Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wazne pytania po remoncie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Gato

Gato
  • 80 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 28 lutego 2012 - 09:42

...jakbyś przestawił rozrząd o jeden "ząbek" to raczej nic by się nie stało poza faktycznie wyraźnym spadkiem mocy. Ale wtedy by "ciężko palił". O dwa "zęby" już by było raczej po zaworach. Ustawienie z BMW czy z Omegi to to samo, przecież to ten sam silnik :) ...
Jeżeli dajesz sobie 100 procentową gwarancję na staranność przekładki, to musi być nastawnik, przecież nie przekładałeś ECU z BMWicy. Wyreguluj (wypukaj) nastawnik, nawet na "oko", w przeciwieństwie do chłopa złOmcia nie umrze a może jej to pomóc. Ale zacznij od ustawienia Pompy Wtryskowej. Jak ruszałeś rozrząd to na pewno jest przestawiona. Jak nie będzie żadnej pozytywnej reakcji ze strony autka to wtedy sprawdź jeszcze raz doloty i podciśnienia. Zmierz czujniki (rezystancje) bo w "nowym" silniku, w zależności od ECU mogą mieć inne wartości. Błędy sczytałeś? bo to podstawa, nawet na "spinacz", jeżeli nie ma, to czujniki raczej w porządku.

P.S. Nawet jak przesuniesz nastawnik +/- 2 mm to silnik będzie trzymał "swoje" obroty, bo ECU przecież go kontroluje. W skrajnych położeniach może nastąpić albo ogromny spadek mocy, albo przy za dużej dawce skoki obrotów 2000-800, jakby "przegazówka".

#22 OFFLINE   aleksander21

aleksander21
  • 89 postów
  • Dołączył: 09-09-2011
  • Skąd: Ząbkowice śl
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 lutego 2012 - 13:54

zagladałem do rozrzadu wał zablokowany kropki ok na łancuchac ale po sprawdzeniu wałka nie jest ruwno z tej i z tej strony czyli jest roznica 2 lub 3 milimetrow czujniki itp sa z mojej tylko nie czujniki w głowicy ale to chyba ni ma znaczenia ustawie rozrzad tak zeby wałek był ok pokrece troche i sprwdze jezeli bedzie tak jak mi sie podoba to składam i zostanie mi tylko pompa bo dolot szczelny dosłownie po 3 dniach stania czekania na czujnik odpaliła od strzała nastawnik nie był ruszany wogole wiec to raczej odpada spradze porobie i dam znac na forum

Aha powyzej 3000tys obrotow słychac jakies stuki byc moze spalanie stukowe zle ustawiona pompa??

p.s to nie te same siliki

#23 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 lutego 2012 - 17:42

P.S. Nawet jak przesuniesz nastawnik +/- 2 mm to silnik będzie trzymał "swoje" obroty, bo ECU przecież go kontroluje..


jakie 2 mm coś przesadziłeś chodzi o dziesiąte (setne) milimetra a jak przeholujesz to w ogóle nie zapali a w druga stronę wejdzie na obroty..nastawnik to nie aparat zapłonowy w fiat 126p co można było sobie kręcić :p

#24 OFFLINE   aleksander21

aleksander21
  • 89 postów
  • Dołączył: 09-09-2011
  • Skąd: Ząbkowice śl
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 lutego 2012 - 20:24

byc moze masz racje sprawdziłem na oko tylko :D:D

#25 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 lutego 2012 - 20:32

byc moze masz racje sprawdziłem na oko tylko :D:D

cytowałem Gato

#26 OFFLINE   aleksander21

aleksander21
  • 89 postów
  • Dołączył: 09-09-2011
  • Skąd: Ząbkowice śl
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 lutego 2012 - 09:07

Z tym okiem to był zart

#27 OFFLINE   Gato

Gato
  • 80 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 29 lutego 2012 - 13:13

:D najpierw sprawdź sam a dopiero potem się czepiaj... obroty są regulowane przez ECU, oczywiście w pewnej granicy. +/- 2mm to tolerancja wstępnego złożenia nastawnika (według firmy BOSCH) aby silnik w ogóle "zaskoczył", następnie dopiero końcowa regulacja, faktycznie z dokładnością dziesiątych części milimetra. Czytaj proszę ze zrozumieniem a nie atakuj od razu, bo ktoś komu chcemy pomóc już do końca nie będzie wiedział co robić.
A wiesz jak go wstępnie ustawić? Wiesz o wewnętrznych znacznikach w nastawniku? Jak składałem pierwszy to złożyłem o kilka milimetrów przesunięty "do przodu" a i tak silnik zaskoczył, bez problemu, tylko miał tyle mocy co rzeczony maluch :)

#28 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 29 lutego 2012 - 14:23

najpierw sprawdź sam a dopiero potem się czepiaj


Kolego ja jak przestawiłem nastawnik o 1mm to oma po odpaleniu wskoczyła na max obroty więc nie pisz o 2mm bo tu wystarczy parę setnych mm i jest już duża zmiana

#29 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 lutego 2012 - 19:23

P.S. Nawet jak przesuniesz nastawnik +/- 2 mm to silnik będzie trzymał "swoje" obroty, bo ECU przecież go kontroluje.


pisałeś tak.. a ja rozumiem ze jak przesunę nastawnik 2 mm to silnik będzie trzymał obroty, jasne założę się ze nie bardzo

:D najpierw sprawdź sam a dopiero potem się czepiaj.

nie czepiam się ale wiem co piszę a jak ktoś przesunie o 2 mm i później nie odpali i zaciągnie do speca i poszło się ******* 150zł ale robił jak na forum pisali zastanów się troszkę

#30 OFFLINE   aleksander21

aleksander21
  • 89 postów
  • Dołączył: 09-09-2011
  • Skąd: Ząbkowice śl
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 lutego 2012 - 21:09

wiec tak sprawdziłem zrobiłem ustawiałem w ta i w ta a reakcji zero silnik było goły moje wtryski i cała reszta i **** nie jedzie do tego 100temp ma tak 95 stopni do tego cos teraz stuka a kiedys nie stukało wogole stało sie to jak wyjołem wtryski zdjołem z nich miedziane podkładki i dałem nowe i własnie nie wim czy to przypadkiem nie przez to bo tych podkładek sie nie wymienia co sa na samym dole wtrysku znaczy tam jak dolegaja do głowicy moze byc ze sa za cienki czy co???bo nie mam juz pomysłow na ten samochod

taki dzwiek

http://speedy.sh/Za8Fq/Nagranie.amr



dzwiek pobrac i najlepiej windows media player dobrze słychac

#31 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lutego 2012 - 21:18

moze byc ze sa za cienki czy co

muszą mieć tą samą grubość

#32 OFFLINE   aleksander21

aleksander21
  • 89 postów
  • Dołączył: 09-09-2011
  • Skąd: Ząbkowice śl
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 lutego 2012 - 21:34

i to beda te stukoty?? wczesniej nie stukało bo te co dałem sa wiele ciensze i dlaczego?

#33 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 marca 2012 - 07:16

jest to bardzo możliwe

#34 OFFLINE   aleksander21

aleksander21
  • 89 postów
  • Dołączył: 09-09-2011
  • Skąd: Ząbkowice śl
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 marca 2012 - 09:53

sprawdze i dam znac na forum byc moze tez jest słaba


aha sciagłem plaskik turbo diesel i zauwazyłem ze grzybek egr sie nie otwiera nawet jak dodam gazu dlaczego na stwrym silniku działał albo ja o czyms nie wiem...

#35 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 marca 2012 - 15:42

egr jest sterowany podciśnieniem. możne źle podpięte

#36 OFFLINE   aleksander21

aleksander21
  • 89 postów
  • Dołączył: 09-09-2011
  • Skąd: Ząbkowice śl
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 marca 2012 - 16:04

wezyk do egr dobrze do kolektora tez i do trojnika wacum tez wiec cholera nie wiem

#37 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 marca 2012 - 16:12

a dobry otwór przy EGR? może być zawór cisnienia już padnięty

#38 OFFLINE   aleksander21

aleksander21
  • 89 postów
  • Dołączył: 09-09-2011
  • Skąd: Ząbkowice śl
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 marca 2012 - 16:21

zrobie fotke takiej małej pierdoły bo urwały mi sie kabelki do niej i nie wim gdzie ktory ma byc z tego co pamietam to jest kolor brazowy i niebiesko biały idzie do tych podcisnien wszystkich dam foto i ktos moze mi to sprawdzi na swojej bo wiazki mamy te same