

Omega 2.5td nie odpala
#101
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2014 - 19:39
#102
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2014 - 19:44
#103
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2014 - 20:37
#104
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2014 - 20:53
#105
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2014 - 21:16
BMW zaleca zmianę rozrządu przy 250kkm, ja mam 315 i robię to, żeby mieć spokój.
Filtr mam nowy, świece mają 1 rok(Beru), rozrusznik dwa lata, aku rok - nie mam pojęcia, czemu miał problem ze startem przy -12. Może paliwo, może pompa złapała trochę powietrza. Teraz pali idealnie...
#106
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2014 - 21:43
Swiece byly wymieniane z 2-3 msc temu. Ale co ma zimno do lapania powietrza? Jak juz cieplej to pali na dotykskoro pali przy 0 na dotyk to co po rozrządzie? świece sprawdź i wymień filtr. pompę uszczelnij bo łapie powietrze. skoro nie wiesz kiedy był zmieniany filtr to nie lepiej go zmienić najzwyczajniej? rozrząd się zmienia kiedy łańcuch jest mocno rozciągnięty. ewentualnie sprawdzić jeszcze kąt wtrysku.
#107
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2014 - 18:31
#108
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2014 - 16:10
Ps jest chyba problem jak jest malo paliwa. I domyslam sie ze pompa padla. Bo odpala i tak nim rzuca jakby paliwa za malo mial przez 3s co myslicie o tym?
#109
OFFLINE
#110
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2014 - 08:38
Pompa wtryskowa czy paliwa?mysle,ze wtryski leja oraz z poma cos nie bangla
wczoraj wieczorem wsiadam do auta odpalam a tu ku mojemu zdziwnieniu odpala na dotyk i w tym momencie juz sam nic nie wiem.
#111
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2016 - 10:53
Witam, pozwoliłem "podpiąć się" pod temat żebyście nie krzyczeli, że po raz setny ktoś zakłada temat "X25TD NIE PALI NA CIEPŁYM". Pomimo przeszukiwania forum nie wiem tak na prawdę co jest nie tak z moją, ale może od początku:
Zaczęło się niewinnie - Omega nie odpalała po nocy i gdy stała pod górkę - banał! Pan mechanik uszczelnił pompę i powiedział, że zrobię na niej kolejne 300tyś km. Ok zapłaciłem jedyne 800zł i Omega śmigała, do czasu aż musiałem troszkę szybciej skoczyć do Wrocławia. Zgasiłem samochód na stacji i.... akumulator po dziesiątej próbie kręcenia powiedział "nie". Acha - zapomniałem dodać, że pan mechanik wymontował to "gów...o" jak on to nazwał (chodzi o ten układzik z allegro, który wymusza świece żarowe i w przypadku mojej Omki podnosi obroty do ok 900 rpm) Także po kilku telefonach dostałem instrukcję jak polewać zimną wodą po pompie/nastawniku i faktycznie zadziałało - omega odpaliła (na kablach z innego aku rzecz jasna) Od tamtej pory tak jeździłem aż do teraz kiedy stało się to już nagminne. Samochód po uzyskaniu temp "roboczej" (ok 90 st.) nie odpala. Zajechałem do pana, który uszczelniał mi pompę ale on stwierdził, że skoro zimna woda pomaga to nie nastawnik jest powodem usterki tylko i tu uwaga: "Takie coś co wysuwa się 6 razy na jeden obrót silnika i rozszerza się przy gorącym silniku" - koszt naprawy 1500zł. Panowie ręce mi opadają - włożyłem ponownie ten "układ" z alle..ro i przynajmniej samochód nie gaśnie przed światłami przy włączonej klimie - bo tak się zdarzało! A propos gaśnięcia - kiedy przyspieszam i nagle puszczę pedał gazu - czasem zapali się pomarańczowy "engine" i obroty wtedy mocno zanurkują - nawet z tym co niby ma je trzymać w okolicach 900 rpm (bez tego mam jakieś 500 -max600 rpm) Dodam jeszcze, że nie da się już delikatnie przyspieszać moją omegą bo strasznie szarpie - pedał gazu muszę traktować binarnie (zero-jedynkowo) albo w podłodze albo wcale bo delikatny gaz = szarpanie. Proszę o pomoc, ale od razu mówię, że nie mam komputera którym mógłbym sprawdzić np czujnik temp. paliwa bo podobno to może być problem. Najchętniej podjechałbym do kogoś kto po moim opisie od razu będzie wiedział gdzie wsadzić ręce i najlepiej jakby to było w woj. Śląskim. Nawet teraz - tak jestem zdesperowany
Zostawiłbym Omegę nawet na kilka dni - niech w końcu odżyje... Z góry dziękuję za odpowiedź.
#112
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2016 - 13:29
na kompie wyjdzie Ci błąd 64 i jest to właśnie nastawnik. Być może i sama pompa już siada i głowiczka już jest wyrobiona, dlatego trzeba polewać wodą lub grzać świece. Może być to padnięty czujnik temperatury paliwa, ale takie nadzieje ma każdy posiadacz tego silnika i problemu z pompą . Albo regeneracja pompy i czyszczenie nastawnika, albo podmiana na sprawną używkę.
#113
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2016 - 23:15
Ok skąd taką "sprawną używkę" mogę dostać i czy głowiczka to co pod wpływem rozszerzalności cieplnej nie wysuwa się tak jak powinno? Rozumiem, że to integralny element pompy? Co to znaczy "czyszczenie nastawnika" - jestem to w stanie sam zrobić w garażu?
Jest ktoś ze Śląska najlepiej okolic Rybnika kto podjąłby się naprawy mojej Omegi?
#114
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2016 - 07:15
pod wpływem rozszerzalności cieplnejtraci szczelność co wiąże się a brakiem uzyskania odpowiedniego cisienia
#115
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2016 - 19:36

#116
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2016 - 22:06


#117
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2016 - 21:07

#118
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2016 - 21:53
#119
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2016 - 20:48
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365