrządu? Mam przejechane 253 tyś km
1. czytaj co jest napisane w temacie 2. nie oznacza to rozrządu.
#20
OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 22:29
teoretycznie nie,a praktycznie tak. przebieg "naszego" silnika ok.350 kkm??.na rozrządzie przeskoczył dwa razy,pózniej po raz trzeci(o ok. jeden,dwa ząbki),na szczęście nic się nie stało.powodem był wyciągnięty sporo ponad norme łańcuch wał-pompa,wytarta łyżwa.napinacz już nie dawał rady gdy silnik został zakręcony w przeciwnym kierunku do swojej pracy(np.przód auta z górki w dół,skrzynia na wstecznym lub może komuś w przypadku "odbicia się silnika").same zębatki na wale,pompie,wałku rozrządu były dobre.po wymiani tego dolnego łańcucha,łyżwy napinającej, nie ma opcji żeby przeskoczył.zrobione jest już ponad 30 kkm i jest ok.wszystko robione pod domem,ale dwie dniówki to wyjęte z życiorysu-jest więcej śrubek do rozkręcania,niż (chyba) przy wymianie silnika.tak się składa że w tym silniku nie wymienia się rozrządu:masakra:
