

wazne pytania po remoncie
#1
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2012 - 17:08
#2
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2012 - 18:06
#3
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2012 - 18:26
#4
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2012 - 18:42
#5
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2012 - 20:02
jak jest nieszczelność w dolocie to nie kopci na niebiesko
po części nie zwracam uwagi na kolor dymu jak to oceniają i piszą tutaj.. bo może być to omylne..tak jak gość przyjeżdża ze mu biały dym leci z tłumika i chce uszczelkę pod głowicą robić i woda kapie z tłumika już cały silnik chcą wymieniać.tutaj sugerowałem się bardziej brakiem mocy i pisze na temat częstych przypadłości 2,5TD
#6
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2012 - 20:06
po części nie zwracam uwagi na kolor dymu jak to oceniają i piszą tutaj.. bo może być to omylne..tak jak gość przyjeżdża ze mu biały dym leci z tłumika i chce uszczelkę pod głowicą robić i woda kapie z tłumika już cały silnik chcą wymieniać.tutaj sugerowałem się bardziej brakiem mocy i pisze na temat częstych przypadłości 2,5TD
jeżeli chodzi o przypadłość to całkowicie się zgadza, jednakże u mnie przy pękniętym plastiku dolotu kopciła na czarno i tylko przy około 2500rmp w górę
#7
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2012 - 20:15
dymi na czarno
nie dopala paliwa;
przyczyną może być za mało powietrza; sprawdzić turbine i szczelność połączeń
zła regulacja pompy; sprawdzić ustawienia pompy
lejące wtryski; wymienić końcówki
dymi na biało
spala płyn chłodzący; wymienić uszczelkę pod głowicą
jeżeli temp. zewnętrzna jest niska to dymienie na biało jest rzeczą normalną - następuje kondensacja pary wodnej obecnej w spalinach
dymi na niebiesko
spala olej;
rozszczelnione uszczelniacze na turbinie; uszczelnić turbinę
przepuszczające uszczelniacze zaworowe; wymienić je
przepuszczający układ tłokowy; wymienić pierścienie, ew. szlif cylindrów i wymiana tłoków
#8
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2012 - 20:22
tylko że to się nadaje raczej jako poszlaki niż przyczyny. często przyczyna może być zupełnie coś innegogdzieś znalazłem
dymi na czarno
nie dopala paliwa;
przyczyną może być za mało powietrza; sprawdzić turbine i szczelność połączeń
zła regulacja pompy; sprawdzić ustawienia pompy
lejące wtryski; wymienić końcówki
dymi na biało
spala płyn chłodzący; wymienić uszczelkę pod głowicą
jeżeli temp. zewnętrzna jest niska to dymienie na biało jest rzeczą normalną - następuje kondensacja pary wodnej obecnej w spalinach
dymi na niebiesko
spala olej;
rozszczelnione uszczelniacze na turbinie; uszczelnić turbinę
przepuszczające uszczelniacze zaworowe; wymienić je
przepuszczający układ tłokowy; wymienić pierścienie, ew. szlif cylindrów i wymiana tłoków

#9
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2012 - 20:41
tylko że to się nadaje raczej jako poszlaki niż przyczyny. często przyczyna może być zupełnie coś innego
no nie zdaje mi się..jest jeszcze kilka przykładów co omkę boli ale to wszystko jest w dziale diesel i nie ma potrzeby aby to opisywać..takie standardy w tych silnikach i tak stwierdzę ze rurka egr się upaliła i te stuki co kolega opisuje i brak mocy to ona a reszta na forum
#10
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 10:21
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 10:39
#13
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 10:43
#14
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 10:51
dodam ze kontrolka check sie nie swieci juz a swieciła sie wczesniej ale to tylko dlatego ze miałem uszkodzony czujnik wału
CHciał bym wiedziec czy na moc ma wpływ kat wtrysku????
#15
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 10:53
#16
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 11:02
dziwne ale moze wazne w mojej starej misce był czujnik w tej z bmw nie ma go a we wtyczke dałem kabelek zeby był obieg pradu pomimo to komp nie wywala bledow check wogole sie nie swieci
#17
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 21:27
CHciał bym wiedziec czy na moc ma wpływ kat wtrysku
Ma i to duży, to jest nic innego jak ustawienie zapłonu.
#18
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2012 - 09:36
Zacznij jednak może od regulacji pompy, mechanik mógł ustawić ją "na oko"... tak samo może być z dawką, następnie podepnij się pod kompa i sprawdź dawkę, jak jest zła, to regulacja nastawnika, prawdopodobnie tylko o to chodzi, wychodzę tu z założenia, że mechanik był staranny i nic nie sknocił po przekładce...
#19
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2012 - 11:29
moze poprostu kupiles zajechany motor tym bardziej ze na niebiesko kopci
to ze silnik chodzi rowno i cicho nic nie stuka i nie klepie nie oznacza ze nie moze byc zajechany
gdybys zobaczyl moj silnik to bys powiedzial ze igla a w zeczywistosci padaczka bez cisnienia wiec wygladem sie nie ma co sugerowac
moze to poprostu zle ustawienie kata wtrysku czy za mala dawka i oby tak bylo
ale jak kompa nie podlaczysz to sie nigdy nie dowiesz
poswiec lepiej te 30 zl i jedz na diagnostyke do pompiarza jakiegos
#20
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2012 - 13:33
Nastawnik nie ruszany wogole na starym silniku szła jak szalona trzyma obroty 700
wiec sprawrze rozrzad i kat wtrysku