Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z dymieniem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   grzes7777

grzes7777
  • 33 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Hrubieszów

Napisany 20 lutego 2012 - 00:30

Witam. Wczoraj wytluklem katalizator (rozpadl sie i brzeczal na wolnych obrotach) i po zlozeniu wydechu i odpaleniu pojawila sie chmura dymu. dosc duza szaro niebieska gryzaca. na wolnych obrotach dymi tylko troszke ale przy dodawaniu gazu jest bardzo zle.... wymienilem filtr odmy ale nie pomoglo a przed rozebraniem wydechu bylo dobrze. czy ktos wie co moze byc zle gdzie szukac usterki? na kompie nie pokazalo bledow.

#2 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 lutego 2012 - 06:28

z braku katalizatora moze sonda lambda odczytuje teraz inne dane i wysyła sygnał do kompa który zmienia mieszanke i moze dlatego kopci. skoro wczesniej było dobrze to raczej nic innego nie pozostaje. w 2.0 16v sonda jest przed katem to mozna go śmiało wywalic ale nie wiem jak jest u ciebie,sparawdzic zawsze mozna.

#3 OFFLINE   grzes7777

grzes7777
  • 33 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Hrubieszów

Napisany 20 lutego 2012 - 09:54

no wlasnie sondy nie ma. dlatego dziwi mnie zwiazek katalizatora z dymieniem.

#4 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2012 - 10:32

a o jaki wogole silnik chodzi? bo w profilu masz 3.0 a zalozyles temat w dziale diesel

#5 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 20 lutego 2012 - 10:46

jak w dieslu jest niebieski dym to sprawdź stan oleju jeszcze czy czasem nie brakuje

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#6 OFFLINE   grzes7777

grzes7777
  • 33 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Hrubieszów

Napisany 20 lutego 2012 - 11:11

no w profilu mam 3.0 bo mam 3.0 :) ale ma tez 2.5 dti oleju jest tyle co trzeba. i zauwazylem ze silnik od spodu jest lekko mokry od ON. nie wiem czy byl wczesniej bo nie sprawdzalem przez ostatnie 4 tygodnie.

#7 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 lutego 2012 - 16:06

zauważylem ze silnik od spodu jest lekko mokry od ON.


Szukaj wycieku, na forum jest wątek o tym :szukaj:

przed rozebraniem wydechu bylo dobrze.


Nie była przymulona przed usunięciem wkładu katalizatora??

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#8 OFFLINE   grzes7777

grzes7777
  • 33 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Hrubieszów

Napisany 20 lutego 2012 - 18:16

wydaje mi sie ze raczej nie bylo tak samo. moze delikatnie lepiej sie zbiera albo tylko glosniej chodzi i moja wyobraznia dodaje koni :) wycieku bede szukal dopiero jutro... a moze miec on cos do dymienia?

#9 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 20 lutego 2012 - 18:42

Mi to wygląda na wtrysk. Sprawdź korekcje wtrysków i przelewy (test), to bedzie wszystko jasne. Przy okazji połączenia elektryczne kostki wtrysków itp.

#10 OFFLINE   grzes7777

grzes7777
  • 33 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Hrubieszów

Napisany 20 lutego 2012 - 19:11

rozumiem ze to na kompie trzeba czy da sie domowym sposobem?

#11 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 lutego 2012 - 19:19

Sprawdzanie wtryskiwaczy "metodą przelewową" jest opisane na forum :szukaj:
Korekcje wtryskiwaczy można sprawdzić Tech-em II (sprzętowym), czasem się udaje.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#12 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 20 lutego 2012 - 23:15

Np tu http://forum.omegakl...35&postcount=48
wygląda to tak
jak podjedziesz na kompa np do boscha to może pokazać korekcje 0,0 na wszystkich ale to nie znaczy że jest ok

przeczytaj ten temat pomoże z grubsza ogarnąć o co chodzi http://forum.omegakl...?t=51723&page=5

#13 OFFLINE   grzes7777

grzes7777
  • 33 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Hrubieszów

Napisany 21 lutego 2012 - 19:36

test przelewowy zrobiony i wyglada ze jest ok. przeczytalem podany temat ale o dymieniu nie bylo w sumie mowy . ma ktos jeszcze jakis pomysl? chcialem wyjac kolektor ssacy ale przeszkadzal mi mechanizm wycieraczek a ze bylo zimno dalem sobie spokoj. jeszcze musze wyciek znalezc w sumie bardzo maly bo nie ma nawet sladu pod samochodem ale silnik mokry od ON.

#14 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 21 lutego 2012 - 20:04

Jeżeli nie masz ani jednego sprawnego katalizatora w układzie wydechowym (a są dwa, szeregowo), to będziesz miał niebieskawy dymek na wolnych obrotach jak silnik będzie zimny, a śmierdzące, ale niewidoczne spaliny na gorącym. Ten silnik tak ma. Przekonałem się o tym, bo też jeździłem bez katów. Po zamontowaniu sprawnych katów wszystko wróciło do normy. Wtryski możesz mieć ok. Zawsze warto je wyjąć i zawieść do odpowiedniego magika na weryfikację, innej metody nie stwierdziłem. Choć w tym wypadku Twój problem to brak katalizatorów. Zaślepienie EGR podobno trochę pomaga na dymienie i smród (wg forum BMW). Jedyna poprawna metoda to dobre katy.

Pozdrawiam.
Barted

#15 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 marca 2012 - 15:42

Witam
Dołącze się do tematu i dodam trochę swojego.
Otóż moja oma jak jest zimna to lekko dymi na niebiesko (chyba).
Jak trochę pochodzi, bądz złapie delikatnie temperatury to przestanie.
Dodatkowo na zimnym silnikiem niekiedy tak zatrzęsie, oczywiście na biegu jałowym.
Co to może byc? Może ktoś z kolegów się spotkał z czymś takim.
I jeszcze jedno jak jest zimna przygazuje jej tak powyżej 2 tys. puszcze gaz to przy spadaniu obrotów zaświeci się kontrolka pomarańczowa (chyba od silnika) i w tym czasie jakby brakowało jej paliwa (jakbym gasił ją na wysokich obrotach) i gdy przykładowo jadę na 4 biegu i puszcze gaz to mignie ta kontrolka dosłownie na chwile i gaśnie. Rzadko się jej tak dzieje, gdy jest zimna, jak ciepła już nie ma takich objawów.
Mam nadzieje że dobrze wytłumaczyłem;)

Przykład ursus 360 jak zimny to kopci, jak ciepły już nie:p

#16 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 marca 2012 - 15:45

nastwnik pompy wtryskowej ..ja miałem podobnie migał check na zimnym silniku podczas zmiany biegów da sie z tym jeździć można też zregenerować koszt 350zł
a tak zapytam jaka dawka lub spalanie chwilowe?? wiesz..

#17 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 marca 2012 - 15:59

poduszki i łapy masz zdrowe?

#18 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 marca 2012 - 17:21

pompe miałem już robioną ze 3 lata temu, miała wtedy około 270 tys, obecnie 310 i odrazu głowica cała robiona, końcówki wtrysków zmienione.
Przed remontem spalanie chwilowe miał 1.1/h po remoncie nawet 0.6/h oczywiście na ciepłym, a obecnie to tak 0.8/h-0.9/h
Odnośnie poduszek to nawet nie wiem musiałbym zajrzeć

#19 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 marca 2012 - 17:28

to spalanie masz ok jak jest na ciepłym i bez odbiorników. a turbinkę masz bez luzów? brak oleju w dolocie?

#20 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 marca 2012 - 17:36

to spalanie masz ok jak jest na ciepłym i bez odbiorników. a turbinkę masz bez luzów? brak oleju w dolocie?


Szczerze to nie wiem, ostatnio zmieniałem intercooler bo zawadziłem o krawężnik i dziurę w nim miałem to kapał z niego olej tak niewiele, a gdy go wyjąłem to przejechałem palcem po wężu i cały palec czarny od oleju