Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy warto założyć lpg do autka bez wiedzy o przebiegu?!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Koba

Koba
  • 54 postów
  • Dołączył: 13-07-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 01 sierpnia 2007 - 20:07

Moja omega 94 ma na liczniku 124 tys. zaś na kierownicy nie ma już bieżnika. Nie wiem ile ma przejechane, ale kompresja jest dobra. Dwa razy miałem instalację w samochodzie, ale autka były na książce /w espero założyłem przy 122 tys. i 3 lata bez uwag/. Na co zwrócić uwagę szczególną i czy jeśli się zdecyduję wymieniać świece, mam nowe ngk. Mój sprawdzony gazownik zaproponował albo II generację lovato za 1700pln lub bezpośredni wtrysk - polska podobno bardzo dobra sprawa - za 2300 lub 2500. Proszę o wskazówki, bo jeśli mam robić to żal dnia każdego. Pozdrawiam. Najbardziej interesuje mnie czy jeśli autko ma big przebieg to lpg nie wykończy silnika?!
Koba

JEśLI KTOś BęDZIE MIAł PROBLEMY Z INTERPRETACJą PRZEPISóW RUCHU DROGOWEGO TO JESTEM POMOCNY.

#2 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 sierpnia 2007 - 20:26

Najpierw troche pojezdzij na benzynie, zobacz czy nie bierze oleju, czy nie kopci przy odpalaniu na niebiesko i obsluchaj dokladnie silnik.
Jak wszystko jest w normie to moim zdaniem mozesz zakladac smialo gaz, choc pewnie silnik ma wiekszy przebieg niz na liczniku.
Kable i swiece szczegolnie przy drugiej generacji to podstawa, jak masz pewnosc, ze sa nowe to nie musisz wymieniac.
Proponuje dolozyc do sekwencji, czyli tej za okolo 2300zł

Proszę o wskazówki, bo jeśli mam robić to żal dnia każdego. Pozdrawiam. Najbardziej interesuje mnie czy jeśli autko ma big przebieg to lpg nie wykończy silnika?!

Czemu mialby wykonczyc zdrowy silnik (jezeli spelnia te warunki co napisalem wyzej ) :!: Zeby go wykonczyl to musisz natluc na tym gazie ze 150tys i wtedy moze trzeba bedzie cos grzebnac.

#3 OFFLINE   Koba

Koba
  • 54 postów
  • Dołączył: 13-07-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 01 sierpnia 2007 - 20:44

Zrobiłem do tej pory 2000 km i na bagnecie bez zmian, kopci trochę po uruchomieniu na jasną mgiełkę potem przestaje. Przewody i świece mam nowe. Marwti mnie bardziej, że od 120-130 trudno go rozbujać. Jeśli można to dalej proszę o jakieś wskazówki co do lpg, bo to bardzo ważna decyzja. Facet od gazu jest naprawdę dobry.
Koba

JEśLI KTOś BęDZIE MIAł PROBLEMY Z INTERPRETACJą PRZEPISóW RUCHU DROGOWEGO TO JESTEM POMOCNY.

#4 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 sierpnia 2007 - 20:54

Zrobiłem do tej pory 2000 km i na bagnecie bez zmian, kopci trochę po uruchomieniu na jasną mgiełkę potem przestaje. Przewody i świece mam nowe

Czyli oleju nie bierze co dobrze swiadczy o silniku.

Marwti mnie bardziej, że od 120-130 trudno go rozbujać.

To troche dziwne :shock: Bo jak mialem taka wczesniej to bardzo dobrze sie krecila wlasnie powyzej 120/130km-wtedy lapala wiatr w zagle :mrgreen: Trudniej bylo ja bujnac z 80-90 km/h do 120km a przy wiekszych predkosciach sama jechala.

Jeśli można to dalej proszę o jakieś wskazówki co do lpg, bo to bardzo ważna decyzja.

Zalezy ile chcesz przeznaczyc.
Duzo osob tu na forum ma II generacje w tym silniku i chwala sobie, ale sekwencje dzis sa duzo tansze niz dawniej. Ja 3 lata temu do takiej omegi dalem 3900 a teraz masz za 2300zł. Osbiscie przy nieduzej roznicy w cenie zalozyl bym sekwencje.

Facet od gazu jest naprawdę dobry

Jak masz dobrego fachowca to on ci najlepiej doradzi i nie masz sie czym martwic.

#5 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 sierpnia 2007 - 21:21

jezeli chodzi o przebieg a montaz lpg - to zasada ze im wiekszy przebieg to raczej nie zakladac lpg nie jest prawda bo lpg ma inne wlasciwosci spalania (nie bede o tym pisal bo to nie temat postu) Motor ktory juz na benz ledwo zipie po zalozeniu lpg dostaje druga mlodosc (zwiazana wlasnie ze specyfika spalania sie lpg w cylindrze) - z praktyki: Accord 600 000 przebiegu zalozona II gen i jeszcze 100 000 przejechal i poszedl w sina dal, moj poprzedni sam ford 140 000 zalozenie lpg dobilem w 3 lata do 300 000 (do silnika i instalki nie zagladalem) i poszedl do kolejnego uzytkownika. Najwazniejsze aby w sam. byl szczelny i sprawny uklad dolotowy i oczywiscie zaplonowy SWIECE KABLE.
Osobiscie mam II gen i uwazam ze jest ona wystarczajaca do x20xev ale jak masz zaufanego gazownika i chce zalozyc za 2300 wtrysk to montuj i nie czekaj bo 10 x 4,5 zl to nie to samo co 12 x 2.00.
W Holan. czy Włosz. samochody maja zakladane ins. lpg od 0 przebiegu,kreca sie do 300 000 pozniej ida w nasze rece i tez jeszcze jezdza

#6 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2007 - 07:29

W Holan. czy Włosz.

mają lepszy gaz ale ale

zasada ze im wiekszy przebieg to raczej nie zakladac lpg nie jest prawda

dokładnie bo osobiście jeździłem paskiem 1.8 b4 który na lpg przelał 400 000 i jak zakończył żywot (miesiąc temu dostał strzała w tył) miał ok 790 000 i jeszcze silnik był ok...ja do omegi zakładałem niedawno sekwencje przy przebiegu 249 000 i jest ok

#7 OFFLINE   eroziom

eroziom
  • 285 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 sierpnia 2007 - 14:44

Na początku zadaj sobie pytanie jak długo chcesz wogóle jeżdzić tym samochodem, jak dużo robisz kilometrów. Bo jak mało to albo bedziesz sprzedawał za rok to czy jest sens pakowania 2 tysi...
ciągłe problemy....wrrrr
Moja była kluska :((
http://www.polskajaz...pel/Omega/17738
Obecnie:
http://www.polskajaz...lt/Laguna/26391

#8 OFFLINE   Koba

Koba
  • 54 postów
  • Dołączył: 13-07-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 02 sierpnia 2007 - 16:45

Chciałbym pojeździć jeszcze z 3 lata rocznie robię 40 000 i chyba założę. To co mnie dziwi, że włąśnie mając wcześniej 3 samochody o poj. 2.0 to jak kolega napisał po osiągnięciu 120 km/h dopiero pedał stawał się czuły na przyspieszenie, a omsia fajnie mi się rozpędza a od 120 ciężko wyjąć coś więcej. Sporo zainwestowałem w mechaniczne odnowienie autka, więc nowego autka z niej nie zrobię, ale lubię jak wszystko jest gites w samochodzie. Bardzo Wam dziękuję za wasze przemyślenia i rady, jak jeszcze ktoś na coś wpadnie to proszę, bo ten gas jest dla mnie ważny i może komuś przyjdzie w którym kierunku szukać ten brak dynamiki od 120 km/h. Pozdrawiam. Acha w kombiku kładziecie w koło czy w bagażnik?!
Koba

JEśLI KTOś BęDZIE MIAł PROBLEMY Z INTERPRETACJą PRZEPISóW RUCHU DROGOWEGO TO JESTEM POMOCNY.

#9 OFFLINE   eroziom

eroziom
  • 285 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 sierpnia 2007 - 17:25

Powiem tak że ja twoim miejscu bym raczej założył ten gaz a co twojej dynamiki to nie mam pomysłu...
ciągłe problemy....wrrrr
Moja była kluska :((
http://www.polskajaz...pel/Omega/17738
Obecnie:
http://www.polskajaz...lt/Laguna/26391

#10 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2007 - 20:47

ten brak dynamiki od 120 km/h.

nie zauważyłem żadnego braku dynamiki po przekroczeniu tej prędkości

Acha w kombiku kładziecie w koło czy w bagażnik?!

w koło - idealna dla ciebie to 48-52 choć przy 52 może ci się klapa nie domykać

#11 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2007 - 20:59

Chciałbym pojeździć jeszcze z 3 lata rocznie robię 40 000 i chyba założę

Robiac 40 tys km rocznie to nie masz sie co zastanawiac, tylko zakladaj jak najszybciej.
Koszt zalozenia gazu szybko ci sie zwroci.

#12 OFFLINE   Koba

Koba
  • 54 postów
  • Dołączył: 13-07-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 03 sierpnia 2007 - 16:54

Dziękuję wszystkim bardzo za cenne uwagi, zdecydowanie zakładam, jak założę podzielę się wrażeniami i efektem. Co sie tyczy tej dynamiki powyżej 120 km/h to nie twierdzę, że tak jest w omedze, tylko taki mam obraz w mojej i martwie się, może ktos wie jaki może być powód tego. Jeśli ktoś znajdzie chwilę i ma 16v 2.0 to prosze podać mi rozpędzając pojazd na kolejnych biegach jaką uzyskuje maksymalną prędkość i przy jakim wskazaniu obrotomierza. Pozdrowienia.
Koba

JEśLI KTOś BęDZIE MIAł PROBLEMY Z INTERPRETACJą PRZEPISóW RUCHU DROGOWEGO TO JESTEM POMOCNY.

#13 OFFLINE   Koba

Koba
  • 54 postów
  • Dołączył: 13-07-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 07 sierpnia 2007 - 19:40

Jeszcze raz, bo nie chcę zaczynać nowego temata a czas nagli, doradżcie prosze bo rano będzie kładziony gas to mojej omsi. Mam sprawdzonego i b. dobrego gazownika, więc decyzja padła na II gen. ze zbiornikiem w kole za 1700. Pytanie, stag 150 czy bingo/razmus/? Mam zadzwonić, macie porównanie?! Pozdrawiam.
Koba

JEśLI KTOś BęDZIE MIAł PROBLEMY Z INTERPRETACJą PRZEPISóW RUCHU DROGOWEGO TO JESTEM POMOCNY.

#14 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 sierpnia 2007 - 20:39

osobiscie wole bingo - mialem bingo i przez 160 000 jedna awaria padl emulator wtryskow - bardzo przyjazny program jezeli chodzi o konfiguracje. Stag 150 - nie slyszalem bo do tej pory pracowalem tylko przy 100 - calkiem calkiem , nie mam doswiadczenia w dlugim uzytkowaniu Staga(150 to musi byc jakas wersja zmodernizowana). Bingo i Stag to elektornika ktora dziala na takiej samej zasadzie - sa to przyzwoite centralki wiec wybor powinien byc uzalezniony wylacznie od ceny
Razmus - nie spotkalem sie z czyms takim

P.S. Moze byc czasem tak ze w Stagu 150 emulator jest w jednej skrzynce z ecu lpg - jezeli tak jest to wez Bingo. Emulator wtryskow to bardzo awaryjne urzadzenie w wielu instalkach i jesli bedzie razem z ecu to wymiana bedzie droga , jezeli bedzie osobno to koszt ewntualnej wymiany emulatora wtryskow do 50 zl.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#15 OFFLINE   Koba

Koba
  • 54 postów
  • Dołączył: 13-07-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 08 sierpnia 2007 - 18:05

No To BINGO. Pozdrowienia!!!!
Koba

JEśLI KTOś BęDZIE MIAł PROBLEMY Z INTERPRETACJą PRZEPISóW RUCHU DROGOWEGO TO JESTEM POMOCNY.

#16 OFFLINE   Koba

Koba
  • 54 postów
  • Dołączył: 13-07-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 16 sierpnia 2007 - 18:00

Założyłem bingo, coś co u mnie zowie sie razmus. Ładnie to wygląda, fajna centralka na cztery diody plus rezerwa, na razie przełącza przy 22 stopniach, ale... pali mega duzo. Gazownik dał jedna diagnozę, mimo szczelnego układu mam walniete 2 tłumiki, czy moze to aż tak wpływać na pracę instalacji?! No i zaczęły mi falować /przed założeniem lpg/ obroty na wolnym, łącznie z bywającym gaśnięciem, więc chyba czeka mnie czyszczenie krokowego, czy ktoś powie ile dać za robotę, by nie przepłacić?!
Koba

JEśLI KTOś BęDZIE MIAł PROBLEMY Z INTERPRETACJą PRZEPISóW RUCHU DROGOWEGO TO JESTEM POMOCNY.

#17 OFFLINE   skrap

skrap
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-07-2007
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 16 sierpnia 2007 - 19:01

Założyłem bingo, coś co u mnie zowie sie razmus. Ładnie to wygląda, fajna centralka na cztery diody plus rezerwa, na razie przełącza przy 22 stopniach, ale... pali mega duzo. Gazownik dał jedna diagnozę, mimo szczelnego układu mam walniete 2 tłumiki, czy moze to aż tak wpływać na pracę instalacji?! No i zaczęły mi falować /przed założeniem lpg/ obroty na wolnym, łącznie z bywającym gaśnięciem, więc chyba czeka mnie czyszczenie krokowego, czy ktoś powie ile dać za robotę, by nie przepłacić?!

dziwna sprawa.. mam taki sam motor.. gaz sekw.. 2 miesieczny.. caly uklad wydechowy mam do d.... w tylnim jak nim poruszam cos lata.. a auto pali mi normalnie :) 12-13.5 l (tak na oko bo nie sprawdzalem dokladnie- lambda czasnieta)

#18 OFFLINE   Koba

Koba
  • 54 postów
  • Dołączył: 13-07-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 16 sierpnia 2007 - 19:14

no to trochę mnie zwaliłes, bo z posiadanej wiedzy, w II gen. nie da sie normalnie jeździć z gazem z walniętą sondą, ale w sekwencji nie ma to aż takiego znaczenia... Może jeśli idzie o wydech jest dokładnie odwrotnie w II gen. Ja mam II.
Koba

JEśLI KTOś BęDZIE MIAł PROBLEMY Z INTERPRETACJą PRZEPISóW RUCHU DROGOWEGO TO JESTEM POMOCNY.

#19 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 sierpnia 2007 - 12:48

wydech nie ma nic do tego (chyba ze jest przytkany to co innego) - w kazdej instalce da sie jezdzic z walnieta sonda