Wciąga płyn chłodniczy do układu
#1 OFFLINE
Napisany 11 marca 2012 - 10:24
Wcześniej płynu po prostu ubywało, dolewałem i było w porządku. Wczoraj pojawił się dziwny objaw: ubyło płynu, zatrzymałem się, na ciepłym silniku odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego i nagle płyn pojawił się w zbiorniczku - chwała mu za to, ale dziś znowu go wciągnęło w układ. Ponownie odkręciłem korek, tylko że tym razem płyn się nie pojawił. Zatem dolałem około 220-250 ml płynu i zadowolony pojechałem dalej. Ponownie wciągnęło płyn. Chciałem jeszcze sprawdzić, czy po odkręceniu korka, przy włączonym silniku płyn nie bąbluje itd, oraz czy przy odkręconym korku też go wciągnie do środka, albo wybije z układu. Po odkręceniu korka płynu trochę napłynęło. Włączyłem silnik, pogazowałem mu trochę, po może minucie nagle zaczął wzrastać poziom płynu, zdążyłem tylko wskoczyć do kabiny, wyłączyć potwora, a potem tylko stałem i bezradnie poobserwowałem jak mnóstwo płynu wylewa się ze zbiorniczka do komory silnika Wydaje mi się, że wybiło go dużo więcej niż te 220-250 ml, które wlałem wcześniej. Było słyszalne syczenie, bulgotanie rozchodzące się mniej więcej znad bloku silnika. Zaczęło znowu wciągać płyn do wewnątrz układu. Zostawiłem auto na chwilę. Po jakichś 20 minutach płynu było już tak mało, że komputer wywala błąd - za mało płynu chłodniczego.
Przeszukałem liczne fora, nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Na dniach udam się do mechaniora, ale może ktoś zna odpowiedź
Tak w ogóle, to jak wciągnie mi ten płyn - gdzie on może siedzieć? Rozumiem, że jeśli silnik gdzieś go zaciąga - to chłodzenie nie jest takie jak powinno być, prawda? Chyba , że w trakcie jazdy on sobie wypada i wpada z powrotem do zbiorniczka wyrównawczego - nie wiem Na razie boję się dolewać, bo znowu mi go wybije
#2 OFFLINE
Napisany 11 marca 2012 - 10:38
Przecież płyn krąży w układzie cały czas, jak niby miał by chłodzić gdyby się nie przemieszczał od chłodnicy do silnika i potem znów do chłodnicy ??Chyba , że w trakcie jazdy on sobie wypada i wpada z powrotem do zbiorniczka wyrównawczego - nie wiem
#3 OFFLINE
Napisany 11 marca 2012 - 11:23
#4 OFFLINE
Napisany 11 marca 2012 - 11:54
#5 OFFLINE
Napisany 11 marca 2012 - 19:57
#6 OFFLINE
Napisany 11 marca 2012 - 20:53
Sprawdzę jeszcze ten trójdrożny, dzięki za podpowiedź
#7 OFFLINE
Napisany 11 marca 2012 - 22:25
#8 OFFLINE
Napisany 13 marca 2012 - 14:20
Co do UPG - korek od wlewu oleju oraz sam wlew jest zasyfiony kremową mazią (jeżdżę ostatnio dużo na krótkich dystansach, ale może to być również objaw UPG), w innym temacie opisałem problemy z gazem, może gaz chodzi do bani dlatego, że ogólnie z silnikiem coś jest nie tak: ostatnio coraz częściej samochód przyśpiesza nie równo, tzn. autem szarpie i nie przyśpiesza gładko, równo, tylko nim rzuca - może wypada mu zapłon na którychś garach przez UPG i stąd możliwe problemy z gazem. Dymu z wydechu nie zauważyłem. Z odpalaniem co jakiś czas są problemy. Czasem zapali od dotyku, czasem dłuuuuugo kręci rozrusznikiem i potrzebuje wciśnięcia gazu, aby odpalił - teoretycznie to też może być objaw UPG. Co myślicie? Co jeszcze można sprawdzić?
Oczywiście, jak tylko będzie trochę kasy, to pojadę do mechanika, chociażby na samą diagnozę, jednak póki co nie ma gotówki...
Wymiana UPG w 3.0 v6, planowanie głowicy, części - cała robota, powinna się zamknąć w 1000 zł?
#9 OFFLINE
Napisany 13 marca 2012 - 14:30
Zawor masz nie w komorze filtra tylko za silnikiem po stronie pasazera delikatnie powyzej skrzyni.Czy ten zawór jest gdzieś tam, czy w drugiej części grodzi, zakrytej dłuższą częścią podszybia?
Bardzo watpliwe...Wymiana UPG w 3.0 v6, planowanie głowicy, części - cała robota, powinna się zamknąć w 1000 zł?
#10 OFFLINE
Napisany 13 marca 2012 - 14:36
Za jedną głowicę.cała robota, powinna się zamknąć w 1000 zł?
#11 OFFLINE
Napisany 13 marca 2012 - 15:25
Jak ucieka płyn, to z wentylacji śmierdzi właśnie płynem chłodniczym - identyczny zapach jak ten, który wydobywa się z otwartego zbiorniczka wyrównawczego z nagrzanym płynem.
A czy u pasażera w nogach masz sucho? Możliwe, że jak śmierdzi płynem z nawiewu to nagrzewnica puściła.
#12 OFFLINE
Napisany 13 marca 2012 - 20:47
#13 OFFLINE
Napisany 14 marca 2012 - 21:12
#14 OFFLINE
Napisany 14 marca 2012 - 21:16
Nagrzewnica jest odcinana fizycznie dopiero przy ustawieniu LO na klimatroniku lub przy manualu na ustawieniu "max chlodne".Przypuszczam, że jeśli poszła nagrzewnica, to jeśli nie włączę ogrzewania/chłodzenia to nie powinien uciekać mi płyn, tak?
#15 OFFLINE
Napisany 14 marca 2012 - 21:38
#16 OFFLINE
Napisany 14 marca 2012 - 21:58
#17 OFFLINE
Napisany 14 marca 2012 - 22:15
Będzie uciekał. Jeśli po przejechaniu 60km wyssało cały zbiorniczek to musi gdzieś wyciekać, nie ma bata.
W mojej poprzedniej omedze MV6 płyn zwiewał i nie wiedziałem którędy... gościu zwalił głowice, planowanie, nowe uszczelki i ....
dalej to samo
okazało się, ze pękł wężyk przy mostku wodnym. mała dziurka, ale jak się nagrzało i wzrosło ciśnienie, to wywalało... przez to też się grzała...
#18 OFFLINE
Napisany 15 marca 2012 - 21:22
mnie remont na cacy wyniósł ponad 3 tysie (obie głowice) + zmiany w instalacji lpg itd itp wszystko robione tak by jeździło jak najdłużejZa jedną głowicę.
(zrobiony odrazu kompletny rozrząd i pompa wody)
#19 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 22:04
W czwartek Omka jedzie do mechanika na diagnozę i zobaczymy, co będzie Oby jakiś wężyk pęknięty
#20 OFFLINE
Napisany 27 marca 2012 - 07:23
Ciekło jeszcze z trójnika od chłodzenia instalacji gazowej. Oryginalnie montują tam gumowy trójnik, który trwałością nie grzeszy. Wystarczy wymienić na aluminiowy 8 zł droższy i problem z głowy, a i spokój zapewniony na dłuższy czas.