Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wazne pytania po remoncie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   aleksander21

aleksander21
  • 89 postów
  • Dołączył: 09-09-2011
  • Skąd: Ząbkowice śl
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lutego 2012 - 17:08

Sprawa jest taka silnik po wymianie i paru potrzebnych napraw odpałil bardzo ładnie i odpala od strzała sprawa jest taka ze samochod ma brak mocy słaba wolno sie zbiera nastawnik nie był ruszany wiec prosze o pare propozycji co wyregulowac mam?? jeszcze jedno czujnik wału miałem uszkodzony dałem nowy i mi ucieło omcia dostała obrotow i kontrolna check ok wymieniłem czujnik jest ok ale jak jest jego mocowanie to troche rozwierciłem zeby nie wchodził tak daleko i zeby go nie uszkodziło ale nie wiem czy dobrze zauwazyłem ale jakos po tym ze jest dalej od zamachu wchodziła wolniej no obroty ok sprawa pompy kat wtrysku pompa do głowicy to szybciej a od silnika pozniej?? bo sadze ze regulacje pomoga i bedzie ok ale chce tez was spytac o zdanie jeszcze jedna recz silnik pracuje cicho na wolnych ale tak w granicach powyzej 3 tysiecy słychac stuki moze spalanie stukowe bo pompa zle ustawiona??? bo na wolnych pracuje cichutko zauwazyłem tez ze jak troche sie przejechałem to z tłumika leciał dosc mocno niebieski dym co to moze byc??? prosze o rady

#2 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 lutego 2012 - 18:06

nieszczelność w dolocie jak na pierwsze.. a jaka dawka jakie spalanie na jałowym 0,9l/h

#3 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lutego 2012 - 18:26

jak jest nieszczelność w dolocie to nie kopci na niebiesko

#4 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 25 lutego 2012 - 18:42

jak nie ma mocy to mogą być też podciśnienia źle podpięte

#5 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 lutego 2012 - 20:02

jak jest nieszczelność w dolocie to nie kopci na niebiesko


po części nie zwracam uwagi na kolor dymu jak to oceniają i piszą tutaj.. bo może być to omylne..tak jak gość przyjeżdża ze mu biały dym leci z tłumika i chce uszczelkę pod głowicą robić i woda kapie z tłumika już cały silnik chcą wymieniać.tutaj sugerowałem się bardziej brakiem mocy i pisze na temat częstych przypadłości 2,5TD

#6 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lutego 2012 - 20:06

po części nie zwracam uwagi na kolor dymu jak to oceniają i piszą tutaj.. bo może być to omylne..tak jak gość przyjeżdża ze mu biały dym leci z tłumika i chce uszczelkę pod głowicą robić i woda kapie z tłumika już cały silnik chcą wymieniać.tutaj sugerowałem się bardziej brakiem mocy i pisze na temat częstych przypadłości 2,5TD


jeżeli chodzi o przypadłość to całkowicie się zgadza, jednakże u mnie przy pękniętym plastiku dolotu kopciła na czarno i tylko przy około 2500rmp w górę

#7 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 lutego 2012 - 20:15

gdzieś znalazłem
dymi na czarno

nie dopala paliwa;
przyczyną może być za mało powietrza; sprawdzić turbine i szczelność połączeń
zła regulacja pompy; sprawdzić ustawienia pompy
lejące wtryski; wymienić końcówki

dymi na biało

spala płyn chłodzący; wymienić uszczelkę pod głowicą

jeżeli temp. zewnętrzna jest niska to dymienie na biało jest rzeczą normalną - następuje kondensacja pary wodnej obecnej w spalinach

dymi na niebiesko

spala olej;
rozszczelnione uszczelniacze na turbinie; uszczelnić turbinę
przepuszczające uszczelniacze zaworowe; wymienić je
przepuszczający układ tłokowy; wymienić pierścienie, ew. szlif cylindrów i wymiana tłoków

#8 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lutego 2012 - 20:22

gdzieś znalazłem
dymi na czarno

nie dopala paliwa;
przyczyną może być za mało powietrza; sprawdzić turbine i szczelność połączeń
zła regulacja pompy; sprawdzić ustawienia pompy
lejące wtryski; wymienić końcówki

dymi na biało

spala płyn chłodzący; wymienić uszczelkę pod głowicą

jeżeli temp. zewnętrzna jest niska to dymienie na biało jest rzeczą normalną - następuje kondensacja pary wodnej obecnej w spalinach

dymi na niebiesko

spala olej;
rozszczelnione uszczelniacze na turbinie; uszczelnić turbinę
przepuszczające uszczelniacze zaworowe; wymienić je
przepuszczający układ tłokowy; wymienić pierścienie, ew. szlif cylindrów i wymiana tłoków

tylko że to się nadaje raczej jako poszlaki niż przyczyny. często przyczyna może być zupełnie coś innego ;)

#9 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 lutego 2012 - 20:41

tylko że to się nadaje raczej jako poszlaki niż przyczyny. często przyczyna może być zupełnie coś innego ;)


no nie zdaje mi się..jest jeszcze kilka przykładów co omkę boli ale to wszystko jest w dziale diesel i nie ma potrzeby aby to opisywać..takie standardy w tych silnikach i tak stwierdzę ze rurka egr się upaliła i te stuki co kolega opisuje i brak mocy to ona a reszta na forum

#10 OFFLINE   aleksander21

aleksander21
  • 89 postów
  • Dołączył: 09-09-2011
  • Skąd: Ząbkowice śl
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 lutego 2012 - 10:21

wiec turbina pompa wtryskowa wtryski sa napewno dobre bo moj stary silnik jezdził na tym jak szalony do mometu az sie rozwalił ktory wezyk idzie do kolektora??? sprawdze jeszcze dolot chodz to raczej nie to a Kat wtrzsku?? To nie ma znaczenia na moc ????

#11 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 lutego 2012 - 10:27

http://forum.omegakl...ead.php?t=27152 kolego używaj szukajki

#12 OFFLINE   aleksander21

aleksander21
  • 89 postów
  • Dołączył: 09-09-2011
  • Skąd: Ząbkowice śl
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 lutego 2012 - 10:39

wiec podcisnienia mam dobrze kurde czemu ona jest taka słaba ???moze byc ze czujnik wału jest za daleko od koła zamochowego ???? fajnie mi pali ale ten brak mocy mnie denerwuje szczegolnie dzis bo niedziela i nic nie mozna robic

#13 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 lutego 2012 - 10:43

sprawdź dolot, luz na turbinie, i czy wytwarza to podciśnienie. bo to że jest ok podłączenie wcale nie oznacza że zawór już nie umarł.

#14 OFFLINE   aleksander21

aleksander21
  • 89 postów
  • Dołączył: 09-09-2011
  • Skąd: Ząbkowice śl
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 lutego 2012 - 10:51

jak juz mowiłem to przed rozwaleniem silnika było wszystko ok ten zawor jest po lewej stronie silnika tam gdzie ida wszystkie podcisnienia czy tam po prawej blisko turbiny bo kazdy inaczej mowi i juz zgłupiałem

dodam ze kontrolka check sie nie swieci juz a swieciła sie wczesniej ale to tylko dlatego ze miałem uszkodzony czujnik wału

CHciał bym wiedziec czy na moc ma wpływ kat wtrysku????

#15 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 lutego 2012 - 10:53

nie uważasz że lepiej sprawdzić dla spokoju? chociażby sam dolot. przy turbinie jest tylko zawór upustu spalin(według mojej wiedzy). sterujący podciśnieniem jest za zbiornikiem wspomagania.

#16 OFFLINE   aleksander21

aleksander21
  • 89 postów
  • Dołączył: 09-09-2011
  • Skąd: Ząbkowice śl
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 lutego 2012 - 11:02

dlatego sprawdze bo kupiłem silnik z bmw 525tds bardzo ładnie wygladajacy było troche zabawy zeby to wszystko ustawic i przerobic dac czesci z mojego z opla chodz to prawie zaznaczam te same silniki ale jednak nie np łapy silnika mocowanie sprezarki klimy mocowania pompy i paru innnych ale udało sie to zrobic sprawdze dla spokoju:) i jestem mysli ze jak to wszysko sie zrobi uczciwie to bedzie rwała jescze lepiej jak moj stary motor:)

dziwne ale moze wazne w mojej starej misce był czujnik w tej z bmw nie ma go a we wtyczke dałem kabelek zeby był obieg pradu pomimo to komp nie wywala bledow check wogole sie nie swieci

#17 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 26 lutego 2012 - 21:27

CHciał bym wiedziec czy na moc ma wpływ kat wtrysku


Ma i to duży, to jest nic innego jak ustawienie zapłonu.

#18 OFFLINE   Gato

Gato
  • 80 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 lutego 2012 - 09:36

...przekładałeś "goły" silnik ? Może być wtedy "wszystko". Nawet źle wmontowane "turbo", tzn. jakaś nieszczelność, brak np. jednej podkładki pod kolektorem ssącym, nieszczelny EGR ... jakikolwiek czujnik, przewód, podciśnienie. Ja w poprzednich złOmciach, po wymianach silnika miałem zawsze jakieś niespodzianki. To pomylone podciśnienia, to w "nowym" silniku padnięty czujnik położenia wału, etc, etc... Jakakolwiek pomoc "zdalna" w tym przypadku na nic się nie zda, bo to wróżenie z fusów, musisz sam organoleptycznie, przewód po przewodzie, uszczelka po .... sprawdzić. Może najpierw sczytaj błędy, potem zastanów się. Może masz kogoś z taką samą złOmcią? porównasz wtedy jak podłączony jest osprzęt...

Zacznij jednak może od regulacji pompy, mechanik mógł ustawić ją "na oko"... tak samo może być z dawką, następnie podepnij się pod kompa i sprawdź dawkę, jak jest zła, to regulacja nastawnika, prawdopodobnie tylko o to chodzi, wychodzę tu z założenia, że mechanik był staranny i nic nie sknocił po przekładce...

#19 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lutego 2012 - 11:29

a mierzyles cisnienie na garach?
moze poprostu kupiles zajechany motor tym bardziej ze na niebiesko kopci
to ze silnik chodzi rowno i cicho nic nie stuka i nie klepie nie oznacza ze nie moze byc zajechany
gdybys zobaczyl moj silnik to bys powiedzial ze igla a w zeczywistosci padaczka bez cisnienia wiec wygladem sie nie ma co sugerowac

moze to poprostu zle ustawienie kata wtrysku czy za mala dawka i oby tak bylo
ale jak kompa nie podlaczysz to sie nigdy nie dowiesz
poswiec lepiej te 30 zl i jedz na diagnostyke do pompiarza jakiegos

#20 OFFLINE   aleksander21

aleksander21
  • 89 postów
  • Dołączył: 09-09-2011
  • Skąd: Ząbkowice śl
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 lutego 2012 - 13:33

powiem tak sam składałem ten silnik i osprzet uszczelki sa nowe podcisnienia tez dobrze ale kompresji nie mierzyłem na nim ale odpala od sztrzała dym moze byc tym ze stary silnik wywalił olej i poszło do kominu a teraz po zagrzaniu go wypala bo zauwazyłem ze juz nie dymi miałem pare małych wyciekow z rurki wody takie małe problemy jezeli chodzi o rozrzad tez ustawiałem i tu mam pytanie wał zblokowany ustawiony na kropki na łancuchach wał i zebatka pompy ok tylko ze jak przekrece wałem to wałek rozrzadu w jakiej pozycji powinien byc bo ustawiłem tak jak z opisu bmw ze jest w gorze a to jego wyciecie mierzac suwmiarka jest z tej i z tej tak samo czyli jest ok??



Nastawnik nie ruszany wogole na starym silniku szła jak szalona trzyma obroty 700

wiec sprawrze rozrzad i kat wtrysku